Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M4 upřednostní nízkou váhu před enormními výkony motoru

Michal Fokt
Diskuze (17)
Chystané sportovní kupé BMW M4 bude alespoň v jednom ohledu návratem k tradicím modelů M3. Už nebude dále tloustnout a zvyšovat výkon, ale zaměří se spíše na dobrý poměr výkonu a váhy.

Zatím není zcela zřejmé, zda to bude o případ připravovaného sedanu M3, nicméně pokud jde o od něj odvozené kupé BMW M4, pro něj by měla být prioritou zejména nízká hmotnost. Ta by měla vynahradit další mezigenerační nárůst výkonu, takže je pravděpodobné, že M4 bude výkonově na stejné úrovni (slabší patrně ne, to by nebylo dobré pro image), jako dosavadní M3 Coupe, tedy 420 k/309 kW, ale i přesto výrazně dynamičtější právě díky nízké váze, která posledně činila nezanedbatelných 1,6 tuny.

BMW má v plánu použít co nejlehčí kola a šetřit nebude ani na karbonu a hliníku, tyto materiály by se v autě měly objevit v dosud na bavorskou automobilku nevídaném množství. jak velkou úsporu hmotnosti to přinese je zatím předčasné spekulovat, když zatím neznáme ani váhu běžného čtyřkového kupé. Nesmíme ale zapomínat ani na to, že s hmotností auta bude určitě lépe cvičit i větší porce točivého momentu řadového šestiválce, jehož přeplňované maximum určitě překoná dosavadních 400 N.m z atmosférického V8 4,0 l.

Michal Fokt
Diskuze (17)
17. 7. 2013 16:39
Re: AUDI
Hlavně u Audi zjistili, že lidé na hmotnost více méně kašlou a za nižší si nepřiplatí. Snaží se držet na vrchu, sypou peníze do vývoje, ale to je tak všechno. Co ušetří na karoseriích, projí zase jinde. Tolik to nesleduji, ale například jejich motory mi připadají těžší.
Avatar - fOE
17. 7. 2013 10:34
Re: Váha
I pokud bude M2jka vazit jako M3/M4 a ja sebevic chtel to vykonejsi tak si nakonec koupim jen to co dovoli stav me penezenky ;-)
Za nizsi cenu se bude prodavat i stejne tezka a min vykona M2 jako na bezicim pase, o to bych se nebal. ;-)
17. 7. 2013 10:16
Re: Váha
Ten zdroj uváděl údaj dle EU metodiky, nikoli dle DIN, ke které, jak správně píšeš, je nutné připočíst ještě 75 kg (řidič + drobná zavazadla), což by znamenalo 1580 kg. Je to sice lepší než E92ka, ale pořád dost. Pokud by to byl údaj podle EU metodiky, bylo by to fantastické, otázka ale zní, co by to udělalo s cenou (masívní nasazení karbonu by nebylo zadarmo). Jak ale říkám, byla to něčí "údajně-insider" informace, ale jak blízko nebo daleko je realitě, nelze ověřit.

Pokud by ovšem M2ka vážila podobně jako M3/M4, trochu by ztrácela smysl. Koupíš si radši auto, které váží stejně jako to druhé, ale má o 70-90 koní míň (spekulatvní a nepotvrzené odhady M2 jsou kolem 350-360 koní a M3/M4 mezi 420-450 koni)?
17. 7. 2013 10:08
Re: Váha
Klid. Nejsou to moje spekulace. Jen říkám, co jsem četl, chápeš význam slova "neoficiální", že jo? :-)

Jinak, promiň, že to řeknu tak napřímo, ale co to meleš? M4ka bude mít jen jeden motor. Nebavíme se o 4ce, ale o M4ce, víme? A nic s ničím nesrovnávám, uvádím jen samotný údaj, který jsem četl, aniž bych tvrdil, že je pravdivý nebo oficiální nebo že není spekulativní.

17. 7. 2013 09:47
Re: Váha
>:D A ty tvoje spekulace pro M4ku platí pro základní verzi s dvoulitrovým motorem,nebo 435d s pohonem všech čtyř kol??? >:D

Vždyť ani nemůžeš vědět,co s čím srovnáváš! >:D To je spekulace na druhou :-)