Novinky
Nemec, nebo lepe receno vlastnik auta, odvadi dan z ktere se spolufinancuje udrzba/stavba komunikaci. Dan kterou v CR lidi neznaji. Zato v CR zname dalnicni znamky, ktere si ale musi koupit i ten nemec a je to neco navic k tomu co se vybere na danich z paliv.
Nevidim jediny duvod proc by si neco podobne nemohli dovolit zavest taky Nemci. Domaci uz plati, ted je treba aby se zacali podilet i prezpolni.
Nevidim jediny duvod proc by si neco podobne nemohli dovolit zavest taky Nemci. Domaci uz plati, ted je treba aby se zacali podilet i prezpolni.
Rotzdil je v tom, ze tu dalnicni znamku, tedy "neco navic" plati ne jen ten nemec/cizinec, ale taky cech, takze k zadne diskriminaci nedochazi. Kdyby tam zavedli mytne jen pro cizince, bylo by to, ajko kdyby v CR musel mit dalnicni znamku jen cizinec.
V česku platí silniční daň jen podnikatelé (právnické osoby). Jenže v Německu tu daň platí každý majitel auta. Proto nemají zpoplatněné dálnice pro osobní vozy. Takže když zavedou pro cizince poplatek (mýto nebo známka....), tak rozhodně nebudou cizinci diskriminovaní. Ani zdaleka nezaplatí stejně jako Němec na dani.
Čech tu daň zná, jen ji nemusí platit u vozu pro soukromé účely. Pokud auto používáš k podnikání, zaplatíš jak daň, tak známku.
Je celkem jedno, jakou formou ty peníze vyberou. Nějak je vybrat musí. Rozdíl je v tom, že daně a poplatky za registrované motorové vozidlo si státy EU mohou nastavovat celkem volně (je to vnitřní záležitost státu), kdežto mýtné už ne (nemohou znevýhodnit občany jiného státu).
Je celkem jedno, jakou formou ty peníze vyberou. Nějak je vybrat musí. Rozdíl je v tom, že daně a poplatky za registrované motorové vozidlo si státy EU mohou nastavovat celkem volně (je to vnitřní záležitost státu), kdežto mýtné už ne (nemohou znevýhodnit občany jiného státu).
V podstatě by bylo spravedlivé, němcům snížit daně a nechat platit mýto všem. Němci budou šulnul a zbytek bude taky platit.
Variant je víc. Co ale jen těžko přes EU projde, je, aby Němec platil paušálně nějaký poplatek a zbytek platil od kilometru. Kdyby měli pro cizince dálniční známky (nebo třeba silniční známky), které budou nějak odpovídat jejich silniční dani, tak zachovají paušální systém a k diskriminaci nedojde.
Ono stejně ten pravý důvod bude jinde, zakázka na mítné brány někomu řádně namastí kapsu.
Jenže s dálnicí se to podobá spíše modelu, že bavorák si to jídlo zaplatí a ty jako cizinec to máš zdarma. Údžba cesty nějakou tu kačku stojí a domácí si to platí z daní, zadarmo to není. Nebo máš nějaký jiný nápad, kde se ty prachy na údržbu berou?
v Bavorsku maj plne pravo si zavadet co je jim libo adovoluji jim to zákony, a ty jako cizinec mas moznost se tomu mistu vyhnout a ani te tam nikdo nenuti tankovat
S tim pravem zavest si co chci je to takove problematicke, protoze my take nemuzeme napalit Baworum vyssi ceny v CR jen proto, ze je treba nemame radi nebo protoze nam chybi penize. Stejne tak nemuzeme nauctovat nemeckym kamionum vyssi clo z duvodu, ze u nas jejich firmy neplati dane.
Každý ze jmenovaných může ještě zkusit z vyšší instance vyrazit nějakou dotaci (obec z kraje, z ministerstva nebo z EU, ministerstvo dopravy může zkusit leda ukecat ministra financí nebo EU), ale základ je tak, jak jsem napsal.
A protože je to na české poměry logicky udělané, tj. ještě se to dá normálním rozumem pochopit (bavím se o systému, ne o konkrétních cenách), snad to v Německu nebude o moc jinak.