Ekonomika
Ford robil v ťažkých situáciách často ťažko pochopiteľné kroky. Vždy sa mu ale nakoniec predsa len vyplatili, aj keď nevyšlo vždy všetko, výsledky jeho snahy boli pozitívne. Držme mu palce aj teraz. Že sa správa inak ako všetci ostatní, neznamená, že musí automaticky robiť zlé kroky.
Byla by však velká škoda, kdyby Ford aktuální úskalí nezvládl. On je zvládne, Ford bude, resp. být musí, otázkou ovšem je - jaký Ford bude? Neboť... čo bolo, to bolo...
1)
Na přelomu 08/09 roku byla akcie za cca 1.50. Důvěra investorů (a nepřímo i směr, kterým se ubíraly GM a Chrysler) způsobila, že v tu dobu, kdy FoMoCo emisi oznámil, byly akcie cca na 6.10. (Den-dva předtím dokonce na šílených 6.50.) Obecně se mělo za to, že 6 je cena značně nadhodnocená, a že ještě přijde nějaké ponoření. (Roční maximum bylo 8.20, a to bylo ovšem _před krizí_.) I když je důvěra to hlavní, co žene ceny akcií, a tu ve F invěstoři rozhodně mají, 6+ bylo prostě moc, a korekce byla otázkou času.
Tím se pokouším říct, že si myslím, že FoMoCo prostě využil aktuální velice příznivé ceny F, a zvolil tenhle způsob získání hotovosti. (To samořejmě poslalo cenu akcií dolů víceméně o procento odpovídající poměru vydaných a nových akcií. Když FoMoCo později oznámil i cenu, za kolik nové akcie veřejně nabídne, trh "poslušně slezl" na avizovaných 4.75+-.)
2)
Ford (naštěstí & zatím) není v pozici, kdy by MUSEL jakýkoli výdaj "zaplácávat" emisí akcií. Hotovost mají, a tempo jejího spotřebovávání zásadně snížili. Proto mluvit o oddalování je dost předčasné. To by bylo na místě snad u Chrysleru nebo u GM.
Ale zajímal by mě Markův náhled na věc.
Tolik tedy asi k tomu, že Ford už nemá peníze. 😄 :yes:
Ford chce davat praci lidem v US, GM chce davat praci Cinanum a jeste si za to necha od americkym obcanu platit. :no:
Potenciálním vlasteneckejm zákazníkům bude GM tohle vysvětlovat složitě, těžko, sotva... Někde jsem četl, že Ford má šanci obsadit 25pct trhu, kterej uvolněj GM a Chrysler. Tak s touhle zprávou půjde těch zákazníků směrem GM>FoMoCo zase o něco víc.