Novinky
Johny.Rico
4
Ach jo >😁 >😁 :no:
Přejít do diskuze
to plati mozna tak pro samotnou silu motoru, pokud chces ale udrzet spotřebu na rozumných mezích, tak je vice rychlosti ku prospechu, ale opet zase jen do urcite miry
ty by jsi snad chtěl třeba 3 stupňovou převodovku, ja teda ne ikdyby to bylo třeba u 6 litru s 600 konma a kroutakem co by utahnul i nakladni letadlo >😁
ty by jsi snad chtěl třeba 3 stupňovou převodovku, ja teda ne ikdyby to bylo třeba u 6 litru s 600 konma a kroutakem co by utahnul i nakladni letadlo >😁
Automobil se dá popsat mnohými kinematickými rovnicemi. Mnoho čtenářů se omezí na počet kW, popř zrychlení 0-100. Rozhodující je však průběh Nm v závislosti na otáčkách. Z toho se přes celkové převody (převodovka, diferák, poloměr pneu ) a jízdní odpory (hmotnost, aerodynamika, čelní plocha, ložiska ...) vypočítá VŠE.
Výsledkem je pak tzv. TRAKČNÍ HYPERBOLA, [odkaz] v obrázku "Pm" tedy ideální průběh síly daného automobilu. (Krásně vidíme jak s rostoucí rychlostí síla klesá) Převodovka se mu pak snaží přiblížit. Čím více stupňů, tím se jednotlivé křivky (v obr "1,2,3,4") pro různé stupně daří lépe přimykat k ideální hyperbole a jsou menší ztráty.
Důvodů je pro 9G je několik. První je samozřejmě prestižní. Druhý honění papírového ideálu pro emise a spotřebu. O výkon u osobních aut přidáním stupňů nyní už tolik nejde. To se používá u LKW, kde je obvykle 12-16 stupňů, byť se neřadí všechny. Ve spodní řadě většinou jen velké, tedy každý sudý. A půlí se, tedy všechny až v horní řadě.
Řidiči starších aut s méně stupni (např.4) v nevýhodě být až tak moc nemusí. Protože mají cit pro otáčky a v kopci poznají, že na 3000 auto zbytečně řve. Ve 2000 se zas dusí. Přizpůsobí tedy svou aktuální rychlost otáčkám 2500 a pohoda. Novodobí řidiči toto necítí, jedou jak chtějí. Proto je jim třeba narvat moře stupňů pro všecky možné situace, viz hlavně že to má šestku.
Výsledkem je pak tzv. TRAKČNÍ HYPERBOLA, [odkaz] v obrázku "Pm" tedy ideální průběh síly daného automobilu. (Krásně vidíme jak s rostoucí rychlostí síla klesá) Převodovka se mu pak snaží přiblížit. Čím více stupňů, tím se jednotlivé křivky (v obr "1,2,3,4") pro různé stupně daří lépe přimykat k ideální hyperbole a jsou menší ztráty.
Důvodů je pro 9G je několik. První je samozřejmě prestižní. Druhý honění papírového ideálu pro emise a spotřebu. O výkon u osobních aut přidáním stupňů nyní už tolik nejde. To se používá u LKW, kde je obvykle 12-16 stupňů, byť se neřadí všechny. Ve spodní řadě většinou jen velké, tedy každý sudý. A půlí se, tedy všechny až v horní řadě.
Řidiči starších aut s méně stupni (např.4) v nevýhodě být až tak moc nemusí. Protože mají cit pro otáčky a v kopci poznají, že na 3000 auto zbytečně řve. Ve 2000 se zas dusí. Přizpůsobí tedy svou aktuální rychlost otáčkám 2500 a pohoda. Novodobí řidiči toto necítí, jedou jak chtějí. Proto je jim třeba narvat moře stupňů pro všecky možné situace, viz hlavně že to má šestku.
U Mercedesu přišli na to, že lepší převodovku než ZF neudělají a že 7-Gtronic je převodovka ne-hodná prémiového auta.
To není pravda. Já 8 stupňů mám a na 8 jezdím dost, samozřejmě na dálnici, ale i na rychlejších cestách třeba v rámci města.
Nejvíc vyšmechtán je obecně ten převodový stupněň, na který se rozjíždí popř. ten, který se tam hází nejčastěji. U klasického automatu bych tedy čekal II. (na I. se odlepuje jen při plném plynu). … Naopak zpátečka bývá skoro panenská. Proto také na starých vránách erko tahá houževnatěji než déčko (byť R má kratší převod jj).
ps. hlavně v tom vyměňte jedou za cca 50tkm/5let origo náplň a za jízdy tomu "nepomáhejte", pak to bude namáhané nejméně :yes:
ps. hlavně v tom vyměňte jedou za cca 50tkm/5let origo náplň a za jízdy tomu "nepomáhejte", pak to bude namáhané nejméně :yes:
souhlasím s tím že větší počt rychlostí je lepší než menší a lepe a plynuleji se dávkuje síla
o tom dlouho šuškalo, teď se uvidí jaká bude, hlavně jsem pak zvědav na její modifikaci pro AMG, kde bude znovu klasicky nahrazen měnič suchou spojkou... D-MCT.
nemyslím si. vyšší počet stupňů bude snižovat spotřebu. no a stejně řekli, že víc než 10 jich nikdo nikdy neudělá...
Zaujímalo by mě na kolika rychlostech se to ustálí u automatických převodovek,ten počet rychlostí samozřejmě
ano to je pravda ale myslim ze uplne postaci 6 -7 stupnov uz dnes na akekolvek auto... a to aj s rezervou.... takze 8 stupnov a viac je uz ciste z frajeriny ... ale je jasne ze zakaznik si rad zaplati ked musi a nema na vyber 😉
V trojce se osmička řadila snad už při stovce😃))
český překla😜 v trojkovém BMW se osmá rychlost řadila už při sto km/hodinu
český překla😜 v trojkovém BMW se osmá rychlost řadila už při sto km/hodinu
Mám 7 a přijde mi to dostatečné, ale proti 9 bych nic nenamítal. Hlavně aby to bylo dost robustní, když to má zvládnout 650 Nm.
Teď vím, že 6° automat co mám, je málo. Kvalty jsou hodně roztažené a rozestup je velký jako kdysi u 4° převodovky. Při prudším rozjezdu se motor zbytečně vytočí, aby další kvalt nebyl utopený.
Třístupňovou ne, ale pěti-šestistupňovou klidně. Pokud ti využitelné otáčky začínají u 1000...
Pointa je ale jinde - čím slabší je motor, tím užší spektrum využitelných otáček a tím více stupňů by potřeboval... a tím méně obvykle má.
Pointa je ale jinde - čím slabší je motor, tím užší spektrum využitelných otáček a tím více stupňů by potřeboval... a tím méně obvykle má.
V Mercedesu mi tvrdili, že se olej v převodovce mění 1x a potom už nikdy. Mám je tlačit?
Já osobně jsem spíše pro kratší intervaly výměn.
Já osobně jsem spíše pro kratší intervaly výměn.
Jel sem v autě s 8 kvaltem a ten 8 kvalt je tam do počtu ... na ten to ani nejede, možná z kopca
myslíte si že čím prevodovka viac a častejšie radí, tak neklesá aj jej životnosť a nezvyšuje sa prípadná poruchovosť? 9 stupňov je podľa mňa prehnaných, 7 je pre mňa ideál