Jedničkou německého trhu je Volkswagen Golf. Rekordu dosáhlo Audi A3, kterému patří v srpnu druhá příčka. Nejprodávanějšími neněmeckými auty jsou stále Škodovky.
:yes: Samozřejmě, jsou totiž tak akorát. Ani malý, ani velký, zkrátka akorát. A pokud se aut týká >:D , viděl bych název článku spíš na "Golf a ti druzí". Tabulka už nepokračuje, takže se nedozvím, kolik kompaktních modelů (mimo prémii) by se muselo sečíst, aby se vyrovnaly prodejní čísla Golfu. Tři (Astra, Octavia a Focus) na to evidentně nestačej.
čo na tom, že 15 miesto a že pred Škodou sú také typy vozidiel, ako je BMW 3 a 5, Audi 4 a 6, MB C a E... škoda je určite najlepšia "zahraničná" automobilka. ide o čaro slovíčok a uhol pohľadu.
"americký a sovietský bežec si dali súťaž. vyhral závodník z USA. v amerických novinách bolo - prvý dobehol náš bežec, soviet bol posledný!. v ZSSR bolo - náš bežec dobehol na medilovom druhom mieste, američan skončil až ako predposledný!"
"Importům stále vládne Škoda" - kdo umí číst je ve výhodě. ;-) Vlastně ještě je tu ten zádrhel s chápáním psaného textu. Nebo je to tak, že kdo chce psa bít atd. :-)
Jo, tak s tím jsem míval problém, když jsem si psal se svojí (tehdy ještě budoucí) ženou. Když jsem se po pár dnech podíval, co jsem jí psal, vůbec jsem to nemohl pochopit. :-| >:D
A je to problém?
Obvykle přesně rozumím tomu, co píšu, ale ženský evidentně mluví jiným jazykem než já - jinak si ty reakce nedovedu vysvětlit. Takže je možný, že ten pro tebe nesrozumitelnej text pochopila po protažení jejich "překladačem" nakonec tak, jak bylo zamýšleno. :-|
Ford-Werke GmbH je pouze dceřinná společnost Ford Motor Company Limited (Ford UK), obě tyto společnosti ovládá Ford US. Jak jsem psal níže, jestli autor považuje Ford za německý, prosím, aby i Škodu považoval za německou, protože VW v ní má majoritní podíl.
Ford-Werke je německý právní subjekt a komu patří je pro účely importu/exportu šumák.
S tvou logikou bychom lehko došli k závěru, že VW je rakouská společnost, potažmo tedy i Škoda je rakouská společnost (protože VW vlastní dvě rodiny Piech a Porsche a ti mají rakouské občanství) a prodané Škodovky v ČR bychom mohli označovat jako import z Rakouska. Samozřejmě pokud by Škoda založila továrnu v Německu (třeba jako to dělá v Číně) podle tamního obchodního práva a její produkci prodávala v Německu tak by to nebyl import do Německa ale domácí německá produkce.
Takže považuješ Škodu Auto za importéra do ČR? Je totiž členem SDA - Sdružení dovozců (importérů) automobilů v ČR. Tabulka v článku je pouze počet registrovaných automobilů v 8/2013 na německém trhu. Importérem autor myslel neněmeckou automobilku, né kolik aut bylo na daný trh fyzicky dovezeno.
Importérem myslel autor importéra, proč mu podsouvat účelově něco co nenapsal.
Německá firma, v tomto případě Ford-Werke nemá do Německa co importovat, protože je to německý právní subjekt.
Psal jsem podle tvé logiky, Já Škodu považuji za českou firmu třebaže má německého vlastníka ten má zase rakouského vlastníka.
Je potřeba rozlišovat mezi značkou, brandem (Ford americký, Škoda česká, VW německý, Jaguár britský, Mercedes německý) bez ohledu na to jestli Jaguár vlastní Indové, Mercedes Arabové, VW Rakušané etc. a konkrétní právní subjekty, které něco prodávají (Ford Werke, Škoda Auto), které jsou založené v konkrétních zemích (pak to není pro tu danou zemi import) nebo vyváží do jiných zemí a pak je to pro tyto země import.
To jsi opravdu tak natvrdlý? Tady rozhoduje, která právnická osoba zhotovila produkt. Import je to ve chvíli, kdy přivezeš hotové auto z jiné země. A Škoda je také importér, protože ne všechna auta (prodávaná v EU+EFTA) vyrábí v ČR (tedy ne všechny vozy značky Škoda vyrábí ŠKODA AUTO a.s.).
Jinak to tvrzení je spíš odhad, protože pochybuji, že někdo v redakci spočítal auta podle toho, kde byla vyrobena (nebo vyhledal patřičnou statistiku). Třeba A3 se v Německu nevyrábí. A není sama.
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o. je vskutku česká firma. A auta touto PO zhotovená jsou zhotovená v ČR (překvapivě). Jestli jsou česká, je diskutabilní - záleží na definici (produkt není jen o výrobě).
Ford jsem vždy považoval za americkou značku. V rámci německého trhu je ale brána vždy jako "domácí" Když jsme u té "německosti" Škody, rád bych se Vás zeptal, ve kterém německém městě se auta s okřídleným šípem vyrábějí? (autor).
neboj, ja tomu rozumiem. skôr sa naschval naťahujem s webpaja >:-[]
byť väčší "břídil" začnem polemizovať, že Škoda je imho súčasť nemeckého VW a s ČR to má len historické korene. ale ok, jasné...
Problém je v tom, že správný titulek by byl, že nejlepší neněmeckou značkou je Ford, ale to by se místním pisálkům nehodilo do krámu, tak napsali, že mezi importéry vede Škoda (pač chlebíčky z Boleslavy). Takže pravděpodobně mají pisálci k dispozici kromě registrací na německém trhu i přesné údaje např. o tom, kolik z těch Fordů bylo vyrobeno v DE a kolik do něj bylo dovezeno z jiných fabrik po celém světě... což je samozřejmě blbost a tedy se dostáváme k jádru věci. Slovo import je v nadpisu uvedeno zcela záměrně a účelně jen pro to, aby to "vyhrála" Škoda a né Ford. Správně by bylo, mezi neměmeckými značkami je na tom nejlépe Ford a i Škoda si vede velmi slušně... takhle je to totiž transparentní. Garantuju ti, že v redakci nemají tušení kolik zaregistrovaných Fordů bylo vyrobeno v německých fabrikách a kolik v neněmeckých...
Pravda může být i jinde. Je docela pravděpodobné, že importům vládne VW. Třeby by někdo byl schopen spočítak, kolik VW bylo vyrobeno mimo Německo. Ve Francii by to bylo jasné. Tam importům vládne Renault. :-)
Kurňa, kde ty berieš štatistiky?
Pozri si prosím toto - [odkaz]
Máš pravdu, že model Škoda Octavia je 2 najpredávanejší (je však v ňom zahrnutý aj model Octavia tour, 2 a 3). Na druhú stranu, značka Škoda je na 6 mieste. (veľmi by som ocenil, aby ľudia dávali do diskusie aj argumenty).
A na margo - áno, Škoda má dobré zastúpenie tradične v ČR či v SR a vedie si dobre aj v Rakúsku či Poľsku (kde je 2). Ale už napr. v Taliansku je na 25 pozícií, vo Francúzsku mimo top 10... Trh od trhu a nemožno hovoriť - je to bestseller! Je, ale iba na vybraných trhoch.
Xawier - >:D
Ešte raz - mna neštve Škoda Octavia. Je to dobré auto, plus mínus dobrý kauf za tie prachy.
Mňa štve (ako je niekde úúúúplne hore písané), že server auto.cz trocha manipuluje s titulkom a textom. Model Škoda Octavia je na peknom 16 mieste v predaji v NSR. V rámci značiek na 7 mieste. Super, doma otvorím šampanské...
Mne osobne príde manipulatívne (a nech je to treba Fiat či Nissan), že článok čo sa mohol volať "Dominancia VW na domácom trhu", "V Nemecku sú v top 10 3 Mercedesy" sa dá niečo o Škode. Ok. Trocha patriotizmu na značku založenú v ČR je na mieste. Ale zo strany Ringier je to skôr skrytá reklama.
A v rámci Švajčiarska je model Škoda Octavia naozaj druhý (a píšem to aj v mojom príspevku). Otvorím od radosti aj druhé šampáňo. Ale v diskusií s webpaja píšem o značke Škoda, nie o modeli. (písal "podívej se do Švýcar, kdo je tam druhej nejprodávanější") Ako značka Škoda je v krajine Álp a bánkových kónt na 6 mieste.
levnejsi alternativa ze zapadu neexistuje a proto sahaji po vyrobku ze sve vychodni montovny. stejne tak je to ve francii, kde se dere nahoru taktez jejich vyrobek z vychodni montovny. v te francii si dacia za chvili v prodejich da folcvagn.
Tak jasně, pro každého frankofila je Británie zaostalá země kdesi za kanálem a Německo červený hadr při jehož uzření se okamžitě hrabe kopyty a rohy jdou výhružně k zemi. :-)
Frantíci jsou největší patrioti na světě... Ti by H/K nekupovali,ani kdyby vyráběli stokrát lepší auta,než oni.... "Úspěch" VW na francouzském trhu je toho důkazem ;-)
Jenomže nevyrábí a dlouho vyrábět nebudou... A mimochodem, frantik si aspoň mezi sebe pustí němce a japončíka. To takovej jižní korejec, to je teprve patriot, tam abych mezi prvníma 30ti modelama pohledal nekorejský model...
Váženy redaktore, nechci rýpat, ale jestli je podle Vás Ford německá automobilka, prosím, buďte tak hodný a považujte Škodu taktéž za německou automobilku a opravte tedy nadpis i článek tak, aby říkal pravdu. Děkuji :-)
Aha, takže Hyundai je německo-česká automobilka, protože v Německu má vývojové centrum a v Nošovicích montovnu? KDE je uvedeno, ve kterých fabrikách byly Fordy v tabulce vyrobené? Ztrapňuje se ten, kdo říká, že Ford je německý. Je to stejná lež, jako říct, že Hyundai je český!
Ti němci se úplnně pomátli, kdyby četli místní příspěvky týkající se škody, věděli by, že škoda jsou ty největší šroty na světě a radši by si koupili třeba koreu nebo rovnou čínu. >:D (pro méně chápavé, myšleno ironicky) >
A nebo naopak. Jelikož podle zdejších diskutérů všichni dělají sr.ačky jen škoda super káry, je z podivem že Němci vůbec kupují VW, Audi, BMW či Benz. ;-)
U národnosti značek hodně záleží na tom, co si pod tím člověk představí (podle mě je škodovka česká značka, nejen kvůli tradici, ale i proto, že tu má vývoj a vlastně všechno), i když někteří mají ty představy hodně zkreslené [odkaz]