Měli jste automobilku Mercedes-Benz za seriózní a distingovanou firmu, prostou patosu a laciné potřeby se za každou cenu zákazníkům vlichotit? Tak to možná změníte názor.
začalo to spoluprací s rendlíkem. ***imanažeři pracují na maximalizaci okamžitého zisku, což jakoukoli fimru s dlouholetou tradicí spolehlivě do pěti let dostane na kolena.
Průvodní znaky - outsorcovat běžné provozní činnosti, převést vlastní zaměstnance do dodavatelských firem. potlačit a časem téměř zastavit investice do dalšího vývoje, nové modely řešit nakoupením funkčních bloků a ušitím nového, extravagantě šitého kabátu, masivně zvýšit investice do marketingu, vyházet zkušené (a drahé) pracovníky a nahradit je flexibilními nagelovanými výrostky, kteří nic neumějí a nejsou ochotni se učit, protože jsou přesvědčeni, že vše znají lépe. Vrcholem zblblosti jsou "team buildingy", kdy jsou ctihodní padesátníci nuceni (aby zapadli do ***itýmu flexibilních nagelovanců) donuceni pádlovat, lézt na stromy, věšet se na lana a přetvařovat se, jak jsou z toho nadšeni...
To jsou zas jednou kecy. Koncern Daimler na tom nikdy nebyl tak dobře, jak je teď. Stačí otevřít oči - vyrábějí skoro vše - od kol, přes Smarty, všechny třídy automobilů (některé vlastní G, SL), přes dodávky, náklaďáky až po luxusní jachty. K tomu dodávají techniku všude možně - naposled motory do Aston Martinu. Závodí ve všech možných silničních šampionátech, daří se jim i v F1, kde mají konečně i komplet vlastní úspěšný tým. Na co šáhnou tam jsou špička a podařilo se jim i překonat image značky pro starší a pokročilé (a úspěšné).
Ta reklama mě nijak neoslovila, ale ne každá je cílená na mou zákaznickou skupinu. ;-)
No jo, osvětlenejma hvězdama to začíná, kolektivním zpíváním a úderama do hrudi končí. :-) Who cares?
Jinak firemní popěvky mají dlouhou tradici, Volvo dokonce při uvedení sedmičkové řady vydalo vlastní elpíčko (I'm Rolling):
[odkaz]
"Some people got all the breaks, Volvo's got just what it takes."
Na to video se určitě podívejte, člověk každej den nevidí ty krabice driftovat a skákat po zasněžené trati. Je to docela rozdíl oproti dnešním reklamám na asistenty, který hlídaj funkci asistentů... :-)
A Volvo nebylo první (ani poslední), např. Fiat vydal gramodesku s hudbou z reklamy (!!) na mé oblíbené Ritmo: [odkaz] a [odkaz] , případně k poslechnutí [odkaz]
Je to trochu úsměvné, ale auto rozhodně vrátit nejdu a nestydím se. Zaměřují se teď na mladší. Tón článku není poprvé na auto,cz závistivý. Navíc ta zpěvačka zpívá lépe než většina našich popových hvězdiček :-).
My tomu nerozumíme,
ani olej vyměnit neumíme.
Jsme příjemní jako kaktus v ř*ti,
auto sešijeme jehlou a nití.
Nepoznáme 221ku od 124ky
v hlavě máme asi blitky.
Zakoupené díly vrátit nelze,
štvát vás budeme až do penze.
Ať Moravia, M3000 nebo Hošek,
k vám už jezdí jenom šašek.