Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW M3 a M4: Oficiální informace o ostrých bavorácích

BMW se konečně pochlubilo se základními technickými informacemi, týkajícími se sportovního kupé M4 a sedanu M3. Tak pojďme na to.
Zpět na článek
Avatar - Dinar
25. 9. 2013 14:12
Re: Menej, než sme čakali
Nepindej a tleskej. :-) ;-) Je to přesně naopak, konečně končí honba za BHP a PS a začíná návrat k sport pojetí, váha dole, charakterní motor, u kterého nepoznáš, že má turbo, 430 koní v 1,5 tunovém autě, kua, co bys chtěl víc, perfektní rozložení váhy, karbon tam, kde dává smysl (snížení těžiště), manuál... BMW zaslouží jen a jen palce, za tento přístup. Jsem moc zvědav na cenu, ale každopádně :yes: :yes:
Avatar - Deathstar
25. 9. 2013 17:13
Re: Skvělé auto
Tak ke komplexní sportovní jízdě patří i přímka a tam M3 od C63 dostávala,ale byla taková obratnější a lepší v zatáčkách.

Na novou M3/4 jsem zvědav,jak si povede v testech,přece jen elektrický posilovač řízení je ošidná věc(že 911..), a nezapomeň,že čím více sis vybavil minulou končící generaci V8 elektronickými pomocníky (Competicion paket,aktivní řízení,automat,stop/start),tím horší byla.Nejlepší byla v základu s manuálem...

Tak aby i u téhle nové převládal řidič a sportovní jízda ,nad počítači a el.pomocníky...
Avatar - Deathstar
25. 9. 2013 15:19
Skvělé auto
Myslím,že výkon je v pohodě a stačí.BMW jde spíše cestou nižší váhy.Ve výkonu a v přímce,mu už současná,končící C 63AMG stoprocentně napráská,ta budoucí generace s bi-turbem určitě taky,ale o kolik s sebou potáhne víc váhy a méně sofistikovanosti...

Možnost manuálu je skvělá,ty meziplyny můžou být bu´d skvělé,a nebo pro někoho otravné,ale když se to dá vypnout tak nebude problém.
Za mě určitě pochvala,skvělé moderní auto,které to s tou modernou zároveň nepřehání.:) :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Deathstar
26. 9. 2013 18:20
Re: Skvělé auto
Jasně na argument typu "máš Favorita tak nemluv o jiných autech"jsem čekal.
Jseš frajer.Palec hore:)
Jen proto,že mám aktuálně Favorita,tak jsem v jiných autech nikdy nejel,ani neseděl..

Neříkej mi o čem mám nebo nemám mudrovat příteli,pozor!

V jednom máš pravdu to ano:atmosfera je lepší pro nadšené řidiče,ale řekni i to druhé,že turbo motor není zdaleka tak hrozný jak ho popisuješ...

Co se týká spráskání v přímce,tak mě to zas tak nezajímá,ale tvoje mylné tvrzení o tom,že je BMW rychlejší než C63 jsem pouze pár čísly dementoval.Tolik k spráskání v přímce..

Pavel Janda a jeho řízení je mi ukradený,ale jeho tvrzení ,dle tvého odkazu, o tom,že M1 díky turbodíře je na mokru nezvladatelná a bourá,to může prohlásit jen idiot.

Myslím,že se neshodneme.A ani se s tebou bavit rozumně nedá,myslel jsem že podiskutujeme,ale argumentuješ velmi nízko při zemi,tak nějak "hezky česky"..

Bež si dál zjišťovat turbo v autě tím,že s autem budeš cukat při jízdě a hamtat na plyn(doporučuju v 911 Turbo,fajnově si rozbiješ hubu..)..
Měj se.
Avatar - Deathstar
26. 9. 2013 16:19
Re: Skvělé auto
Dobře opravdu bych tě chtěl vidět jak to turbo poznáváš.U některých aut se to téměř nedá,ale budiž,asi jsi takový řidičský machr,nebo si trošku honíš triko..:)...

Je zajímavé,že takový Tiff Needel,Chris Harris nebo Jeremy Clarcson(a sorry ale těmhle lidma prošlo rukama daleko více sportovních aut než nějakému Pavlu Jandovi..) si nemohou M1 a její jízdní projev vynachválit..

A nová M5?.Nemá atmosferický projev,protože to není atmosferické auto..

Myslíš,že je to špatné auto?Jen proto že má turba?Starou atmosferickou M5 V10(a to není sakra žádné ořezávátko!!) spráská jak v přímce,tak na okruhu,plus je lepší pro běžný provoz...

Ano turba nepatří do Ferrari,do Lamborghini,to jsou auta s téměř závodním projevem.
M5 je rychlý sedan. Byla skvělá atmosferická a skvělou zůstává i s turbama.

Myslím,že tvoje hudrování na turbo BMW a jejich projev je mlácením prázdné slámy a trochu blábol.Nic ve zlém.Jestli je tvůj řidičský guru všemi známý Pavel Janda,tak se ani nedivím:)
Avatar - Deathstar
26. 9. 2013 15:04
Re: Skvělé auto
S turbo autem(i když je sebevíc dobře naladěný) se taky musí jezdit trochu jinak než s atmosferou..využívat víc krouťák.Myslím,že kdybys nevěděl co je pod kapotou,tak u 335 nebo u M3 s automatem nepoznáš jestli to má turbo...

A odkaz na M1 na autoforum.cz není zrovna relevatní,zajímavé,že všechny zahraniční testy,ale i ty lepší a hodnotnější české,zmiňují právě skvělou odezvu motoru u M1,má totiž dvě velmi malá turba spojená do okruhu a tím ještě menší turbodíru,než klasické uspořádání s jedním větším...Spíš někdo na autoforum.cz neumí zvládat smyk

Já jsem taky spíš fanda atmosféry,ale dobré turbo auto je rovněž pecka,BMW nedělají špatná auta, M3/4 pecka bude i s turbem, a myslím,že s tou tebou předpokládanou "obrovskou" dírou, trochu strašíš chimérou..
Avatar - Deathstar
26. 9. 2013 11:06
Re: Skvělé auto
Myslím,že rozdíl mezi starou M3 V8 a novou V6,bude asi stejný jako u Mercedesu AMG přechod z atmosfery V8 6.2 na biturbo V8 5.5...Motor točí jen o pár set otáček méně, chová se subjektivně z 90% jako atmosféra a přitom má brutální krouťák a zátah.

Myslím,že u BMW jsou natolik protřelí že to také zvládnou:)
Avatar - Dinar
26. 9. 2013 10:40
Re: Skvělé auto
Kde je u 335i turbodíra? V nízkých otáčkách nebo kde? Nebo jde o zmatení pojmů a místo turbodíra jsi chtěl říct, pomalá reakce na sešlápnutí plyn pedálu. Ani tak bych nemohl souhlasit, N55 tím prakticky netrpí, reakce na plyn jdou čistě na vrub automatu, zkus podržet v manuál modu a zjistíš, že reakční doba motoru R6 turbo se neliší od reakce R6 atmo např. v E46, mám to vyzkoušeno. Nehledě na to, že i sériová N55 točí standardně výše než atmo R6 mimo M verze. A u této nové M3 jsem slyšel xkrát o mimořádném zaměření se na odezvy motoru, jsem si prakticky jistý, že se to bude chovat jako atmosféra s přídavkem silného spodku a středu, ideál. Jistě, najdou se "znalci a citaři", zvlášť mezi novináři, kteří budou mudrovat o turbomotoru a zlatých véosmičkách, ale to jsou právě ti, kteří by, nevědět, nepoznali atmo od turba. Když si vzpomenu na story, které jsem čítával dříve např. o citu v řízení, pak mi nezbude než se usmívat, ty ztráty citu a bla bla, zlatá M3 E46, jenže pak se tím svezou a zjistí, že tam žádný cit není. Osobně po hotrodí E92 téhle generaci velmi věřím, jednak je založená na lepším základu F30 než byla E90, jednak jdou z hlediska sportu a historickéh bmw pojetí konečně správnou cestou. Jsem optimista. ;-)
Avatar - Deathstar
26. 9. 2013 09:56
Re: Skvělé auto
Tak popořadě:
M3(Competicion packet.):
0-100:4.3s , 0-160:9.4s , 0-200:15.2s

C63(základ 450 koní)
0-100:4.3s , 0-160:9.1s , 0-200:14s

C63 (Performance 480 koní)
0-100:4.2 , 0-160:9.0s , 0-200:13.4s

M3ka nemá v přímce ani na základní C63.To je fakt.Nezapoměň,že C63 má 600Nm..

Dražší verze C63-507 je ještě silnější,má 507 koní Black series má 510 koní,to už je ale vůči M3 nefér srovnání,tyhle verze jí v přímce deklasují,ale jsou i dražší...

O to lepší je M3 v zatáčkách a na okruhu:)

Turbo díru má každý turbo motor,ale myslím,že ji dokáží zamaskovat u M3/4.
Přece jen 335i je běžná verze,není sportovně vyladěna,je naladěna na civilní jízdu a tam turbo díra vždycky bývá..
Avatar - EauRouge
25. 9. 2013 19:42
Re: Skvělé auto
Moje slova, nemůžu víc souhlasit. Myslím, že teď nastává zajímavý okamžik ve vývoji aut, zejména těch sportovních a se sportovním potenciálem. Auta, díky primární snaze o efektivitu, přestala těžknout a soustředí se na dobrý poměr výkonu a váhy. Což je nejdůležitější, jak by vám potvrdil i Colin Chapman. Tudíž tu máme renesanci lehkých aut ke které se přidává fakt, že dnešní turbomotory už prakticky neznají turbolag nebo turbokick (ano, mluvím o tobě Turbo 930). Snad to není jen krátkodobé okno, kdy se tyto podmínky potkali.
Soud toho meziplynu si nechám až na vlastní zkušenost. A rozhodně nejsem skeptický - v 370Z je s tím ohromná sranda.

PS: Mojí víru v lidstvo a automobilovou kulturu obnovil fakt když jsem zjistil, že v USA se prodalo 40% M3 E92 s manuálem.
Avatar - bigsoul
25. 9. 2013 16:00
Re: Skvělé auto
BMW M nieje robené na priamku, ale na športovú jazdu a tam napráska veškerej konkurencii, ktorá je v jeho rajóne postavéná. M3/4 si zalúži hlbokú poklonu :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - iudex
25. 9. 2013 15:55
Re: Menej, než sme čakali
Keď vravíš, vedúci. ;-) Či nepoznám, že to má turbo, to si nie som tak istý, rozdiel oproti doterajšej vysokootáčkovej atmosfére tam iste cítiť bude (o V8 nehovoriac). Ty nebodaj na 35i necítiš, že je tam turbo? Samozrejme honba za PS nie je prvoradá, nemyslím ale, že by M3ke dorovnanie výkonu na úroveň RS4/5 nejak uškodilo, naopak imidžovo ten deficit u plagátovcov ako som ja >:D nepomôže.
25. 9. 2013 12:49
Re: Meziplyn...
Ano, proč to vypínat v iDrive, když se mohu hrabat v řídící jednotce...
Avatar - bigsoul
25. 9. 2013 17:16
Re: Menej, než sme čakali
Prosim neporovnavaj nejake smiešne AUDI RS s BMW M. Tie auta sa ani zdaleka nechytajú na sekciu M v BMW. To AMG je dosť daleko. Ano na prepĺňanom motore pocitíš neskoršiu odozvu na plyne a utrpí aj zvuk, ale ten ťah čo budeš mať v širokom spektre otáčok proste z atmosféry nedostaneš a sampzrejme efektivitu na spotrebe a netvrd mi že spotreba nieje doležitá (lebo je!!! a to aj u každého superšportu) . BMW nerobí motor, že naň drbne turbo a tým to hasne.

V8 je skvelí motor , ale ak prinesie R6 viac, tak prečo nie.
26. 9. 2013 22:45
Re: Skvělé auto
Už se neztrapňuj. Tolik nesmyslů pohromadě už jsem dlouho nečetl.
26. 9. 2013 17:05
Re: Skvělé auto
Neexistuje turbomotor, který by měl odezvu na plyn jako atmosféra. Howgh.
Avatar - fOE
26. 9. 2013 16:30
Re: Skvělé auto
Jelikoz je to jinej motor tak to muze byt lepsi docela vyrazne.
Avatar - fOE
26. 9. 2013 16:12
Re: Skvělé auto
Elektronikou jsem myslel treba elektrickej plyn kterej dokaze zabit i atmosferu. Nemuzeme soudit podle toho jak sla za plynem 335i s N54 ani jak jde za plynem N55. Novej motor, nova moznost chyby vyresit, nebo vytvorit nove. Vynaset soudy predem a zvlast po tom jake motorove skvosty BMW ///M vypustilo do sveta v minulosti (nenajdu jediny zly motor) je prinejmensim predbihani ;-)
26. 9. 2013 11:35
Re: Skvělé auto
btw. 1M a turbodíra
[odkaz]
tak jsem zvědav o kolik to bude lepší u motoru o tolik silnějšího
26. 9. 2013 11:31
Re: Skvělé auto
Ano, použil jsem špatný pojem, je tam prostě pomalá odezva na plynový pedál. Je tam prostě zpoždění, v manuálním nebo v automatickém režimu.
"Prakticky netrpí" znamená, že připouštíš, že to tak prostě je.
26. 9. 2013 10:35
Re: Skvělé auto
Předchozí 335i měla dvě turba dvě a pak se přešlo na jedno dvoukomorové a všichni se shodli na tom, že má daleko lepší průběh výkonu - ta nová verze. Proto si nemyslím, že dvě turba s výkonem 430 koní budou mít sice brutální reakci na plyn, ale opožděnou.
A objasni mi prosím tě, co elektronika změní na odezvě turba:-)
Avatar - fOE
26. 9. 2013 10:28
Re: Skvělé auto
Stejny objem = stejny motor? >:D
Ten S55 z N55 vychazi, ale uz jen to ze ma 2 turba proti jednomu dvoukomorovemu je tak zasadni zmena ze muze na plyn reagovat uplne jinak nez jak reaguje 35i. Taky bude zalezet na elektronice a vsem kolem, neni to jen o turbach.
26. 9. 2013 10:18
Re: Skvělé auto
Bavit se jako o faktech o tom, jestli M3/4 která ještě nevyjela bude pomalejší se mi zdá poněkud předčasné:-)
Turbodíru má každý turbomotor, ale čím vyšší výkon ze stejného motoru, tím znatelnější to bude.
Avatar - JDM
25. 9. 2013 18:22
Re: Meziplyn...
je rozdíl jestli dáváš meziplyn současně s brzdou nebo ne ..a věř že to neumí každy..
[odkaz]
25. 9. 2013 18:17
Re: Menej, než sme čakali
Možná nepomůže, ale je to obrat k lepšímu.
25. 9. 2013 18:06
Re: Meziplyn...
Ano, Sport Plus ti zapíná asistenty. Sport ti dá "jen" ostřejší mapy.
25. 9. 2013 14:56
Re: Meziplyn...
No mna by celkom zaujimalo, ako by si dal ten medziplyn lepsie ako ta elektronika :).
Ak sa to da vypnut tak je podla mna super, ze to tam je. Mozes sa zahrat aj sam, alebo to nechas na elektroniku.
Nie kazdy to musi vediet a myslim si, ze tych, co si to auto kupia a nevedia dat medziplyn, bude viac ako tych, ktori to vedia.
Avatar - fOE
25. 9. 2013 14:45
Re: Menej, než sme čakali
Kdyz jsem to tu pasl kdysi ze bych se nedivil 420k byl jsem malem kamenovan :-)
Nakonec je to zvednuto o obligatnich 10k "aby se nereklo" a i to bohate staci. Nejde jen o vykon, jde prubeh Nm a hlavne hmotnost. Kdyz konkurence vazi 1,7t tak ma 450k protoze MUSI.
Za me je to na potlesk. :yes:
Avatar - fOE
25. 9. 2013 14:42
Re: Meziplyn...
U porsche se ta funkce aktiveju jen pri Sport Chrono plus, v jinych jizdnich rezimech ne. A myslim i tam jde vypnout. Me by ta funkce nevadila, kdyz pujde vypnout, stejne jako by mi nevadil start stop system... ;-)
25. 9. 2013 14:34
Re: Menej, než sme čakali
určitě budou vyrábět i GTS
Avatar - Dinar
25. 9. 2013 14:07
Re: Meziplyn...
Půjde to vypnout v idrive. ;-)
Avatar - poterienko
25. 9. 2013 13:11
Re: Meziplyn...
Pokud by to šlo vypnout trvale v iDrive, není samozřejmě důvod se hrabat v ŘJ.
Avatar - poterienko
25. 9. 2013 12:29
Re: Meziplyn...
Já si sice M3 asi nikdy nekoupím, ale rozhodně bych to vypnul...natrvalo v servisu :D. Já jsem meziplyn dával vždycky tak nějak automaticky u manuálu, příjde mi to logický pohyb nohou.
25. 9. 2013 12:27
Re: Meziplyn...
Porsche má tuhle funkci také (za příplatek, jestli si dobře pamatuji). Předpokládám, že to půjde vypnout. Nicméně u přeplňovaných motorů to nebývá ono.
Avatar - poterienko
25. 9. 2013 12:16
Meziplyn...
...to ho opravdu neumí dát ten/ta, kdo si koupí M3/4?
26. 9. 2013 17:09
Re: Skvělé auto
Sedni do auta, rozjeď ho, v jízdě sešlápni plyn na podlahu a pusť ho zase zpátky, turbo pojede plynule a než se plyn vrátí tak auto ani nestačí zareagovat, atmosférický benzín i na tuhle rychlou práci s plynem zareaguje cuknutím...
Blábol? Do F30 335i jsem přesednul po dvou letech s 650i a ten rozdíl pozná i úplný idiot. Pavel Janda řídí líp, než ty kdy dokážeš a já pravděpodobně taky.
Já ty auta řídil, tys o nich četl... Hovínko tomu rozumíš, nechápeš, proč je atmosféra pro řízení daleko lepší než přeplňovaný motor, zajímá tě, které auto "spráská v přímce"... máš favorita a
mudruješ o autech, co jsi viděl na obrázku...
26. 9. 2013 15:45
Re: Skvělé auto
Nastuduj si, kdo je Pavel Janda, a podívej se na to jak řídí v některém z jeho videotestů.
Poznám auto ve kterém je turbo okamžitě.
Přečti si pár testů, jaká je nová M5. Že nemá atmosférický projev se dočteš v každém z nich.
26. 9. 2013 08:27
Re: Skvělé auto
Tak popořadě. Ani v přímce nebude C63 AMG rychlejší, můj názor. A turbodíra je velmi zřetelná už i u 335i, i když to samozřejmě není takový propadák jako u dieselů. Nicméně si myslím, že ve spojení s brutálním výkonem (o 120 koní cca víc než u 335i) to bude daleko znatelněji kopat.
Ale co nám zbývá. Velká chvála za zachování manuálu. Nevím proč to sakra nejde u M5 a M6.
Jinak to bude hodně zajímavé autíčko.
Avatar - iudex
25. 9. 2013 13:53
Menej, než sme čakali
Hm, tak to je menej, ako som na základe predbežných info očakával: čakal som 3,0 s tromi turbami a výkonom 331 kW (450k), miesto toho tu máme biturbo s "len" 316 kW. Niežeby mi chýbalo turbo navyše, ale tak nejak automaticky som čakal dotiahnutie sa na konkurenčných 450k. Ledaže by M3/4 nebol vrchol...