Chystané sportovní kupé BMW M4 bude alespoň v jednom ohledu návratem k tradicím modelů M3. Už nebude dále tloustnout a zvyšovat výkon, ale zaměří se spíše na dobrý poměr výkonu a váhy.
Tak tohle je rozhodně ten správný a chvályhodný přístup. Zřejmě k němu BMW přiměl úspěch 1M, které si i přes relativně nezajímavý motor vybudovalo hodně respektu a mnozí ho dokonce právě kvůli váže preferují před současnou M3. Narozdíl od X6M nebo M6 se snad konečně zase bude jednou jednat o opravdové Mkové auto.
No to nikdo nepopira, nic to ale nemeni na tom ze z Lexusu IS-F (automat), MB C 63 AMG (automat), Audi RS5 (4*4) a BMW M3 je M3 stale jasne nejlehci, i s DCT. ;-)
Neoficiální informace na bimmertoday uvádí u M4ky EU váhu 1495 kg a u M3ky dokonce jen 1483 kg. Pokud by se to potvrdilo, bylo by to fantastické. Otázkou pak je, kolik bude vážit M2ka. Pokud by totiž BMW u M2ky dokázalo BMW snížit váhu obdobně a nechalo v ní pěkně poladěnou R6ku, byla by M2 zřejmě naprosto dokonalá. Jakkoli M4ka s váhou pod 1500 kg by byla rozhodně také vynikající.
Hlavně u Audi zjistili, že lidé na hmotnost více méně kašlou a za nižší si nepřiplatí. Snaží se držet na vrchu, sypou peníze do vývoje, ale to je tak všechno. Co ušetří na karoseriích, projí zase jinde. Tolik to nesleduji, ale například jejich motory mi připadají těžší.
I pokud bude M2jka vazit jako M3/M4 a ja sebevic chtel to vykonejsi tak si nakonec koupim jen to co dovoli stav me penezenky ;-)
Za nizsi cenu se bude prodavat i stejne tezka a min vykona M2 jako na bezicim pase, o to bych se nebal. ;-)
Ten zdroj uváděl údaj dle EU metodiky, nikoli dle DIN, ke které, jak správně píšeš, je nutné připočíst ještě 75 kg (řidič + drobná zavazadla), což by znamenalo 1580 kg. Je to sice lepší než E92ka, ale pořád dost. Pokud by to byl údaj podle EU metodiky, bylo by to fantastické, otázka ale zní, co by to udělalo s cenou (masívní nasazení karbonu by nebylo zadarmo). Jak ale říkám, byla to něčí "údajně-insider" informace, ale jak blízko nebo daleko je realitě, nelze ověřit.
Pokud by ovšem M2ka vážila podobně jako M3/M4, trochu by ztrácela smysl. Koupíš si radši auto, které váží stejně jako to druhé, ale má o 70-90 koní míň (spekulatvní a nepotvrzené odhady M2 jsou kolem 350-360 koní a M3/M4 mezi 420-450 koni)?
Klid. Nejsou to moje spekulace. Jen říkám, co jsem četl, chápeš význam slova "neoficiální", že jo? :-)
Jinak, promiň, že to řeknu tak napřímo, ale co to meleš? M4ka bude mít jen jeden motor. Nebavíme se o 4ce, ale o M4ce, víme? A nic s ničím nesrovnávám, uvádím jen samotný údaj, který jsem četl, aniž bych tvrdil, že je pravdivý nebo oficiální nebo že není spekulativní.
tady to zrejme budou predpokladane vahy podle DIN, takze dle EG k tomu bude muset byt jeste pripoctena hmotnost 75kg ridice. E92 M3 vazi kolem 1580kg taky dle DIN a 1650 dle EG. Jestli se potvrdi co pises tak je to uspora 100kg, cemu tleskam, ale zaroven neverim.
Ad M2, ta muze paradoxne vazit stejne jako vetsi M3/M4 bo bude levnejsi a nemuze si dovolit takove nasazeni hliniku a uhlikovych vlaken. 1M vazila 1,5 tuny a nevidim moc cestu udelat stejne vykone auto s stejnou cenou (o pul milionu nizsi nez M3) vazici pod 1400kg. M2 bude nekde kde je M135i podle me ;-)