Myslím, že stále hlavním problémem všech vozů Lada je to, že se moc soustředí hlavně na Ruský trh. Zde nejsou nároky na automobily kladeny do takových výšin jako v EU. a proto to ladu nenutí na velký technologický skok. Ale i v Rusku prodeje automobilů Lada klesají, neboť i Rusové zjistili, že za cenu Lady mohou mít třeba Hyundai Solaris. Po desingové stránce se ale auta zlepšují. Nová kalina sice v přední části připomíná Hyundai I20 a interiér ještě nedosahuje té kvality evropské, ale nechybí mu nápad.Snaha tady je a to se počítá. Chybou je trapná cenová politika Lady v Evropě. Za základní Grantu chce ve Francii 239 990 Kč a takový Hyundai I20 pořídíte s mnohem lepší výbavou za nějakých 230 000 a i Peugeot 301 je levnější. Desing se zlepšil, teď bych se zaměřil na moderní techniku a kvalitu montáže.
Toto platilo pred 30 rokmi. O autách všeobecne, nie len lade. Moderné (heh) lady sú kopa anachronického šrotu. Pozri si dlhodobé ruské testy Kalinky a podobných zázrakov- komplet vysypané prevodovky po 50 000 a iné radosti. Respektíve pre neznalcov azbuky stačí zájsť na fórum českého lada klubu a nasávať tú trpkú atmosféru, keď aj skalní fanúšikovia sklamane klopia hlavy..
Jedinou Ladu, co opravdu uznávám je Niva a pak modely vzniklé na bázi licence Fiatu 124 - ovšem samozřejmě bráno optikou 70. a možná ještě tak 80. let. Vše ostatní je větší či menší automobilová hrůza a beznaděj, o které se nevyplatilo ani uvažovat....
Naprosto nechápu, jak si někdo může koupit třeba Kalinu, když za stejné peníze může mít třeba velmi dobře vybavený pětidveřový Fiat Punto...