Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Maserati letos více než ztrojnásobí loňské prodeje

51 komentářů

GTI
Beru to jako jednu z posledních letních kachen. A potom pozor, kdykoliv se tu zmíní úspěchy na čínském trhu, mistři volantu nás tu poučují, že s tímhle se tedy evropské automobilky (zejména Volkswagen) jako vytahovat nemají, naopak, tak vyčkejme, jak na horní zprávičku zareaguje zdejší bazalka klub.

Osobně bych v předmětných souvislostech rozlišoval mezi pojmy - vyrobený, prodaný a objednaný. Přeci jenom ztrojnásobit meziročně produkci, s tím měly práci i Spojené státy po útoku na Pearl Harbor.

Nebo, že by se zatím počítaly pouze vyrobené... katalogy? 😐 :😉
wolff
Hezky se ti to nacíčku zažírá pod kůži...
>😁

Jo jen jedna poznámka. Fakt je rozdíl prodávst v Číně auto vyrobené v Evropě za 100 tis Eur a auto vyrobené v Číně v čnské kvalitě za 10 tis. Eur...
GTI
Nepobírám to oslovení "nacíčku". Jestli správně chápu tvou primitivní logiku, měl bych zde recipročně zase já tobě psát - pohrobku Ducceho?
wolff
Jo to klidně můžeš... Ducce je přeci jen z pohledu historie o něco více snesitelnější...

Mimo to...

Snažil sem se najít podobně hloupý výraz, jako ty tady používáš dlouhodobě... bazalka...
Wurst mi k tobě přijde... příliš shovívavý...

Začni tedy opět debatovat trochu naúrovni a ne tak zapškle... K tob to nějak ... nesedí...
GTI
Příště si připrav lepší oslovení.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A ty chytřejší zpochybňování faktů. I když ten článek je fakt blbě napsanej >😁
Těch 50 tisíc kousků za rok 2016 vůbec neni nereálnejch :yes:
Jen doufám že ti za to propagování volkswágnů a shazování vostatních platěj dost. Je to fakt humus práce >😒]
GTI
Asi neumíš počítat do padesáti tisíc... >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bereš za to pade? No tak jo budiž >😒]
GTI
Píšeš, že těch padesát tisíc je pro Maserati reálných, tak ti odpovídám, že asi neumíš počítat do padesáti tisíc >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Takový vzletný slova používáš, když vo nějakym klummpru vod volskwagnu mluvíš a představivost žádná? >😒]
Sergio mluvil vo padesáti t. až když naběhnou všechny nový modely to je Ghibli, Quattroporte, SUV Levante a kupé GranSport, GranCabrio a GranTurismo. Tou dobou s timhle portfoliem neni 50 tisíc nereálný číslo. Kluci z D3 chtěj chrlit 10 milionů aut ročně. Kurňa proč by se za stejnou dobu neprodalo 50 tisíc Maserati :yes: 😄
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kundalini_it
Prostě neunešeš že i italská automobilka může být úspěšná.
Přeci jen se vyplatí pustit do prodeje auto, až když je vypiplaný, než chrlit modely pro modely. Bravo, jen to samé opakovat na Alfě😊
GTI
Aha... >😁
kundalini_it
tvoje prognózy o Fiatu 500, o Alfě v rukou VW, o tom, že Mase neprodá ani polovinu z 50tis. plánovaných jsou legendární 😉
GTI
Nesmíš na to tak spěchat. No ten fiatek tu fakt moc nejde, nebo ty snad pětistovku považuješ za náš národní trhák >😁 A že se prodává v Itálii? Cos čekal, vejbuch století?
kundalini_it
Ale já se nebavím o prodejích v ČR 😉 500 považuju za úspěšný model, stejně jako 500L které je tuším nejprodávanější v svém segmentu.
Jinak já potkávám na severu víc pětistovek než Citi nebo Upů 😉
GTI
No, na severu, v okolí Lago di Garda je to snad pochopitelné... 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jamp
píšu, že ide o predaj. Asi to bude wow efekt. Všetci, čo chcú nové Quattroporte, si ho objednali možno naraz ? Ak sa bude tak dobre predávať za dva roky, až potom to bude úspech. V prvom roku väčšina nových modelov má predaj tak vysoko, ako by hranicou nebolo ani nebo :-! Toto vyzerá ako správa pre akcionárov a banky a chýba už len účet. Tak teda ako tie predaje naplnili kasu, bude aj na prémie ? Ale tento dôležitý údaj chýba. Školákov by viac potešila správa, čím je lepšie jazdiť do školy a čo na 4 kolesách sa najviac páči spolužiačkam ( kočíky nemyslím ).
kundalini_it
Wow efekt se snad děle u skoro všech značek když uvedou nový model. Navíc u nového Quattro jsem četl skoro samá pozitiva. Když to nepohnojí kvalitou ( i když to snad dnes už ani nejde) tak se Mase zachráněno. Navíc když už to nebude na jednom modelu....
jamp
veď píšem, že väčšina, lebo napríklad taký ssang yong, ...
kundalini_it
I když to není nic závratného tak Mase v od 2010 zase roste v prodejích...a to bych nenazval jejich produkci modelovou ofenzívou. Takže poté co uvedli 2 nové modely a minimálně jeden je na spadnutí tak obavy nemám 😉
GTI
😄 Ano, souhlas.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jsou to hrátky s čísly, podobně jako u prodejů Tesly. Všichni se od pana Elona Muska učí, jak nakřivit prodejní čísla tak, aby vypadala dobře a dělala sama sobě reklamu.

Ale na druhou stranu, není to pro mne velké překvapení. Nabídka dieselu musela přilákat řadu zájemců ...... podobně jako tomu je u Panamery.
kundalini_it
Jenže rozdíl je ten, že Musk dojí daňové poplatníky. Nevím čím by si polepšili u Mas kdyby si vymýšleli čísla. U Tesly je snadno zjistitelné, že jde o big tunel.
jamp
Benzín u Panamery má lepší zvuk, a zadné sedadlá sú jedny z mála použiteľných tak, že si hlavu opriem o opierku hlavy. Tak by to malo byť, ak som správne pochopil jej význam. Ale novinári auto časopisov sa nechávajú fotiť vzadu s hlavou predklonenou a ich mozog chváli priestor nad hlavou.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
opěrky hlav jsou u auta v první řadě kvůli bezpečnosti - aby ti při nárazu zezadu neupadal hlavu z krku 😄
jamp
mám to šťastie ( a aj smolu ) sa voziť aj vzadu vpravo a držať hlavu vzpriamene sa mi nechce. Radšej si ju pohodlne opriem o opierku, aj keď sa musím zosunúť tak, aby som ňou nebúchal o strop. Preto sa radšej vozím sám a ostré tempo ohrozuje môj vodičák. Takže pri cestovnom tempe hlavu opriem o opierku, nepotrebujem osobne vidieť či mi svietia predné svetlá >😁 . Oči nalepené na skle sú rovnako komické ako poloha ležmo. A sedenie v Panamere vzadu na okruhu je bezpečnejšie s opretou hlavou, inak si ju otriekaš o rám dverí...
GTI
Jo jo.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PTS
PTS
Maserati a Porsche pro mě vždy byly krásné auta. Rozdíl mezi nimi je, že Porsche je pro mě už masovka, naopak Maserati je pro mě zážitek a exkluzivita. Doufám proto, že za pár let nebude na silnicích tolik Maserati, kolik dnes poršáků.
Avatar - white label
white label
Aktuální tržní úspěch nového Mase QP. (především v Číně) netřeba zpochybňovat, ale je třeba si uvědomit, že prodat nového modelu násobně více, než loni starého, je nesrovnatelně jednodušší, pokud se předchozí rok prodalo tzv. "kulové". A čistě matematicky by při plánu 50 tis. kusů ročně měli mít prodáno už dost přes 30 tis., takže na podobně přehnané předčasné ódy (viz článek) bych těch 17 tis. kusů zatím neviděl. Když má být Marchionne takový automobilový Bůh, jak to, že si neví rady s tím hlavním/základním - Fiatem?
MariAchi
Mně by zase zajímalo, jestli Jeho jméno bude stejně tučně napsáno i pod nekrologem Lancie.
To jsou zase kydy (ale s ohledem na autora článku se nic jiného ani čekat nedalo)...
crockett
Tych 50.000 ks ma byt v polovici dekady, nie tento rok.
Avatar - white label
white label
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale houby. Vodkdy pořádně naběhla výroba Ghibli? Nevim jestli letos prodaj 50 tisíc kousků (a nejspíš to fakt nemá bejt letos ale až naběhne celá nová modelová řada) ale vim že prodeje za druhý pololetí budou vyšší než za první >😒]
Hergot koukám že než sem vodpověděl vyzmizíkoval si svůj příspěvek >😁
Avatar - white label
white label
Už jsem nestihl dopsat editaci. Není dekáda jako dekáda, polovina aktuální dekády může být nejen rok 2015, ale třeba i 25. srpen 2013, nebo i konec května 2013. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Taky vobčas edituju ale většinou kvůli tomu nemažu celej několikařádkovej text 😉
crockett
Polovica dekady znamena rok 2015-2016. >😁
Avatar - white label
white label
Viz 21:16
Není dekáda jako dekáda... >😒] 😉

P.S. Pokud se jedná o dekádu 10 let, pak je její (první) polovinou období 2011-2015, nikoli období 2015-2016.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_MT_
Přesněji řečeno, polovina dekády (tedy deseti let) je pět let. 😉
Beekey
Jo, dekada je jako dekada, zadna jina dekada nemuze bejt. Rekne-li nekdo v prvni polovine dekady, tak skutecne se tim mysli prvni polovina, tedy od zacatku do konce poloviny dekady. Pochopitelne ale, jestlize reknu, ze neco splnim v prvni polovine dekady, a ja to splnim k poslednimu dni, nepochybne k takovemu splneni prognoz dojde.

Jestlize Maserati planuje do poloviny aktualni dekady prodat rocne 50 tisic kusu, tak tim mysli do konce reku 2015. Letos tech 30 tisic muzou stihnout, pridaji-li SUV, do dovou let tech 50 tisic ricne neni vubec nerealnich.
_MT_
Pointou bylo, že tam "první" chybí. Technicky vzato, polovinou "této" dekády může libovolné pětileté období. Říká se mu někdy také lustrum. Opět, technicky vzato, "tato" dekáda je neurčitý pojem, protože dekáda je libovolné období deseti let. Můžeš mít klidně na mysli dekádu 2005-2014. Je to relativní versus absolutní. V běžné řeči máme ve zvyku používat relativní jednotky absolutně, což ale neznamená, že je to správně. Jen nám to usnadňuje život (no, někdy komplikuje). Když řeknu, že v poslední hodině se nic nestalo, a je 10:41, myslím tím, že se nic nestalo od 10:00, nebo od 9:41? Podobně polovina - v polovině rozhovoru vstal a odešel. Myslím tím skutečně polovinu, nebo je to jen slovní obrat ve smyslu v průběhu? Pokud myslím polovinu, je to v polovině otázek, nebo snad času? Nic proti, ale zrovna v tomhle případě se lze bezbolestně vyjádřit přesně a jasně.

Mimochodem, víš, že dekáda může znamenat i deset dní? Tenhle význam pochází z revolučního období Francie. Obecně je totiž dekáda desítka.
Beekey
Snad zaklady latiny, i kdyz o tom lidi nevi, tak ovladaj, aspon cislice, deka, cento, milli... je to deset, muze to byt relativni na jakekoli desetilete ebdobi, ovsem vsichni vime jak to puvodne bylo mysleno a jak to vedeni Maserati proklamovalo, to ze v tomhle danem clanku to popsali spatne, je vec jina.

S tim ale, ze vzhledem k aktualni tendenci prodeju a vic nez pravdepodobnem nastupu SUV tech padesat tisic do dvou let, je celkem strizliva prognoza.
_MT_
O formulaci původního prohlášení se tu nebavíme. Určitě nebylo v češtině a v článku citované není. Nepochybuji, že Maserati potenciál má k dosažení cílové hodnoty, ale je příliš brzy na nějaké soudy. Konkurence je tvrdá, co si budeme namlouvat.
crockett
V texte je uvedene v polovine dekady, nie v prvej polovine dekady, matematicky je polovina prelom roku 2015 a 2016 cize ak planuju mat predaje 50.000 ks v polovine dekady, predpokladam, ze sa jedna o roky 2015,16, samozrejme cim skor, tym lepsie. :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pěkná diskuze, ale co se tak podívat co řikal Marchionne ve skutečnosti? >😁
Očekává 50 tisíc kusů až potom co naběhnou všechny nový modely což je Ghibli, Quattroporte, Levante a kupé GranTurismo -Cabrio a -Sport což bude poprvé v roce 2016 [odkaz] >😒]
_MT_
Matematicky je polovinou intervalu zase interval. Víš, jak se říká bodu, který dělí úsečku na dvě poloviny? Střed. Ne polovina. S matematikou na to radši nechoď. 😄
Mr.Murphy
jsem ten poslední kdo by Maserati nepřál úspěch, ale ono se opravdu teprv ukáže.... To samé platí o Marchionem - zastávám se ho tady roky, ale je opravdu ve hvězdách, jak to dopadne....

Každopádně zdá se že našlápnuto je slušně, úspěch Mase by určitě koncern motivoval k investicím do Alfy....

Jinak článek je opravdu dojemný, ten samý pan Fokt který tady před dvěma měsícema stupidně kopal do italských aut a jejich "proslulé nespolehlivosti" tady dnes zase staví Marchionemu sochy.... Psaní opravdu jak pro děcka na základce.... Když máte to výročí 16 let od vzniku, zkuste se nad tím v redakci trošku zamyslet....

buď jak buď, dnes prostě Bravo Maserati :yes: