Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Kdo zrychluje lépe: Renault Clio RS, nebo Peugeot 208 GTi? (video)

54 komentářů

IPace
je to Proste Diepe vs. zbytek světa, v Diepe proste kuci umej, umej :-! >😁
Avatar - iudex
iudex
Diametrálny je aj rozdiel vo zvuku motora vovnútri, Clio je o ligu ďalej, 208 znie rovnako, ako základná motorizácia.
Avatar - Charger
Charger
A tos v tom jel, nebo soudíš jen z videa?
Avatar - iudex
iudex
Jasné, teraz som z neho vysadol. >😒] Samozrejme len z videa, ale ten rozdiel vo zvukovej kulise je jasne počuteľný i z toho.
Avatar - Charger
Charger
Rozdíl možná slyšíš, ale GTi zní dobře, rozhodně mnohem líp než základní motorizace.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Clio má totiž ten systém - akoze sa volá - čo ti púšťa do reproduktorov zvuk iného auta/motorky >😒]
Avatar - iudex
iudex
Ak tam bude púšťať zvuk V10 z Gallarda, nemám s tým problém. 😄
Borek B.
Hlavně má zvukovod od sání, takže i při vypnutých elektronických blbinkách zní skvěle.
Avatar - white label
white label
V této! disciplíně se 208 GTi vyrovná "pouze" předchozímu CRS.
Avatar - Ham.
Ham.
proti té žádný fofrklacek nemá šanci. 😄
Xawier
Možná v řeči suchých čísel. Za účelem radosti z jízdy by volil dvojspojku jen neználek 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Já mám radost když jsem rychlejší 😄
Nemluvě o tom, že fofrklacek v Cliu nebyl zrovna vzor přesné převodovky.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Souhlasím s Hamem. A kdo se chce s dvojspojkou bavit, může mít pádla a cítit se pak jako v F1 😄
Avatar - white label
white label
Souhlas...., i když ani ta dvojspojka v CRS údajně není celkově zrovna dvojspojkový etalon, Diepe neDiepe.
Jinak bez ohledu na převodovky si nemyslím, že by celkově byl P208 GTi horší auto, než současné CRS.
adamikos
To si samozřejmě myslet nemusíš, o tom, že CRS 4 je lepší, než 208 GTi si důkazů najdeš dost. Jeden z nich viz. toto video. Takže míň skřípat zubama a více naslouchat odborné veřejnosti 😉
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Jenže mezi tou spoustou objektivní kritiky může ležet i spousta subjektivních (a důležitějších) dojmů.

a nějakých pár desetin na dragrace je úplně jedno, ve finále stejně rozhodují ruce a nohy řidiče...
Avatar - white label
white label
...jistě, a pak taky o "zábavě"/sportovnosti nerozhodují zdaleka jen stopky..., zvlášť u malého hh. Je snad dnes takový P205GTi nezábavný, jen proto, že je (ma dnešní dobu) relativně pomalý...? 😄
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
:yes: 😄
Avatar - white label
white label
"...skřípat zubama"? Máš hlaucinace z horka?
Copak, sáhl jsem ti neopatrně na tvůj "plakát"? A to jsem ani nenapsal, že je CRS horší, chudáčku ukřivděný...
To bude zřejmě tvůj problém, ty jen nasloucháš a ještě si dětinsky přesvědčený, že právě ty víš, komu naslouchat a komu ne. :😉 😉
Avatar - Charger
Charger
Jakých důkazů prosímtě? pravda je taková, že 208 GTI je lepší než kdy předtím a Clio RS horší než kdy předtím...
Avatar - iudex
iudex
Máš dve autá porovnateľnej veľkosti a hmotnosti s identickým výkonom, ale jedno spraví quartermile ďaleko rýchlejšie. V čom inom ako predovšetkým v prevodovke by mala byť príčina? Evidentne tá dvojspojka v Cliu až taký šunt nebude.
BaracudaJ
Že by délka jednotlivých převodů? Klidně může mít Clio jedničku kratší...
Avatar - white label
white label
Já psal něco o "šuntu"??? To, že dvojspojka umí řadit rychleji (a hlavně pod plynem), než manuál, je logické, ale to ještě nic neříká o tom, jak je vydařená celkově. A při sprintu nejde jen o systém řazení, ale i jednotlivé převody a trakci.
Avatar - Ham.
Ham.
Jj, uvidíme jak bude zvládat popojíždění dopředu dozadu, jak rychle bude reagovat na kickdown a na zpětný přechod do klidného plutí, jízdu po městě, parkování, běžnou jízdu krajinou s platem vajíček na okně, prostě komfort, tam se láme chleba mezi dvojspojkami. Řadit rychle nahoru při požadavku na maximální zrychlení umí každá, to je přirozenost dvojspojky.
Avatar - white label
white label
Přesně tak.
pogo26
Teď jsi přesně popsal novou dvojspojku EDC. Dle vyjádření Renaultu i dle prvních testů to jsou vlastnosti na které se soustředily a to i na úkor té rychlosti.
Avatar - Charger
Charger
Jo, to vyjádření Renaultu je fakt nosné...

EDC pracuje dobře když jedeš na Race a řadíš si sám. V automatickém režimu silně pokulhává.
pogo26
Vždyť to říkám. EDC je uživatelsky přívětivější a komfortnější. Jen je to na úkor rychlosti. Pro normální ježdění je proto v testech označována jako lepší než DSG. Ta kritika EDC v Cliu RS je většinou proto, že každý od Clia čekal, že bude opět ostrý HH pro puristy. Renault však chtěl Clio jiné a nijak se tím netají. Stejně tak EDC je přesně taková jakou ji Renault chtěl mít. Clio RS IV je prostě HH pro každodenní použití. Jízda je srovnatelná s P208 GTi nebo Fiestou ST. Jako bonus si k tomu přidej o třídu lepší komfort na horších silnicích. V tom je Clio mnohem lepší než předchozí generace nebo nynější konkurence. Mnoho redaktorů to chápe a i nadále je pro ně Clio RS nejlepší dnešní HH.
Nemusíš nutně hledat v bulvárním Autoe😜ressu. Je lepší si najít test od někoho, kdo má trochu jméno. Třeba test od Chrise Harrise ti o autu asi řekne víc. nebo zkus Rasťo Chválu. To jsou lidi, kteří umí i trochu řídit.
[odkaz]
Avatar - Ham.
Ham.
Podle vyjádření výrobce jsem ještě o špatné převodovce neslyšel. O svých kvalitách bude muset teprve přesvědčit.
Když vynechám Němce, kde by mohla být namítána jistá zaujatost tak první testy Britů označují EDC za slabinu
[odkaz]
Avatar - white label
white label
>😁
Potom ty budeš Všeználek alias brouk Pytlík. >😒]
Ani u jednoho z těchto aut si nelze převodovku vybírat, takže kdo si podle tebe vybere CRS, je automaticky (jen k vůli převodovce bez třetího pedálu) "neználek"... 8-s 😉
IPace
ale prd
maTooB
Prd 😄

Mam dvojspojku a bol som na sprintoch. Ma to aj funkciu "launch control" ze drzis brzdu a plny plyn (otacky sa drzia na 2000 tusim) a potom iba pustis brzdu. Pri kazdom starte sa to nehorazne zakuckalo, aj slabsie auta s manualom ma z miesta prvych 20metrov odbehli, predbehol som ich az neskor silou motora. Keby som pretekal s rovnako silnym autom, tak na starte mi ujde a to uz nedobehnu ani tie preradenia...

Inak ide o dvojspoku TCT v Alfe, neviem ako funguju v tomto rezime ine skrine. PDK urcite lepsie >😁
Avatar - Ham.
Ham.
Na to je jediná odpověď, launch control ti nefunguje správně, ty 2000ot se mi zdají málo, chtělo by to tak kolem 3000ot (nejvyšší kroutící moment má třeba 125kW 1.4 až od 2500).
Mokrá DSG tě odpálí z místa daleko lépe než jakýkoliv manuál [odkaz]
třeba u V6 se DSG rozjíždí z místa s cca 3500 ot.
[odkaz]
IPace
tak to ti to nastavili asi blbe, u Clia RS4 je to v rezimu race nastavene na 2500ot. a zadne zakuckani se nekona , auto krasne vypalilo 😄
maTooB
Boli ste s tym realne na sprinte s porovnatelne silnym autom alebo su to iba vase subjektivne pocity?
Karel6
Podle jiných testů a jízdních zkušeností zase ale Clio ztratilo svoji ostrost a dravost . V testu Autotipu museli dokonce soudruzi z NDR sáhnout k argumentu kaplička přístrojů u 208ky aby mohlo o prsa zvítězit Polo GTI , a Clio v tomto srovnání propadlo
sir
V Autotipu nezvitezi nic jineho nez VW..povetsinou....a kdyz zmini nejaky minus...tak jen tak okrajem..pritom vetsinou jde o zalezitosti, ktere mohou vadit az az...kdez to u ostatnich zvelici kde jakou prkotinku 😉 asi tak 😄
adamikos
Musíš sledovat opravdové testy, né placenou reklamu, stejný argument může být nějaké francouzské nacionální médium, kde to POLO pošlou do kopru tak nějak automaticky... takovéto testy jsou k ničemu.
Kasprik
autotip neber vážně, to je bulvár placen koncernem.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
aj v oficialnej tabulke zrychlenia ako peugeot takze video je vcelku neprekvapujuce... otazne je s ktorym autom je lepsia zabava a ako su na tom v pruznom zrychleni... ja by som bral pezota s manualom urcite
pogo26
Pokud máte na Slovensku jen kvalitní silnice, tak si vem klidně P208. Pokud tam však potkáš sem tam nějakou tu díru, tak o třídu lepší podvozek Clia RS by byl lepší volbou. Clio RS funguje na okruzích i na těch rozbitých cestách. To je asi největší pokrok oproti předchozí generaci Clia RS a oproti současné konkurenci. Navíc ostřejší verze teprve přijde.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
cesty velmi kvalitne nemame.... chcelo by to skor dustera :yes:
Avatar - iudex
iudex
Ak by som mal kupovať auto len podľa kvality našich ciest, musel by som ísť jedine do tohto: [odkaz] >😁
IPace
jj to se me na projížďce libilo, 3 nastaveni podvozku/auta a na to normalni nastaveni je to proste uplne normalni "komfortni" male auto 😄
Avatar - Charger
Charger
Eh... Clio RS nemá nastavitelný podvozek. Můžeš si akorát vybírat mezi klasickou verzí a Cupem.
Kasprik
je jasné, že ten automat přeřadí o něco rychleji než handklacek. mě bude spíše zajímat čas na okreskách a na okruhu..
Adam Novák
...že je lepší volba Škoda Fabia RS :-!
Kasprik
jasně jseš jednička :yes: i s tou fabii.
megacruiser
s obstarožním Clio V6 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jezdí jen rovně >😁
Avatar - Charger
Charger
tak určitě....
megacruiser
To je pravda, ale zato zatraceně rychle. A když je zatáčka, dá se jet na rozdíl od těchto moderních předohrabů dveřma napřed 😄
jsivak
zial, mylis sa. clio V6 nevie ist dverami napred. aspon nie v kontrolovanom smyku. to auto sa ta snazi v kazdej zakrute zabit. 😄
Avatar - viteKH
viteKH
Tak tohle je asi to poslední co někoho zajímá u hot hatche. Na nejlepší hodnoty 0-100 jsou tu jiný kategorie aut...