"Už zhruba od 1750 otáček je k dispozici 260 N.m. A až do 4000 otáček má řidič stále k dispozici více než 250 N.m. Tvar křivky je předpisově plochý."
Esteze vies, o com hovoris.
O.i., 1,6TDI je jedna z najhorsich ropnych 1,6tiek na trhu. Nekonecny turbolag a zdochnutost pod 2000 ot., to je jej hlavny problem.
Členům zdejší VW sekty stačí málo... korejci jsou v posledních generacích chváleni napříč evropskými periodiky, ale diskusní trapáci z čechystánu budou stále kafrat... 8-s Jako před šesti lety.
Zajímavé, jak se místní diskuse opět ubrala směrem k porovnávání desetinek ve zrychlení..
Netestuje se žádné GT ani RS - testuje se SW - a zatím to vypadá, že dlouhodobý test potvrzuje všechny předchozí - jedná se o poctivé auto, které za velmi zajímavé peníze nabízí hodně muziky..
Za mě palec nahoru a těším se na další detailní informace z testu.
ale kia ma o 23 koni, tedy o vic jak petinu vetsi vykon.
to se prece nemůže schovat do dvou desetinek at nahoru nebo dolu.
navíc O3 ma lepsi zrychleni jak s 5 kvaltem, tak se 7 kvaltem
Zrovna ta O3 s 1.6 tdi a 5 kvaltom je v reale paradna zdochlina. Motor je fajn, ale je totalne dorazeny tazkymi prevodmi. Tych 0.2 sekundy pri 0-100 vyzera ako vyhra O3, ale v realnom zivote bude zrejme lepsia ta kia
Montovna jako montovna. Není to o Česku nebo Slovensku, je to o politice koncernu Hyundai. Že ta vzájemná hierarchie má být zhruba taková, že Hyundai má být něco jako VW a Kia něco jako Škoda není zásluha ani ČR a ani SR. Pak už je na individuálním vkusu zákazníka, jestli si koupí Hyudai, Kiu a nebo radši něco úplně jiného.
Zdá sa ,že milovníci koncernu,zas majú problém,že niekto pochválil H/K.Kde sú tie reči,že kórejske auta nemajú deklarovaný výkon.Jasne ,že Octa s 1,6 TDI je v zrýchlení lepšia.Papier znesie všetko.H/K si vylepšovalo image nepresnými údajmi o spotreba.Myslím si,že neboli jediný.Prečo si niekto myslí,že hodnoty z 0 na 100 sú úplne presné.Je dosť naivné si myslieť ,že TDI 1,6 77kw ide lepšie ako motor s 94 kw.A teraz sa môžte do mńa pustiť. >:D
plně souhlasím.Dokonce i název ,,puberto,, je trochu si myslím omyl.Protože co já znám pár majitelů ceed 1.generace,tak jsou spokojený.Navíc ještě jsou rádi že nekoupili Oktávku.
nikde neobhajujem premrhane kone kie, realny zivot s O3 je zrejme vyrazne horsi ako s kiou. Je to v sucasnosti najhorsia kombinacia motor + prevodovka (5 tazkych kvaltou, ktore zhadzuju schopnosti motora),ktorou som isiel
Urcite ze robi.
Z 0 na 100 zrychluju pubertaci na semaforoch a papierove zrychlenia z katalogov porovnavaju deti na zakladnej skole a potom sa vadia, koho oblubena znacka je lepsia.
Ale tu to tiez obcas vyzera ako v tej skole.
podle me kazda automobilka vybira to nejvhodnejsi konfiguraci
tedy obsazeni pouze s ridicem a poloprazdna nadrz
a urcite to nebudou merit nekde vysoko v horach za tlakove nize, ale spis nekde u hladiny more za vysokého tlaku.
ale nejspis na to je nejaka norma aby udaje byly porovnatelne, a mozna se to ve skutecnosti ani prakticky nemeri, ale dopocita z nejakych hodnot
co nikdo v realu nedela?
nezrychluje??
proc ma kia s o vic jak petinu vykonnejsim motorem horsi zrychleni nez O3, pricemz hmotnostne i velikostne jsou auta stejna?
ja nepochybuju o tom, ze kia tam tech 94kW ma, ale O3 ma zrejme vyrazne lepsi prubeh vykonu.
navíc kia na nejvyšší rychlostni stupeň toci ve 130km/h 3tis otáček, tedy vic nez dnesni benziny, to mi na naftak prijde poněkud moc
Jakou metodikou měří zrychlení z 0-100?Jsou auta v plné výbavě?Jaké pneu?Jaké klimatické podmínky?Jak moc je auto zatíženo?
Dosáhne stejné hodnoty kterýkoliv řidič?
Co když to je u jedné automobilky holátko,tudíž lehčí a u druhé v plné výbavě a plně obsazené?
myslim se není problém to premerit a vsadim boty, ze to nesavisle testy delaji.
v pripade ze by byla nejaka vetsi odchylka, tak ver tomu, ze by se to poradne rozmazlo.
a proc ma teda u stejne velkyho a tezkyho auta O3 lepsi zrychleni i přes hendikep 23koni, tedy kia ma o vic jak petinu vetsi vykon?
to by kia mela O3 prevalcovat rozdílem tak jedny sekundy
přitom kia na O3 nestaci
Což takhle měřit spotřebu do plné nádrže, tento výrobce už měl nějaký problém s udávanou papírovou spotřebou. Mohlo by následovat překvapení. Někde jsem četl o jejich větší tachometrové odchylce, než bývá obvyklé.
Už více než 10 000 km totiž počítač ukazuje právě hodnotu 6,1 l. A je úplně jedno, kde jezdíme, jak jsme zatížení nebo zda máme na střeše nosič s koly. :*) >:-[]
Ten byl dobrej. Kola na střeše= automaticky min. 1,5-2l/100 nahoru.
Zrychleni 0-100 využiješ naprosto běžně, stačí vyjíždět z vedlejší cesty na frekventovanou okresku. Další situací je výjezd na dálnici, zrovna ted kdyz tam jsou stopky na opravovanych usecich to plati dvojnasob (sice tam je 80ka ale stejne to vsichni masti 120).
Napadlo ta ze O3 ma 5 stupnovu prevodovku, co znamena dlhsie a tazsie prevody ? ceed ma 6 stupnovu prevodovku, takze su kratsie. Co sa tyka meranej hodnoty z 0-100, moze mat tym padom O3 naviac. Co sa tyka realnej dymaniky (nie semaforoveho nahanania) ceed je na tom lepsie. Dobre by bolo porovnat zrychlenie napr. 80-120km/h.
P.S. posudzovat pruznost bezneho (nesportoveho) motora podla 0-100 je hovadina !
Hledal bych rozdil v prevodovce. Dle meho O3 1.6 TDi dosahne rychlost 100 Km/h na 2ku, zatimco u Kia je potreba radit 3ku, coz by vysvetlovalo ten rozdil. Nicmene z meho pohledu bude prijemnejsi jizda s 6tu stupnovou prevodovkou.
Koncern VW o výkonu svých motorů strašně kecá (pro zákazníka v pozitivním slova smyslu). Legendární 1,9TDI ve verzi 96kW měl zcela běřně 110 - 115 kW. Ona tedy i ta 1,6 TDI nebude mít 77kW, ale spíše 90kW. Pak už je to hlavně otázkou zpřevodování a "plnosti" křivky. Záleží tedy na krouťáku v nízkém a středním pásmu otáček, jeho přenásobení s otáčkami dává výkon v daných otáčkách a tam prostě Ta 1,6 TDI od VW s udávaným krouťákem 250 Nm (a skutečným třeba 270Nm) nemá nižší výkon než motor Hyudai... A to může rohodnout.
Ano, je tam nejaky zadrhel, ze zrychluje tak pomaly, ale nehladal by som ho v motore.
Motor svoju potenciu dokazuje pruznym zrychlenim, kde je vyrazne rychlejsi, nez TDI. Vid. meranie webu klikk.no, nie Autobild, tam pomerali nejaky vtakoviny.
Práve to som chcel TOPTENovi povedať,aby tak nehtal tabulkove hodnoty zrýchlenia,ale aby vyskúšal.Potom by zistil ,že 1,6CRDI 94kw je ale o hodne lepší motor ako TDI 1,6 77kw a nič na tom nemenia desatiny sekundy na stovku. ;-)
ale o necem to vypovida
je prece rozdil jestli mas zrychleni na stofku třeba za 8 nebo za 12.
s tim prvním predjedes aniz bys třeba podrazoval a o necem premejslel, s tim druhym musíš predjizdeni planovat. nejde o to, ze bys vystrelil co to jde ale o to, ze s takovym autem jezdis v daleko vetsi pohode.
a u kie a o3 nejde o desetiny ale o to, ze vyrazne silnejsi kie nemá lepsi zrychleni nez vyrazne slabsi O3
realne jazdenie je o inom ako sledovanie a nahananie desatin v tabulkach technickych udajov kdesi na nete....... a hadanie sa ze ja som lepsi lebo mam o pol sekundy lepsie zrychlenie ( v praxi nepostrehnutelny rozdiel )
Tady jsou 1,6 přeměřené
[odkaz]
Ceed a Golf mají podobné dynamické parametry (velmi blízké hodnoty má i BMW 116d), v dynamice zaostaly MB-A, Opel a hlavně Ford.
Golf
0-100 za 10,8s, 0-130 za 18,2s
pružnost 60-100 za 8,9s 80-120 za 17,9s
spotřeba v testu 4,9 l/100
Ceed
0-100 za 11,2s, 0-130 za 18,6s
pružnost 60-100 za 9,7s 80-120 za 19,3s
spotřeba v testu 5,4 l/100
tá priemerná spotreba bude za celých viac ako 10000 km a s tým pár km s bicyklami nehne. Kórejci majú počítadlo spotreby za celú prejdenú vzdialenosť, neviem, či dali do nových modelov aj denné počítadlo. V každom prípade by testéri mali čítať aj návody a nielen klásť briskné myšlienky na papier. A pred jazdou, pri ktorej chcú merať spotreby, vynulovať počítadlo. Je na to taký čudlík... ;-) Takže sa netreba zavzdušňovať nad 6,1 litrami s bicyklami, ide len o slabšiu úroveň redaktora, ale možno je dobrý vo výtvarnom umení >:-[]:no:
Některé německé magazíny zrychlení přeměřují a odchylky tam nebývají velké (jedna, dvě desetiny, někdy to zajedou i lépe), což je podle mne slušný výsledek (u manuálních převodovek). U nějakého Frantíka jsem myslím viděl, že to zajeli snad o vteřinu rychleji (také udávané zrychlení stálo za prd, takže dobře že tak). Nelze se na ně tedy stoprocentně spolehnout. A co ti neslíbí, nemůžeš vyžadovat.
Priemerna spotreba s vysokym podielom mestskych jazd bola 6,1; co je takmer o 2 litre viac, nez uvadza vyrobca..... uz ked redaktorko jazdi po meste, nie je logicke porovnat svoju spotrebu s papierovou mestskou potrebou a nie kombinovanou??? Uz by bola len o 1liter vyssia ako u vyrobcu.
Spotrebovy hokej nema konca ani u tych, ktori by tomu mali (mohli) rozumiet.
Proc ne? Palubni pocitac si muze ukazovat co chce a zhusta to v autech tak dela. S tim co tece opravdu z nadrze do motoru to nemusi mit nic spolecneho.