Tak tvoja anketa je už uzavretá, ďakujeme za účasť... no asi budeš za prosťáčka ty keď OIII nebude ani v top5, no nič, prehodíš číro, utrieš slzu, mrkneš ešte raz na zaslintaný plagát a môžeš nemohúcne krútiť hlavou prečo to len nevyhrala... veď si im to na auto.cz jasne napísal... >:-[]
Je neuveriteľné, koľko veľkohubých diskutérov tu je. Ohŕňajú nos nad Octaviou a doma sa vozia na babette po dedovi >:D .
Nemám škodovku, ale mazdu 6. Ale nebudem tvrdiť, že Octavia je nah0vno auto, a mazda 3 je oveľa lepšia. Stačí sa pozrieť na štatistiku predajov Octavie a Mazdy3. Mazda 3 sa nerobí ako kombík, a to je (nielen) u mňa obrovské mínus.
Vyšší verze jako třeba 2.2 nafta mají vývody čtyři, dva hlavní směřují pod auto a do trojúhelníčků jsou vyvedené dva malé "pindíky" cca o čtvrtinovém průměru v porovnání s hlavní trubkou aby se neřeklo, takže funkční to stejně není, ale nikdo už nemůže říci, že tam nic není. Prostě tuhle módu všechno falešné zavedl Civic.
myslim ze auto roka nie je sutaz krasy.... ani sympatii..... a este k tej krase... octavia jej skutocne vela nepobrala ;-) dizajnovo vyzera ako parodia na auto slusne povedane
co tak mazda 3? --- v kazdom ohlade predci octaviu o 2 generacie ...
Objevil si Ameriku, chlapče ... Kvůli vyváženému designu a úspoře nákladů toto na své vozy aplikuje kdekdo, stejně si toho žádný kolemjdoucí ani nevšimne.
Ja mám rád skôr japoncov, ale škodovka by si titul Auto roka konečne zaslúžila. Titul nie je len o samotnom aute, ale tak trochu aj o samotnej značke. A Škoda Octavia svojou filozofiou a celkovou koncepciou predbehla dobu aspoň o 10 rokov.
Octavia hneď svojou 1. generáciou úplne narušila stereotyp jednotlivých tried automobilov a bola v podstate prvým crossoverom v rámci tried. Mala niektoré vlastnosti nižšej strednej triedy a iné strednej triedy (dĺžka auta, objem kufra).
Po Octavii sa s odstupom času začali "o***ť" aj ostatné značky. Každý ďalší model bol (resp. musel byť) vždy o niečo dlhší/väčší.
Pred 15 rokmi platilo, že automobilová trieda v USA je aspoň o jeden stupeň väčšia ako trieda v Európe. To znamená, stredná trieda v Európe bola v USA len nižšia stredná, vyššia stredná v Európe sa rovnala len strednej triede v USA.
Typické veľkosti pred 15 rokmi boli: kompakty: 380 cm, nižšia stredná: 410-420, stredná 450, vyššia stredná 475-480, luxusná trieda: 498-510 cm. Aj, alebo možno práve vďaka Octavii sú dnes tieto čísla v priemere o štvrť metra väčšie a triedy v USA a Európe sa v podstate vyrovnali.
Dá sa na to pozrieť aj z iného uhlu pohľadu. Ak si dnes kúpim auto nižšej strednej triedy, tak dostanem rovnako veľké alebo aj väčšie auto ako kedysi bolo auto strednej triedy. A zase sa budem opakovať - ako prvá toto zväčšovanie začala Octavia.
Môžem byť fanúšik tej či onej značky. Ale je zase dobré niekedy uznať prednosti konkurencie.
Octavia změnila snad jen to, že začala dělat kompaktní liftback. A pokud se nepletu, tak ho dělá i dnes sama. Velikostí vždy patřila mezi kompakty a nijak nevyčnívala. Kombík byl stejný jako u konkurence a liftback je vždy delší než HB. Uznávám, že postavit vedle Golfu lift byl od VW dobrý tah a Škodovka může být ráda, že volba nepadla na Seat. V žádnám případě však nebyla průkopníkem ve zvyšování velkosti.
Z hlediska toho, že obě řešení si hrají na něco, co ve skutečnosti nejsou v tom nevidím rozdíl. Obojí je trapné. A pokud jde o pohled z normální vzdálenosti tak v obou případech je vidět černá díra lemovaná chromem. Jestli je na konci plastová záslepka, nic nebo brčko k opravdovému výfuku jde poznat pouze při podřepu a částečném pohledu pod vůz. Takže nevím co bych na tom dál řešil. Osobně se mi toto řešení ať už je falešné nebo skutečné nelíbí na žádném autě, není nad klasické laufy.
To už je prostě jen ekonomika, dělat odlišné díly se prostě prodraží, tak se zaslepí a je hotovo. Dělá to hodně automobilek a nejen automobilek, nemusí jít jen o výfuky....
Myslim, ze Tesla je mimoriadne vhodny kandidat na titul.
Predava sa ako teple rozky (v USA), za autami stoji rozsiahly a zvacsujuci sa ekosystem, auto zbiera ocenenia, a za cenu ponuka viac nez porovnatelna premia.
Je to momentalne asi najlepsie auto na svete a titul si zasluzi.
Toppere píšeš tu samé bláboly - Volvo S40 bylo postaveno na podvozku Mitsubishi Crasima, které patřilo do střední třídy. Tehdejší časopisy mluvily o S40 jako o konkurentu Mondea, Mercedesu C atd, nikoliv Astry F, Escortu. Potvrdí ti to i rozměry karoserie nebo standardní výbava.
Koho, tady v Evropě, zajímá pouze americký trh? Buď si srovnej Evropu (jedná se o evropské Auto roku), nebo rovnou celý svět, ani v jednom případě se svou teorií neuspěješ.
Jistá zaslepená antikoncenovwost čiší pomalu z každého tvého příspěvku... :*);-)
P.S. Přesto, pokud by vyhrála Ma3, vůbec žádný problém v tom nevidím, prodejními čísly nelze v těchto případech příliš argumentovat.
Jinak třeba tu 1.8 nazývat jako funkční je blbost, výfukové plyny se šíří cestou nejmenšího odporu tedy největším průřezem, a to ten pindík do trojúhelníčků není ani náhodou. Takže ta 1.8 je ještě větší podvod než ta 1.4, ta si na nic nehraje a má to všechno slepé, 1.8 se tváří že tam má nějakou ďouru, ale ve skutečnosti hlavní svod vede pod auto.
Nemá ničím odlišnou ani výjmečnou techniku, bodejď by měla když je implementovaná s koncernu VW a po vzhledové stránce to taky není nic co by člověka nějak ohromilo. Já osobně fandím BMW 4
Kolega má z požičovne novú octaviu 1,6 TDI. Ide celkom dobre, ale tlmenie nerovností je katastrofálne. Jama, ktorú opel corsa absolvuje s bum, octavia s bum bum a dosť tragicky. Ostal som nemilo prekvapený s podvozkom ... :no:
Pokud se ti tohle stalo, jsi totální idiot... Setrvačník neodejde jen tak sám od sebe, to bys musel řádně podtáčet, alternátor je tak jediná věc, kterou bych ti věřil a 2 turba? Promiň, ale služebák Octavia 1,9 TDi 96kW má našlápnuto 572 tis. km a nějaké drobné bez výměny čehokoli v okolí motoru...
prečo stále niekto pchá na auto roku Mercedes S? Je nabité technikou ale nie je v ňom nič čo by nebolo vymyslené už dávnejšie. Navyše čo sa týka dizajnu, dovolím si tvrdiť že predošlá verzia bola omnoho krajšia. Podla mňa by sa auom roku mohla stať mazda 3 alebo 6 pretože dizajnovo sú velmi podarené, majú dobre motory a dobrý pomer cena/výbava.
Tak som si pozrel tu statistiku predajov Mazdy 3 a Octavie, a zistil som, ze Mazda predala 123 tisic kusov Trojky za minuly rok, a Skoda ani jednu Octaviu!!!*
Mozno ti to uslo, ale svet nekonci za hranicami Slovenska a CR, a existuju aj ine trhy, kde ludia maju kombiky hlboko v pazi...
octavia nezacala ziadne zvacsovanie .... a zrejme prve auto ktore stalo na pomedzi tried bolo toto:
[odkaz]
octavia nebolo nic ine len golf s kufrom..... razvor ostal podpriemerny
volvo prislo ako prve s autom ktore skutocne siahalo medzi dve triedy ( aj vnutornym priestorom )
auta sa zvacsovali tak ci tak.... kvoli bezpecnosti a dalsim veciam.. auta romerovo rastli vzdy z generacie na generacie uz 10tky rokov... octavia s tym neprisla.... pozri si ako vyzeral golf I a ako vyzera golf V .....
inak zvacsovanie rozmerov auta mi nepride ako dovod na udelenie titulu auto roka.... ked sme uz pritom....
vobec... celemu prispevku co si napisal... sotva niekto pochopi co si tym chcel povedat
Ano, zaslepene. Proc musi byt v pripade RS takova dira, ze jdou videt podvozkove elementy? Je to odflaknuty proste, to nemuzes poprit.
Navic je to vrcholovy model Octavie, coz se o tom Civicu tedy rici neda.
dobre som sa zasmial na zaujímavých historkách o tom ako niekto na fabii HTP najazdil nekompromisných 100 000km. Lenže bolo by dobré, keby si všetci priznali že dobré autá už to majú dávno za sebou. dnes je auto tak preplnené elektornikou a rôznymi systémami ža je to skôr robot než auto. BMW 523i e39 ktoré sme mali malo 500 000km a stále jazdilo. Teraz máme 523i e60. Motor má 180 000km ibaže kontrolky začnú svietiť pri každej hovadine. Preto si myslím že autom roku by mala byť mazda. Pretože dizajnovo robia velmi pekné autá za dobré ceny.Navyšejaponci mali vždy dobrú elektroniku takže sú aj spolahlivý. Nie ako Nemci ktorí do áut pchajú každú hovadinu ktorú niekto vymyslí. Ako napríklad dementný soft close ktorý vám zatvorí dvere. Prečo?? Snáď sme až tak hlúpi že si nevieme zavrieť dvere???...
Plně s tebou souhlasím a tento japonský slizoun s absurdními jízdními parametry titul Car of the year hnusně ukradl morální vítězce, skvostné Giuliettě!!! 8-s8-s8-s:no::no::no: Někdy holt vyhraje ekoteroristická lobby...
1,4ka tam neměla obrázek.
Koukal jsem na 1,8 a 2,2, tam je to obojí funkční.
Ale koncovky jsou aspoň funkční, netrčí z nich žádná trubka ;-) .
Vycházel jsem z toho, že jsem X-krát viděl nastartovanýho Civica a schválně jsem zkoumal koncovky - zplodiny šly vždy z obou - očividně jsem nikdy nenarazil na 1,4ku.
Jo a myslel jsem, že mluvíš o Civicu celkově, že má obě koncovky jen pro efekt...
kamaradovi ted malem shorela 1,6 tdi, resilo se to az ve skode, jinak mu utika klima v palubce- neopravitelne, kazdych pul roku jedna napln, pred tim mel 1,6 FSI, to auto jezdilo spise na olej nez na benzin, dalsimu kamosovi se odesly vstriky na 1,9 TDi,
dalsi kamos 2.0 TDI porezni hlava zralo to vodu vic jak naftu, a tak bych mohl ves vem okoli pokracovat o spolehlivosti aut SKODA.
Vis proc se majitele skodovek behem dne nezdravi? Protoze se rano videli v servisu!
co nechapes? vzdy kdyz vyjede nejaka schade tak jsou opevne ody na to jak je to kara vesmiru a kdyz vyjede nova tak se zacne pripoustet ze vlastne od zacatku to stalo za ho*vno.
Mercedes 450S vyhrál roku 1974, takže není nereálné, aby zvítězil luxusní vůz. Šance je malá, přesto budu Mercedesu držet palce - zkrátka žádný jiný vůz z nabídky mě nezaujal víc jak "esko".
Tu "trubku" vzadu má i spousta jiných kompaktů, navíc včetně vrcholný verzí (např. MRS,CTR), proč to stejně intenzivně a často nekritizuješ i u nich? A s interierem rozhodně nepatří Octavia někam na dno třídy, takže zkus být příště aspoň trošku objektivní. ;-)
Já ti nevím... Octavia I? Sice nalepili v Boleslavi velký kufr, ale co se kabiny týče, byla to katastrofa. Rozvor Golfa ještě nezní tak špatně, jenže masivní palubní deska a obecně horší hospodaření s obestavěným prostorem předurčovalo zadní sedačky spíše dětem.
Škodovce se pak vydařil facelift... palubka prokoukla, úspornější sedačky přidaly pár cm místa pro nohy vzadu a přední maska vypadala o hodně lépe, ale až druhá generace byla auto, kterému nebylo v rámci třídy moc co vytknout.
Za dokonalou palubní desku, nové technologie, špičkový komfort nebo mistrovský design exteriéru by si titul určitě zasloužil. Z těch lidovějších aut patří k mým favoritům Octavia (sice nic nového automobilovému světu nepřinesla, nicméně komplexnější vůz za rozumné peníze v tabulce nevidím). Vysoko se určitě bude pohybovat také Mazda 3.
Vylučovací metodou, které auto má ve víčku palivové nádrže škrabku na led vyhrává. Zadní náprava sice klika, karoserie se kroutí jak had , protože se šetří, ale škrabka na led je škrabka na led:
SKODA OCTAVIA II = 3x dvouhmotový setrvačník do 20 000km v záruce, 2x alternátor , přepouštěcí ventil spalin, 1x snímač teploty v palubní desce , 1xtermostat, kabel airbagu pod sedadlem spolujezdce, 2 x turbo - servis po 15000km, dlouhé jízdy, verva diesel.
Roomster= po 20 000km po koupi nového auta vytekly tlumiče a odešly vstřikovací moduly na 1.4 16V benzin.
Jednotka poruchovosti = 1 Škoda , běžná auta mívajíi spolehlivost tak 0,005 Škoda.
No vždyť. Ty znáš snad z horní nabídky (s odkazem na charakter euroauta 2014) vhodnějšího kandidáta, než je naše krásná OCTAVIA? Pokud ano, napiš ho sem.
No tak, letos je to snad jasné i tomu poslednímu prosťáčkovi, co si v tramvajích prohání číro od ucha k uchu. Asi by se tu nyní těžko našel inteligentní člověk, který by nebyl zklamaný , kdyby se naše krásná nová OCTAVIA nestala vítězkou. No je našlapáno, držme palce avšak buďme obezřetní, hektolitry erárního saké a nějaká ta horkovzdušná gejša místo vyhřívané dečky, by mohli v noci před hlasováním vykonat své...
Tedy ano, buď a nebo: buď OCTAVIA nebo... OCTAVIA :yes::-!
neviem prečo by to niekto nemal rozdýchať..asi nie som taký citlivý ako ty...a videl som už veľa aut s turbom ktoré boli šetrené a turbo viac ako 350 000 nezvládlo..a taktiež by si sa mal pozrieť či ti turbo vôbec funguje lebo mať ho tam je jedna vec a mať ho funkčné je druhá vec ;-)
Vy Češi skoro ako by ste ani iné auto nepoznali, len tú vašu Škodovku, ktorú tu dokola omieľate. ŠKODA to jednoznačne vyhrá. Pomôže jej k tomu hlavne tá škrabka na ľad vo veku nádrže ... >:-[]
Obecnou roli novodobé Octavie na trhu poněkud přeceňuješ. Tím prvním třídním "crossoverem" asi myslíš O1 1,8T (110kw/210Nm) kombi 4x4 s větší světlou výškou (od r. 1998).
Auta s velkým kufrem byly v této třídě už dřív, jen to byly obvykle sedany a ne liftbacky, ale O1 prvním třídním lb nebyla, viz Seat Toledo I. g. (od 1991).
Taky čtyři koncovky vyloženě nemusím, jak píšeš, u eSkových (viz i S3) Audin je to bohužel pomalu tradice, přitom taková RS3 s větším a vícevalcovým motorem (ve srovnání s S3) si vystačí s jednou dvojicí na jedné straně.
Ale co mě dorazilo, je nový Golf R, který to má teď po vzoru vzpomínané S3, přitom tři generace zpátky měly eRka dva výfuky a uprostřed.
Horší už je snad jen Lexus IS F v konfiguraci dvou párů nad sebou... 8-s
[odkaz]
V tom případě se ti asi nelíbí ani koncovka takového Mégane RS. Nebo Kizashi.
V mých očích by to bodovým přichycením atrapy moc nevylepšili. K tomu atrapa v atrapě, no nevím. Musel bych to vidět, ale pokud tě dobře chápu, tak snad radši tohle.
Nevíš toho ještě dost, koukám. Kromě již zmíněného Mercedesu W116 tuto anketu z dražších aut vyhrály např. Rover P6, Rover SD1, Citroën CX nebo Porsche 928. Kromě toho třeba druhé místo v minulosti obsadil Mercedes - Benz 600, RR Silver Shadow nebo BMW 7er a MB SL. Na třetí příčce se objevil třeba Jensen FF, Citroën SM, Lancia Thema či opět 7er a MB SL. Zkrátka a dobře, byly doby, kdy tahle anketa byla opravdu o nejlepších autech toho roku a né o těch "nejzelenějších". :-!
Přímo jsem nemyslel,že by Octavia byla tak jako tak vítězem. Přesto a nebo právě proto, že je to technika Golfu v jiném balení,tak jí porotci dle mého soudu nedají tolik bodů a další důvod je, že vloni měl Golf jiné soupeře.
zkus se nekdy prosjet jinym autem nez octavie a pose..se z toho.No abych byl presny oni tvrdili ze je to setrvak a 3x mi ho menili.Situace: mesto, venku 30C, z motoru se ozyvali zvuky jako kdyz vemes hlinikovou lzici a mlatis s ni do plechovky. Nikdo si s tim nevedel rady. nejsem idiot abych podtacel motor,proto nemam automat , protoze ten podtaci motor nici dvouhmotu. jo a zralo to 1 litr oleje na 8000 km, chodil jsem po 15000km na servis menil jsem vsechny filtry, jezdilo to jenom dalky, a na 100 000 to zacalo brat vodu, decentne 5deci na 10 000 km. poprve se turbo podelalo na 140000, nove turbo lehlo po 15000km, (pokazde jsem dochlazoval) nepodcenuj lidi ze jsou idioti,
Keď sa Octavia začala vyrábať, tak bola Béčková Vectra podobne veľká ako Octavia, Podobne aj Passat B4, Peugeot 406 či Citroen Xantia. A rovnako aj BMW 3 či Audi A4.
A veľkosťou kufra ich všetkých deklasovala - niekedy aj o 2 triedy. Konkurentmi Octavie v roku 96 boli Ford Escort, F-ková Astra, Peugeot 306 či trojkový Golf. Porovnaj kombíky týchto áut s kombíkmi od Octavie.
Neviem, odkiaľ berieš také presvedčenie, že Octavia bola veľkosťou vždy v nižšej strednej triede. Niektorými parametrami áno, ale určite nie všetkými.
A rovnako Fabia bola prvým autom vo svojej triede, ktoré siahalo na 4-metrovú dĺžku. Dnes je to štandard. Ale Fabia bola prvá.
Ak budeš chcieť, pozriem do autokatalógu z roku 1997 a napíšem ti všetky údaje týchto áut, aby si to mal čierne na bielom.
Za sebe bych volil do Top 3 Ghibli, Mazdu 3 a Range Rover. :yes: Ovšem v dnešním pohnutém světě to vidím na BMW i3, Teslu (zachraňují planetu) a někoho z dvojice Octavia/Leon (VW lobby). :no:
No tak pozor, teď Tě odrovnám, mám na HTP najeto 100 tisíc a jede to!!! A představ si, že jsem ještě neměnil ani motor!!! A nikdy mi nežralo olej, nikdy nežralo vodu, vstřiky taky původní, dokonce i šrouby na ojnicích jsou původní a klima také spolehlivě funguje... Takhle když mluvíš, je z toho vidět, že si všechno vymýšlíš... :no:
Chápem o čo tam ide , len s tím nesúhlasím . Auto Roka by malo byť auto ktoré je niečim špecifické , výnimočné či revolučné ...
Keby bola octávia v niečom zaujímavá , nechýbala by v mojom rebríčku , ale na nej je asi najzaujímavejší maximálne obojstranný koberec v kufri a škrabka . ;-) Inak nič proti OIII je to určite dobré auto , ale titul Auto roka si nezaslúži
Clovece, ty srovnavas Oktavku s BMW 3, jsi ty vubec normalni?!
Velikosti kufru je vsechny deklasovala, tudiz nepatri mezi nizsi stredni tridu.
Jozef, tys normalni magor, prepaaac.
Oktavie je jeste "nase"?
A k autu roku patri i vnitrek a technika, ne?
Zvenku nevypada spatne... ale vzadu trubka misto napravy a vnitrek ve stylu 105 120... takhle si teda "auto roku" FAKT nepredszavuju. :-(
Coz neznamena, ze spouste lidi to nemuze stacit a bude to pro ne dobry auto. Jan mi prijde Rapid, zvlast ten bez zadku, pro takovou potrebu jako lepsi volba.
Ja osobne prostě davam prednost malym, ale dobre udelanym autum. :-!
Tak, samozrejme. Kdo by si taky prohlizel auto, kterych potka na ulici dvacet, coz? ;-)
To, ze se v soucasnosti jedna o vcelku beznou vec vim, ale takhle to odflaknout na vrcholovem modelu je hanba.
Velmi cením tvůj postoj, že Octavia je vítězem tak jako tak, neboť když nezvítězí, je to tím, že po Golfu holt to Koncern nemohl dostat znovu. No, na tuhle úvahovou rovinu já zatím odvahu nemám, ale - :yes:
Píšeme nyní o evropském autě roku, když se podíváš nahoru, pak příliš respektuhodné konkurence k Octavii neuvidíš. Tu respektuhodnost nyní vztahuj k danému klání, nikoliv, že bychom snad měli porovnávat nového aurise s eSkem od Mercedesu :-)
Euroauto se tudíž bude tradičně a s vysokou pravděpodobností i letos rekrutovat ze středu pole, a z toho právě výborně těží octavia: výtečné, úsporné motory, výborný poměr užitných vlastností k ceně, bezkonkurenční prostorové poměry v kabině a v zavazadlovém prostoru, špičkový rodokmen, pokrokové technologie a pokroková technika, a v neposlední řadě vskutku inovativní design.
Popravdě však musíme napsat, že Octavia těží i z toho, že GOLF již vyhrál, takže letos již není mezi adepty.
Vidím to nadějně. Dokonce velmi nadějně. Jen snad ty potenciální hektolitry erárního saké... tam mám trochu obavu... No, věřím přesto ve spravedlivé rozhodnutí.
Ano máš pravdu, všechno si vymýšlím. Jestli chceš stav se u mne a ukážu ti zápis do servisní knížky a když to nebude pravda, tak mi dáš facku a když to bude pravda tak ti nakopu prd.el , souhlasíš ?
Takze nakonec ta 1,8 je vlastne mozna 2,2 ;-)
Saze z dieslu se cpou do zeme i tak vyrobci stalo za to, aby to aspon trochu coudilo s designovych vyfuku, pac si uvedomuje, ze vypada dosti trapne v zimnim obdobi auto, kteremu se cadi jen z jednoho vyfuku ;-) Ta 1,8 cadi z obou naprosto stejne ;-) A kdyz to tak vezmes, tak i ta 2,2 bude cadit na obou stranach stejne a nebude za trapaka ;-)
u 2,2 nafty hlavní vývody vedou pod auto, odbočky, ty pindíky směrem nahoru, vedou do chromovaných trojúhelníčků. Trojúhelníčky tedy nefunkční, pouze paráda, hlavní svod vede tak jako tak pod auto.
Uvedl jsem to jako obrazný příklad, že je mi šumák, jak jsou vzhledově vyvedeny koncovky, auto na to nejezdí, mohl jsem napsat jiné automobilky ale proste me napadlo BMW a KIA, tak se hned nečil ;-)
Kategorií samou pro sebe jsou pro mne výfuky na bocích (u aut s motorem vpředu). Ty opravdu mohu. Ať už před dveřmi, nebo za dveřmi (kde je to lepší, záleží na autě). Chce to samozřejmě odpovídající auto.
Pro (vidlicové) osmiválce jsou čtyři roury typické, i když jsou pak zamaskované do dvou koncovek. R8 to má takhle. Vzadu máš dvě kulaté/ oválné koncovky, ale v každé z nich jsou dvě roury. Vídám to takhle celkem často. I když mají jen dvě jednoduché, bývají tam natlačené dvě v každé. Jestli to má souvislost s funkcí tlumiče a nemohou udělat tak velkou díru rovnou ven, přičemž zase potřebují dostatečný průtok, tak musí být dvě. Nevím, ale rozhodně to tak vídám.
První palubní deska byl velký omyl, který byl terčem kritiky. Souběžně s vývojem Golfu 4 se začala dělat i nová palubka pro Octavii, která přišla po cca 2 letech. Kompletní facelift si počkal další 3 roky.
Jo, u osmi a více válcových motorizací je to podstatně akceptovatelnější, ale i v těchto případech bych také dal přednost dvěma větším (třeba oválným) koncovkám po stranách. I u motorek je mnohem hezčí konfigurace 4 do 1, než 4 do 2, nebo dokonce 4 do 4.
[odkaz]
[odkaz]
Tak čtyři koncovky u osmi- a víceválců lze tolerovat. Osobně mám radši jednu na každé straně, jak to mají mimo jiné RS modely (nejradši mám pak elegantní, nízké a široké, ať už lichoběžníkové, nebo oválné, popřípadě o něco vyšší, agresivnější, pokud to sedí k autu). Ale u čtyřválce? R4 si nezaslouží nic jiného než jednu (dvojitou lze tolerovat). Podobný humus je koncovka uprostřed. To si auta s motorem vpředu zaslouží jen výjimečně.
Tři koncovky u 458 také není nic moc, tak tak to unese (chápu, že je to odkaz, ale na hranici vkusu), čtyři koncovky u nové Corvette jsou také pořádná rána.
Také jsem si nikdy úplně nezvykl na koncovky IS F. Nepomohlo ani, když s nimi přišla i California.
Vadi mi to zpracovani. Takhle to fakt nevypada dobre.
Mohli nabodovat zmenseny celek ve tvaru koncovky, kterej by se samozrejme delil, na tlumic a ten by prave primo ustil do samotne koncovky. Nemyslim si, ze by to bylo o tolik nakladnejsi.
Kdyz nad tim premyslim, tak v pripade TDi budou urcitou roli hrat i vibrace, to je fakt, ale stejne si myslim, ze by to slo vyresit lepe.
Takhle to skutecne vypada jako nejakej po domacku vyrobenej bastl, bohuzel.
Co ti na tom vadí? Ta šikmost? Ta je daná tvarem koncovky. Alespoň si to tedy myslím, protože si pamatuji, že jsou šikmé, ne vodorovné. Kdežto samotné roury jsou klasické vodorovné. Nebo že není stažená kolem laufů?
Tak já hlavně nečekal exotiku. :-) Pak by to snad šlo i poctivěji, tedy dvojitou koncovku na jedné straně, což je koncernový standard. Nikdy jsem to nezkoumal, ale někdo mi říkal, že na silnějších motorech (tedy od tehdejšího 125 kW TDI, včetně) je tam klapka, takže jsou oba laufy funkční.
Koncovky má BMW celkem decentní. Nicméně falešné na auta také myslím dávali (na diesely bez filtru). Minimálně na motorce od nich jsem falešnou koncovku viděl. Třeba R8 má také falešné. A čtyřmi laufy u S3 mě rozhodně nepotěšili. Na to auto patří maximálně dvě, byť čtyři koncovky jsou pro "S" modely typické. Radši jsem ani nezkoumal, jestli jsou všechny funkční.
Ty snad víš o nějakém autě za "takovy prachy", které má exotiku poctivě? Neříkám, že se mi to líbí, spíš "cos čekal?" Člověk najde i falešné obyčejné, natož něco podobného.
Já i3 hrozně fandím. Osobně preferuji jiné typy aut, ale celý ten koncept se mi velice líbí. Myslím, že to je správný přístup k elektromobilům. Je třeba celá koncepce a ne jen vzít běžné auto a přestavět jej na baterky.
...tak by mohli ďalej postúpiť F-Type. Takisto S-Klasse, Ghibli, RR Sport, M3 (nie BMW >:-[] ). U mňa by malo šancu aj Subaru Forester, za ktoré som hlasoval - a nakoniec aj vyhralo - v ankete 4x4 auto roku:
[odkaz]
Proc do toho tahas BMW? Osobne bych na sve E92 330xd neco takoveho nesnesl. Vzdyt je to jako pest na oko!
Jestli to nekomu nevadi na Skodovce, prosim, ale BMW jako automobilka by neco tak odpornyho do prodeje nepustila.. A klidne si to tady omlouvejte nejakym tim pofidernim trendem uspor a ladnym designem v ramci moznosti. Stejne jsou to blaboly. Je zcela evidentni, ze se jedna o tvrdy koncernovy diktat v ramci reseni ala low end, ktery jest prezentovan jako neco extra.
Ne, dekuji.
Viem, že článok je o európskom aute roku. Iba som napísal skúsenosť s 1,6 TDI. i30 som predal kvôli podvozku, ale nová octavia nie je na tom o nič lepšie, práve naopak.
Určite RS bude o inom, tam by bola moja voľba. Samozrejmé benzínová :yes:
Viac sa však prikláňam ku golfu. Exteriér je nadčasový a interiér špička nielen v segmente.
neviem ci niekedy v historii tuto anketu vyhralo auto luxusnej triedy.... asi nie....
podla mna to medak nevyhra... je drahy, obrovsky..... hodnotia sa aj taketo vlastnosti ako variabilita interieru... praktickost..... kufor..... dostupnost.... sikovnost rieseni.... a podobne.... medak je mozno megaluxusny a peckovy ale v tejto ankete sa svojim sposobom mina ucinku ... je mimo.... podobne ako aj f-type ..... a dalsie mastodonty....