Honda nám nějak poslední dobou magoří. Neumím si přestavit, že by v Accordu byla 1.6 jako jedný diesel.Vlastnil jsem Accorda s motorem 2.2 i -cdti a je to skvělej motor.
1.6 i-DTEC určitě špatná není, ale jako náhrada 2.2 i-DTEC se mi nezdá.
2,2 i-CTDi mame momentalne pod kapotou civicy ... ten motor je jednoducho skvely, sportovemu strihu toho auta perfektne vyhovuje, tam je az citit objem a to ze motor nema problem za ziadnych okolnosti potiahnut ... ideme 150 km/h a treba nahle zrychlit ? ... preco nie ? ... pritlacime pedal a este tlaci do sedacky ...
Zajímavý je, jak sis okamžitě sám vyvrátil svoje tvrzení, objem se dá nahradit přeplňováním >:D
a potom... jsem zvědavej, jak pojede ten tvůj 3l diesel bez turba >:D Kolik by to mělo, 75kW? >:D Pokud jsi samozřejmě nemyslel 3l benzín, to by byla jiná kávička >:D
2.2jka od Hondy je preci jenom uz zastaraly motor a lze predpokladat, ze ho bude potreba nahradit necim s vyssim vykonem. Jako do Civicu jeste OK, ale Accord by si zaslouzil silnejsi diesel nez dnes uz nepresvedcivych 110kW. Konkurence ma v nabidce motory pres 120kW a Accord, ktery se snazi profilovat jako sportovni volba bude potrebovat neco co se blizi dvoustum konim, ktere ma bezna nesportovni konkurence.
Exotické malé "vyhoněné" motory jsou pro vozy pro dospělé chlapy nevhodné. Motor pro vůz, který má 1,5 tuny, by měl začínat někde okolo 2 litrů (s turbem), případně 3 litry (bez turba).
Hondě se moc nedaří. Poslední pěkný vůz byl CR-V model 2006.
Jo, ta 1,8ka byl takový sen, ale byla na mě v době, kdy jsem si kupoval auto, hodně drahá. Tak jsem uvažoval o té 1,5 nebo 1,6 a nakonec skončil u dvoulitrové základní Primery, což bylo vedle Civicu druhé auto ve výběru. Civic byl dražší a v kombinaci ABS, airbagy a klima docela těžko k sehnání.
Ty prospekty, to bude mít za pár let velkou cenu :-) Já mám časopisy Automobil Revue z roku 95 a 97, kdy se představila první a faceliftovaná verze 5D Civicu. Už tehdy mi to auto učarovalo.
>:D Tak jasně, ty 1.4ky s restiktorem v sání, to byla ta 66ka pro trhy se zdaněním podle výkonu. No vidíš, 1.8 pro 5D a kombi. Šílenost. >:D
Myslím, že mám někde schované katalogy, už tenkrát byl Civic a Mazda 323 moje krevní skupina. Prospekty k 323 se dnešních dnů nedožily, ale Civic někde bude. :-)
No, ještě tam byly pro některé trhy i 55kW čtrnáctistovky, u těch 1,6 si nejsem moc jistý, zda 85kW a 92kW VTEC byly spolu nebo ne, a ještě tam byla 1,8/124kW. Prostě výběr téměř nekonečný :-)
Šestá generace byla v tomhle ohledu hodně specifická, pětka měla u HB tuším motory celkem 4 a sedmička tři i s dieselem, respektive po faceliftu na velmi krátkou dobu 4. Sedan nejprve dva a pak jeden a kupé od začátku do konce jeden.
Ještě k té šestce - 1.5/84 kW i předešlý VTEC-E byla "ekomotorizace", takže tam se to běžné škále trošku vymykalo a nejsem si jistý, že všechny karosářské verze měly všechny motory a to ve stejném časovém období. Vzpomínám, že kupé snad mělo navíc i 1.6/77 kW. Ale faktem je, že to byl slušný zmatek, myslím, že to tehdy nikdo nechápal a nechápe to doteď. Ale když odstraníme duplicity, byla to nabídka, jak má být - 66 - 84 - 92 - 118. Těch dnešních 74 - 104 působí trošku hubeně, ještě by to chtělo takových 115-120.
Pravda, pravda, ja opakovane zapominam na to, ze po modernizaci byla do Accordu dana silnejsi verze dieselu. Na druhou stranu na svoji obranu musim rici, ze to auto skoro neexistuje. Nulovy marketing, zadne testy, neexistujici predvadecky, prodeje skoro nulove na uplnem chvostu zebricku. Honda u nas prodeje Accordu vicemene vzdala.
Což je o to zajímavější, když v Civicu 6G poFL byl jen prostor 84-92kW pokryt třema benzinovými motory (1,5/84kW, 1,6/85kW a 1,6/92kW), 66kW motory byly v předFL rovnou dva (1,4 a 1,5 VTEC-E)...Ale to byla jiná doba.
88 kW=120 k, 110 kW=150 k, 125 kW=170 k, tzn rozdíl mezi 1.6 a hypotetickým 1.6 BiTurbo je 50 k a "něco mezi" je 25 k. To, jak už jsem naznačil, už by mohl býtv očích Hondy už moc malý rozdíl. ;-)
Že 1.6 nahradí 2.2, není "možná", ale naprostá jistota. Už fakt, že se s 2.2 nepočítá pro Tourer, to jasně naznačuje. U Civicu je to jasná věc, otázkou je, jak to bude v případě CR-V a u Accordu není vůbec jisté, že dieselovou verzi vzhledem k plánovanému hybridu mít bude.
Ovšem nevím, jestli je to jen můj názor, ale rozdíl 20 koní a 50 N.m mi nepřijde zrovna malý. A právě tady přijde ke slovu motor 1.7 i-DTEC BiTurbo se 170 k. Jeho existence je veřejné tajemství, otázkou ovšem je, jestli ho dostane Civic. Na druhou stranu - dělat ho jen pro CR-V je luxus, který si Honda v Evropě nemůže dovolit. S ohledem na konkurenci by to asi bylo moudré. Současně si ale myslím, že by měl existovat i ve verzi, která by byla někde v polovině, tedy něco v intervalu 145-150 k, ale jak znám Hondu, tak je to moc malý rozdíl.