Novinky
Nejspíš to bude jen taková doplňková, nouzová služba, když člověku dojde šťáva a nechce čekat milión let na dobití baterky, tak zaplatí pakl peněz a může hned jet.
Tyhle čisté elektromobily ale stejně jsou a budou okrajová věc, určitě do doby, než někdo vymyslí úplně novou technologii akumulátoru, což se nejspíš hned tak nestane. Pro příští století bych viděl budoucnost spíš ve vodíku, teda jestli se začne nějak rentovat výroba.
Tyhle čisté elektromobily ale stejně jsou a budou okrajová věc, určitě do doby, než někdo vymyslí úplně novou technologii akumulátoru, což se nejspíš hned tak nestane. Pro příští století bych viděl budoucnost spíš ve vodíku, teda jestli se začne nějak rentovat výroba.
Souhlas, podle mě čistě elektrické auto není cesta. V podstatě je to jen další spotřebič díky kterému se veškerá zodpovědnost za chod čehokoli nechává na elektřině - absolutní závislost. A hlavně výzkum získávání vodíku se posunuje docela rychle a a z jeho používání nevzniká žádný odpad, jako z dosloužilých baterií. Souhlasím i s názorem výše, že jakákoli alternativa, která sebere benzín přesunovadlům a nechá jej opravdovým autům, je skvělá, ale elektřina zatím není cesta, jenom kšeft.
Šmarja elektrina je obnovitelny zdroj energie, vyrobíme si ji zas a znovu kolik chceme, vy ste samý problém hošani 😄
v jistem rozhovoru někdo z vedeni Toyoty zminil, ze do roku 2020 chce Toyota nasadit do svich hybridu nove baterie na bazi neceho jako SSB (byla tam zminka, ze pracuji soubezne na dvou technologiích novich typi baterii) a obe mají cca 5x lepsi vlastbnosti nez ty soucasne co pouzivaji v jejich Hybridech (Toyota a Tesla v tehle oblasti spolupracuji) , v jinem videu o tom umrelem elektromobilu GM zase ukazala Toyota vodikove auto, a ten clovek z Toyoty tam nahlas pronesl, ze vodikova auta jsou hrou budoucnosti, ale dřív nez za 30-40 let se jich stezi dočkáme, takze pokud by se baterie posouvali tak jako za posledních rekneme 10 let, tak nemá vodikove auto za tech 30 let sanci 😄
Baterie se nikam neposouvaji, respektive posouvaji velice pomalu, navic uz se pravdepodobne blizi ke svemu limitu. Dnesni bateriove technologie, ktere nakupuje jako posledni high tech jsou vysledkem vyzkumu provedenych v sedesatych letech minuleho stoleti. To znamena, ze pokud se ted doctete o nejake "zazracne" baterii, tak pokud pujde vsechno dobre (naprosta vetsina novych technologii se nikdy do produkce nedostane), tak za nejakych dalsich padesat let budeme mit baterky s o neco vyssi kapacitou nez dnes.
rozhodne verim vic lidem z vedeni Toyoty, nez tobe, nejakymu jedinci nekde na foru >😁
Ver radeji cloveku z fora, lidi z Toyoty jsou placeni za lzi.
Věř radši TESLA MOTORS [odkaz] Toyota EV už jednou v 90tých letech selhala a na forech se občas objevují zaprodanci ..
Co Tesla nezmiňuje je, že tím rychlonabíjením se dost snižuje životnost baterií... S tím má zkušenosti každý modelář, kteří v autíčkách nebo letadlech na vysílačku už léta používají stejnou techniku, jakou má Tesla.. Možná i pokročilejší, vzhledem k tomu, že špička v dané velikosti stojí míň...
[odkaz]
Zdá se , že se zapomíná na jednu věc . Elektřina zatím není , na rozdíl od benzínu a nafty , zatížena spotřební daní ! Vážně si někdo myslíte že , v případě masového rozšíření elektromobilů , bude jakýkoliv stát tolerovat výpadek daňových příjmů které dosud inkasuje z fosilních paliv ?????,
ne nemyslime 😄 a ty jiste nezapomínáš, ze ne všichni vyuzivaji veřejnou el. sit, ano jsou i taci co mají třeba solarni, vetrnou, vodni elektrárnu, a jiste nezapomínáš na to, ze se planuje třeba i solarni karoserie coby vrstva laku, sice to takovej elektromobil dnes nemá sanci dobit ani par procenty, ale co my vime jak to bude vypadat třeba za 20-30 let, tedy době kdy by eventuelne mohl elektromobil dosáhnout třeba na rekneme 10% a tedy nejak ovlivnit potencionalni prijmy statů ze spotřebních dani a zacalo by se uvazovat otom ze by se takova dan zavedla (mimochodem CEZ stejne jako Cepro jsou polostatni podniky, Cesky stat z nich ma tedy docela slusnou vatu)
mimochodem a jiste nezapomínáš i nato, kolik v te době muze, ale i nemusi takovej benzin nebo nafta stat 😄
as prilis promennych, aby se dalo nejak rozumne predpovedet, jak to všechno nakonec dopadne 😉
mimochodem a jiste nezapomínáš i nato, kolik v te době muze, ale i nemusi takovej benzin nebo nafta stat 😄
as prilis promennych, aby se dalo nejak rozumne predpovedet, jak to všechno nakonec dopadne 😉
Auto dobijene solarni karoserii je nesmysl a nikdy nebude existovat. To same plati pro soukrome solarni, vetrne nebo vodni elektrarny nabijejici auta.
aha takze pokud ja si koupim elektricke auto, tak dobijeni z moji solarni elekrarny bude nesmysl? a to jako proc?
za lonskej rok jsem dodal do site, respektive část sam spotreboval prez 3200kWh, spotrebovano asi 2400kWh eletriny, a s autem najezdil cca 14tisic km rocne, tedy ikdyby jsem mel s 85kW Teslou najezd jen 200km na jedno nabiti, porad bych vice nez polovinu z téch km mel nejen zdarma, ale ještě by me každý ten km vydelal cca 8 korun 😉
a mimochodem solarni parkoviste kde solarem pokryta strecha slouží k dobijeni elektromobilu na stanich na tom parkovisti po svete par existuje 😉
za lonskej rok jsem dodal do site, respektive část sam spotreboval prez 3200kWh, spotrebovano asi 2400kWh eletriny, a s autem najezdil cca 14tisic km rocne, tedy ikdyby jsem mel s 85kW Teslou najezd jen 200km na jedno nabiti, porad bych vice nez polovinu z téch km mel nejen zdarma, ale ještě by me každý ten km vydelal cca 8 korun 😉
a mimochodem solarni parkoviste kde solarem pokryta strecha slouží k dobijeni elektromobilu na stanich na tom parkovisti po svete par existuje 😉
me by u druhyho auta na denní popojizdeni bohate stacil dojezd 100km
ještě se zeptám proč jsou nádrže tak velké? když dočepovat benzín plyn naftu je tak rychlé, vždyt by mohli být na 10-15 litrů ...
asi proto že to neni moc komfortní
Takže dokud se nezamaká na dojezdu za alespoň srovnatelných nákladů, to je jenom frajeřinka!
jen pro predstavu, na prelomu tisicileti kdy zacinala +- Toyota s Priusem, tak cena za 1kWh baterii byla na urovni cca 1600$, u dnesnich elektromobilu a hybridu se ta cena pohybuje mezi 700-380$, a jak vedeni Toyoty tak tesly predpokladaji ze do 5 let se bude ta hodnota pohybovat okolo 200$, tedy kupříkladu ty nejvetsi baterie pro Teslu S s kapacitou 85kWh by prisli při tech cenách na 17000$, dnes tyto baterie prijdou na cca dvojnásobek 34-35tisic $ 😄 male rodinne auto s normalnima parametrama samozdrejme nebude potrebovat takovou kapacitu baterii jako ma Tesla S v největší "vybave", tedy rekneme nejakych 30-35kWh které by postacovali a cena bude na 7000$ jiz není nijak nerealna i pro bezne rodinne auto
Tesla S realne nema dostatecnou baterii ani na bezne mensi natoz rodinne auto. Tech 35kWh co uvadis neni ani hodina provozu v beznem mestskem provozu, to neni pro auto na standardni pouziti realne ani na pojizdeni ve meste.
HLINÍKOVÁ TVRZENÁ KOSTRA = 5* V TESTU BEZPEČNOSTI NHTSA [odkaz]
2X KUFR
NÍZKÉ TĚŽIŠTĚ ROZLOŽENÍ 50:50 DÍKY BATERII U PODLAHY KAPAL.CHLAZENÉ ZÁRUKA 8 LET / 200.000km [odkaz]
ELEKTROMOTOR INTEGROVÁN DO ZADNÍ NÁPRAVY ÚČINNOST 80% BEZÚDRŽBOVÝ
POHON ZADNÍCH KOL [odkaz]
AKCELERACE 6,2 SEKUND 225kW V ZÁKLADU [odkaz]
NABÍJENÍ 120kW = 80% = 30 minut [odkaz]
SPOTŘEBA 80Kč / 100km ČESKÉ ELEKTŘINY
NO EMISE [odkaz]
uvedom si naco je Tesla S urcena, samozrejme ne kazdej majitel Tesly S ma i auto se spalovacim pohonem, pokud třeba vi ze nikdy nepojede dal nez třeba par desitek km (v nekterych pripadech stovek km, to si snad každý dokaze spočítat, respektive ti to spocita samo auto jestli dojedes tam kam nastavis navigaci, a jestli dojedes i zpet pokud tam nebude moznost dobijeni), tak vpodstate zadne jiné auto nepotrebuje, ale pokud vi ze Tesla S nebude mit dostatek energie aby dojela kam potřebuje, tak ma pravdepodobne i auto se spalovacim/zazehovim motorem (kolik aut asi tak ma bezna americka rodina, často se pise ze 2-3, a stezi to budou všechno jen elektromobily ze 😄 )
cena Tesly S zacina na cca 64tisicich dolarech a konci nekde nad 90 tisíc dolary, a i ta nejnizsi cena je porad vejs, nez na kolika v USA zacina kupříkladu BMW5 550i, tedy BMW5 s V8 4.4 litru, to zacina na cca 62 tisicich dolarech, to jen tak pro predstavu, jaci asi lide jsou zakazniky kteří mohou uvazovat o aute jako je Tesla S 😄
a jen takova vsuvka [odkaz]
Podla planov Tesly budu coskoro 98% USA pokryte dobyjacimi stanicami. Supercharger trva asi 30min, vymena bateriek je doplnkova sluzba. Jay Lenno raz povedal nieco v style: Auto oslobodilo kona, elektroauta oslobodia nase sportove auta, nase MG, nase Porsche... S tym sa uplne stotoznujem. Podporujem Teslu, uz len pre to ze niekedy nam dojde benzin, a je skoda ho marnit v marnych autach ktore sluzia akorat na presunu z bodu A do bodu B. Ten benzin si zasluzia Corvetty, Porsche, Caterhamy, Mustangy a ine rekreacne auta a nie tie mrdky co dnes brazdia cesty.
Nebolo by krasne keby inzinieri a dizajneri mali zas volne ruky a mohli robit auta tak dobre ako len vedia a nie tak dobre ako im to nejake normy povoluju, lebo auta spalujuce benzin by boli rekreacne masiny s podielom 2-3%?
A tu su cisla k vasemu cesko-slovenskemu skepsizmu😒br /> [odkaz]
Nie je divu ze pri takom pristupe k technologiam a alternativnemu myslienu sme sa dopracovali az k stredoeuropskej montovne, bez vyzkumu a vyvoja (tym myslim aj CR, ten vyzkum v skode je fakt zanedbatelny).
Elektricky draty na dobijeni elektromobilu neexistuji a jejich zavedeni je ekonomicky neproveditelne. Tesla S muzete dobijet ve chvili, kdy je jediny v ulici, pokud by se nahodou elektromobily rozsirily, tak rozvodna sit skonci. Specialne v podminkach USA neni zadna rezerva v kapacite (trzni chovani), staci trochu teplejsi leto, par zapnutych klimacek navic a mate blackout ani nevite jak. Bezne posileni site nestaci, protoze technicky se nikdy nepocitalo, ze domacnost bude mit takove proudove odbery jake jsou potreba k nabiti elektromobilu. Oblasti s vysokym podilem elektromobilu by potrebovali uplne jine vedeni o nasobne kapacite. To nikdo nezaplati.
jen pripomoinam, ze s Lotusem Elise jsem na jednu nadrz mel dojezd cca 80km (na okruhu), a se svoji Audi A6 pokud ji slapnu na krk, tak mam dojezd okolo 200-230km v realnem provozu, jinak davam cca 600km na nadrz (ani jedno z tech aut nemá ani tretinu vykonu který ma Tesla S), ano dostat se na spotřebu prez 30l v prumeru proste problém není, a videl jsem u jistých lidi s jistými sportovními auty průměrnou spotřebu nad 50 litru, a to z bezneho provozu >😁
[odkaz]
Dojezd ma model S 430km v certifikovanem idealizovanem provozu, je to na te same strance jenom nize. Realne se moc neda v beznem provozu jezdit za hodnoty techle standardizovanych testu. Stejne jako malokdo jezdi v beznem provozu za spotrebu co ma v technicaku.