Gratulujem....vzdy budu ludia, ktori kupuju auto bez premyslania a potom ti, ktori radi premyslaju a porovnavaju. Ti, ktori si kupili Mazdu patria bezpochyby do tej druhej skupiny. Bravo Mazda :yes:
Mazda stavia nie len na dizajn ale i na ten zvysok, naposledy ma doslova sokoval test Citroenu, ale tak to vypada, ked niekto kupuje auto len ocami [odkaz]
Suhlasim...mna len ten test naozaj "sokoval", lebo az snad na dizajn tam nebolo nic, co by stalo za pochvalu. Ved Citroen vedel stavat skvele podvozky uz pred 15 rokmi, tak co sa stalo 8-s ??? Zatial co ine automobilky idu milovymi krokmi vpred, tak sa mi javi, ze Citroen ide opacnym smerom. :no:
V Evropě je pole vyklizené, M6 je jediné nové auto, které je uděláno komlet znova a pořádně. Spotřeba atmobenzínu není tak náchylná na jízdní styl. O dieslu se není třeba zmiňovat. Mazda prodává teď bez slev a auta nad půl milionu takže může být spokojenost
vyrazne zlavy samozrejme niesu, ta zakladna cena nieje premrstena, ale v hraniciach okolo 5%, + dake drobnosti sa da vzdy nieco dohadovat. Na najdrahsie modely mozno dake % naviac, ale tak mozno 2-3 % :-):yes:
skoda ze to ještě není rozdeleno na prodeje benzin/diesel, aby se třeba dala napsat veta jako "ukazali svetu a hlavne Evrope, jak se da postavit kvalitni atmosféra co ma dobrou spotřebu a zakaznik ukazal Evrope, ze nechce male oturbene motory vhodne tak do sekacek na travu"
proste Mazda 6 s atmosférou o takovem vykonu a za tu cenu, no lahoda :-)
Tí, čo trošku poznajú fyzikálne zákony vedia, že ak chcem využiť 150k, tak adekvátna tomu bude aj spotreba... kúpiť si mikroturbomotor so 150 konmi a myslieť si, že dosiahnem spotrebu 3,5l >:D ... dá sa, keď bude človek jazdiť dynamicky, ako keby mal 60k ..tak načo si ho potom kupovať. Stotožňujem sa s filozofiou mazdy. Radšej ako komplikovať a násilne zmenšovať motory, pridávať turbá a kompresory.
Ono treba zvazit aj opotrebovanie. Okrem tych 150 koni mechanickeho vykonu pojde este dalsich 300 "koni" tepelneho vykonu cez chladenie (termodynamicka ucinnost benzinoveho motora je ~30-40%). Mensi objem = mensia prestupna plocha na odvod tepla = vyssie termalne namahanie...
a doufám, že to není jen jednorázový skok a bude v dobrých prodejích pokračovat. To by mohlo znamenat další peníze do vývoje a máme se na co těšit. :yes:
Mazdu a novou? Tady určitě minimum nicků, stejně jako u ostatních, v diskusích tolik opěvovaných, japonských značek...
Nicméně Mazda aktuálně (minimálně částečně) dokazuje, že i japonské značky mohou na náročném evropském trhu uspět, podobně jako tomu bývalo v relativně nedávné minulosti. Snad se i díky této tržní odezvě na současné aktivity Mazdy chytnou za nos i další japonské automobilky, jako třeba Honda.
kdybych měl rozpočet na nové tak toto je v benzínu pro mě jasná 1. Po tom co čtu na VW foru, že TSI si spolkne 1 litr oleje na 3-4 tis. kilometrů tak není o čem.
Máme i 1,4 TSI a po asi 60tkm ježdění je při každé výměně oleje (po 15 tkm) hladina na horní rysce jako při odjezdu ze servisu, bez dolévání pochopitelně, benzín tam kolem kroužků taky neteče, ani chladící kapalina...nicméně pokud tam někdo leje jak píšeš, pak je to nic proti M6 s 2,3...kdy tam lidé lejí běžně 1l/1000 km, ale podle výrobce je to v normě(i v návodu na obsluhu-měl jsem M6), takže taky se nic neděje, pohodička...v normě je totiž dnes úplně vše bez ohledu na výrobce i zemi původu :-!:yes:
No jo,jenže Mazdy jsou v česku zbožňovány jako nějaká extra hyper super kvalita, takže by měly mít v manuálu, že spotřeba oleje je NULA a v reálu by měla být také nula( bavím se o benzínech), u nafty s pošahaným DPF, kde hladina díky naftě roste tak, že po 7,5 tkm je na X a majitelé mění náplň, když výrobce uvádí servisní interval 20 tkm...teď to aktuálně borci v Hirošimě pořešili posunutím rysky o 20 mm nahoru !!! >:D neuvěřitelný nápad.....podrobnosti na mazda(fanatik)club v sekci CX5...tak u nafty se olej nemusí dolévat, to ne, tam se samočinně dolévá nafta :yes: sice pekelně rychle, ale co, kdo chce naftu, má ji mít ;-) se všemi vychytávkami