Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Steve Mattin: Vozy Lada vsadí na více emocí

David Bureš
Diskuze (6)
Lada pro následující roky chystá novou generaci aut s moderním designem. Navrhne je bývalý designér Volva.

Značka Lada ruské automobilky AvtoVAZ nadále prodává nejvíce aut v Rusku. V poslední době však její pozice na tomto trhu slábne, což Lada chce samozřejmě změnit. I proto pracuje na radikální obměně své modelové řady.

Velkým negativem automobilů Lada je jejich zastaralý design. Tvary budoucích aut navrhne Steve Mattin, který dříve pracoval u Mercedes-Benzu nebo Volva. Se změnou image má tento britský designér bohaté zkušenosti, právě Volva kdysi pomáhal měnit z hranatých krabic na moderně pojatá auta.

Mattin má u AvtoVAZu volné pole působnosti, díky čemuž se můžeme těšit na novou tvář vozů Lada. Zatímco u mnohých automobilek musí designéři počítat s jejich historií, Mattin na staré Lady a pokračování v jejich trendu myslet nemusí. Dokonce tvrdí, že je zde od toho, aby tradice porušoval.

Jak už nyní bývá u automobilek zvykem, jednotlivé modely Lada si budou designové blízké svojí přídí. Ta má tvořit písmeno X, které spojí světlomety, mřížku chladiče a vstupy vzduchu. Toto řešení už loni ukázal koncept Xray, pod kterým je Mattin podepsán.

Ruští zákazníci si i s ohledem na zdejší cesty oblíbili robustní auta, takže aby se jim příští Lady zalíbily, budou vypadat tvrďácky. Design automobilů ruské značky bude rozhodně jednoduchý a nebude používat komplikované linky.

Lada boduje hlavně na domácím trhu, budoucí modelová řada bude chtít více zaujmout i zahraniční zákazníky. Mattin je přesvědčen, že je naláká moderní design a celkové vylepšení produktů ruské automobilky.

Nabídku Lady v budoucnu rozšíří crossover a SUV, tedy vozy, které si ruská klientela nadmíru oblíbila. Offroad Niva (známá také jako 4x4) vydrží na trhu minimálně do roku 2016, další budoucnost je nejistá. Mattin pouze říká, že tento ikonický model bude pro Ladu důležitý i v budoucnu. Naopak miniauto v aktuálních plánech automobilky nefiguruje.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - gld
8. 8. 2013 21:42
Re: Lada Futura
Toto platilo pred 30 rokmi. O autách všeobecne, nie len lade. Moderné (heh) lady sú kopa anachronického šrotu. Pozri si dlhodobé ruské testy Kalinky a podobných zázrakov- komplet vysypané prevodovky po 50 000 a iné radosti. Respektíve pre neznalcov azbuky stačí zájsť na fórum českého lada klubu a nasávať tú trpkú atmosféru, keď aj skalní fanúšikovia sklamane klopia hlavy..
Avatar - chetoos
8. 8. 2013 09:22
Lada
Myslím, že stále hlavním problémem všech vozů Lada je to, že se moc soustředí hlavně na Ruský trh. Zde nejsou nároky na automobily kladeny do takových výšin jako v EU. a proto to ladu nenutí na velký technologický skok. Ale i v Rusku prodeje automobilů Lada klesají, neboť i Rusové zjistili, že za cenu Lady mohou mít třeba Hyundai Solaris. Po desingové stránce se ale auta zlepšují. Nová kalina sice v přední části připomíná Hyundai I20 a interiér ještě nedosahuje té kvality evropské, ale nechybí mu nápad.Snaha tady je a to se počítá. Chybou je trapná cenová politika Lady v Evropě. Za základní Grantu chce ve Francii 239 990 Kč a takový Hyundai I20 pořídíte s mnohem lepší výbavou za nějakých 230 000 a i Peugeot 301 je levnější. Desing se zlepšil, teď bych se zaměřil na moderní techniku a kvalitu montáže.
Avatar - Barrichello
8. 8. 2013 08:37
Re: Není Lada jako Lada...
které není o moc modernější jak ta Kalina, zejména bavíme-li se o Kalině 2, nebot Kalina 1 už se nevyrábí >:D >:D >:D >:D
8. 8. 2013 07:46
Není Lada jako Lada...
Jedinou Ladu, co opravdu uznávám je Niva a pak modely vzniklé na bázi licence Fiatu 124 - ovšem samozřejmě bráno optikou 70. a možná ještě tak 80. let. Vše ostatní je větší či menší automobilová hrůza a beznaděj, o které se nevyplatilo ani uvažovat....
Naprosto nechápu, jak si někdo může koupit třeba Kalinu, když za stejné peníze může mít třeba velmi dobře vybavený pětidveřový Fiat Punto...
Avatar - PTS
8. 8. 2013 07:33
Re: Lada Futura
Co máš proti Ladě? Účel to plní, opravíš to na koleně a nemusíš se trápit s motorem, na který přes vlnu káblů ani nevidíš. :-!