A jej, zase výběr z reklamních prospektů...
No a ty hlášky, to je taky radost - auto po odpojení dvou válců jede za polovinu...ano, jistě.
A spotřeba na plný plyn 7,5 resp. 9 l/100km? Co dodat...zajímalo by mne, kdo tomu ještě věří.
"Nelze si nevšimnout, jak je přeplňovaná čtrnáctistovka golfu pružná. Plazíme se 15 km/h, zařazená dvojka, 800 otáček – a motor je úplně v pohodě. Neuvěřitelné. Kam se hrabou diesely."
Co na takové kecy říct. Za prvé ten motor se v těch otáčkách chová jako obyčejná atmosféra z 90. let a za druhé jet na dvojku ve volnoběžných otáčkách dovedu i ve starém Cliu 1.2 8V se 60k. Opravdu je potřeba tak bulvarizovat článek a ještě na místě, kde tomu neuvěří nikdo, kdo alespoň jednou otevřel kapotu ? :no::no:
Jinak hodnoty obou aut velmi dobré, ovšem jejich porovnávání je trochu mimo mísu. Hybrid žije z toho, že vyrovnává výkyvy v jízdním stylu. ACM naopak těží tím, že v ustáleném režimu snižuje ztráty. Takže v konečném důsledku to vidím jako na hybrid do města a ACT na okresky s vyrovnaným profilem. U dálnice nevím, zdali je 1.4 TSI v 2-válcovém režimu dost silný na udržování 130km/h. Principiálně právě tam bude mít efekt nejvyšší.
Taky se přimlouvám spíše za test 1.4 TSI ACT & non-ACT, který by jednoznačně ukázal, nakolik má ten systém efekt v normálním provozu a nakolik jsou výsledky prostě dobrým TSI... ;-)
citace z článku ..."přestanou se dva válce plnit benzinem, jedeme tedy za polovinu". To myslí redaktoři SM vážně? Takže dvouválec bude mít poloviční spotřebu než čtyřválec?
Motor musí při stejné rychlosti dodávat stejný výkon ať na dva nebo na čtyři válce, ale tím že ve dvou válcích neprobíhá spalování má motor menší ztráty.
Jinak k reálné úspoře ACT systému - Jak píše stormrider - chtělo by to vyzkoušet a porovnat s běžnou verzí 1.4TSI. Můj tip je že rozdíl ve spotřebách bude minimální (výrobce udává rozdíl 0.4l/100 km při NEDC - to bych čekal že bude tak maximální potenciál)
Na příjezdu do Prahy po D1 je normální rychlost od cca 8 kilometru tak 60-80km/h. Od 6 kilometru taky třeba jen 5km/h. Takže na takovýhle dojíždění je hybrid ideál :-)
Ven z Prahy jede většina okolo 100km/h. Spíš je problém, že všichni jedou v prostředním pruhu, v levém se jezdí rychleji. Ale v pravém je to sem tam kamion, sem tam ekojezdec s osmdesátkou na tacho. A další problém je, že nemaj tempomaty, takže pokud se pověsím na Chodově do štrůdlu co jede 100km/h, nevadí mi to. Ale kopec před Průhonicema štrůdl zpomalí na 90. A to se můžu po s rat, protože nemám adaptivní tempomat.
Vůbec si nepochopil o čem je hybrid . Diesel bude mít určitě na trase vedoucí hlavně po dálnici nižší spotřebu, ale ve městě se na spotřebu hybridu nedostaneš. Ale mluvím o městě, ne o nějaké vesničce, kde není žádná kolona. Například o Praze, kde jedeš ze Stodůlek na Balabenku dvě hodiny rychlostí nepřesahující 10km/h. Tady tě hybrid roznese :-) Hybrid je prostě pro ty, který chtěj hlavně šetřit a nechtěj ropáka. V normálních státech navíc šetří už při nákupu, protože přímá dotace je jedna věc a škodliviny vypouštěné hybridem (a s tím spojené další daňové úspory) je věc druhá. Někdo tady namítal životnost baterek - tak ta je rozhodně větší než životnost většiny fitrů pevných částitc + turbodmychadel (těch hlavně u borců co s OII co letí po dálnici 180, přijedou k pumpě a hned to vypnou - o dochlazování turba nikdy neslyšeli). Ale souhlas, diesel (nebo obecně turbomotory) prostě jedou víc.
P.S. Aby bylo jasno - mám ropáka 2.0 a jezdil jsem (testoval soukromě) Priuse
P.P.S. A k výběru motoru - souhlas, že dát proti hybridu 1,4 je nesmysl, stejnej, jako u testu benzínovýho Aurise 1,6 (atmosféra). U těhle dvou testů měl být soupeřem 1,2TSI 77kW. Prostě nekoukat jen na výkon, ale taky na krouťák.
To je typ kompresora, ktory som uz spominal: "An A/C compressor is a continuously variable capacity type in which its capacity varies in accordance with the cooling load of the air conditioner."
Trvale pripojeny s variabilnou kompresiou. To je jedna z moznosti, ale nie jedina.
Koukni se třeba sem a podívej se, jak má řešený kompresor klimatizace předchozí Auris: [odkaz]
Máš to tam krásně popsaný :-) Zatížení, nebo spíše variabilní výkon tam nemění žádná elektromagnetická spojka.
Pokud jde o závěr tvého příspěvku (nějak se mi podařilo ho přehlédnout), podtlak nic neudělá - energii, kterou vydáš, zase získáš zpět (více méně, je tam ve hře ještě teplo). Největší práci motor odvádí při stlačování vzduchu/ směsi. Nemálo také při pumpování. Tohle odstraníš. Tření se snadno nezbavíš. Účinnosti "polovičního" motoru úplně nedosáhneš, je to kompromis.
Zajímavý byl motor Saabu s proměnlivým kompresním poměrem. GM však tento projekt po převzetí Saabu zastavil.
No vidis, ja jsem shodou okolnosti jel minulou stredu Mikulov - Brno - Svitavy - Hradec - Praha - Hradec ve 2.5 lidech + bagaz na dovolenou + klima 100%. Tempomat na dalnici taky 125. Spotreba 4,8. Prius 2. generace. To jenom pro porovnani.
Ale kdeže. I turbodiesel může běžet v Atkinsonově/ Millerově cyklu. Moderní implemetnace Atkinsonova cyklu (dá se říct simulace) je ve skutečnosti Millerův. Jen pro Millerův je typické použití kompresoru, pro Atkinsonův ne (kompresor slouží k eliminaci ztráty výkonu, ke které dochází u Atkinsonova cyklu), takže se můžeš setkat s tím, že se tomu říká Atkinsonův u atmosférických a Millerův u přeplňovaných. Nebo lze použít tzv. obrácený Atkinsonův/ Millerův, kdy přebytečný vzduch vypustíš výfukovými ventily. To je velmi výhodné, podmínkou je však přímé vstřikování. Tohle řešení používá například EcoBoost.
Pridám tiež pár reálnych dát / podľa PP / s PRIUS-om za posledných 3000 km. 80% diaľnice medzi Zvolenom a Prahou, zvyšok na okreskách a v meste. Na diaľnici tempomat na 135km/h, mimo obce tempomat na 95 km/h, v obci 50 km/h bez tempomatu s max. využitím elektriny. Priemerná spotreba podľa PP je 5,1. Zapnutý je Eco Mode.
A kazdej kdo te predjizdi te pekne pred sebou tlacenym vzduchem popostrci, takze se krasne i setri. Souhlasim, ze je to idealni eko-rychlost na dalnici, 120-125 ;-)
Tu Supru jsi zrovna trefil.
Při tvorbě Supry se snažili odkázat na 2000GT a ta vznikla jako kopie prototypů od amerických designérů (schválně si zjisti kterých)...
Ostatně nejen japonci, ale asiati obecně design neumí - viz pár Ferrari, na kterých dělal japonec (a to je Okuyama mezi ostatními světlá vyjímka).
Asiati dělají design buď podle sebe a vyleze z toho zprohýbaný paskvil ála Auris, nebo i30, nebo ho prostě okopírují z Evropy či USA a pak z toho vyjde o něco lepší paskvil.
Ale je celkem přirozené, že evropanovi asijský design a styling nebude tak chutnat, jako asiatovi a naopak.
Ono by asi bylo dosti problemove delat turbobenzin s Atkinsonem. Preci jen spravny pomer paliva/vzduchu bude asi orisek a riskovat propaleni pistu, o kterem mi vypravel kamos u TSI v Touranu by asi bylo castejsi. Uspora ACT cca 0,3l oproti klasice TSI neni zadny zazrak a nestejnomerne prohrivani motoru asi zivotnosti motoru take neprida. Takze Hybrid do mesta a okrsky stylem brzda-plyn je jasna volba z ekonomickeho hlediska ;-)
Pokud je to rozmezí spotřeb jak píšeš (a asi bude), tak asi docela záleží na tom, jestli chceš hodně pospíchat, nebo šetřit. Lze obojí, jen ne současně.
Tempomat na 125 je na úspornou jízdu po dálnici fajn, akorát taky záleží, co máš obuto. Když mám 195/65/15, mám na tacho a na GPS stejnou rychlost. Když dám totéž na 185/65/15 (oboje mi techničák dovoluje), v tu chvíli nějakých 5% proměřuju - tedy jedu reálně o nějakých 5-6 km/h pomaleji.
Přesně, auto má pracovat pro mně, ne já pro něj.
U hybridu je to tak samo, ale rozsah provozních režimů, kdy je účinný hybrid je podstatně větší a dá se lépe "trefit" než u ACT.
Ber to ale tak, že tahle generace ACT je pro koncern generací první = budou na tom makat, a je možné, že časem přijde třeba hybrid i s ACT... Kdo ví?
Samozřejmě, že to nebralo při 200 7,5 litru.
Jde o spotřebu průměrnou, takže pokud vyjeli z města s průměrem cca 5 a něco a pak valili po dálnici na plný plyn, tak na konci tohoto cyklu byl průměr 7,5.
Okamžitá spotřeba při cca 180 - 200 km/h je samozřejmě v jiném vesmíru.
treba si uvedomit, ze napr. prius hybrid s automatom je spolahlivejsi ako obycajny golf 1,2 TSI s manualom. Hybrid ma za sebou 15 rokov neustaleho zlepsovania a skusania, sice slimacim tempom, ale vysledkom je nepriestrelna spolahlivost.
Postupnost je jednoducha - spravim nieco, co funguje. Ked to funguje, vylepsim to o nieco nove, co funguje tiez. Ked funguju obe veci, mozem uvazovat nad upravenim niecoho tretieho. Je az druhorade, aka technika sa pouzije, prvorady je pristup ku kvalite a spolahlivosti a ten u japoncov je - chvalabohu.
Nevyladeny 1,2 TSI s nevyladenym DSG (vyse pol miliona reklamacii v Azii) + pochybne nikym neoverene vypinanie valcov sa v mojich ociach rovna pekny pruser alias casovana bomba, moznost uzatvarat stavky, ktora z tych troch veci ako prva zacne zmatkovat. Plus vypinanie motora... Aj keby to malo 2 l nizsiu spotrebu ako hybrid pri lepsej dynamike, co nema, rozhodne by som do toho nesiel.
Druhy priklad je mazda - zmatkuje iloop? nedodam zakaznikovi auto, zistim problem u seba, opravim, potom dodam s oneskorenim ale nepustim do obehu nevyladeny produkt. Jasne, moze sa najst nejaka prkotina ako chvejuce sa zrkadielka - ale ta sa opravi zdarma vramci kulancie.
Zakaznik nie je betatester, zakaznik si za novu technologiu draho zaplatil a chce mat aspon 150 000 km pokoj, inak to nema zmysel a moze rovno byt ten 2.0 l atmosfera
+ LPG a za 9 l plynu s usmevom na tvari...
Proti Toyotám z venku nic nemám, ale ty interiéry jsou příšerné. Pokaždé na to koukám a pokaždé mám stejný pocit, dělalo to deset japončíků, každý makal na něčem zvlášť a sešli se až těsně před termínem a nestihli to sladit. Pak se tam objevují prvky, které prostě samy o sobě ujdou, ale dohromady... 8-s
P.S: A ty hodiny, to je kapitola sama pro sebe, propracovaný interiér, velký TFT display uprostřed a oni tam namontují hodiny, které vypadají hůř, než kdysi moje první hodinky od Vietnamců za 80 kaček. Stejně zabili i třeba Toyotu GT-86... :no:
Při vysloveně hospodárné jízdě jsme se dostali pod 4 l/100 km, ve městě jsme se pohybovali okolo 8,2 l/100 km a na dálnici to bylo zhruba 7 l/100 km. Když ale tomuto autu opravdu „naložíte“, poletíte přes 16 l/100 km, ani nemrknete… Více na: */test-volkswagen-golf-14-tsi-act-kdyz-s… />Tak o com to tu cele je??? >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
125 Je docela praktická rychlost když to dáš na tempomat. 130 jede většina a na 135-140 pořád někoho pomalu dojíždíš. Optimální bylo těch 125 a kdykoliv jsem potřeboval nebo chtěl šlápneš na plyn a máš tam v momentě 150.
Ved prave to, ze je spojeny trvale cez kolecko od klukovky. Ale kompresor NIE JE SPOJENY!!!!!!!!!! pretoze ma v sebe elektromechanicku spojku. Ta ma dve polohy; on a off.
Ked nie si hluchy ako poleno, tak musis pocut, kedy sa kompresor zapne a logicky nie je zapnuty vzdy, aj ked sa to koliesko toci.
Aj v mojom aute sa kolecko kompresora trvale toci, ale kompresor pri tom NIE JE zapnuty.
Kompresory bez spojky su tie, ktore dokazu uplne znizit kompresny tlak, ale su DRAHE.
Si to omfg nastuduj, kym zacnes druheho buzerovat.
Je to lemra líná, metrák navíc, udušený motor, všechno v zájmu spotřeby, stejně výkonný diesel proti tomu bude "dělo" a spotřebu bude mít nižší.
[odkaz]
kdyz potrebujes nekoho predjet, tak to je sakra znat
na tom aurisu je videt, se motor je radne priskrcenej, ten docivej moment je na orvni 1.4 atmo.
bidna 1.8 by mela mit aspoň o 30Nm vic, slusna o 40Nm vic
nevim jak musíš radit u hybridu, ale o turba rozhodne min nez u atmo
papierovo to sice o parnik je, v realnej premavke ti to je aj tak fuk, pretoze nikto normalny tymi autami z krizovatiek nestartuje 0-100km/h na plne gule...
naviac s manualom treba byt fakt dobrym soferom a mat idealne podmienky, aby sa clovek k tym 8.5s u golfu dostal. kdezto v aurise polozis nohu na plyn a letis...
presne tak, to je uplne jina kategorie
ty 2 auta proste nejde takhle jednoduse srovnat
to je videt třeba na zrychleni, tech 2.5sec naskoku golfa, to je o parnik
ja sem hodne prekvapenej, ze ten auris je tak strasne linej, kdyz mu pomaha elektromotor s ne uplne malym vykonem
1.4 TSI je o dva řády dynamičtější motorizace než tento Auris HSD, pokud někdo chce šetřit tak zvolí 1.2 TSI s tím, že pořád je to dynamičtější motorizace než Auris HSD a i bez vypínání válců je úspornější než 1.4 TSI.
to tak proste je
merna spotřeba roste teoreticky s druhou mocninou rychlosti, kdyz budes uvazovat jen aerodynamicky odpor, coz při vyssich rychlostech pro zjednoduseni muzes.
takze 100/130 znamena teoreticky 1.69x vetsi spotřeba, coz v realu tak uplne není, ale zas to není tak jak nekteri tdi tvrdi, ze je jedno jak rychle jedou, ze jim to porad zere stejne ..
tak asi zalezi kde jezdis
ja hlavne MB-PHA, když jedu 135 tacho, tak porad nekoho dojizdim a předjíždím a me zas tak moc nikdo nepredjede
když jedu 160, tak je celkem výjimka za by me někdo predjel
kdyz jedu 100, tak většinou jedu ve strudlu podobne postizenejch ...
co vozíš se ti nosnost nestaci?
pochybuju ze i při narvanym kufru sem tam nekdy mel vic jak 150kilo
pisek a kameni si nechavam privest
to bys vpodstate ani zadnou dodavku nemoh nalozit ani papirem, protože bys ji pretizil ..
takhle dnes jezdi spousta lidi
typuju ze 130 na dalnici nevyuziva tak polovina lidi
prece jen rozdil ve spotrebe při 100/130 jsou minimalne 2 litry
a pro většinu lidi casova uspora minimalni
Když říkáš, že nevyniká, co jsou běžné hodnoty a jaké máme rekordmany (asi bez dodávek)? Já totiž tenhle údaj moc nesleduji (a pak někdy překvapením pomalu spadnu ze židle, což byl případ toho RR).
Ani 100 tisíc mi nepřijde jako pěkná návratnost. Mluvil jsi jen o spotřebě, takže jsem to vzal spíš z pohledu soukromého vlastníka. Pro mne je strop někde kolem 40-50 tisíc. Firmy dnes hodně berou auta na operativní leasing a tam jsou trochu jiná čísla.
ano, záleží na pohledu. V rámci osobních automobilů rozhodně není Octavia špatná. Nicméně zatímco objemem zavazadelníku vyniká, nosností už nijak dramaticky ne. Prostě jednoduše řečeno - do kufru lze velmi snadno naložit mnohem víc než vůz uveze. Proto jsem napsal, že je to málo.
kamarád měl 1.4 TSI v Octávce a jezdil dlouhodobě do 6ti, ale vesměs dálky. Ta tvá pr. rychlost dokazuje že to byla vesměs dálnice. Že by ale PP ukazoval víc se mi nechce věřit, ale to je jedno, mě v tom článku nehraje zejména ta cihla na podlaze.
Takže přidávám trochu reálných dat z reálného auta.
VW Golf 7 1,4 TSi 90 KW. Najeto přes tento víkend zhruba 900 Km, Z toho 2/3 dálnice a 1/3 silnice . Trasa Plzeň-Praha -Hradec - Litomyšl - Mohelnice- Olomouc-Lipník a zpět + asi 50 km popojížděk. Tempomat dálnice 125, průměrná rychlost celkem za 900 Km 98km/hod, takže žádná ekojízda. Spotřeba PP 5,2, reál při dotankování 5,15. 1 osoba+zavazadla, trvale zapnutá klima.
To je pouze Tvůj názor. Já si zrovna před pár dny konečně reálně prohlédl jak Aurise, tak Golfa. Neporovnatelné - zadek Aurisu je hrozný, působí to na mě nedotaženě. To Golf je o něčem jiném. Postupně broušen k dokonalosti - žádné ode zdi ke zdi.
cca 40 tis. Kč/100 tis. km, návratnost máš někde kolem nájezdu 150 000 km, a to tu nejhorší. Navíc tohle jsi schopný najet bez podstatnějších nákladných výměn dvouhmoty, spojky, fitru pevných částic.
A to nehovořím o vyšší zůstatkové hodnotě TDI, po které ti v bazaru ruce utrhnou ;-) Reálně věřím tomu, že při normální jízdě bez ohledu na spotřebu bude návratnost někde nad 100 000 km, a to rozhodně není špatné.
Samozřejmě, pro rodinné účely 2.0 TDI smysl nedává, ale to je snad jasné ;-)
Za cenu baterie do Priusu pořídíš nový TSI ;-) A hlavně TSI i při případné poruše bude mnohem lépe opravitelný, pořád je to jen mechanika, časem bude dost dílů z vrakovišť. Možná nastane i situace, kdy systém bude natolik poruchový, že díly z druhovýroby pak cenu díky poptávce srazí na úroveň spotřebních dílů ;-)
Hybrid předělaný do plynu, to je trefa >:-[] >:D:yes:
Golf7 uz tiez nie je prikladom jednoducheho dizajnu, tie casy su ta-tam. Jeho preplacany predny naraznik je poplatny dobe, jedine bocny profil ostal poplatny menu; zadny naraznik je uz tiez dogabany tak, aby sa drzal aktualneho kalendarneho roka a nie spominal na socik.
Kolieskom cez remenicu je pripojeny vzdy, to snad pomaly nie je auto, ktore to ma riesene inak.
Jedine tie, s plne elektricky pohananym kompresorom.
Ale v realite ten kompresor stoji, az kym ho mechanicky zopne spojka. Nakoniec to aj pocut, ako zacne hucat.
Kompresory s trvalym pripojenim a takmer nulovym odberom su, ale zabudni na to, ze ich Skoda pouziva.
TSI je skutočne bezkonkurenčný nestačia na neho ani diesle ani hybridy.Počas testu má Auris nižšiu spotrebu vo všetkých režimoch ale víťaz musí byť predsa jasný. Najväčším mínusom Aurisu HSD je podľa redakcie narastajúca spotreba pri dynamickej jazde. Golf ide pri dynamickej jazde na 2 valce? Spotreba pri dynamickej jazde je najväčším problémom všetkých moderných turbo motorov. Pri jazde pod plynom žerú maloobjemové turbo motory(asi po 2.0T) častokrát viac ako výkonovo porovnateľné atmosféry. To je známy fakt, ktorý pre 1.4 TSI ACT podľa redakcie asi neplatí. Pokrok no...
Pri danej cene sú obe autá ekonomickým nezmyslom. Golf stojí bez DSG 20 tisíc. Keď už koncern tak rozumnejšie predražený porovnateľne vybavený Leon Style 1,4 TSI 140k za 16,5 ten rozdiel ACT určite neušetrí. Ale marketing VW už zaberá ACT pretlačí :-)
Proč do toho pleteš škrtící klapku? To jsou přeci jablka a hrušky. Tenhle cyklus je účinnější, o tom není pochyb. Dnes se to hodně točí okolo řízení ventilů, které mají i motory běžící v Ottově cyklu, kde přináší snížení čerpacích ztrát. ACT je právě nadstavba takového systému, jen místo řízení objemu vzduchu slouží k odstavení válce.
Pokud vyjdeme z ceníku, tak je rozdíl v pořizovací ceně 62 tisíc. Jakou ti to dává návratnost při litrovém rozdílu? Diesel by měl mít výhodu menší náchylnosti na styl jízdy. Otázka tedy je, jaký bude v průměru rozdíl při tvém stylu jízdy. A jeden litr by mne tedy nepřesvědčil.
Dobrá úvaha. No, dá se ale položit ještě podobná otázka vůči životnosti baterií, jaká bude životnost TSI motoru?
Jinak by mohla být zajímavá kombinace, právě co se provozních nákladů týče, hybrid + CNG/LPG. Vím o jednom čechovi, co v americe provozuje taxikářskou firmu a nedá dopustit na priuse z druhé ruky, předělané do plynu...
Zvladne snad kazde, aj autobus, len daktore ide na volnobeh 14, daktore 15; 17....
Pripada mi to ako hladanie senzacie za kazdu cenu, ale vyvrbilo sa to skor ako hlboka neznalost a hanba pre redaktora.
Na 130 ti stačí nějakých (30-)35 koní. Na dva válce zvládá něco jako 43 koní. Pokud nepotkáš větší stoupání (popřípadě silný protivítr), tak bys měl být v pohodě. Nicméně ve 130 je úspora velmi malá, takže není důvod řešit, na kolik válců jedeš. Pokud bys chtěl skutečně šetřit, jel bys pomaleji. Teoretické maximum pro provoz na dva válce je myslím 140 km/ h. Opět z hlavy.
Tenhle motor jsem zkoušel v o třídu menším autě, s automatem a v Nizozemsku, takže moc dobře nemohu referovat. Nicméně dálnici to na dva válce zvládlo (na tempomat).
Dvě nejmocnější automobilky světa, VW tak trochu s podmínkou od GM. Dva odlišné přístupy. Dvě snahy o záchranu planety. Dva pohledy se stejným cílem.
Nejde říct, který je lepší. Jde ale rozhodnout, který se hodí lépe pro konkrétní situace. A to není žádné tajemství. Hybrid je dítkem do města a je postaven na střídání jízdních režimů. ACT je pravý opak vyžadující plynulý pohyb na částečnou zátěž.
Správnou námitkou proti výsledku VW Golf je to, že neměl automat, resp. v jeho případě DSG. Faktem ale je, že DSG samo o sobě spotřebu nezvyšuje, snad mírný nárůst hmotnosti...
Jenže porovnání má mnohem víc otazníků, než je v testu zmíněno. JAK zvládají 2 válce 4-členné obsazení? JAK zamává s využitím 2 válců klima těchto 35 st.C? A z druhé strany - nakolik dokáže hybrid efektivně pracovat v zimním období, kdy je nutno topit? Jaká je reálná životnost hybridu v našich podmínkách, kolik bude po 10 letech stát výměna baterií? Jaká bude zůstatková hodnota hybridu po několika letech?
Tenhle duel podle mě nemá vítěze, nezodovězených otázek je příliš mnoho. Za mě ale hybrid nemá v našich zeměpisných šířkách opodstatnění. Když už chci jezdit levně, máme tu CNG nebo E85 nebo LPG :-!
Na matiza sa to hodi, kedze nema poriadny vykon, ale je to skor len elektromechanika; supluje stlacenie tlacidla.
Elektromagnet vsak meni zatazenie kompresora na motor a to si neviem celkom predstavit v tak lacnom aute.
Napr. Fabie neodpajaju kompresor pri plnom plyne, dokonca sa mi zda, ze ani Okta.
Při představení motoru říkali, že v reálném provozu má vypínání válců větší potenciál než v NEDC. Měli na to graf, který ilustroval úsporu pro různé rychlosti/ převodové stupně. Maximum byl litr, nebo něco jako 1,3 litru někde kolem 40 km/h. Píši to z hlavy, nechce se mi to hledat. Zajímavý je s DSG, kdy se přizpůsobí strategie řazení maximálnímu využití potenciálu. Například místo podtáčení motoru na čtyři válce ho nechá ve vyšších otáčkách na dva. Což teoreticky může prospět životnosti jednotky (ale zase na dva válce více vibruje, takže je to diskutabilní).
Rozhodně tu platí, že se systémem musíš spolupracovat, jako u hybridů. Kopyto nic neušetří. Není to 500 koňová V8, aby i na polovinu válců měl motor více než dost síly.
Také nevím, kde přesně je optimální účinnost, každopádně by to nemělo být tehdy, kdy je hodně přiškrcená škrtící klapka, tedy jak říkáš, při potřebě alespoň nějakého výkonu. Proto se mi líbí systém Hondy 1,8 (jak už jsem zmiňoval výše), která používá VTEC k regulaci množství vzduchu částečně místo škrtící klapky. Ta je víceméně otevřená pořád a pokud není potřeba hodně výkonu, tak se nadbytečný vzduch jen vyfoukne ven zpátky (Atkinsonův cyklus, který má i Auris HSD). Sací ztráty jsou menší (klapka se tak výrazně nezavírá), motor má větší účinnost i při nižších otáčkách a je úspornější. Při potřebě výkonu se jen přepne do normálního režimu.
Spotřeba Aurisu na dálnici mě také překvapila, čekal jsem, že bude na úrovni Golfa, možná o nějakou desetinku nad.
No vidíš, u Kadetta ti to vychází na 23,6kW při 130km/h, mi to u Primery vyšlo na 24,5kW a u nynějšího Accorda také na 24,5kW (u 2,4ky by to pak bylo lehce přes 26kW).
Zapomínáš na nadstandardní výbavu vozu, ta také není započtena a ukrajuje ze zatížení (započteno také není 10% paliva). Pořád jde o slušné hodnoty, jsou auta, která v plném obsazení lidmi neodvezou už prakticky nic. Nechce se mi dělat statistiku, co je průměr, ale už jsem viděl opravdu směšné hodnoty. Legendární byl předchozí Range Rover, který uvezl 375 kg (s naftovým osmiválcem).
Řidič započítaný není. Je to celková - pohotovostní. Řidič je až v provozní, což je pohotovostní + 68 + 7.
Mimochodem, na osobu se typicky počítá 75 kg. Někdy méně, třeba u aut se počítá s 68 kg řidičem (plus 7 kg na jeho zavazadla). Pět lidí, na co jsou auta běžně homologovaná, tedy znamená 375 kg. Nejsou to zkrátka nákladní automobily.
"nevědomostí" by bylo o těch konstrukčních chybách VW motorů nevědět, ale co se VW nedá upřít, je, že se každý majitel nového VW auta, bezplatně stává testovacím jezdcem VW, a takovéhle dobrodružství Vám "v ceně" nabídne málokterá automobilka
Je to predsa logicke. Male a slabe auto nie je urcene na dosahovanie rychlostnych rekordov.
Ale to iste plati pre vacsie a silnejsie motory; az sa dostanu na rovnaky limit svojich moznosti ako tie male motory, zozeru nie 8-9, ale 15-17.
jde o ustálenou rychlost, a tak mi tech 50kW prijde celkem vpohode, navic muze rychle pripnout další valce.
nevim při jakem vykonu je optimalni účinnost, ale neco mi říká, ze to nebude když se plyn jen tak lechta, ale když to bude třeba při 50% maximálního vykonu.
samozrejme za predpokladu, ze při vyssim vykonu se kvůli chlazeni katalizatoru neobohacuje smes, jako u starych tsi...
me se jinak velmi libi myslenka mit takovyhle motor + elektromotr, který je schopny pomáhat třeba jen 5 minut. to by bohate stacilo na zvlněnou ceskou krajinu aby benzin moh jet v optimalnim rezimu, a samozrejme na predjizdeni..
spotřeba aurisu me prekvapila hlavne pokud jde o dalnici, tam bych velkou vyhodu hybridu nevidel, ale vysledek hovori o opaku, jestliže tedy ta spotřeba na konci dalnice nebyla i s tou spotřebou ve meste...
a ještě k tomu vykonu, moje první auto byl opel kadett s 44kw a maximalku mělo psanou 160 ..
Proto také říkám pseudosnižování. Kompresi v podstatě provádíš na takové dráze pístu, která by odpovídala třeba 1,5ce (zapaluješ i tolik paliva), výkon to má jako 1,5ka (stačí se podívat na grafy průběhu točivého momentu, kde Honda uvádí dvě křivky, ta druhá je totožně tvarovaná, jen poněkud níž) a spotřebu to má také jako 1,5ka. Nepotřebuješ zaškrcovat škrtící klapku (množství vzduchu neregulueš jejím natočením, ale vyfouknutím nasátého), takže máš i menší sací ztráty. U ACT, když jsem se díval na princip, to vlastně funguje stejně jako u Hondy pomocí variabilního zdvihu ventilů (akorát, že jen na dvou válcích, a tam se ventily přestanou otevírat úplně), nicméně válce jedou v pístu pořád (stále to má třecí ztráty a zajímalo by mě, co tam udělá podtlak...)
To není proměnlivý objem, jde jen o jiný systém řízení množství vzduchu ve válci. Místo toho, abys nasál tolik, kolik potřebuješ, nasaješ plný válec a vyfoukneš přebytek.
Jo, o třetí mocnině vím, vycházel jsem spíš z toho, jaké jsou maximální výkony aut, které mají toto jako max. rychlost (tam je ale samozřejmě nutné počítat s tím, že mají dost mizerný aerodynamický odpor - např. Seicento a Cinquecento mělo 29kW a tuším maximálku 135 a 140 km/h nebo tak nějak, takže jsem měl napsat méně než 30kW, to uznávám). Když to spočítám podle těch třetích mocnin třeba na mém autě, tak je to při 130km/h mezi 25-26kW. 20kW mi na 130km/h už přijde docela málo.
Každopádně, pokud by to na dva válce mělo max. 51kW, tak těch 25kW je zhruba 50% max. výkonu a víme, že cca 50kW motor při 130 km/h už určitě nejede moc "pohodově" a ani úsporně. Řekl bych, že na ty dva válce to bude ideální (tj. úsporné) tak do 110 km/h.
Ve městě by mělo jít o litr na sto kilometrů. Na městském okruhu něco přes půl litru. Dálniční 130 představuje už jen minimální úsporu. Někde byl graf úspory pro jednotlivé rychlosti, myslím že u A1 Sportback minulý rok, kde měl tenhle motor premiéru.
Pokud jezdíš hodně ve městě a zvládneš ten systém využívat, půl litr je podle mne reálný.
překvapuje mě, že testovaná auta měla automatickou a manuální převodovku, to mělo na spotřebu vždy vliv, kdyby měl Golfík také automat, rozdíly v naměřené spotřebě by byly dvojnásobné, takže berlička nebo spíš berle jako hrom pro Golf
... a jinak nepomatuji si na benzínový VW motor, který by neměl nějaké konstrukční problémy, takže turbo motůrek s vypínáním válců a systémem start / stop od VW bych nechtěl ani zadarmo
tak to ses na omylu
když budes uvazovat jen aerodynamicky odpor, coz od vyssich rychlosti muzes, pozadovany vykon roste s treti mocninou rychlosti.
takze auto typu superbu potřebuje na rychlost 100km/h 10kW, na 130 potřebuje 22kW, 20 200 potřebuje 80kW, na 250 156kW coz vpodstete odpovida
a když budes pokracovat, na 300km/h potrebujes 270kW
na 400km/h 640kW = 870 koni - vejron z 1001 konma ma neco malo přes 400km/h
Klima ide na mensi kompres len ak ma elektromagneticku spojku, co sa netyka ziadnej manualnej klimy. Ani vela automatickych toto nema, tie len spinaju 0/1 v nejakom casovom useku a len niektore vedia odpojit pri plnom plyne.
protože nevím co si mám představit cihlou na podlaze, každopádně spotřeba 7,5 na plný plyn je utopie, stejně jako neomezená rychlost na východoněmeckých dálnicích - většinou tam je 130tka.
2.0tdi lidi voli ne diky nižší spotrebe, ale diky tomu, ze staty EU danove zvyhodnuji naftu oproti benzinu.
u nas je benzin spotrebni dani zatizen cca o 30% vic nez nafta.
kdyby to mělo byt zdanene stejne, byl by benzin o 3-4kc levnejsi nez nafta a to by se ten 2.0tdi uz moc nevyplatil
ten litr navíc u benzinu skoro odpovida nizzsi vyhrevnosti benzinu oproti nafte
ono jiz samotne cifry objemu kufru u Skodovek jsou casto spise usmevne, staci si zajit a ty auta vuci konkurenci proměřit, clovek pak zjisti ze objem na papire je jen nejaky udaj který je zcela irelevantni a do konkurentu zrejme naskladate temer totez, nebo nekdy i vic :-) kupříkladu Astra ST která by podle udaju vyrobcu mela mit kufr o 110litru mensi, ho ma podle namerenych rozmeru vetsi >:D
docela bych řekl ze u Skodovek meri ty rozmeti v pripade ze vyhazis veskere ty přepážky a podobne, a je to jen opravdu prostor kam by se dal nasipat kupříkladu pisek který by vyuzil veškerých skulinek kufru, takze vyhazet pulku toho co tam Skodovka doda a pak to ma asi ten objem co uvadej, kdo to ale dela ze? :-)
Kym spotreba tych motorov pri vsetkych spominanych rezimoch je dosiahnutelna, vylet na nemecku dialnicu a spotreba na urovni 7.5l pri tehle na podlahe je samozrejme hovadina na mraky. Ano, ak budeme jazdit s autom usporne, povedzme za 5-5,5l a potom pojdeme 20-30km na plne gule, primerka nam nestupne okamzite na 10l - sam som nedavno isiel trasu vyse 800km kludnym tempom - priemerna rychlost 82km/h, spotreba podla pp 4.9-5.2l) a v Nemecku par vyletov k 230km/h tacho + par desiatok kilometrov pri 160km/h a domov som dosiel po 1200km celkovo so spotrebou 6.5l. Ale Focus pri plnej palbe zerie 18l na 100... 7.5l berie priemerne pri 150km/h tacho.
1.4TSI 103kw je dle spritmonitor opravdu úsporný a oproti 2.0TDI má jen o cca 1l vyšší spotřebu což je pěkný výsledek. I podle některých majitelů kteří s nim reálně už něco najeli potvrzuji jeho nízkou spotřebu.
vyhrevnost vs hmotnost je u benzinu i nafty cca stejna a to neco malo přes 42MJ/kg.
a protože je benzin lehci nez nafta o cca 1kg, ma benzin v litru paliva o 10% min energie a i z tohoto duvodu ma benzin vetsi spotřebu.
když to zjednodusim, tak 6litru spotřeba nafty odpovida necelých 7 litru spotrebe benzinu.
nafta problém s casticema ma a to i vcetne tech co maj dpf, jen castuce jsou tak male, ze nejsou videt, ale o t lip pronikaji do krve a do celého tela ...
nízko položená zadní sedadla v golfu - kolena u brady, hrůza ;-\ jsem moc rád, že mi tento nemilý poznatek, který jsem na vlastní kůži učinil, potvrdili i zkušení testéři! že je to tady černé na bílém, takže nikdo nemůže argumentovat plakáty a onanisty! bravo testéři! :yes:
bohužel veřejnost už je médiema tak vymytá, že tomu asi solidní vzorek uvěří.... 8-s
Ještě by mě zajímalo, jestli fakt TSI 1.4 dokáže udržovat rychlost 130kmh na dva válce. Já si myslím, že rozhodně ne.... (a i kdyby, tak do nich bude muset valit tolik benzínu, že to snad ani nebude efektivní..... On i ten Fiatí dvouválec ve finále žere jak prokoplej, pokud musí valit na plný plyn....)
Nezvládne skoro každý auto jet 15km/h na dvojku?:D Skoro každý se i na dvojku rozjede, ne-li na víc... ( Mě se jednou povedlo rozcukat s tunou plynu na 6tku Nissana Navarau V6 :D)
Tak aspon, že kolem 8mi a při opravdu klidné jízdě, mnohdy tu tvrdí majitelé 6tiválců, že bezproblémů jezdí za spotřeby hodný dvoulitrových dízlů z koncernové stáje uplně normálně a běžně a proto se jinej motor vůbec díky spotřebě nevyplatí >:D Ono se s malými a slabými auty dá dostat na nízké spotřeby, ale jen při určitých stylech jízdy, když je vemeš na dálnici ,naložíš je a trochum jim šlápneš na krk jsi v tom za 8-9 litrů :-)
Plazíme se 15 km/h, zařazená dvojka, 800 otáček – a motor je úplně v pohodě. Neuvěřitelné. Kam se hrabou diesely.
Rozumu sa redaktorko nedohrabal. Hociktory diesel sa moze na neutrali prevalovat aj na 4tom kvalte.
Detto hociktory benzin. Dokonca aj HTP sa da z miesta rozbehnut na 4ke.
Je nutne, mila redakcia, uverejnovat taketo absurdne kecy? Aspon to z preberaneho clanku vynechajte.
Zmysluplnosti testu chyba presny popis trasy, priemerne rychlosti na danych usekoch a cas prejazdu.
V tejto forme je informacna hodnota testu podpriemerna.
Energia v palive vs. hmotnost je lepsia u nafty. Tolko cisla.
CO2 je blud nejakeho *, ktoreho treba zavriet na psychiatriu.
Cim viac CO2 na jednotku objemu, tym lepsie spalenie paliva. Az by motory mohli mat CO2 len podla spotreby a nie poziadavok nejakeho uchylaka z EU, cisla by boli zasadne ine.
Aj nafta by nemala take problemy s casticami.
jednoznačně na Octavii málo. Odečti si z 580 kg 3 x 90 kg pro urostlou chlapskou posádku a rázem máš na obsah kufru 310 kg. To máš 310 kg/500l, tedy 720 kg/1000 dm3, což je 720 kg/m3. Třeba takový cukr má 1 600 kg/m3, takže představa, že ve 4 dojedeš do lidlu a koupíš plný kufr cukru ve slevě u Octavie prostě nefunguje ;-)
A to beru, že nosnost 580 kg je BEZ započtení váhy řidiče, čímž si nejsem zcela jistý..., jinak by to bylo 4 x 90 kg ...
Když se tak probírám článkem a pasážemi o ACT, připadá mi jízda využívající tenhle motor v meziměstském režimu jako práce v laboratoři - najít a udržet ten správný moment, kdy opravdu dva válce vypínají. Tak nevím, jestli tohle je moje představa komfortní a bezpečné jízdy. Auris je pro mne suverénním vítězem na všech frontách.
To mi se trochu více líbí systém Hondy, která používá i-VTEC k takovému pseudosnižování zdvihového objemu (1,8ka v Civicovi s Atkinsonovým cyklem - když není potřeba vysokého výkonu, stlačuje se jen část směsi, komprese probíhá na menší dráze pístu jako by to byl mnohem menší motor - pak je i nižší spotřeba). Je to léty prověřené, spolehlivé. U velkých motorů s osmi válci a více mi ale odpojování válců přijde jako vcelku dobrý nápad, u čtyřválců... nevím.
To dnes urcite este minimalne raz pod tu sprchu vleziem, to sa neboj. Ak pises ze to bude brat 17,5 pri rychlostiach nad 200km tak vlastne potvrdzujes co som napisal, ten Golf ma maximalku 212 a to je predsa nad 200. Ci nie?
Ze tak nebude u nas mnoho majitelov jazdit je mi jasne, ale Nemcovi takto obcas prevetrat auto na dialnici nic nebrani. No v kazdom pripade je pri style jazdy "tehla na plyne" na dialnici s neobmedzenou rychlostou spotreba do 7,5l ciste sci fi. Je jedno ci tak majitel bude alebo nebude jazdit, v teste je to uvedene a nie je to korektna informacia. To je vsetko.
Asi by mě vice zajímal test Golfa s vypínáním válců a bez vypínání válců. Opravdu vypovídající test by byl dlouhodobější test spotřeby, trošku mi uniklo, co to znamená jet s cihlou na podlaze... ale také striktní dodržovaní předpisů - ruku na srdce, kdo tak opravdu jezdí, já se 3,2 V6 benzínem s dvojnásobným výkonem dokáži při striktním dodržování předpisů dosáhnou spotřeby okolo 8mi litrů, jenom mi to dost dobře nejde, protože by mi na takovou jízdu stačili válce dva :-) ale na druhou stranu moji rodičové důchodci, kteří opravdu jezdí striktně dle předpisů dokáží s 10let starým Saxem 1.1 jezdit trvale v průměru za 4,5l benzínu, výkon nějakých 40kw jim zcela stačí i na jízdu s klimatizací s minimálními náklady na údržbu jednoduchého motoru. Nechci tak snižovat pokrok ve snižování spotřeby, jenom by mě zajímala dlouhodobá opravdu reálná čísla a za jakou cenu je toho dosaženo.
u takového druhu auta je automat jasnou volbou - už z principu klidné jízdy. 60.000 kč za automat u golfu je úlet, to už máme skoro 100.000 rozdíl
na druhou stranu u toyoty u auta cca 500.000 mít vzady švihadla :-) to snad né!!!
jinak jestli redaktoři nepodváděli tak jsem velmi překvapen výsledkem spotřeby u toyoty :-)
poprvé si všímám, že golf prohrál v testu!!!
prepocti to na energii v palivu, na hmotnost paliva, nebo na tolik demonizovany CO2 a vyjde ti to nastejno
jen s tim rozdílem, ze nafta zamoruje rakovinou vse okolo
Pokud je převaha cestování po městě a okreskách a malý podíl dálničních letů, tak připlácet. Pokud někdo nalétá většinu po dálnici tak to význam nemá podobně jako hybrid.
o kolko presne v praxi zrazi spotrebu odpajanie valcov ACT. Prihovaram sa za obdobny porovnavaci test Golfu s ACT a bez ACT.
A bolo by asi vhodne si upravit bud spotreby, alebo nazov rezimu jazdy po nemeckej D4. Niekto by sa na to mohol namotat, kupil by si Golfa ACT a potom by na dialnici zistil, ze mu to "s tehlou na plyne" nezerie 7,5l/100 ale 17,5/100. Tehla na plyne na dialnici znamena plny plyn na max. rychlost a NEEXISTUJE aby pri tomto rezime boli spotreby testovanych benzinovych aut s vykonom okolo 100kw aut 7,5, resp 9litrov paliva.
Já teď nehodnotím auta, ale to vypínání válců. Tu spotřebu má dle mě Golf nižší i diky hmotnosti. Třeba oproti Astře je 160 kg. Spíš jde o to, zda si za to vypínání válců připlácet.
Je tam rozdíl litr proti Focusu, což je největší soupeř mezi moderními turby a přes litr rozdíl proti Civicu, který lze brát za etalon mezi starými atmosférami. A litr už dost lidí zajímá navíc při lepších dynamických parametrech.
Pokud nebudou mít evropské automobilky stejnou nabídku hybridů, tak se to nestane. Pokud jsi tedy myslel, že tou alternativou k naftě jsou z hlediska spotřeby hybridy. To TSI to asi nebude.
jestliže tady je technologie, která jezdi se stejnou spotřebou jako nafta, doufam ze eu urednici najdou odvahu a ty rakovinomety, co zamorujou ovzdusi rakovinou a jedama zariznou..
Teď jde jen o to, zda těch 130 km/h bylo dle tachometru nebo to bylo opravdových 130 km/h. Také z testu není jasné, zda šlo o skutečnou spotřebu nebo o spotřebu dle PP. Pokud šlo o test dle tachometru a dle PP, tak je test k ničemu. Spotřebu ukážou až skutečné zkušenosti uživatelů a ne tento ekotest. Lechtání plynu tak, aby auto nezpomalovalo asi nebude pro každého.
Chtělo by to vyzkoušet na stejném okruhu obě verze... Souhlas, že potenciál tam bude, obzvlášť při klidné jízdě, ale až budoucnost a zejména ta spolehlivost ukáže, jestli je to rozumný příplatek 25 tis oproti "obyčejné verzi" :-)
Myslím, že právě to odpojování válců může dělat (relativně samozřejmě) celkem rozdíl, vzhledem k tomu, že se odpojují celkem často, pokud člověk nejede tzv. "na *."
Spolehlivost mne taky bude dlouhodobě zajímat. Teoretický potenciál je celkem dobrý, ten systém je docela jednoduše vymyšlený.
Pokud nová TSI opravdu umí jezdit na dálnici 130 km/h opravdu za +-6,5 litru, tak je to opravdu znatelný pokrok benzinu , 1.9 TDI mi při podobném tempu jezdí za 5.5-6 a nové diesely o moc úspornější nejsou...
Do tohoto porovnání bych ocenil zařazení také 1.4 TSI bez ACT, jelikož si myslím, že velký příplatek za složitější (rozuměj poruchovější) verzi s odpojováním válců nemůže být vynahrazen o tolik nižší spotřebou...