Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Octavia RS TDI: Jízdní dojmy

322 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Je potřeba se smířit s tím, že čtyřválcová nafta prostě nikdy žádný pěkný zvuk mít nebude. Srovnání s benzínovým osmiválcem je potřeba brát s obrovskou rezervou... je to spíš o charakteru zvuku než o tom, že by 2.0TDI šlo srovnávat s jakýmkoli V8.
Avatar - nyvlja
nyvlja
To je osmiválec jak vyšitej, redakci doporučuji zajít k ušnímu >😒] :no:
Avatar - Emel
Emel
90% OII RS se prodalo s manuálem. Proč? Protože to tak zákazníci chtějí. To je prostě fakt, o kterém můžeš diskutovat nebo pochybovat... 😉
Avatar - Kjirka
Kjirka
Jo pane, tady není Amerika a hlavně, RS není sportovní auto, víme ?!
Ondris
CR není vůbec slyšet?
Závada je na Vašem přijímači. Srovnejte si zvuk. >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo to byl Mercedes s šestiválcem a nejpokročilejší technologií čistoty výfukovejch plynů BlueTEC. Tady je řeč vo TDi, to určitě nesmrdí >😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No Toppere. My vime, ze jsi dal penize dohromady sotva na social verzi auta s benzinem. Jojo. Diesely jsou drazsi. Nemusis tu ale kazdy druhy den ventilovat, ze nemas na benzin. Pri hodnote Tvych prispevku se ale vubec nedivim.
yoggi
nafta nemoze byt RS, ta skratka je o niecom inom. Naftovy motor si ani vlastne ani octavia nezasluzia oznacenie RS. Prave RS je o niecom inom.

tu je video

[odkaz]

nezabudnem na sportovca na semaforoch v najrychlejsom a najhustejsom aute OII 1,9 TDI a brusil si zuby na suzuki swift 1,3. Myslim, ze to hned isiel chipovat 😄 v tomto zlate suzuki na 2-ke 100, borec nevedel co ma radit a bol som pred nim. Vtedy som sa nasmial a cakal, ze na dalsich semaforoch sa bude znazit znovu, ale rychlo pochopil a vzdal to.

Do sportovo (sportovejsie) ladeneho auta patri benzin, nafta do traktora.
figurka
>😁 OK. Ukaž mi, kde se v testu píše, že toto tdičko zní jako osmiválec, resp. osmiválec jak vyšitej.
Avatar - Kjirka
Kjirka
ale ježiši, když je 4 x 4 v Audi a VW, tak to asi nebude ani u ŠKODY technickej problém, ale marketingová brzda, ne ?
Avatar - Emel
Emel
"zpívající dvanáctiválec z Aventadoru to není, Octavia RS má blíže brumlajícím osmiválcům."

Tahle věta je napsaná trošku nešťastně, bez vlastní zkušenosti by se mohlo zdát, že zvuk 2.0TDI je někde mezi V8 a V12 v benzínu. Jsem si jistý, že to autor tak nemyslel...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak 130 kW nafta a 162 kW benzín je prakticky totéž? A kde? Na rovince při ři 80 km/h? >😁 >😒]
Avatar - Emel
Emel
Ach jo, další e😜ert, co "nezná sportovní vůz s manuálem"? No dobrá, když už jste dva... tak namátkou😒br />
Audi R8
Nissan 370Z
Porsche 911, Cayman, Boxster
Toyota GT-86
Aston Martin Vantage
Chevrolet Corvette

Dokážete si aspoň jeden zapamatovat 😄? Nebo snad máte pochybnosti že to jsou sportovní vozy?
Avatar - Kjirka
Kjirka
Který zákazníky máš na mysli ? To tedy žiju v úplným bludu. Do teď jsem si myslel, že u střdní (popř. nižší střední) třídy a výš se poměr manuálů a automatů v posledních letech dramaticky přesouvá právě k automatům. A že by chtěli lidi u aut s výkonem kolem 200 k manuál ? No to sem se asi propad do minulýho století.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zalez otravo odkud jsi prisel nebo se nauc cesky
Ked je v titulku/perexe otazka, odpoved je NIE 😄

https😐/en.wikipedia.org/wiki/Betterid
Avatar - Kjirka
Kjirka
to je samozřejmě naprostá kravina. Já tam ten rezonátor ale mám taky a je fakt, že uvnitř je ten zvuk více uchu lahodící. Zvenku nevim, nikdy jsem ještě za svým autem neběžel >😁
-------
Jsem nikdy sportovní diesel :no:
Samozřejmě pod kapotou sportovní patří benzín :yes:
Je mi raději jasná volba je 1,8TSI :yes:
-------
Jo že ty diesely už nesmrdí v tom s vysavačem :no:
Avatar - Kjirka
Kjirka
topper, už jsi někdy jel např. s novým TDI 130 kW ? To je prakticky totéž, jako v RS. Vsadím se, že nejel, protože bys takhle nemluvil. Ty sis možná ještě ani nevšiml, že ty diesely už pár let nesmrdí.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas, RS s benzinom je proste jasna volba... diesel je jasna volba pre traktor alebo nakladnu lod ale nie pre auto 😉
Avatar - praptak
praptak
Naprostý souhlas. 😄 :yes: Do osobního auta patří benzín. (Psal jsem už dříve, že to spojení naftová RS, zní podivně.)
britas1
Verze RS jsou určeny pro stejnou skupinu lidí,pro jakou jsou určeny verze rs renaultu, verze st a rs fordu, produkce amg, brabusu, divize M či supersporty či hypersporty, tedy pro lidi, kteří mají pozitivní vztah k autům, auta je zajímají a jsou jejich koníčkem, liší se jen finančními možnostmi a funkčími nároky, nevidim duvod proč by méně majetní, kteří nemají na murcielago bmw M či jiné auto, které jim viselo dlouhá léta nad postelí, neměli chtít aby jejich auto mělo příjemný líbivý zvuk. V marketingových odděleních všech větších značekto vědí již několik desítek let. Pro zdejší diskusní odborníky je to však něco nepochopitelného...tak budiž, to mě nijak netrápí 😄
A tomu se zas směju já
Avatar - Ham.
Ham.
by k variantě 135kW nafta, kombajn, dsg sedla velmi pěkně a na trzích jako je Švýcarsko, Německo nebo Rakousku by taková kombinace bodovala ještě víc než doposud, protože konkurence v této třídě nemá vůbec co nabídnout. A klidně mohou znáček vRS vyhodit, ten nikoho nezajímá.
ryccardo
Aha to jestli ti spíš nehořelo něco pod kapotou >😁
ryccardo
spíš 330 d. To je příjemnější motorizace 😉
Avatar - Emel
Emel
To není úplně pravda. Znám spoustu lidí, co si chtějí koupit "silné a pohodlné" auto raději než "silné a sportovní". Známý má 320d na 16" kolech a nemůže si to vynachválit, já to vidím stejně - rodinný kombík má být pohodlný.
Avatar - Emel
Emel
Stříbrná je taková obyčejná. Já bych bral modrou nebo bílou, lift možná i v té zelené.
Avatar - positivemind
positivemind
Kam ten svět spěje... uslyšim zvuk, řeknu si, jaké to letí parádní auto, a ona to bude naftová octa 8-s
kexxik
7,6l při průměru 60kmh. Určitě se s tím nejelo úsporně, je to seznámení. Jen se nemůžu ubránit dojmu, že 320D by byla úspornější...
Avatar - Anonym
Anonym
To je pleteš. Zrovna já sem toho příkladem že občas azvítám i na tyhle diskuze, právě abych se pobavil.
Občas je to lepší jak Trnky Brnky s Dikobrazem dohromady >😁
Avatar - Emel
Emel
Jo, ty máš čtyřválcový turbobenzín a směješ se, někdo má naftu a směje se... ale ten kdo má benzínovou V8 se musí za břicho popadat 😉 .
Avatar - Kjirka
Kjirka
tak malinko slyšet je 😄
Avatar - Emel
Emel
Tak to si doplň znalosti. Většina sportovních aut manuál nabízí.
Avatar - Kjirka
Kjirka
na to, že to je předohrab a manuál, je ta spotřeba hodně vysoká. Každopádně, s tím BMW to není dojem, ale nazvratný fakt. Myslím ale, že testujou úplně syrový auta, takže hodnotit spotřebu asi není úplně na místě. Nebudou to sice litry, ale po pár tisících to půjde dolu a výkon zase opačně.
Avatar - Kjirka
Kjirka
no jo, když oni ty ležáky, tady lidi pořád kupujou a nedaj si říct 😉
Avatar - Kjirka
Kjirka
pane, já nejzdím v nějakým prehistorickým dieselu, za kterým je oblak kouře a klepou se při průjezdu kolem něj tabulky v oknech. To moje auto je letošní, plní emisní normu E6 a dá se předpokládat, že i hladina hluku plní nějakou dost přísnou normu. Tu bohužel ale neznám, takže nemůžu sloužit.
Avatar - praptak
praptak
Měl byste si někdy poslechnout svůj vůz zvenku, zjistil byste v jakém rachotícím stroji jezdíte (pokud to nepoznáte vevnitř).
Avatar - Kjirka
Kjirka
pro ty, co jdou nejdříve diskutovat a pak si případně teprve nahoře přečtou, o čem to vlastně pindaj připomenu, že v článku se píše o RS TDI 135 kW.
Avatar - Kjirka
Kjirka
tak to seš tedy velkej neználek >😁
Avatar - RWD
RWD
- Když to zní jako diesel (PD z roku 90), tak je to špatně.
- Když to není slyšet skoro vůbec (jako CR z roku 2012), tak je to špatně.
- Když to má sportovní zvuk, tak je to taky špatně protože je to octa.

Jaký by to tedy mělo mít prosím zvuk?
Avatar - keettyy
keettyy
Fakt mi tady přijdou některé komentáře komické. Jestli se Vám auto nelíbí, tak to nehaňte těm, kterým se to líbí! Až v tom budete mít odjezděných tisíce km, tak je Váš komentář odůvodněný. Ale jen se tady vykecávat, jak je špatná a že to není sportovní auto, mi přijde celkem uhozený. Každá automobilka si to dělá po svém a ŠKODA je ŠKODA.
Avatar - Kjirka
Kjirka
smím se zeptat, kde ses s tím autem potkal ? Nebylo to náhodou v sobotu v Autosalonu ? Tam se nás ovšem "potkalo" asi víc >😁 >😁 >😁 A jinak, není to BI, ale TRI a není to TDI, ale M 550d. Ale to jen tak pro pořádek. Nic jinýho s takovým výkonem se totiž v třílitrový naftě nevyrábí , >😁 >😁 A kdybys v tom opravdu jel, tak na to hodně dlouho nezapomeneš a nebudeš si plést pojmy s dojmy >😁 >😁 >😁
Avatar - positivemind
positivemind
- kde jsem to psal?
- kde jsem to psal?
- kde jsem to psal?

Zastávám názor, že diesel má znít jako diesel a upravený zvuk patří do aut s pořádnou strojovnou. Možná jsem podle tebe staromódní, ale rychlý dieselový kombík by měl mít zvuk... jako, já nevim, rychlý dieselový kombík? :😉

Tyhle hrátky se zvukem a vibracemi mi přijdou jako poslední krok k tomu mít "sportovní naftová auta". A to se mi jako petrolheadovi nelíbí
figurka
Hledá se to blbě, co....
Ondris
Třeba 2.0TDI PD mělo okolo 120-130 km/h takový divný zvuk, z kterého mě mohl chytit amok - nevím jak to popsat, takové pulzující hučení. A s tím jsem se setkal u několika naft.
Mně spíš sedí velká atmosféra - klídeček na palubě, gradující výkon a když to neženeš 200 tak i dobrá spotřeba. Ale chce to aspoň 2400 kubíků 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já dieslem člověče >😁

Jinak - namátkou neberu v potaz HTP ale třeba to 1.4 Mpi, 1.6Mpi od VW, Volvo V70 2.5, Mazda 626 2.0i, Peugeot 407 1.8, Ford Mondeo 2.0i (od Mk II do MK IV) a podobně... Nechcete mi snad tvrdit, že ve 130 jedou tiše jako elektromobil... stejný hluk v této rychlosti vydává i moderní Diesel ( Snad vyjma starého Tdi ). Je to podobné, u některých vozů i horší, záleží na odhlučnění.
Avatar - Hittman
Hittman
Jelikož mám s DSG zkušenosti, děkuji, nechci. Lepší samozřejmě je hydrodynamický měnič..
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Nejvíc mě štvou zobecnění, že manuál obhajují jen ti, co dobrý automat nikdy nezkusili...
Avatar - Ozzman
Ozzman
S tím souhlasím, ale je fakt, že topper odsuzuje neco, co nezkoušel dost rád 😄 Ale určitě výsměch vůči jeho finanční situaci je hodně ubohý... může na tom být klidně daleko lépe, než 90% diskutérů, jen to neutrácí za auta..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nepotřebuješ ani 130kw. Stačí výkon od 77kw výše a v plné náloži na kombik velikosti Oktávie a nebo kombíků středních tříd je to jiné kafe, než srovnatelný 100kw atmo benzín. Zvláště na dálnici ... Stačí si to vyzkoušet že Toppere >😁
Chápu benzín do města a okolí, do sportovněji založeného auta, pro jízdu ve 2, ale do rodiného vozu ( rychlého rodiného vozu RS) jako je Oktávie kombi, tak pokud to finance dovolí, vždy radši sáhnu po turbodieslu.
Avatar - Kjirka
Kjirka
hele ty budeš nějakej srandista, co ? 8 st. automat od BMW je zřejmě to nejlepší, co člověk dosud vymyslel a tobě to vadilo, jo. Já myslím, že požitek je jízda právě s touhle převodovkou. Jaký další požitky od toho očekáváš ?
Avatar - Emel
Emel
No dobře, nebo si taky můžeš pustit naplno rádio se zvukem F1...
Avatar - Emel
Emel
No to úplně není... třídveřový Focus je přece jen sportovnější než Octavia v kombíku nebo liftu...
ryccardo
Na to že s tím jezdili jak čuňata. Jak jinak by asi novinář mohl jezdit s půjčenou předváděčkou, tak je ta spotřeba slušná. Nemluvě o syrovém motoru. Já jel kupříkladu minulý týden se svým 1,9 TDI z Prahy do Turnova za 7,2. Normálně vejletním tempem přitom jezdím kolem 5 litrů.
Avatar - Emel
Emel
V "posledních letech" byl poměr manuálu a automatu 90:10. Pokud se prodá automatů dvakrát tolik, pořád to bude 80:20... očekávání, že "většina zájemců půjde podle mně po automatu" je podle mě mimo, k takové revoluci neexistuje žádný důvod. Klidně se vsadím, že i u OIII RS bude víc aut v manuálu.
Avatar - Emel
Emel
Přečti si tu větu ještě jednou 😄😒br />
u minulé generace byl poměr mezi dieselem a zážehovým motorem asi 50:50, 90 % aut bylo vybaveno manuálem.

To znamená, že minulá generace Octavie II RS měla 50:50 benzín nafta a 90% jich bylo s manuálem - tedy pouhých 10% s DSG. Nevím kam jsi se propadl, tohle jsou fakta... a lze se domýšlet, že u běžné Octavie bude podíl manuálu ještě výrazně vyšší.
Avatar - Emel
Emel
Pro sportovní jízdu je manuál lepší... ne že by byl nutně všude rychlejší, ale člověk si to víc užije. Co jsem četl nějaké diskuse u G6 GTI, lidé byli s DSG obvykle spokojení pro normální jízdu, ale při sportování už tolik ne. A já to mám taky tak... i když přepnu DSG do plně manuálního režimu a řadím pádly pod volantem, nějak se ztrácím v tom, jakou rychlost tam zrovna mám.
Avatar - sargis
sargis
21 lamiel...to najdem iba v review o Skodovke... ;-\ Trochu nechapem preco pohon 4x4 pri zvysenom vykone, ini to vedia aj s predokolkou a samosvorom pri ovela vykonnejsich motoroch...
Avatar - Kjirka
Kjirka
chlape, tebe by v tý Bolce potřebovali jak sůl ! A vůbec, tady je tolik odborníků, že by to vydalo na jedno vývojový oddělení. To by byly teprve auta !!! Každej byste tam přines nějaký svoje moudrosti a know how a konkurence by šla kukat >😁 >😁 >😁
Ondris
Mně teda ne.
Když srovnáš TDI a TSI v eReSu (ať hrajem fér), tak TSI je tišší, má vyšší výkon, větší rozsah použitelných otáček, reálně stejný točivý moment, je o hoodně rychlejší a holt o nějaké ty dva litry v běžném provozu užranější.

O patro výš už se dá srovnávat turbonafta s atmo benzínem a benzín bude zase ujíždět, jedno jestli naloženo nebo nenaloženo (a pokud bychom započítali navíc ten koeficient 1,4, tak už by se nafta nechytala vůbec). Jen ta spotřeba.

Na druhou stranu, nedávno jsem se potkal s 3.0 BiTDI na 380 koních a 780 Nm a bylo to slušné poježdění - a bralo si to necelých devět.
Avatar - Hittman
Hittman
Projeď se novým V6 TDI a uvidíš, tedy neuslyšíš.
Avatar - Ozzman
Ozzman
TDi smrdí i rachtá, Tdci smrdí i rachtá, Dci smrdí i rachtá ( tam aspon u starších rachtání přebíjelo hvízdání turbodmychadla) i šestiválcové Tdi smrdí a rachtá... Je to pořád diesel, nevim co se hádáš, jestli máš čisté trubky, máš nové auto. Mám Euro 5, 180 tisíc najeto, občas si odfoukne černý obláček, ale emise na jedničku... Je to dízl a dízlem zůstane.

Sám jezdim taky dízl a jsem spokojený, Oktávku RS bych si v Tdi klidně vzal ( pokud jsou už trochu spolehlivější a já věřim že ano ( mám dost známých co i s CRTDi měly problémy, především 125kw)) Protože O RS kombi je rychlé kombi a tak bych ho také využíval. Pokud budu chtít ostré auto v této cenové jdu k Fordu, VW či Renaultu. ( u mě vede Megane RS).
Avatar - praptak
praptak
Pěkný vzorek. :yes:
Kuban myslel SKUTOCNE sportove auta, nie hot hatche atd.

V top racing series su auta bez spojkoveho pedalu, pretoze poloaumtomatika/automatika, radi ovela rychlejsie ako najlepsi pretekar na svete - skratka je fyzicky nemozne preradit rychlejsie ako automatika.

" Porsche has introduced two new 911s – its flagship Turbo and track-focused GT3 – with a glaring omission in the options list: a manual gearbox."
[odkaz]

V preklade, Porsche Turbo a GT3 manual nie ani v priplatkovej vybave.

Skratka sa s tym zmier, mimo vesnickych hospod, amaterskych hot hatchov, racing series tretej ligy a diskusnych for je manual mrtvy.
Avatar - praptak
praptak
Kde žijete, mám osobní zkušenost s CR TDI 130 kW a 176 kW, oba rachtají, smrdí a když zaberou, lítají z nich černé splodiny. A co rozdíl ve výkonu u benzínu, na dynamice je to znát, nehledě na charakter a využitelnost otáček.
Ewil
Nedavno kolem me projel novy Mercedes 350 CDI a stejne smrdel...
Avatar - Snooob
Snooob
Mať x-ročný "vykmásaný" vrak - hlavne že je to V8!!! Tak to terno!
Na takých sa smejem ja... :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Směju se tomu že místo V8ky si lidi pořizjí rezonátory nebo dokonce prepro vyluzjící ton opravdového motru, no šidítko na entou.

Smát se může ten, kdo tu V8ku a autě má.
Ten si může vychutnat pravý a nefalšovaný zvuk.
Avatar - Kjirka
Kjirka
jo, to máš pravdu, až na to, že to hvízdající turbo obvykle signalizuje, že je těsně před smrtí. Ale zvuk je to úžasnej. Řek bych, taková labutí píseň umírajícího turba >😁 >😁 >😁
Avatar - Kjirka
Kjirka
o tom se teď můžeme asi jen dohadovat, ale doba pokročila a skoro bych se vsadil, že to bude v blízký budoucnosti jinak. Ale to nerozseknem. Já před pár lety taky prohlašoval, že automat nikdy. Pročež platí, "nikdy neříkej nikdy".
-------
To je nedává smysl. Je to výprodej ležáku s dieselovým motorem, jestli z vašeho auta něco spolehlivě udělá ležáku, pak je to 😐
RS
náznaky tam jsou [odkaz]
Avatar - Kjirka
Kjirka
člověče zoufalá, kdo porovnává naftu s benzínem ? A k tomu smradu, tak to možná jezdíš v nějakým "těžce vytuněným" dieselu, kde je odmontovanej DPF a výkon v ř.j. vyhoněnej proklatě vysoko. Protože jinak, pane, to auto nesmí ani čoudnout, aby plnilo emisní předpis. Taky když kouknu do trubek výfuku, jsou úplně stříbrošedý.
Avatar - Kjirka
Kjirka
fakt jo, že mi to někdo neporadil už dřív. Takhle jezdím snad dokonce v nějakým životu nebezpečným zařízení. Tady se člověk doví opravdu unikátní věci >😁
-------
:yes: 😉 :yes:
Avatar - Kjirka
Kjirka
tak jestli někomu bude vadit u RS cena automatu, tak asi stejně skončí u normální OIII nebo u něčeho úplně jinýho. A když jsme u ceny toho auta, velice mile mě překvapila.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nizsia stredna trieda je jasny revir pre benzin v akomkolvek aute ... a este k tomu v aute hrajucom sa na sportove niet inej volby..... nie je o com.... benzin je ta spravna volba .... neviem si predstavit ze si taketo auto niekto kupuje so smradlavym dieslom... a nebodaj este s automatom.. hruuuza pomysliet 8-s zvratenost tohto sveta ma ale uz vobec neprekvapuje ;-\
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Kuban
Kuban
právě že sporťák automat potřebuje a né naopak....

neznám sportovní nebo supersportovní vůz s manuálem pokud se bavíme o poslendích 10ti letech.
Avatar - Kjirka
Kjirka
Nějak jsem nepochopil, proč měli, jak píše, 90% aut s manuálem. Naopak, tomu autu by slušela DSG. Není to žádný sporťák a většina zájemců půjde podle mně po automatu.
mikesh
Tva uvaha by platila pokud by byl manual a automat za stejnou cenu, coz jaksi neni. Takze uvaha zni - manual nebo automat za 60litru, coz uz je trochu jina vychozi pozice.
Avatar - Kjirka
Kjirka
tak sportovní auto to rozhodně není, ale třeba se shodneme na tom, že je to sportovně laděné auto nebo auto sportovního vzhledu. Krom toho ovšem naprosto souhlasím s tím, cos napsal.
Avatar - Anonym
Anonym
to je zajímavý že těch čoudících autíček je....passaty , vectry, tdci od fordu, a další.
Jak přiloží lidově řečeno pod kotlem, jde z toho černej dým horší jak z tatry 815 >😁
-------
Tak ano souhlas, pod kapotou sportovní patří benzín :yes:
ryccardo
Přesně tak. Já bych to postavil tak, že automat obhajují jen konzumní řidiči typu "jedu z bodu A do bodu B". Pro ně je automat jak dělanej. Jenže když je řízení auta nebaví a řazení je pro ně obtěžující činnost, tak můžou jezdit klidně autobusem, tam to mají úplně bez práce. 😉
Avatar - Kjirka
Kjirka
co přesně DSG vytýkáš a v jakým autě ?
Avatar - praptak
praptak
Vtipne napsané. 😄 U takových aut je takový zvuk (rachot) až nedůstojný.
Avatar - JDM
JDM
nejvíc mě dostává když vidím třeba X5 , novouo krásnou, naleštěnou ale jakmile jí trošku přídá plyn začne se z toho auta ozývat takovej zvuk ta kterej bych se styděl i ve fiestě >😁 prostě vydíš takovou obludu jako X5 ta kčekáš že se z vejfuku zabublá ale ono nic jen takový rachtání z pod kapoty a fučení z vejfuku ...hrůůza
To je jako mít doma HIFI Yamaha za 100 tis ale když na tom pustíš AC\DC tak ti to bude chraplat jak reproduktory notebooku >😁
Avatar - Emel
Emel
Manuál je ve všech autech co jsem napsal.
R8: [odkaz]
911: [odkaz]
Vantage: [odkaz]
Pokud trváš na tom, že neznáš sporťák s manuálem, pak jsi měl asi pravdu... ale je to tím že neznáš a ne tím že by nebyly.
Avatar - praptak
praptak
Myslel jsem od střední třídy výše, tedy ne zrovna levných aut. Prostě i proto, že ke spoustě motorizací manuál objednat nejde (kupodivu v USA ano, nabízí se jich tam daleko víc než dříve). Takové Audi A6 2,8 FSI s manuálem by se mi líbilo. Jeden z posledních mohykánů spojení atmosférického šestiválce a manuálu v běžné produkci >😁 Jako znouzecnost vidím spíše diesel (zvláště v Evrope, když už zmiňujete to USA). Kdyby nešlo někomu o rozdíl spotřeby, na diesel by si ani nevzpomněl.
XTad
Nebylo by lepsi si v takovem pripade koupit normalni 1.8 TSI?
XTad
Na fotkach jsou osmnactky a zajimave je, ze na nekterych promo fotkach ma i devatenactky, jenze v konfiguratoru je pouze volba sedmnactek a osmnactek. Mozna podvozek nezvladli odladit a od devatenactek radeji upustili.
Avatar - praptak
praptak
Obě ruce mít na volantu je snad normální, bez ohledu na typ řazení. K mačkání spojky se přece používá druhá noha, než na mačkání plynu. U manuálu podvědomě víte, jaký kvalt tam máte.
Avatar - praptak
praptak
Mám to jen opačně, pustím si rádio, nic neruší na pozadí a cestuji přes půl Evropy na benzín. >😁 Jen zda jste měl porovnání ve stejném modelu vozu, zvenku bych ho tedy poslouchat nechtěl.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V mém případě si pustím rádio a cestuju klidně přes půl Evropy, když je na naftu >😁
Měl sem předtím i jiný diesel a taky to bylo naprosto v pořádku a vůz byl r.v. 2002
Avatar - praptak
praptak
Je to takové překrucování skutečnosti. ;-\
Avatar - Kuban
Kuban
třeba škodu 105? 😄 u toho se i člověk nadřel 😄

ve sportovních autech hledáte opravdu moc velkou vědu...
Doporučuju se Vám v nějakých sporťácích svézt... Člověk si stejně užívá jen ten výkon neboť komfortem a pohodlím jsou na takové úrovni, že rychle začnete přemýšlet nad tím, co to do***e ten VW a Skoda vyrábějí za supertvrdé uskákané zmetky...
Avatar - Emel
Emel
Hele, kdo jezdí Trabantem, ať si klidně jezdí Trabantem, tomu se opravdu nesměju. Smát se začnu ve chvíli, kdy začne naznačovat, že má zvuk jako V8 benzín... to prostě nemá. A ani ta R4 nafta ho nemá. Soudný majitel nafťáku si to uvědomuje a je s tím smířen...
britas1
každý má to co mu vyhovuje co si muže dovolit a smát se někomu, že nemá V8 to řiká vše i o dotyčném co to napíše.a smát se továrním upravám na webu o autech v roce 2013 kdy už jsou takový upravy běžným jevem pár desítek let je taky směšný.
Avatar - Anonym
Anonym
Viper, ten je jen v manuálu
Avatar - Hittman
Hittman
Ten je slyšet potřeba :yes:
Avatar - praptak
praptak
Pulzující hučení, trefný pojem. 😉 Podobná zkušenost. Souhlas, chce to atmosférický benzín s výkonovou rezervou a ševelícím zvukem. :yes: 😄
Avatar - Ham.
Ham.
viz 15:06. 135kW nafta plus kombajn plus dsg plus haldex OIII mít bude. Golf tuto kombinaci u Variantu nenabídne. 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Má pravdu, 12 týden 2014 má z linek začít padat O III Scout a 135kW naftu má mít.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak V6 benzín trochu slyšíš, ale je to fakt lahoda :yes: >😁
Xawier
...a není právě absence Haldexu u OIII RS důkazem, že vadilo? 😉
pargi
To je až zbytečně moc silné auto se zbytečně moc válci. Nečteš testy na ACZ? 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nepovídej 😄 Nejsem uplný analfabet, ale když má benzín 160Nm a nafta 300Nm... je to pro potřebu naloženého auta ve prospěch Dieslu i když se vyčerpá při 4 tisících 😄
Avatar - praptak
praptak
Více síly (točivého momentu) udává jen nástup výkonu, ale neurčuje ho absolutně. Točivý moment není modla. Vždy jde především o výkon, v němž je točivý moment skryt (točivý moment při daných otáčkách). Čili u dieslu nastupuje dříve, ale brzy se "vyčerpá" a nemá kam gradovat. Atmosférický benzín má díky otáčkám kam gradovat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jezdím Dieslem ty MPI >😁
Avatar - iudex
iudex
Dovolím si povedať vo všetkých oblastiach.
Avatar - Hittman
Hittman
Nesmíš mít 1,4 MPI a jemu podobné >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pro mě ne 😄 Jen bych to neodsuzoval, rád jezdím oběma druhy paliv, každý má to své, ale do svého jediného auta chci diesel, pokud na něj budu mít. Na zábavu zas jedině benzín.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Bohužel nejde mi editovat, takže ješte edit.

Naopak nenaložená V70 je rychlejší ve všech režimech než Ford. Stejně tak jakákoliv 100kw+ turbo benzínová mrcha 😄
Nenaložená O Tdi vs Jetta Mpi - KDyž umíš řadit, tak Oktávce stačíš také skoro všude 😄

Je to o tom, na co auto používáš. Pro rodinu a jízdu s naloženým autem mi přijde ve všech režimech lepší diesel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ještě bych to doplnil jak píše praptak podobně výkoné motory.

77kw Oktávie (1.9 Tdi) vs 75kw Jetta (benzín 1.6)

Plně naloženo - propastný rozdíl na dálnici a v kopích ve prospěch Oktávky

A rozdílné výkony

85kw Mondeo kombi (2.0 Tdci) vs 103kw Volvo V70 (2.5 5V benzin)

Plně naložené - v kopcích jedou podobně, spotřeba o 5 litrů nižší a komfort z jízdy ve prospěch Fordu. Na dálnici v kopcích drží lépe rychlost Ford.
Bereme v potaz ale vyšší tempo, než je 130.

To jsou zrovna příklady na které jsem si vzpoměl 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Záleží jakým dieslem a jakým benzínem. Rodinné auto ve velikosti Oktávie, naložené 4mi lidmi se 77kw dízl jede příjeměji a má více síly, než atmobenzín. Pokud porovnáváš prázdná auta, potom s tebou souhlasím, ale kroutící moment, který je potřebný pro rodinné cestování nenahoníš jen otáčkami, když ho motor nemá.
U stejně výkoných je to samozřejmě jasné ve prospěch nafty.
Avatar - praptak
praptak
Na dálnici se hodí spíše atmosférický benzínový motor, který dobře táhne ve vyšších otáčkách a neotravuje nepříjemným zvukem, třeba i tu rodinu. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Problém je, když se někdo vlastní preference snaží vydávat za něco obecně platného, příteli, zvlášť pohybuje-li se debata v rovině něčeho tak subjektivního, jako je zábava za volantem. Z mých tří aut nemá manuál ani jedno, a to je mezi nimi i auto postavené čistě pro okruhové ježdění, kde jsem preferoval "automat", resp. sekvenci smg z důvodu větší efektivity (jde o čas), ale rozhodně ne zábavy. Proto souhlasím s Emelem, pro mně je z hlediska zábavy manuál o patro nad automatem, a to jakýmkoliv, včetně nejrychlejších a nejvychytanějších dvojspojek (aktuálně je umí nejlíp Porsche), na které mezi konfekčními sporťáky můžeš narazit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nebo neumřelo v klimatizaci >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdo má V8, nechodí sem na diskuzi o Oktávii 😁😁 Stejně je v těhle autech ( Klasické vozy jako je Oktávka a jiní) lepší místo poslouchání motoru si radši pustit oblíbenou muziku a jet.

😄
Avatar - Kjirka
Kjirka
no v jistý době to vypadalo, že hvízdající turba se v koncernu VW skutečně dělají sériově, protože hvízdalo skoro každý. >😁
Avatar - iudex
iudex
Nie je, ja to vnímam rovnako. Včera som sa bol previesť s GTI 7 s DSG a presne toto som riešil; pred kruháčom prudko spomaliť a pozrieť na displej, či som ťuknutím do páčky dal želanú trojku.
Avatar - Dinar
Dinar
Z konvečnějších M135i např.
britas1
v článku je napsáno, že zvuk má blíže brumlajícím osmiválcům....kdo ví nesměje se, já mám čtyřválcový turbobenzin a co dokáže dobře sladěný rezonátor a vhodně postavený výfuk vím dobře a proto vím co autor asi touto větou myslel a jen uznale pokyvuji, že se taková fičuřinka objevila už i v seriové škodovce, palec nahoru pro škodovku.
Kdo se tu směje se směje jen sobě...jako když se lidé smáli a klepali si na hlavu když galileo trvrdil že je země kulatá
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
A já bych ještě doplnil

- Caterham
- Lotus Exige/Evora (i když těm by dobrá dvouspojka sedla mnohem víc, než ten příšerný manuál)
- Jaguar F-Type R (dostane manuál)

PS: za absenci manuálu v GT3 už Porsche v USA dostává od tamních zákazníků pěknou čočku.
Avatar - Emel
Emel
Prostě automat je automat a manuál je manuál, někteří z nás jsou staromilci a ve sportovním modelu dají přednost manuálu, jakkoli je ten automat skvělý. Tak nám to dopřej...
Avatar - Ham.
Ham.
Naopak to je jasný záměr VW. V nižší střední v kombajnu Golf Variant vůbec nemá 135kW naftu a má kratší rozvor. Takže Octa má už tak ponechán prostor působit v nejvyšším patře nižší střední a 4x4 by to jen umocnilo. I minulá generace kombajnu byla v řadě zemí daleko prodávanějším vozem než Golf Variant a ve Vlkohradu to nikomu nevadilo.
figurka
To, že ta věta není napsána nejšťastněji je jasné. Rozhodně v tom ale nevidím jednoznačné označení zvuku tohoto tdička jako V8, jak tady rádoby vtipně naznačuje nyvlja. Nic víc, nic míň 😉
Avatar - Emel
Emel
To mi nevyhovuje... já znám své auto a umím odhadnout, jaká rychlost bude pro blížící se zatáčku nejlepší... bez ohledu na to, jak rychle jedu ještě 50 metrů před zatáčkou prostě vím, že tohle bude na trojku a s DSG je pro mě méně intuitivní se do té trojky strefit - u manuálu je ta trojka vepředu uprostřed (vždycky), u DSG musím nějak držet v hlavě, kolikrát je potřeba cvaknout pádlem, případně čučet na displej. Ale jasně, i v F1 se řadí pádlama, takže je to možná můj subjektivní problém.
Avatar - Kjirka
Kjirka
tak jde spíš o ten valivej hluk od kol. Pořádný odhlučnění už se asi do ceny nevešlo.
Avatar - Emel
Emel
Jo, to byla přesně má obava - RS by mohlo být ideální rodinné auto, pokud to ovšem nebude přehnaně tvrdé. Ale zdá se, že pánové jezdili minimálně na 18"... možná to bude na 17" lepší.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Hm, zmínka o prkenném a mizerně odhlučněném podvozku se nečte dobře. Z rychlé a pohodlné OIII RS tak zůstává pouze "rychlá" Ovšem, za ty peníze, co by člověk chtěl, že? 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
lift vs kombik [odkaz] teda aspon v tejto konkretnej farbe ako na fotke mi pride lift krajsi... kombik sa akosi straca a posobi ten jeho tvar fadnejsie ... ale v cervenej sa to otaca... tam mi pride kombik krajsi 😉

inak skvele auto ale samozrejme to chce benzin :yes:
Avatar - praptak
praptak
Někdo se musí zase od automatu odpracovat. Dnes to dle mnoha diskuzí vypadá, že mít manuál je největší "luxus". Jízda s automatem je jen pohodlná, jinak s manuálem je zajímavější.
Avatar - Kjirka
Kjirka
je to otázka určitýho postoje, věku a v neposlední řadě i stavu konta. K tomu automatu se možná každý musí časem dopracovat. Ale je to každýho věc. Já taky ještě poměrně nedávno tvrdil, že s manuálem je jízda lepší. Kravina a každej si na to musí přijít sám. Ne tak, že ho jednou za uherák někdo nechá svézt. Musí v tom prostě delší dobu jezdit.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak. Ono sa povie, že máš počuť a cítiť motor a jeho otáčky a podľa toho vedieť, čo je tam za rýchlosť, ale pri DSG či inom automate to aj tak vyžaduje pozrieť na displej, kdežto u manuálu vnímaš polohu radiacej páky a nemusíš sa na ňu pozrieť. Overil som si to včera pri jazde na GTI s DSG, skrátka som stále pátral po ukazovateli rýchlosti na displeji, čo je síce len krátky pohľad, ale pri rýchlej jazde je aj tá sekunda nepozerania na cestu nepríjemná až nebezpečná.
Avatar - Kuban
Kuban
jsem na auto.cz a já vůl zapoměl, že vrchol sportu je Hothatch..... 😉

děkuji že se našla jedna duše, co ví co je to sporťák. 😉
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Protože to některé jedince pořád baví. Baví je mačkat ten zbytečný pedál, baví je mít ruku na páce, baví je meziplynovat, baví je mít auto pod kontrolou "tak trochu víc".

Závodní auta mají závodní sekvence samozřejmě z důvodu rychlosti - ty převodovky jsou taky po pár závodech mrtvé. Ale rychlost a efektivitu těch závodních převodovek bych vůbec nesrovnával s běžnými auty a převodovkami, které se do těch běžných aut dávají. U bežných aut ti nejlepší řidiči budou mít před automaty ještě pár let náskok.
Avatar - Anonym
Anonym
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to i u odhlučnění vozů a samozřejmě motor od motoru, ale dnes už to neni taková katastrofa jak před 20ti lety jak si někteří pořád myslí >😁
Avatar - Peto02
Peto02
EDIT: to Kjirka

Presne tak preco manual? Preco vsetky zavodne vozidla pocnuc motokarami, cez cestovne vozy, placky az po formulu nemaju manual, preco? 😲
Pre mna je dolezite mat obe ruky na volante a reagovat na krizovu situaciu na ceste a nie si jednu ruku povalovat na riadiacej pake 8-s Mne ide o pocit riadenia s nohou na plyne a nie radenia s nohou na spojke...
Avatar - praptak
praptak
No právě sama o sobě je hodnota točivého nic neříkající, jde o výkon, alias točivý moment při daných otáčkách. U dieslu je rychle nastupující výkon, který ovšem nemá kam růst, proti atmosféře (turbobenzínu). Mimochodem ten točivý moment je daný turbem, starší generace ví, jak vypadaly atmosférické diesly. 😉 Přiliš vysoký točivý moment motor ani nepotřebujete, pokud ho můžete vyměnit za otáčky. Přiklad, budu mít motor s točivým momentem 1000 Nm při 100 otáčkách za minutu, ovšem bude mít dynamiku tříkolky. Záleží také na řazení a v jakých rychlostech se s autem pohybujete. 😄
Avatar - Emel
Emel
A co je GT-86 když ne sportovní auto? A co ty ostatní co jsem napsal, to taky nejsou sportovní auta?
Asi si slovo "sportove auto" vysvetlujeme inak.

vRS, GTI, hot hatches, gt-86 atd sportove auta nie su.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co? Tak to sem asi jezdil samou divnými atmosférami, ale na dálnici ve 130 a výše motor řve více, protože má daleko vyšší otáčky, než diesel. Když máš dobře utlumený vůz, diesel je daleko komfortnější i po hlukové stránce.
Avatar - praptak
praptak
To Vám nikdo nebere. Normy jsou nějak nastaveny a záleží jak. Spousta věcí splňuje normy a neznamená to, že jsou celkově příjemné. Jde také o to, že zřejmě nevnímáte rozdíl v hlučnosti a charakteru zvuku.
Avatar - Kjirka
Kjirka
já se trochu ztrácím v těch protichůdných informacích. Takže jen pro ujasnění : nejnovější diesely TDI z koncernu VW, plnící emisní normy E 5 a 6 smrdí a rachtají. Naopak diesel v Mazdě 6, která bude už asi postarší vykopávka, když prochází (zřejmě opakovaně) emisními zkouškami (co by tam jinak dělala), je v pořádku. Pochopil jsem to správně ?
Avatar - Kjirka
Kjirka
tak jsem rád, že jsme se nakonec dohodli 😄
Avatar - Emel
Emel
Kuban to napsal - prý nezná za posledních 10 let sporťák s manuálem. Tak si to přečti než se ho budeš zastávat 😉 .
Napisal som niekde, ze neexistuje sportove auto s manualom?

Nie.

Ja aj diskuter Kuban hovorime o trende. To, ze niekto este stale ponuka aj manual, neznamena negaciu tohto trendu.
Avatar - praptak
praptak
Pokud to berete takhle, tak pro Vás bezohledně to samozřejmě životu nebezpečné zařízení není (ten rachotící stroj byla nadsázka), pro okolí v přeneseném smyslu slova ano. Spíše už nevnímáte hluk a rachot, tudíž nevíte, jak zní tiché auto.
Avatar - Kjirka
Kjirka
zevnitř asi dobrý, z venku hrůza. To je ovšem pouze věc subjektivního názoru, protože řada lidí si na parádu s autem vůbec nepotrpí a preferujou to pohodlí.
Avatar - Kjirka
Kjirka
jéé člověče, tuhle kravinu někde doma mám >😁 To se sladí s rádiem a pak jdou z repráků synchronní zvuky motoru závodního auta, třeba. Úžasnej vynález. Někomu to daruju k narozkám.
ryccardo
No evidentně nemáš pravdu. Statistiky to potvrzují. Zkazit takovýhle auto automatickou špazjkou je prostě pro 90% kupujících hřích >😒]
ryccardo
To nemusí být nutně pravda. Pěkný zvuk jde vykouzlit i hvízdáním turba, který umí částečně přehlušit naftový rachtání. Podle mě je to hezčí zvuk než nějaký rezonátor.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Kjirka
Kjirka
v tom s tebou souhlasit musím, protože kvedlačka v ruce je nenahraditelná. Mně to prostě s těma pádlama taky moc nejde. Furt hledám spojku a není to ono.
Avatar - RWD
RWD
Jediným protiargumentem proti DSG je cena. Resp. pochybuji že si za něj připlatí kupec, který s DSG nebo alespoň automaty celkově zkušenosti moc nemá. A to si myslím v kategorii (nižší)střední moc nebude.
-------
2.0TDI RS s DPF testovací spotřeba se s tím jelo 7-8l spotřeba :no:
Spotřeba podle výrobce 6-7l.
Avatar - Anonym
Anonym
Nejlíp voní E85 >😁 :yes:
Avatar - Kjirka
Kjirka
Doporučuji nic nedoporučovat 😉
Avatar - Anonym
Anonym
>😁 >😁 >😁 >😁 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Kjirka
Kjirka
ne, mockrát ne, jen tak asi obden, protože mám i auta s manuálem, do kterých musím sednout. A po najetí asi tak 1,5 mio km mi přeci jen zkušenosti ještě trochu chybí, to je jasný >😁
martindr
to zadne koleso je nejako velmi utopene do blatnika, nerobi to dobry vizualny dojem. Inak ako celok najkrajsia oktavia vsetkych cias. (len dozadu aspon 2cm podlozky ) 😉
Avatar - RWD
RWD
Tak jestli furt hledáš spojku tak to jsi s tím asi mockrát nejel, že? 😄 "Není ono" znamená, že s manuálem dokážeš řadit taky pod plynem a pokaždé podřazovat s meziplynem? Chápu že dělat věci sám, je fun, ale DSG o prostě umí lépe 😜
Avatar - Shr3k
Shr3k
Ach můj ty Bože... Mno, tak všechny přímovstřikové diesely mají vstřik do válce do vybrání v pístu, to zaprvé. Sací kanál v tvém pojetí má v tomto případě délku ventilového sedla, to nevím, kam by se tam nepřímý vstřikovač jako vešel. >😁

Spíš upozorňuji, že pokud se v Bolce opět nezačaly dělat komůrky, jako že nezačaly ( [odkaz] ), tak si někdo (redaktor) plete zážehový motor s kombinací přímého a nepřímého vstřikování s motorem vznětovým.

A místní znalci, kterým je na tom všechno jasné, mu to odkývají. :yes:
martindr
focus, megane ci golf su uz torsku inde ako octavia. Octavia je skor slusne rychle auto na dlhsie cesty, klasicky HH z nej nikdy nebude.
Avatar - white label
white label
:yes:
Avatar - white label
white label
:yes: :yes:
Avatar - peV
peV
>😁 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
>😁 >😁 >😁
Avatar - keettyy
keettyy
Já nikomu jeho názor neberu, jen některé komentáře jsou fakt mimo mísu. Když někdo něco komentuje, tak by o tom měl aspoň něco vědět, než začne hlását svoje duchaplný názory. Nic víc,nic míň. Nebylo to myšleno vůbec ve vzlém, jen že někteří mě fakt zaráží. 😉
Avatar - Emel
Emel
No sportovní auto podle mých představ to není, je to rychlé rodinné auto. To ale není kritika, já netvrdím že "sportovní = dobré" a "ne sportovní = ne dobré".

A jinak si vyhrazuju právo komentovat i auta, ve kterých tisíce kilometrů najeté nemám... je to diskuse, každý slušný a věcný příspěvek tu má své právo na život.
Avatar - keettyy
keettyy
jo to máš pravdu, to plně souhlasím, pač tady u nás všichni chtějí velkou parádu, aby tam byl pořádný motor, super výbava atd., ale hlavně za co nejmíň pěněz. 😉 Jinak jsem ráda, že jsi semnou souhlasil. 😉
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
No, ono tady jaksi nejde zobecňovat a soudit podle sebe druhé. Výkon je třeba v mém příípadě až jedna z posledních věcí, kterou si budu ve sporotvním autě užívat.

...stejně jako je snadné najít sporťáky, které donutí člověka přemýšlet, jak jsou ty VW a Škody pohodlná a příjemná auta...
ryccardo
Na tady máš postřehy testera z dnešního článku o benzínové RS jak je to tvoje DSG "bezvadný"

Převodovka DSG má v Octavii RS určité rezervy. V automatickém režimu podřazuje až po přidání plynu, při brzdění před zatáčkou sama stále drží vyšší převod. V manuálním režimu je zase dlouhá doba mezi povelem k přeřazení a samotnému přeřazení.

Prostě automat je dobrý tak pro cukání po městě. Do Octavie RS a aut podobnýho ražení absolutně nevhodný.
Avatar - Anonym
Anonym
HDM autoamt má halvně výhodu že ho už umí dost lidí opravit, za poněkud jiný peníze než DSG a že je odolnější....

Jízdu s ním si jde zcela překvpaivě užívat, ovšem potřebuješ k tomu motor, ovšem ne ze zahradního traktůrku.

A vzimě s tím jde jezdit naproto normálně.
Avatar - Anonym
Anonym
Nj, vykmásvaný (boha co je to za slovo) je každej osmiválec vid.
Musíš si umět vybrat, pak nemusíš jezdit ve vykmásaných vracích nebo v nových plečkách ve stejný hodnotě s paundeklu, tvrdáho palstu a motorem ze seačky a s nápravou udělanou z trubky >😁
Avatar - Anonym
Anonym
To že je něco běžné neznamená že je to tak správné. Mimochodem zas tak běžné to není.

Ale cpár reprák aby to mělo zvuk V8 nebo rooubovat na tříválec dvě turba a podbné specialitky budou u mě vždy důvodem ke smíchu a člověk který si to koupí spíš k pláči.
Je to degradace
-------
Tak přesné :yes😒br />
Začnete-li jezdit „nenormálně“, zjistíte, že dieselu nevyhovuje sportovní :no:
Avatar - Emel
Emel
Hm, na jízdu po dálnici je to de facto jedno, na cukání v koloně je automat super. Zbývají ty okresky... 😄
Avatar - RWD
RWD
Měničovej automat kromě možnosti za rozumný peníz teoreticky snášet o něco vyšší Nm má oproti DSG výhodu pouze tam, kde řidič jede z bodu A do bodu B, chce aby mu to řadilo samo, jízdu si nemá potřebu nijak užívat, v zimně nikam nevyjíždí a na jaře nezaseje 😄
Bavíme se o mainstreamu kde DSG jednoznačně kraluje.
ryccardo
To bys musel slyšet. 😉
ryccardo
No to sem přesně čekal, kdo se tady začne jako první ohánět nějakýma nefunkčníma elektro nesmyslama. Mě stačí pozorovat sousedovo zoufalství jak se vždycky v zimě ráno hrabe s DSG z garáže a pokouší se vyjet na silnici. Respektive letošní zimu jsem měl tohle divadlo naposled, protože nad těmi tvými elektro "pomocníky" už zlomil hůl a radši to vyměnil za Supa 4x4. >😁 Osobně ASR v zimě většinou raději vypínám. Je to spíš k zlosti než že by ti to pomohlo. Akorát jsem si párkrát kvůli němu rozbil hubu. To když mi ustřelil zadek a při reakci kontra a plyn motor jen zakašlal, protože ho utnulo ASR (přeci nenechá protáčet kola) a já si marně plet z rukou vánočku a sám sobě si nadával co jsem to za *, že jsem si to zase zapomněl vypnout. Jestli DSG umožňuje rozhoupání auta při náklonu vozu, tak to je skutečně supr pomocník. Rozhoupávat auto do kopce jsem ještě nezkoušel. K čemu je to dobrý? Pokud se mi povede autem pohnout nahoru proti kopci, tak nepotřebuju houpat z kopce dolů to přeci jede samo >😁 Jdi mi s automatem do háje.
Avatar - Ham.
Ham.
Rychlé varianty Octy a GTI/GTD si konkurují zcela minimálně. Ten kdo nepotřebuje prostor asi o Octě vůbec nepřemýšlí a GTI je automatická volba a naopak, kdo potřebuje prostor, tak skončí u Octy a ta pak hraje i na strunu "vykradače" prodejů ve střední třídě, protože proti výše uvedené kombinací má dnes problém něco postavit mainstreamová konkurence jak v nižší střední tak ve střední třídě.
Pokud někde VW má dilema tak jsou to spíše ostré verze Leonu vs GTI/GTD. To je jasně stejná cílová skupina a jediné odlišení je design kde jeden to hraje na technicistně chladnou německou náturu a druhý se snaží o jižanské pojetí. To je ale velmi tenká hranice a o jejím prolomení na jednu či druhou stranu mohou rozhodovat momentální nálady na trhu. A to je pro VW o dost složitější situace, kde tendence něco někam nedat může být reálně na stole.
Jinak mám zkušenost, speciálně u německých firem, které se zdravě vyvíjejí, že podobné historky o zaříznutí něčeho v dceřiných společnostech v jiných zemích mívají šéfové docela rádi a často je sami přiživují a "pouští" spřáteleným žurnalistům, protože jim pomáhají „oblbovat“ německé odboráře. Častý scénář vypadá asi tak, že šéf se zkormouceným výrazem ve tváři oznamuje odborářským předákům, že i přes zvýhodnění, které dal německé továrně v podobě daleko lepší techniky se kouzlo jaksi nepovedlo, výroba je pořád drahá a sorry pánové, musíme to šoupnout do Maďarska, do Turecka nebo rovnou do Číny.
Avatar - JDM
JDM
kde že je ten charakter osmiválce ??? >😁 >😁
[odkaz]
Avatar - JDM
JDM
90% lidí by auto ani nepotřebovala ale kdo kdy jde pěšky třeba na nákup a táhne tašky v rukách??? asi bych řekl že nikdo , to se pak není čemu divit že všichni chtějí diesel protože bez auta se nikam nehnou a místo aby šetřili tím že budou chodit víc pěšky radši si koupí naftu a víc jezdí ... benzínový osmiválce ze 70. let na vás >😁 >😁
[odkaz]
gil54
Do sacího kanálu, před sací ventil, stříkají benzíny, vyjma přímých vstřiků. Podle mě sací kanál končí ventilem. Komůrka je proti tomu součástí spalovacího prostoru, přímo s ním spojená nebo lépe propojená úzkým otvorem.

Pak vidím v tvém popisu jisté nejasnosti, minimálně v názvosloví.
Avatar - Emel
Emel
Nebylo... jednak je 2.0TSI lepší než 1.8TSI, dvak má RS lepší sedačky apod... a pak, má taky dost výbavy, za kterou se normálně připlácí.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
měničovej automat svoje výhody má... ale DSG je otrava.
Je hlučný a kombinuje nevýhody obojího... mám s ním najeto asi 18tis km, což už by na zvyknutí snad mohlo stačit - ale stejně většinu času jezdím v manuálním režimu a při parkování žalostně a teskně vzpomínám na spojku.
:-!
Xawier
Tímto pohledem asi ano. Ale nejsem si úplně tak jistej, jestli je to pohled správný... Octavia Scout v podobě Golfu Variant žádnou konkurenci nemá. Tady nevidím důvod,proč by měli mít ve Wolfsburgu něco proti. RS je ale řazen do stejné kategorie jako GTI a tady může být situace jiná... Neříkám, že tomu tak je-jen přemýšlím nahlas 😉

Není to tak dlouho, co jsem někde četl rozhovor s Ferdinandem Piëchem a v něm Piëch líčil, jak měl v době, kdy pracoval u Audi (koncem 70tých let) obrovské problémy přesvědčit představenstvo Volkswagenu, aby umožnili vývoj Audi Quattro, protože měli strach, že by to mohlo ohrozit image Golfu... Nakonec mu vývoj a výrobu povolili, ale techniku a finanční prostředky hodně osekali.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
co na tom není jasný?
Přímý vstřik stříká naftu přímo do válce... nepřímý do sacího kanálu - většinou upraveného do tvaru komůrky.
No a tenhle motor má vstřikovače dva a používá ten, který je vhodnější při dané zatížení a otáčkách a tak...
Avatar - JDM
JDM
co je pěkný na hvízdajícím turbu u dieselu ve 1200ot\min ??? >😁 to spíš vypadá že chudák už nemůže >😁 když už chvízdání tak kompresor na něm jsou krásně slyšet otáčky 😄 ... když jsem měl sériovej vejfuk celkem z něj turbo piščelo tak od 4000 ot a strašně mě to vadilo ...
gil54
Někdy se v něm svez........a pak mluv.

(Co to je za výraz "vykmásaný" pouč mě, slyším to poprvé a ani google překladač nepomůže. 😄 Jsi na českém vebu.)
XTad
Ten urcite pujde koupit jako nahradni dil a namontovat na normalni octavku. Vyjde to urcite levneji, nez si pripacet za RS a potom jeste zaplatit za to, ze se z ni zase udela bezna octavka (krome motoru a bodykitu).
Ondris
Mně se líbí ten bodykit. 😄
Avatar - Shr3k
Shr3k
Cit: "Mladoboleslavská značka tvrdí, že dvoulitrový vznětový čtyřválec je proti předchůdci o 19 procent úspornější, čemuž napomáhá ... modifikovaná hlava válců s integrovaným chlazením výfukových plynů a kombinovaným přímým a nepřímým vstřikováním." >😁 ...jinak si nějak nedovedu představit to nepřímé vstřikování.
XTad
Ja bych to k osmivalci klidne na plnou hubu prirovnal. Minimalne dle vyse uvedeneho videa ( [odkaz] ). Porad je tam na volnobeh slyset ten chrochtot a klapani, ale pri rozjezdu je tam z te V8 slyset dost. Nejlepsi na tom je ten posun ve zvuku, co dokazal dvoulitr TDI urazit od minule generace. No jenom si to srovnej [odkaz]
XTad
A jak ma znit teda spravne znit "rychly dieselovy kombik"? Jinak pokud vim, tak ten vibrator, nebo co to je, slouzi pro prenos zvuku do kabiny. To, co jde z vyfuku je +- prirodniho puvodu.
Avatar - praptak
praptak
O teorii nejde, jde o skutečné chování auta na silnici. Za velkoobjemový motor považuji od dvou litrů objemu výše, ty se do běžné produkce montují. U atmosférického benzínového motoru mi při běžném použítí připadá příjemnější využitelnost otáček. A když turbo, tak spíše porovnávat turbodiesly a turbobenzíny (na těch atmosférických dieslech byl dobře vidět nízký výkon a točivý moment vůči svému objemu). 😄
Avatar - praptak
praptak
Vidím to podobně, dobře zhodnoceno. :yes:
Avatar - praptak
praptak
Nesmí Vás ovšem při poslechu hudby něco rušit. 😄
Avatar - praptak
praptak
Nejlépe se zvuk, jak dobře je motor vyroben, posuzuje zvenku. A neustále rachtání, hluk dieslů (světe div se, samé osobní automobily) se stává v obytné zóně i nesnesitelné. 😄 A dlouhé dálniční přesuny v hlučném dieslu také nejsou nic příjemného. K osobnímu autu by měla patřit i jistá forma elegance, k tomu patří kultivovanost za všech okolností zevnitř i zvenku. Ve Vašem případě máte štěstí dostatečného odhlučnění.
Avatar - Snooob
Snooob
...a nesmrdia len pár rokov! 😉
Dokedy ich nechytí do ruky 2.-3. majiteľ.
Avatar - Kuban
Kuban
namátkou hned první R8 má Stronic dvojspojku....
nissan 370 - manual GTR uz ale ne
Porsche 911? které? Turbo? - ne má PDK
Carrera? ano volitelná, ale prodává se s PDK neb je mnohem rychlejší
Cayman - ano manual
Vantage? Na starém byl manuál, dnes už je tam jen AMT 7°
Toyota GT-86 - ano manual je volitelny tam jeste u tech 200kobyl ma smysl.
Corvetta? - tady jediná je klasika plně manuální a čas od času automat.

takže když chceš oponovat tak aspoň příště odstraň ty modely, kde se manual nenachází ani volitelně 😉

každopádně se smiř, že pokud chceš být rychlejší, tak jedině s automatem 😉
britas1
Ale nikdo nepsal že má zvuk V8 - a sám si to myslím výše zduraznoval - já sem jen napsal, že na základě mých zkušeností asi vím jak tu větu autor článku myslel a nepřijde mi to k smíchu, protože člověka s láskou k autům takový zvuk určitě potěší, byl to prostě jen popis zvuku - snaha čtenářům přiblížit zvuk auta, popis nemá smysl brát doslovně. Já se domnívám, že tím autor chtěl dát najevo, že ve zvuku je v nízkých otáčkách slyšet náznak převalování motoru s 8 válci, každopádně určitě se tu kuli tomu nebudu hádat 😄

Znovu opakuji že jen asi tuším jak byla ona věta myšlena a pokud si dané auto vyzkoušíte, možná budete potěšeni - pokud tedy nebudete očekávat zvuk V8...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Závodní auto se používá na maximální výkon. Běžné auto jede klídek a třeba jen na chvíli chceš hodně zrychlit. U manuálu stále podvědomně víš co je tam za kvalt a který tam potřebuješ dál. Aby si získal stejný přehled u sekvence potřebuješ otáčkoměr jak talíř doplněný diodama a displej na čísla kvaltů jak ze stadionu.
Avatar - RWD
RWD
"Nemáš spojku nemůžeš se s tím opatrně rozjet nebo si auto třeba rozhoupat, aby si vyjel ze závěje."

1) Opatrně se rozjet?
V DSG funkce Creep (a to nemluvím o ASR)

2) Nejde rozhoupat?
V DSG se lze rozhoupat bez problémů (do 5km/h umí při puštění plynu i couvnout tak, že sepne spojky po rozpoznání náklonu vozu - tedy že řidič je v situaci kdy se potřebuje rozhoupat. Rozhoupání tedy DSG přímo podporuje!)

To že máš něco vyzkoušeného neznamená že tvé teorie jsou pravdivé 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože z něj cejtíš špiritus viď >😁 Jednou já... jednou auto... 😁😁
Avatar - praptak
praptak
Ale nabízí turbobenzín. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ono to je tiché při jízdě... jak řikam, dálničních 130, nebo 90 na silnici... jen si to ševelí na 6tku.. do toho rádio... motor nevnímáš... Proto bych je neodsuzoval, na volnoběh a za studena je to jiné, ale to neni přeci nic tak nesnesitelného 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže my se nebavíme teoreticky, ale bavíme se o konkrétních modelech mainstreamové produkce, kde se velkoobjemové atmo benzíny nemontují 😄
A ano, jistežeje to dané turbem, proto mi je příjemější turbodiesel než atmobeznín na běžné použití.

P.S. Možná sem mladší generace, ale atmodiesel sem párkrát řídil ( Ford 1.😁 a VW 1.9D) a to byly líné mrchy, nicméně i po naložení po strop zůstaly stejné líné a nebylo to už moc horší >😁
Avatar - praptak
praptak
Katastrofa to není, ovšem slast také ne. ;-\ Stačí poslouchat novotou zářící auta. Vždy mě překvapuje, když někdo mluví o tichém CR dieslu. A je smutné, když to musí řešit odhlučňovací hmoty.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, já proti tomu taky nic nemám, při jízdě, pokud motor netůruješ to dnes ani neslyšíš se zaplym rádiem... 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takový Oktávka ale nenabízí >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Psal sem, že je to kus od kusu a auto od auta a utlumení a při jízdě!! ( na volnoběh jistojistě diesel poznáš a uslyšíš u většiny aut)... Třeba to 1.6MPI je o dost hlučnější, než diesel TDI CR ve stejném autě ve 130km/h... Já vím dobře co píšu, tak si to ty taky přečti, než mi začneš oponovat >😁
Ondris
To rozhodně ne 😄
Ale traktorový zvuk s pískajícím turbem co vydávala moje stará 155 2.5TD se mi vlastně i docela líbil. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty si navedenej nebo co?😁 Já tu řikám, že nafta neni o moc hlučnější při jízdě ( třeba tacho 130), v něktrých případech i méně hlučná než benzín, tak proč bych se měl projíždět ve V6TDI??

Já to vim, že to tak je >😁 Ale na volnoběh ( a nedejbože studený) to V6 TDI stejně rachtá a jestli to neslyšíš, tak máš problém s ušima >😁

Ale ještě jednou pro méně chápavé, já diesel nehanim, sám s nimi jezdím 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, Turbo benzín je jiná liga, já celou dobu mluvím o atmo benzínech a turbonaftě 😄
Turbobenzíny (Ať už TSI, Ecoboost či TCe) jsou jinde a mluvím o mainstreamových vozech jako jsou VW, Škoda, Ford, Renault a podobně... 😄

Ohledně ORS já bych bral naftu, ty 2 litry na sptořebě jsou pro mě k dobru a závodní jízdu bych od toho auta nečekal ani v benzínu 😄
Ondris
Ne dehet, ale turbo 😄
Avatar - praptak
praptak
Jako sportovní auto vidím takové, které musíte opravdu řídit se vším všudy s prožitkem a v kterém rychlost cítíte a uvědomujete si ji (musíte si ji zasloužit, nemusí být absolutně vysoká).
Avatar - Ham.
Ham.
Ano. Máš pravdu
😉
To mě Škodovka překvapila a konkurenci vypálila rybník. 😄
Avatar - praptak
praptak
Automat je pohodlný, zábavný rozhodně ne. Naftová RS je jiný případ (už to spojení, zní podivně 8-s ), pro tu je vlastně manuálu škoda. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak když je to podobné tak nic. Ve 12:41 byl diesel zvukově eště daleko komfortnější >😒]
Avatar - praptak
praptak
Při pomalé jízdě rachtá dost hrozně. 😉
Avatar - praptak
praptak
Mně je příjemnější benzín, protože znám rozdíl u stejných modelů. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Koukám, že sem napsal kravinu a něco mi vypadlo 😁. Lepší do kombi je diesel dle mě, benzín je lepší do hatchbacku pro městský provoz.

Sorry, chybička se vloudí 😄
100oktanu
Myslet znamená ho*no vědět. 😉
Avatar - praptak
praptak
Takže souhlasíte, že je nepřeplňovaný benzín pro kombi nižší a střední třídy lepší 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nerachtá? Na volnoběh taky 😄 Neboj... také sem si poslechl.. zvenku je to slyšet.. stejně tak i u BMW či Mercedesu 😄 A smrdí každý diesel, nebo V6 180 kw tdi jezdí na aviváž?😁
Smrdí i každej benzín.

Jinak já jsem diesel positive, mě to vysvětlovat nemusíš >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Většina neshod je jen v(e špatný) komunikaci 😄
Avatar - Hittman
Hittman
Zkus TDI V6 180 kW v A7 nebo A6 a uvidíš. Nerachtá, nesmrdí a drtí benzíky po cestě s poloviční spotřebou >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kultivovanost ano, ale my se bavíme o jízdě a v otáčkách je moderní diesel slušně odhlučněn ( bavme se o kabině) a nepřeplňovaný benzín je při podobných i lehce vyšších výkonech ve voze typu Oktávia kombi, ale i jiní podobní zástupci kombi nižší a střední třídy pro jejich použití lepší. Použití berme rodinné vozy, které využívají svůj prostor pro převoz lidí/věcí. 😄
Avatar - praptak
praptak
I přes vyšší otáčky je ten charakter zvuku u atmosféry příjemnější. A při dostačném výkonu ve 130 zdaleka tolik netočí.
Avatar - praptak
praptak
Mazda 6 není žádný zázrak, normální auto střední třídy, ale rozdíl v kultivovanosti mezi dieslem a benzínem je velký. U toho VW např. u 2,0 TDI a 2,0 TSI to platí také.
Avatar - Dinar
Dinar
Taková F10 i bez adapt. tlumičů s M podvozkem, ale obutá do non rft osmnáctek na osmikilových Apex ráfcích, to je jak výlet do éry E39, tuhost a komfort zároveň, mlácení adapt. podvozku v komfort modu s patnáctikilovými oem dvacítkmi s rft pneu dělá dojem naprosto jiného auta... ale zas to vypadá kůůl. 😉
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
:yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Terminologie no...

Sportovní auto je podle mne takové, které nutí řidiče řídit, zlepšovat se, ovládat jej. Poskytuje mu ten těžko uchopitelný a interpretovatelný pocit radosti z řízení a může, ale nemusí disponovat schopností zdrtit každý okruh v nadpozemském čase.
Avatar - Dinar
Dinar
Při běžné jízdě je to zbytečné, a u dýzlu je to taky spíš pro forma, i když na to trochu šlapeš, u benzinu to ale určitě smysl má, s 28i nebo líp s 35i si při svižné jízdě vystačíš se třemi kvalty, na déčko ti to pořád bude odřazovat nahoru, a pak zas než to doskáče dolů na trojku, tak si uprostřed zatáčky, noha na plynu a čekáš.
Avatar - praptak
praptak
Vy přiznáte jak to je, mně vlastnosti dieslu nevyhovují. Diesel je taková znouzecnost.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Já si teda myslím, že ZF vůbec nemá smysl do manuálu přepínat... ale mé dvě zkušenosti jsou pravda dosti krátké.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, já zapoměl, že Mazda 6 je zázrak, ale berme normální mainstreamová auta od VW, nebo Renault, Ford a podobně... ano? 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Myslím, že Scout bude mít jen slabou variantu dieselu se 110kW.
Avatar - praptak
praptak
Ani u podobně výkonných motorů to nemusí být pravda, zkušenost u Mazdy 6, dieslová na dálnici hlučí, zatímco benzínová atmosféra jen tiše ševelí.
100oktanu
Neboj dočkáš se. A ještě k tomu budou oplastované nárazníky navrch. 😉
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
No, tak přesně touto kombinací - nafta 77kw a atmobenzín 103kw v podobně velkých rodinných autech - jsem se něco najezdil, a diesel bych vážně nevolil ani na tu dálnici.

Ano, pokud se budeme bavit o podobně výkonných motorech, je pro většinu lidí jízdně příjemnější ten dehet...
ryccardo
jj to se zase ve VW povedlo hezky udělat housing na filtr takže motor cucal krapet bordel a v kombinaci s long life to pak takhle dopadalo. Mě hvízdá taky, ale z jinýho důvodu. Jedna lopatka dostala nějakým kusem karbonu a má na sobě lehký zářez na náběžné hraně. Měl jsem to turbo na repasi u specializovaný firmy. Tam mi řekli, že turbu nic není a prostě to má jen takovej akustickej projev. Už jsem s ním najezdil skoro 60 tis a není s ním problém. Prostě si jen tak pohvizduje, ale zní to příjemně a na delších jízdách to neobtěžuje. Táta dokonce prohlásil, že to chce taky. >😁
Avatar - praptak
praptak
Pochopil jste to správně. U těch dieslů TDI, které jsou novější, jde spíše o rachtání, občas ty splodiny (Jen pro informaci, jedná se o Audi Q3 a Q7). Ta Mazda 6 je samozřejmě starší, rachtavá, občas čoudící (jedná se taky o CR), ale měření emisí prochází v pohodě. Jinak auto prochází emisními zkouškami už po čtyřech letech.
ryccardo
Neboj jezdil jsem s několika autama co měly automata. Ze všech jsem byl ale zklamanej. To je právě to kdyby sis chtěl někde zabláznit. Problém je že když si chceš občas zabláznit tak si kvůli tomu snad nebudeš kupovat druhý auto. Já chci auto na všechno. Na normální ježdění i na občasný bláznění, takže chci klacek. Ani na to normální ježdění bych nechtěl automat. V zimě seš s tím studenej. Nemáš spojku nemůžeš se s tím opatrně rozjet nebo si auto třeba rozhoupat, aby si vyjel ze závěje. Prostě manuál je manuál. Automat mám vyzkoušený,ale děkuju nechci.
Avatar - Ozzman
Ozzman
>😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
To si nemyslim... vyjeď na západ a podívej, kolik tam napočítáš nových Oktávek a pak nových Golfů ( popřípadě 6tkových golfů kombi). Je to strašnej nepoměr. Včera sem tam za celý den nepotkal ani jednu trojkovou Oktávii, pouze jednoho Rapida a to byl ještě k tomu čech >😁
ryccardo
Emel ti to dole vysvětluje. Líp bych to nenapsal. Já myslím, že to zase takovej požitek není. Kdyby tam byl 6 stupňovej manuál byl by to pro mě větší požitek, protože jinak je to auto výborný. Motor táhne snad ve všech otáčkách, adaptivní podvozek se chová perfektně inu prostě BMW. :yes:
ryccardo
Malinko líp se to asi bude chovat. Přeci jen ta 500 litrová p-rdel bude dělat svoje, ale jako pozitivní vidím fakt, že je RS o 100 kg lehčí. To bude dělat hodně.
ryccardo
Nejspíš máš pravdu.
gil54
>😁
gil54
Já klidně. Svůj názor jsem napsal v 11:58 😄
Avatar - Emel
Emel
Jenže Ryccardo nepsal o OIII, ale o BMW M6...
gil54
Souhlasím s tebou.

To je zhruba stejná trapárna jako si nalepit na vydechlýho vorezlýho bavora "M" samolepky z čínský tržnice nebo si, jako asi před 40 lety, udělat hřebíkem díry do výfuku embéčka a říkat že tam je výfuk Burgess. >😁

A nakonec pro mě byl zvuk ten poslední důvod, proč mám benzínovou V8. :-!
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Souhlasím... takovýto parádní zvuk vydávala moje Laguna II Dci, zněla jak když startuje letadlo.... škoda, že se pak to turbo vysypalo 😁😁😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Kjirka
Kjirka
jo, tak možná v Bolce na vrátnici >😁
Avatar - Kjirka
Kjirka
aneb, jak někdo kdysi moudře prohlásil "frajeřina nezebe" >😁 >😁 >😁
Avatar - Emel
Emel
Mluvíme o zvukové izolaci... ok?
RS
a ještě jedno [odkaz]
Avatar - iudex
iudex
áno, Golf na 18kach je kultivovanejší, než O III na 18kach.
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas, navíc ta OIII opticky klidně snese i šestnáctky, její problém (vizuelně) je spíš malý rozchod kol, hlavně vzadu, utopení v podbězích, šestnáctky s nižším ET budou nakonec možná vypadat líp než origo "zapuštěné" osmnáctky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To já přece vim. Od začátku narážim na tvuj text že: 130 kW TDi a RS je prakticky totéž. Tam máš tu chybu! RS je 162 kW benzín, RS TDi je 135 kW nafta. Jasno? >😒]
ryccardo
Ano obvykle to tak bývá. Já měl na mysli, udělat to nějak sériově 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Zábava je zábava, tam manuál nic nenahradí. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Osm je moc, souhlas, ale když jedeš pilu po normální silnici, nikdy neřadíš 1-8, u 40d se budeš držet mezi 3-5, takže je to spíš otázka zvyku.
Avatar - Kjirka
Kjirka
rád bych na to něco odpověděl, ale nějak nechápu, kdo si má co s kým řešit. Ten motor, o kterým mluvím, má stejný kódový značení, jako G7 GTD, pouze je papírově trochu nižší výkon v kW, ovšem při stejných Nm. Ve skutečnosti mají ty motory 130 kW výkon úplně stejnej, jako GTD nebo RS. Jenže jak známo VW a Škoda má odlišný značení motorů, byť jsou prakticky stejný.
Avatar - Emel
Emel
Jasně, těch aut je asi mnohem víc, já to dával z hlavy a vyhýbal se kontroverzím typu jestli je Genesis sporťák nebo ne...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak že 130 kW TDi je prakticky totéž co RS tvrdí nějakej Kjirka, tak to si vyřeš nim >😒]
Avatar - Emel
Emel
Některá auta vypadají i na těch 16" přijatelně, to BMW je zrovna jedno z nich. Pointa je ovšem jinde - tvrdost podvozku má být taková, aby to i s velkými koly nebyl žebřiňák. Abych si mohl dát na Octavii RS 18" a nemusel se bát, že to ze mě na D1 vymlátí duši. Cena pneumatik šla dolů, to už dnes velký argument není... tak proč se sakra musím rozhodovat mezi pohodlím a vzhledem, to nemůžu mít oboje?
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Přesně. Dnešní velké ponotny karoserií jsou dost průser, protože člověk musí často řešit dilema trapný vzhled/žádný komfort...
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Jop, u této věty jsem si v duchu řekl: "tak to jste si soudruzi trochu pokáleli celý koncept.."
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Taktéž znám takových lidí víc... A příjde mi to jako velmi rozumný tuning...
Kolík80
Kdyby O3RS 4x4 stala okolo 700tis., tak ji beru. Zajimalo by me, jestli na to delali nejaky pruzkum...
Avatar - Emel
Emel
No dobře, to ale není úplně férové srovnání, nemyslíš?
Avatar - Kjirka
Kjirka
s CC
ryccardo
ale dovedeš si představit tu pecku kdyby to bylo 4x4? Silnej motor a liftback 4x4 to je to co Škodovce chybí. Otázka je jestli je stávající generace haldexu dimenzovaná přenášet 380 kroutec.
paulos
dle mych zkusenosti s minulou generaci. Myslim, ze ferovost si zaslouzi v tomto pripade uznani
Avatar - Emel
Emel
S Golfem?
Avatar - Kjirka
Kjirka
no já když to teda srovnám s VW, tak tam je to o fous lepší. Taky si to ale nechaj zaplatit.
Avatar - Emel
Emel
Červená není špatná, ale nějak mi v ní nesedí ten zadek u kombíku.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Souhlasím, zde by mi taky více seděl automat, ale jen k TDI.
Avatar - Emel
Emel
Mně by šlo spíš o ten komfort. Valivý hluk, to může souviset i s povrchem, který je v Rumunsku bůhvíjaký. Co jsem jel v OIII 2.0TDI po Praze tak to žádný extrém nebyl, řekl bych plně v mezích nižší střední.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Teda, překvapení!!!
Ondris
Tak rok počkat na zkušenosti garážníků, pak to koupit s malými koly a přehodit tlumiče a pružiny. Problém snad vyřešen 😄
Avatar - Emel
Emel
Právě že čím vyšší je cena auta, tím vyšší je ochota připlácet za DSG. Koupit DSG za 50 do auta za 350 je mnohem méně obvyklá varianta, než do auta za 650...
4bytelnýkola
co je ten spec. rezonátor? 😄
Avatar - white label
white label
K čemu tak moc potřebuješ přesně vědět jaké pořadové číslo rychlosti tam zrovna máš??? Snad tě zajímají především otáčky motoru, no a rychlost, tu přece vnímáš (při ostřejší zakroucené jízdě) také především pocitově a nikoli pohledem na rychloměr. Nebo se podíváš před zatáčkou na ni a řekneš si, tak tuhle projedu 80-kou přesně podle tachometru. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
A u HDM automatu to vědět nepotřebuješ.
Jediný co potřebuješ vědět je, že těch 500 NM si poradí se vším.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je mi jasné, že když mě někdo vezme na hezký výlet do Rumunska, připraví hezké jízdní trasy a atraktivní prostředí, těžko budu vůz nemilosrdně vystavovat kritice.

Přesto mezi řádky čtu, že jde vesměs o průměrný výsledek přesně v duchu Octavie II RS. Žádné kouzlo se nekoná, opět tu je zkrátka obrovský zavazadelník s výkonnějším motorem. Hot-hatche mohou být v klidu, jízdní zážitky v Octavii RS zkrátka nehrají tak jasně a čistě.

Interiér jedním slovem podprůměr. Neklouzající věnec? Ale to přeci je každý, který na sobě má alespoň trochu kvalitní kůži.

S čím se neztotožňuji vůbec, je dojem, že v červené je Octavia III RS snad agresivnější než předchůdkyně... Kde? V čem? Snad jen možnost černě lakovaných doplňků ji dělá zajímavější než Octavii II RS...

Další minela, která zazněla - Octavia II RS byla úspěšnější než Octavia I RS? A proč? Že se jí prodalo více? No to je hezké, ale Octavia I RS byla představena hodně pozdě a v prodeji nebyla tak dlouho, navíc jestli se nepletu, nebyla v dýzlu ale pouze s 1.8 T 132 kW... Takže je logické, že Octavie II RS, která byla v prodeji delší dobu a navíc s dýzlem, se prodalo více...

Za co ale Škoda zaslouží pochvalu, je podle mě šedý odstín laku. Hodně zajímavý, hodně netradiční, hodně líbivý. :yes😒br />
A jen malá poznámka na závěr - zvláštní, že ani novinářské vozy nevybavila těmi ultranádhernými koly, které Škoda tak usilovně prezentovala do médií >😒]
Avatar - Emel
Emel
Abych tomu dobře rozuměl - Corvette, R8, Vantage, 911, Cayman, Boxster, GT-86, Viper, 370Z, Caterham, Exige, F-type - nic z toho sporťák není?
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Takže ten seznam, který tady dal Emel, jsou hothatche?

Mimochdoem, není od věci zmínit, že Viper ACR, jakožto nejrychlejší sériové auto na Nordschleife, má mezi sedadly taky tu věc, co už je dávno mrtvá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A sakra >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Taky tipuju že silnější nafta nebude >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
>😁 >😁 >😁 >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Čim to jezdíš člověče? >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak který..... Mě je příjemější diesel, protože ve 130 a při zaplém rádiu o něm nevím 😄
Avatar - Kjirka
Kjirka
myslím 😄
Avatar - Kjirka
Kjirka
příteli, i když to třeba není vysloveně tvůj případ, z vlastní zkušenosti vím, že tohleto jsou keci těch, co nikdy automat neměli. Jak do něj jednou sedneš, nechce se ti ven. Protože přesně tohle, co ty teď říkáš, jsem před lety tvrdil taky. Jo, samozřejmě, kdybych si chtěl někde zabláznit s opravdu silným autem, tak jedině s fofr klackem v ruce. Ale tady jde myslím řeč o běžným provozu. A mudrovat o tom, že naftovou RS jedině v manuálu, je prostě přinejmenším úsměvný. To tady nějakej rozumbrada vytrubuje.
Avatar - praptak
praptak
Kdo porovnává, no přece Vy, viz Vaše reakce na Toppera. "Topper, už jsi někdy jel např. s novým TDI 130 kW ?" O žádné upravené diesly se nejedná, prostě smrdí a rachtají. A jiný příklad, diesel v Mazdě 6 (neupravená), občas si začoudí a prochází bezproblému emisními zkouškami . Přece záleží, jakou emisní normu má splňovat. Také zapomínate, že díky EU jsou diesly, co se týče emisí, zvýhodňované.
ryccardo
Naprostý souhlas. Jel jsem teď novou M6 640d. To auto je výborný až na ten 8 stupňový automat. Ten mě na tom docela vadil. Nejde o to jestli si s ním rychlejší, ale o požitek z jízdy.
Nagano
Problém je v tom, že většina majitelů OII RS jsou manažeři s limitem kolem 700k a u dvojky se tam holt s DSG nevešli...to je jednoduché...

Nové RSo si totiž moc lidí za své nekoupilo...z velké většiny to byli firmy a navíc z další velké většiny operativní leasingy...
ryccardo
RS je stejně sportovní auto jako třeba Focus ST nebo Golf GTI. Pokud si pod pojmem sportovní nepředstavuješ RZ na Bohemce, tak na všechno ostatní je to sportovní dostatečně.
Avatar - Kjirka
Kjirka
jasně, to je nápad ! Vlastně takovej "antituning" >😁 >😁 >😁
Všichni dávaj velký kola, snižujou to, lepěj kraviny po celým autě, ale s tímhle budeš první ty a na dlouho asi jedinej >😁 >😁 >😁
Avatar - Kjirka
Kjirka
no to je jasný, že jo
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Kombího asi ve stříbrné, u liftu bych váhal.
Avatar - Kjirka
Kjirka
no já bych to spíše nazval "z nouze cnost". V USA jezdí 99% aut s automatem a nikoho ani ve snu nenapadne, že by to mělo být jinak. To zbývající procento jsou vysloveně manuály na objednávku, např. pro opravdu sportovní vozy. U nás je naopak automat stále ještě znamením něčeho poněkud mimořádnýho a řada lidí si jej do novýho auta nekoupí jen z toho prozaickýho důvodu, že na něj zkrátka nemá. Pak tady a na podobných diskuzích vykládaj, jak je to neuvěřitelně super věc, když můžou řadit manuálně. Ale jak už jsem řek, byl to do jisté míry i můj případ.
Avatar - Kjirka
Kjirka
ale dyť je to jedno
Avatar - RWD
RWD
To se týká RS kde cena byla již tak dost vysoká. Nicméně když jsem v roce 2007 chodil kolem O2 a pozoroval kde najdu DSG, narazil jsem tak na jedno ze 100. Když se dívám dnes zdá se mi, že DSG je v každém supu i O2 a z vlastního pohledu po parkovištích bych tvrdil, že podíl prodeje DSG musel dost rapidně vzrůst oproti roku 2007
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jsi natvrdly? 😲
Avatar - Katikakus
Katikakus
S tim ucenim zacni u sebe.
Avatar - RWD
RWD
Já když s DSG řadím pádly pod volantem tak neřeším jakou rychlost tam mám a řídím se pouze pocitem a otáčkoměrem, je přece jedno jestli zatáčku jedu na 2., 3. nebo 4. stupeň, důležité je, jestli se motor chová správně v daný čas v dané situaci.
Avatar - Kjirka
Kjirka
asi nebyl pisatel správně motivován, jako tomu u tendenčních hodnocení bývá >😁 Ale jak říkáš, za ty prachy, u mně dobrý 😄
Avatar - Kjirka
Kjirka
přesně tak, ale to by se zase Škodovka prodávala víc, než VW, což nelze dopustit.
figurka
Doporučuji naučit se číst, nebo ukaž, kde se píše, že naftové RS zní jako osmiválec.