Zájem o head-up displeje celosvětově narůstá
Head-up displej (HUD) je jednou z ukázek prolínání technických řešení mezi jednotlivými odvětvími průmyslu. Původně vymoženost pro piloty letadel, která se (zase jednou) díky invenci koncernu General Motors objevila i v autech. V Evropě se o její popularitu zasadilo BMW, stále však platí, že se jedná o vymoženost, dostupnou spíše ve vozech vyšší střední a luxusní třídy, i když pochopitelně existují výjimky.
Průzkumy říkají, že dnes má HUD asi 2 % všech prodaných nových aut, zákazníci ale zvyšují zájem o tento velmi šikovný způsob zobrazování důležitých informací v zorném poli řidiče, což pochopitelně bude motivovat výrobce, aby rozšiřovali škálu aut, do nichž bude možné head-up displej namontovat a tím pádem si jej objednat a zaplatit.
Předpokládá se, že do roku 2020 bude už mít HUD každé deváté vyrobené auto! Dnes se na čelní sklo zpravidla promítá aktuální rychlost, informace ze satelitní navigace a výstražná hlášení, časem ale určitě nebude problém škálu zobrazovaných údajů rozšířit, pokud to nezačne být kontraproduktivní.
I HUD ovšem mají svá úskalí - nejsou úplně kompatibilní s polarizačními slunečními brýlemi a problémem je stále ještě cena - přibližně dvacet tisíc za projektor, to není žádná láce. Ale jako v případě každé novinky s "kusovou" výrobou, s masovější produkcí bude cena postupně klesat.
Pořídili byste si vy do svého auta HUD, pokud by to výrobce nabízel nebo je to podle vás zbytečnost a další zdroj případných problémů se spolehlivostí?