Kdysi vymoženost těch nejluxusnějších aut, do sedmi let víceméně "masovka" - head-up displej by se měl stát vcelku běžnou součástí výbavy příštích generací aut.
Head-up displey může mít kdokoliv v autě, kdo má chytrý telefon (aplikace na HUD) a nemá svislé sklo (kamion).
Mám iPhone a mohu doporučit appku HUD Awesome.
1, funguje to výborně (bohužel jen večer), neoslňuje mě zbytek palubky, kterou ztlumím na minimum
2, vypadá to dobře
3, protijedoucí osobní auto to nevidí
4, předjíždějící - těch moc není - se diví, co to tam je ve 12 let starém autě... :-)
Co ale musím doporučit pokud to chcete používat, dejte pod zařízení nanopodložku, jinak vám telefon spadne.
A nečekejte čísla na středu. Optiku neo*ebete a vždy ( pokud nemáte rovné okno) budou čísla trochu nakřivo (ale jen mírně a za 2 minuty si na to zvyknete). ;-)
Jo, tedy Cadillac to nabízel už před 13 lety....v modelu DeVille DTS jako příplatkovou výbavu dohromady se systémem nočního vidění. Ale je krásné, že ostatní značky snaží. Namátkou například superdrahé Audi R8 už má "supersportovní" magnetické odpružení, které nabízel Cadillac Seville od modelového roku 2003. :yes:
Neznamená mať niečo ako prvýže, že je to lepšie, keď to nedokážeš predať je ti to k *. BMW vylepšilo vela technologii vratane HUD a predáva to omnoho lepšie ako ostatný. To je majstrovstvo. Europske autá su niekde inde a na mile daleko v predu ako americké >:D
a těžko se mi odvyká, když přesednu do "das autových" služebáků. Až dospěje HUD dál, přibyde zadní kamera a nějakej film >:-[] . Ba ne, to si dělám legraci, ale tímto způsobem hlídané mrtvé úhly v autě, například projekce situace za/mimo vozidlo na sloupky karoserie by nemusel být špatný nápad, žádné mrtvé úhly...
Téhle průpovídce se taky vždy směju. Evropský trh má úplně jiné požadavky a je "náročnější" jen na pár dílčích aspektů jako je například nízká spotřeba a maximální přesnost slícování i u malých aut.
Americký trh je náročnější na vše ostatní.
Na spolehlivost (Francouzi i Italové už v USA dávno skončili právě kvůli poruchovosti a například Lexus se kupuje skoro jenom proto, že je spolehlivý, jiný důvod většinou jeho majitelé neuvádí),
na nízkou cenu, na okamžitý výběr ze všech variant přímo u dealera (přijdu, vyberu auto, odjedu v něm)
a v neposlední řadě na bohatou základní výbavu je náročnější trh americký.
Evropa má velmi dobrou image ve výrobě luxusního zboží. Nicméně je třeba si uvědomit, že v oblasti technologického pokroku už dávno hraje třetí housle za USA a Asií.
Snad se držíme kontextu, ne? HUD, noční vidění, ani MR tlumiče nejsou produkt automobilek.
Například klimatizace se datují před první světovou válku. Sice se nemontovaly do aut, ale princip je pořád stejný. Nemám čas ten tvůj seznam rozebírat. Ano, jsou vynálezy, které skutečně patří automobilkám. Ale třeba ani airbag není vynález automobilek. Tobě však asi jména Linderer, Hetrick, Kobori a Breed nic neřeknou. Právě Breed Corp. to pak nabídla Chrysleru.
Turbo, klimatizaci, automatickou převodovku , první airbag, vypínání válců, palubní počítač. atd taky vymyslelai všechno externí firmy vid.
Je divný že jako první to vždy uvedl do výroby GM popř. Chrysler. že to ty externí firmy nenabídli někomu jinýmu a že ti jiní po tom neskočili >:D >:D >:D
Pokud jde o ty tlumiče, má je i TT (2006, tedy stejný rok jako R8), nebo S3. V R8 je ta aplikace celkem nezajímavá, na takových autech se používají mnohem exotičtější věci. Například u Ferrari je představili v roce 2006 na 599, ale 430, pokud vím, je nikdy nedostala, až 458, tedy 2009.
Pokud jde o HUD v autech, zkus spíš tak 80. léta. Měl ho třeba i Nissan 240SX (od roku 1989). Je to jedna z těch technologií, o kterých lidé ani nevědí, že ji chtějí.
Tyhle technologie však nevymyslela žádná automobilka. Maximálně lze říct, že je to otázka vize. Tedy vidět v nějaké technologii budoucnost a nalít do ní peníze, aby klesla cena a mohl jsi ji masově nasadit. Do luxusního sedanu narvat to nejlepší, co je na trhu, není žádné umění. Umění je takové auto sladit, prodat a vydělat peníze na to, aby sis něco takového mohl dovolit.
Mara, mam 1,95 m a ziadny problem vidiet cez palubku to co treba + to, co je na cifernikoch.
A prestan uz s tymi svojimi trapnymi argumentami:
1, funguje to výborně (bohužel jen večer), neoslňuje mě zbytek palubky, kterou ztlumím na minimum
2, vypadá to dobře
3, předjíždějící - těch moc není - se diví, co to tam je ve 12 let starém autě...
Že by kralovali to nevím, nesuď ostatní podle sebe. Ale když myslíš, brát ti to nebudu... ;-)
Jestli máš oči v úrovni palubky, nevím co děláš za volantem... >:D
Jinak jsi asi nepochopil smysl HUD. Smyslem není jen duplicitně zobrazovat data, ale možnost "ignorovat" palubku (případně snížit její jas, aby tě v noci tak neoslňovala a ty se cítil pohodlněji), dále také udržovat oči na cestě a né na palubce.
No koukal jsem na to, ale stojí to tedy skoro jako tablet, máš to na palubce (viditelně) a mohlo by to zaujmout nějakou smažku, musíš tam stejně natáhnout napájení, viditelnost bych řekl průměrná, obzvláště bez folie, vypnout to za jízdy skoro nemyslitelné a zase, je to jen GPS, takže třeba v tunelu nefunguje, ve vyšší zástavbě s problémy... Zabudovaný HUD je zabudovaný HUD.
Urcite si vsak nebudem vedome ukladat na palubovku do vysky oci "bumerang", len kvoli tomu, aby som videl to, co uz raz vidim.
Je vsak jasne, zu u teba kraluju dovody v bodoch 2 a 4.
Stačí si koupit patřičnou krabičku od fa Valeo která promítá údaje na vaše čelní sklo. Mam už to 3 roky >:D Važí asi jako krabička cigaret a má vlastní držák který si přilepíte na palubku.
Problém zde je ovšem stejný, jako když chci používat mobil jako onboard cameru - je to šíleně nepohodlné. Člověk musí ten telefon vyndat, položit na místo, zapojit kabel (se zapnutou GPS a displejem se dnešní smartphony vybijou velice rychle), zapnout app, dát na místo a při vystupování to celé opakovat, jen pozpátku. Také jsem to dříve zkoušel a ideální je na to mít tel/tablet s LED displejem, ale přestalo mne to bavit, stejně jako jsem si raději koupil tu onboard cameru.
jenže ti to neukazuje rychlost na tachometru, tedy pokud to nemáš připojené třeba k OBD
Tady za mne - promítat si mobilem na sklo údaje z aplikace je asi stejně stupidní, jako jezdit v Česku podle TMC
Já ho právě v Priusu mám a je to OK. Zobrazuje se rychlost, eko provoz, navigace - výborné zejména na kruháčích, kde vybarvující se šipka přesně určí kde se má odbočit, havarijní hlášení a také hlášení od přednárazového systému. Dá se i posouvat, tak aby vyhovoval každému řidiči a měl ho v zorném poli.
S takovou logikou nemusím používat pásy, nemusím mít airbagy, sakra, nemusím mít ani deformační zóny. O kolik by auto bylo lehčí a levnější... Nehody se stávají. A ne vždy tvou vinou. K čemu utrácet peníze za kupu airbagů, když se mi pak na sedadle povaluje notebook? Nebo mi krámy z kufru přetékají do prostoru pro posádku (a nemám mříž)? Zabít tě může velmi málo, když máš smůlu.
Když už něco takového chceš, neměl by být takový problém do palubky přidělat držák. Alespoň se ti bude i nabíjet. Ve firemních autech máme takhle držáky notebooků (vlastně komplet dokovací stanici).
Telefon na palubku si nedávám. Ale používám sklo jako promítací plochu. A vím, že BMW a spol. tam tu fólii mají (předpokládám, že je to důvod, proč má PSA průhledový display místo promítaného na čelní sklo). Jde o to, že na každém rozhraní se část odrazí a část projde. Což ti pod úhlem vytvoří rozmazaný obraz, v extrémním případě rozeznatelné duchy. Ty lze omezit i jinými postupy, ale pořád ti bude chybět kontrast.
Mě v 508 taky nevadil, naopak. Ale je fakt, že v levnější 3008 mi přišel z hlediska řidiče lepší (z hlediska možností nic moc). Ale mě celkem stačí dobře čitelný rychloměr, o moc víc nepotřebuju. Vše ostatní je navíc, ale příjemné.
Hele, řešit tady náhodu, je blbost. Jak často jsi boural? Náhodou sedneš do auta a jednou si něco odložíš hned vedle sebe a můžeš se vybourat (náhoda).
Jinak určitě tě ochrání přední airbag, jelikož je velký a k tomu určený. Na Slovensku asi ještě nemají airbagy >:D
Jinak mám pár km najetých a bouračku jse zažil jen jednu (jako spolujezdec). A dostal jsem něčím po hlavě (asi knihou, ale nepamatuju si). Ale že by mi to rozbilo hlavu na kaši to ne. Pokud bych jezdil. 200km/h a více, tak to tam nemám ale při mé max. 130km/h (nejezdím po dálnici) z toho nemám takový strach. ;-)
Co se týká duchů, žádných jsem si nevšiml, ty je máš?
Proto také nemám nic volně v interiéru. Stačí mi dostat airbagem, o nášup z vlastní blbosti zájem nemám. Po schodech zvládnu klusat s rozdělaným vázáním. Ale s nožem v ruce po nich jen tak chodit nebudu. I v těch nejlepších botách můžeš spadnout. Je to čistě otázka pravděpodobnosti. Když už k nehodě dojde, nechci, aby mi po autě poletovala tuna krámů. Alespoň tak v něm není bordel. Po pravdě, tohle konkrétně není tak rizikové. Při čelním nárazu, který má největší potenciál, poletí telefon do čelního skla. I kdyby se odrazil, airbag by tě měl pořád chránit.
Nepříjemné je, že legálně nemůžeš přidat na čelní sklo patřičnou fólii, která zlepší odraz a zabrání duchům (několikanásobným odrazům).
Jenže vymyslet to a dostat do do sériové výroby je to nejzáslužnější, nejtěžší a tudíž zákonitě musí každý soudný člověk i nejvíc ocenit.
Něco okopírovat a vylepšit umí každej.
To úspěšně praktikoval SSSR - většina jeho výrobků byla výrazně lepší než originály. Vylepšit hotové totiž stojí naprosto mizivé náklady, popř. udělat ze 4 hotových věcí jeden, který zkombinuje jejich nejlepší vlastnosti.
Pokud tedy obdivuješ tuto cestu, máš špatný vzor.
Nebot v tomto nebyl lepší nikdo jiný než právě SSSR 50-70. let....
Ale no tak... Já jen konstatoval, že v dnešní době, kdy je auto nabité kdejakými elektronickými "koko*inami" není tento prvek nabízen ani jako doplňková výbava ani u úplných premiantů, to že VW v tomto směru zachrápnul, o tom žádná. A to že jej Mazda 3 má je přeci chvályhodné(s konstatováním, že na fotkách palubky nové trojky vyloženě nutné ;-) ).
Trapná reakce. Jen konstatuji, že design palubních přístrojů na fotografiích je takový, že bez HUD je rychloměr naprosto nezřetelný a proto tam HUD musí být. To je jako špatně?
Re: Original clanku najdete na autoblog.com - bez chyb
je minimálne neetické doslovne použiť nielen námet, ale aj informácie z iného článku a neuviesť zdroj. nehovoriac, že sa tým porušil aj autorský zákon.
kým autoblog aspoň uvedie svoj zdroj - [odkaz] , článok na auto.cz je výtvorom p. Fokta .
v tomto prípade sa na tento článok nevzťahuje český autorský zákon 121/2000, §31 ods.1, pretože sa necituje cudzí článok (v prípade citovania by sa musel uviesť zdroj a faktografia presahuje len odkaz na pár základných informácií).