Americký koncern Ford se rozhodl získat prostředky pro fond zdravotní péče emisí nových akcií. Počet akcií koncernu je tak od včerejšího večerního obchodování vyšší o 13 %.
Ford robil v ťažkých situáciách často ťažko pochopiteľné kroky. Vždy sa mu ale nakoniec predsa len vyplatili, aj keď nevyšlo vždy všetko, výsledky jeho snahy boli pozitívne. Držme mu palce aj teraz. Že sa správa inak ako všetci ostatní, neznamená, že musí automaticky robiť zlé kroky.
Na ozdravení vyroby? Na ozdravení uz davno peníze sly. ;-) Chapu, ze u VW to nestihate sledovat. Doma u Vas to uz zacina horet, srotovne nesrotovne. VW zazrak uz musel podradit. Tak ze to vysnene prvni misto? Tak to uz nebude. Leda zacit prodavat ty Porschaky za cenu Pololupa. [odkaz]
Re: OT: Visteon Says Ford Has Purchased Its Asset-Backed Loa
Otázka je, jakej má GM manévrovací prostor - na jedný straně UAW, na druhý Obama. Ten z přesunu výroby do Číny jistě nadšenej neni, ale už tak na něj nadává nemalá část veřejnosti za to "rozhazování". [odkaz]
Potenciálním vlasteneckejm zákazníkům bude GM tohle vysvětlovat složitě, těžko, sotva... Někde jsem četl, že Ford má šanci obsadit 25pct trhu, kterej uvolněj GM a Chrysler. Tak s touhle zprávou půjde těch zákazníků směrem GM>FoMoCo zase o něco víc.
Tohle by ti možná baštili ve školce jako povinnej referát, s realitou fungování fordu to společného nemá nic. Nahoře si přečti důvod emise akcií - ford potřebuje vatu na důchodce, což je tedy rána do vazu. Pokud zisk z emise neputuje na ozdravění výroby, jsou to peníze v komínu.
1)
Na přelomu 08/09 roku byla akcie za cca 1.50. Důvěra investorů (a nepřímo i směr, kterým se ubíraly GM a Chrysler) způsobila, že v tu dobu, kdy FoMoCo emisi oznámil, byly akcie cca na 6.10. (Den-dva předtím dokonce na šílených 6.50.) Obecně se mělo za to, že 6 je cena značně nadhodnocená, a že ještě přijde nějaké ponoření. (Roční maximum bylo 8.20, a to bylo ovšem _před krizí_.) I když je důvěra to hlavní, co žene ceny akcií, a tu ve F invěstoři rozhodně mají, 6+ bylo prostě moc, a korekce byla otázkou času.
Tím se pokouším říct, že si myslím, že FoMoCo prostě využil aktuální velice příznivé ceny F, a zvolil tenhle způsob získání hotovosti. (To samořejmě poslalo cenu akcií dolů víceméně o procento odpovídající poměru vydaných a nových akcií. Když FoMoCo později oznámil i cenu, za kolik nové akcie veřejně nabídne, trh "poslušně slezl" na avizovaných 4.75+-.)
2)
Ford (naštěstí & zatím) není v pozici, kdy by MUSEL jakýkoli výdaj "zaplácávat" emisí akcií. Hotovost mají, a tempo jejího spotřebovávání zásadně snížili. Proto mluvit o oddalování je dost předčasné. To by bylo na místě snad u Chrysleru nebo u GM.
Mě to celý připadá taky divný... Nejsem samozvaný odborník na autobusiness, ale jen s tim asi zaplácnou ty sociály a celý se to pouze oddálí... a nakonec zhroutí. Každopádně je to tak velkej deal, že my, nebo "já" o tom můžeme jen blábolit v rovině pocitů z jízdy v Escortu. ;-\ Ale FORD, jako takovej snad nemůže ze svý podstaty zaniknout, takže pro mě, jako konzumenta je to celkem * zpráva ;-):yes:
Zvyšovat základní kapitál přínosem za situace, kdy se jím budou záplatovat díry špatného hospodaření, navíc s odborářskou kudlou na krkavici, je ta vůbec nejméně nadějná cesta k ozdravění. Ty peníze nebude moci Ford zhodnotit ve výrobě, a jak čteme v článku, budou použity na potřebu, která se automobilky majetkově pozitivně nijak nedotkne. Chápu tohle gesto jako poslední koncert těch muzikantů na Titanicu.
Byla by však velká škoda, kdyby Ford aktuální úskalí nezvládl. On je zvládne, Ford bude, resp. být musí, otázkou ovšem je - jaký Ford bude? Neboť... čo bolo, to bolo...