Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3 a M4: Oficiální informace o ostrých bavorácích

Michal Fokt Michal Fokt 25. 9. 2013
45
39
Zobrazit náhledy (45)
BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4
BMW se konečně pochlubilo se základními technickými informacemi, týkajícími se sportovního kupé M4 a sedanu M3. Tak pojďme na to.

Mnichovská automobilka plánuje začátek prodeje sportovních modelů M3 a M4 a v případě kupé jsme alespoň viděli koncept (tedy spíše prototyp). U trojkové řady ani to ne, zato už ale máme k dispozici základní technické informace.

Takže to nejdůležitější: nová eMka střední třídy bude pohánět řadový šestiválec 3,0 l, přeplňovaný dvěma turby, vyladěný na výkon 430 koní (316 kW) a točivý moment 500 N.m, čímž tedy jasně deklasuje dosavadní V8 4,0 litru. Bude točit maximálně 7500 otáček, což vůbec není špatné, tedy na turbomotor... kde jsou ty časy 8300 min-1 u atmosférického osmiválce. Ani zvuk šestiválce se nemůže rovnat véosmičce a u M GmbH mu tedy pomohou speciálně laděným výfukem.

A teď k té druhé nejdůležitější informaci: obě auta budou standardně s manuálem, jehož software bude stejně jako u Nissanu 370Z při podřazení dávat automaticky meziplyny. Očekávanou alternativou bude sedmistupňová dvouspojka M DCT se systémem Launch Control a možností nastavení ostrosti řazení pro použití při sportovní, respektive klidné jízdě.

Stejně jako u Porsche se mění hydraulický posilovač na elektrohydraulický, standardem se stane aktivní M diferenciál a za příplatek půjde auto doplnit keramickými brzdami nebo adaptivními tlumiči s módy Comfort, Sport a Sport+. Na obou eMkách se nešetřilo karbonem a dalšími lehkými materiály, díky nimž se podařilo srazit váhu auta o 80 kg a v případě sedanu a kupé by se tak měla dostat pod 1500 kg. Snižovala se kupříkladu i váha motoru a převodovky, šestiválec má kovanou klikovou hřídel a převodovka je lehčí o 12 kg.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Skvělé auto
Mig_35
| 26. 9. 2013
Už se neztrapňuj. Tolik nesmyslů pohromadě už jsem dlouho nečetl.
Avatar - Deathstar
Skvělé auto
Deathstar
| 26. 9. 2013
Jasně na argument typu "máš Favorita tak nemluv o jiných autech"jsem čekal.
Jseš frajer.Palec hore:)
Jen proto,že mám aktuálně Favorita,tak jsem v jiných autech nikdy nejel,ani neseděl..

Neříkej mi o čem mám nebo nemám mudrovat příteli,pozor!

V jednom máš pravdu to ano:atmosfera je lepší pro nadšené řidiče,ale řekni i to druhé,že turbo motor není zdaleka tak hrozný jak ho popisuješ...

Co se týká spráskání v přímce,tak mě to zas tak nezajímá,ale tvoje mylné tvrzení o tom,že je BMW rychlejší než C63 jsem pouze pár čísly dementoval.Tolik k spráskání v přímce..

Pavel Janda a jeho řízení je mi ukradený,ale jeho tvrzení ,dle tvého odkazu, o tom,že M1 díky turbodíře je na mokru nezvladatelná a bourá,to může prohlásit jen idiot.

Myslím,že se neshodneme.A ani se s tebou bavit rozumně nedá,myslel jsem že podiskutujeme,ale argumentuješ velmi nízko při zemi,tak nějak "hezky česky"..

Bež si dál zjišťovat turbo v autě tím,že s autem budeš cukat při jízdě a hamtat na plyn(doporučuju v 911 Turbo,fajnově si rozbiješ hubu..)..
Měj se.
Skvělé auto
Mig_35
| 26. 9. 2013
Sedni do auta, rozjeď ho, v jízdě sešlápni plyn na podlahu a pusť ho zase zpátky, turbo pojede plynule a než se plyn vrátí tak auto ani nestačí zareagovat, atmosférický benzín i na tuhle rychlou práci s plynem zareaguje cuknutím...
Blábol? Do F30 335i jsem přesednul po dvou letech s 650i a ten rozdíl pozná i úplný idiot. Pavel Janda řídí líp, než ty kdy dokážeš a já pravděpodobně taky.
Já ty auta řídil, tys o nich četl... Hovínko tomu rozumíš, nechápeš, proč je atmosféra pro řízení daleko lepší než přeplňovaný motor, zajímá tě, které auto "spráská v přímce"... máš favorita a
mudruješ o autech, co jsi viděl na obrázku...
Skvělé auto
Mig_35
| 26. 9. 2013
Neexistuje turbomotor, který by měl odezvu na plyn jako atmosféra. Howgh.
Skvělé auto
fOE
| 26. 9. 2013
Jelikoz je to jinej motor tak to muze byt lepsi docela vyrazne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku