Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Hittman
Těžké rozhodování, zda si koupit novou Dacii za necelých 300tis v rozumné výbavě a nebo koupit jeté kombi střední třídy za tu samou cenu s lepším motorem i výbavou.. 😉
Jako užitkové auto živostníka za cenu vč. solidní výbavy cca 240 tis..slušné.
A po práci tím i tu rodinu odveze.
A odepíše to z nákladů..tedy pokud vůbec tvoří nějaký zisk , když má jen na tu Dacii.. 😉
A po práci tím i tu rodinu odveze.
A odepíše to z nákladů..tedy pokud vůbec tvoří nějaký zisk , když má jen na tu Dacii.. 😉
je vlastně docela hloupé utápět zisk do auta.. a pokud na sebe děláš sám a máš rozum, tak raději jezdíš Dacií.. a investuješ do toho podnikání.. a nebo uložíš na horší časy - jako samoživitel žádnej důchod mít nebudeš...
>😒]
>😒]
Je to jinak..když živnostník tvoří zisk , tak ho pak zdaní státu..
Pokud si něco z toho zisku odečte např. pořízením auta , zaplatí na daních o to méně.
Ok? 😉 Tedy zisk do auta neutápíš..ale máš to auto díky svému úspěšnému podnikání.
Pokud si něco z toho zisku odečte např. pořízením auta , zaplatí na daních o to méně.
Ok? 😉 Tedy zisk do auta neutápíš..ale máš to auto díky svému úspěšnému podnikání.
Presne tak.Je to ťažké rozhodovanie.Sme štyria kamaráti,ja som zobral novú Dáciu a oni tri navlas rovnaké pohrebák OktávkyII.Zatiaľ riešili klimu,rozvody a brzdy.No až čas ukáže kto spravil lepšie, ja či oni.
Ani bych neřekl, že je to těžké rozhodování. Jeď se tou Dáčkou projet a uvidíš. Kolega chtěl kupovat Sandero za cca 220 000 a po tom co se s tím projel konstatoval, že v tomhle teda jezdit nebude a za stejný prachy radši pořídil novou Fabku. Jízdou a pohodlím někde úplně jinde. 😉
To je to. Projet se a pak se rozhodovat, jestli to za tu úsporu má smysl. Mně se současný Logan líbí, vevnitř to není tak hrozné, levný plast mi nesmrdí, jednoduchost beru více za klad než zápor (včetně hydraulického posilovače). Ale vadí mi gumové řazení a hrozně měkký pedál spojky, taky poloha pedálu plynu vůči brzdovému, na meziplyny to není 😉
Rozesmála mě ta poznámka polohy brzdy vůči plynu. Přesně to mě štve na Oktávce.
Kolikrát jsem nadával proč není brzdový pedál o 3-4 cm níž, aby byl vůči plynu v jedný rovině. No musím uznat, že jsem asi jediný komu to vadí. Stejně jako absence mazaní se suchou klikovkou. V dlouhých táhlých zatáčkách mi sem tam blikne mazání jak odteče olej z pod olejovýho čerpadla a cucne to trochu vzduchu, ale uznávám, že čas od času od toho auta chci prostě trochu moc 😉
Kolikrát jsem nadával proč není brzdový pedál o 3-4 cm níž, aby byl vůči plynu v jedný rovině. No musím uznat, že jsem asi jediný komu to vadí. Stejně jako absence mazaní se suchou klikovkou. V dlouhých táhlých zatáčkách mi sem tam blikne mazání jak odteče olej z pod olejovýho čerpadla a cucne to trochu vzduchu, ale uznávám, že čas od času od toho auta chci prostě trochu moc 😉
No já meziplyny při podřazování při prudší deceleraci používám a u Logana bych si asi vykloubil nohu, protože přes brzdu na plyn špičkou nedosáhnu a v patě na plynu bych cit neměl.
Důležitým kritériem pro výběr auta bude v neposlední řadě schopnost plavně překonávat retardery (když vezu kluka do školky a pak jedu do práce mimo ucpané hlavních tahy, je jich 14) a v tom je Logan prý šampion.
Důležitým kritériem pro výběr auta bude v neposlední řadě schopnost plavně překonávat retardery (když vezu kluka do školky a pak jedu do práce mimo ucpané hlavních tahy, je jich 14) a v tom je Logan prý šampion.
Stefič
nikdy jsem nemyslel, že to řeknu, ale není už lepší ten Hyundai??? Tohle je vážně hrůza. Převážet rodinu v téhle tragédii s motorem 55kW...
Ne, ne, ne....Tohle prostě ne. Auto za cenu dobrého horského kola...O.M.G, kam to celé směřuje 8-s
Ne, ne, ne....Tohle prostě ne. Auto za cenu dobrého horského kola...O.M.G, kam to celé směřuje 8-s
Tak podle mě lepší než převážet rodinu v 6 let staré oktávce a nedejbože se kvůli ní někde zadlužit v AAA. Holt světe div se, ale existují lidé, kteří nepotřebují za auto dát nesmysl a horší vzhled a technika jim nevadí ... koneckonců prodejnost konceptu renaultu pod názvem dacia to dokazuje.
to rozhodně ano. Já vždy porovnávám nové s novým. Jasně. I Logan je lepší než ojetina
Jenže ona dacia fakt vyrábí dobrá auta, jasně musíš jim něco odpustit, ale třeba duster je za ty peníze super. Třeba takový duster je výborné auto pro všechny kteří chtějí 4X4 a obejdou se bez nadstandartní výbavy. Sandero je zase ideální pro mladou rodinu ( s 0,9 TCE jede moc hezky a navíc ve stepway výbavě i pěkně vypadá ) ... Logan MCV je zase splněný sen vícečlené rodiny. Atd. Atd. Prostě jsou to auta, která jsou čistě pro lidi, kteří auta nijak moc neřeší. Prostě se chtějí bezpečně a pohodlně dopravit z bodu A do bodu B. Co víc si přát.
BTW: Já kupříkladu mám rád auta, ale i přesto bych o Loganu MCV vážně přemýšlel ( pravděpodbně bych ho už měl ! ) mít 4X4 a automat. Jeho obrovskou výhodou je prostor a ta cena. Chápeš konečně auto kterému bych nesloužil já ale ono sloužilo mě. Naházej špinavý kola do auta za 700t, hoď tam psy, pleskni tam děcka s colou a nanukama atd. atd. Dokážu si představit koupit si takovouhle holotu za 170 000 5 let to systematicky ničit a pak to prodat za 70 000 do AAA.
BTW: Já kupříkladu mám rád auta, ale i přesto bych o Loganu MCV vážně přemýšlel ( pravděpodbně bych ho už měl ! ) mít 4X4 a automat. Jeho obrovskou výhodou je prostor a ta cena. Chápeš konečně auto kterému bych nesloužil já ale ono sloužilo mě. Naházej špinavý kola do auta za 700t, hoď tam psy, pleskni tam děcka s colou a nanukama atd. atd. Dokážu si představit koupit si takovouhle holotu za 170 000 5 let to systematicky ničit a pak to prodat za 70 000 do AAA.
kdo si koupí pro rodinu auto za 170 000,-Kč nedělá to pravděpodobně proto, aby se v něm mohl chovat jako prase, ale spíš proto, že na dražší nemá. Proto i on si ho bude považovat, jako někdo jinej auta za milion.
to je pravda, ale já třeba Logana v podstatě s takovou myšlenkou měl. Absolutně jsem neřešil jestli něco umažu, odrbu, jezdil jsem s tim kam se mi zamanulo, chtěl jsem projet polní cestou, tak jsem prostě jel atd. Na vše jsem kašlal, protože to bylo levné auto, takže mi to tak nějak bylo jedno co s tim autem bude. Neříkám, že jsem s tím dělal nějaké prasárny jako vytáčení za studena atd., ale prostě bral jsem to jako spotřebák
Takhle jsem to myslel. Ne, že bych to schválně ničil, ale prostě bral jako spotřební auto.
To jsou dva pohledy, oba rozumné. Nemám víc volných peněz - koupím si Logana a jsem rád, že mám novotu. Třeba ho budu i udržovat...
Anebo koupím si Logana, protože dražší auto by mi bylo líto tahat třeba po polňačkách nebo v něm vozit sekačku a psa...
Anebo koupím si Logana, protože dražší auto by mi bylo líto tahat třeba po polňačkách nebo v něm vozit sekačku a psa...
moc s tvým názorem nesouhlasim...Představ si, že si půjdeš do obchodu koupit černobílou televizi, krabici bez dálkového ovládání. A proč? Protože se na televizi díváš málo, tak je zbytečné za ní dávat 20k?
Vývoj má jít stále kupředu, zavádět nové technologie atd. Tohle auto je ne jeden, ale dva kroky zpět. Za cenu minimalizace nákladů uvádějí na trh aut technologicky z roku 95.
Podle mě je 200.000,- hodně peněz. A když už tyhle peníze vydávám, tak je přece neutratím za zastaralé, nehezké a vyčpělé auto. Není lepší položit těch 200k jako akontaci a zbylých 150k za cokoli jiného splácet? 150k na pět let bude splátka pár šestáků
Vývoj má jít stále kupředu, zavádět nové technologie atd. Tohle auto je ne jeden, ale dva kroky zpět. Za cenu minimalizace nákladů uvádějí na trh aut technologicky z roku 95.
Podle mě je 200.000,- hodně peněz. A když už tyhle peníze vydávám, tak je přece neutratím za zastaralé, nehezké a vyčpělé auto. Není lepší položit těch 200k jako akontaci a zbylých 150k za cokoli jiného splácet? 150k na pět let bude splátka pár šestáků
Tvé přirovnání je zcestné. Ti lidi třeba nenajezdí málo. Správně by to bylo tak, že si koupím LG za 14 než LG za 30 s připojením na internet, HD ultra ready super, STB, BTS atd. atd. Oboje jsou televize a obě mají úhlopříčku 105 cm. Jedna je černá a druhá dizajnovka s ultra super new funkcemi. Jenže lidé o kterých se bavíme vidí jen televizi ... vidí televizi za 30 a za 14 ... rozdíly mezi těma dvěma je nezajímají.
každý skeptik pořád říká, že Dacie je pořád v devadesátých letech.. Když to chceš brát technicky, tak většina běžných aut vychází z devadesátých let.. Jezdil jsem Loganem 1.5dci z roku 2006 a věř mi, že i každý kdo to auto neznal, tak po projetí souhlasil, že auto z roku 2000 ať to bylo cokoliv, byla prostě starší herka v porovnání s jízdou Loganem. Tím tady z toho nechci dělat bůhvíco, ale tady ty řeči, že starší auta jsou lepší než nová Dacie jsou zcestné.
skvely zpusob uvazovani... jdu si pro auto za 200 a ty mi nabizis auto za 350 ... a proc si rovnou nekoupit auto za milion je preci lepsi ne?? ... vazne te nenapadlo ze jsou lidi co si i tech 200 vezmou na splatky? ...
ta technika právě není špatná!
Jo, je starší... ale to v praxi znamená lepší.
55kW normálně stačí.. fakt.
Je vlastně skoro jedno, kolik koní ti stojí na D1...
😉
Jo, je starší... ale to v praxi znamená lepší.
55kW normálně stačí.. fakt.
Je vlastně skoro jedno, kolik koní ti stojí na D1...
😉
tak asi kazdy nemame 200 tis. ke koupy horskeho kola, ale proc by nemelo 55 kw stacit? rapid zacina na nejakych +- stejnych hodnotach, a sice existuje i 1,4 tsi ale newim ze bych se jich prodala majorita. krom toho kdyz vidim ze vetsina lidi jezdi na dalnicich tak 110 tak to uplne staci...
Tak "reálnou" motorizací Rapidu je 1.2 TSI, které bude někde jinde. Nicméně, taky nevidím důvod, proč by se nedalo žít s 55 kW v Loganu, když člověk používá mozek...Je to zkrátka auto o kompromisech. Nové a levné, ale o kompromisech. To už si musí kupující v hlavě srovnat sám, jaké má priority.
tak newim jak tahle generace, ale prvni mcv by asi ani vyssi vykon realne nezvladlo... takze tech 55kw je tak akorat... 140 to jede bez problemu v dci a vys uz se tomu proste nechce, ale ani to asi nikdo realne nepotrebuje...
to je fakt.. TSI je jinde... v servise.
A nebo spíš na šroťáku.
Ty motory vydrží max 100tis... když máš to štěstí, že Ti neskočí řetěz - a nebo to teda stačíš včas opravit.
Nejdéle v pátém roce Ti jde spotřeba oleje na 2 lity na tisíc.. turbo jde do háje.. a tou dobou Dacia prostě pořád stejně nevýrazně vrčí.. a vozí Tě kam potřebuješ.
😉
Pokud nejseš makléř nebo bankovní poradce, tak Ti v ní nic nechybí.
Ne - já ji kupovat nehodlám, ale považuju to za dobrou volbu.
Obyčejnou - ale dobrou!
A nebo spíš na šroťáku.
Ty motory vydrží max 100tis... když máš to štěstí, že Ti neskočí řetěz - a nebo to teda stačíš včas opravit.
Nejdéle v pátém roce Ti jde spotřeba oleje na 2 lity na tisíc.. turbo jde do háje.. a tou dobou Dacia prostě pořád stejně nevýrazně vrčí.. a vozí Tě kam potřebuješ.
😉
Pokud nejseš makléř nebo bankovní poradce, tak Ti v ní nic nechybí.
Ne - já ji kupovat nehodlám, ale považuju to za dobrou volbu.
Obyčejnou - ale dobrou!
Popravdě sem kolo za 200 ještě neviděl. Kolega z práce jezdil závodně na kole a měl kolo za 100K, takže nevím na co takhle předražený kolo.
Tragédiu vidím skôr pri čítaní tvojho príspevku. 55 kW je len číslo, ale pri dobrej charakteristike motora a vhodnom sprevodovaní ťa s ním dobrý šofér strčí do vrecka aj keď budeš mať pod kapotou o polovicu koní viac.
hele, můžeš tady kecat co chceš, ale 55kW je prostě chcípák. Také jsem měl auto 1,4 55kW a byl to chcípák.
A tlachy o dobrém ridiči je jen nalhávání si jakéhosi bludu sám sobě. Když máš pod kapotou chcípáka,formuli z toho prostě neuděláš.
Z prdu kulička? Ee
A tlachy o dobrém ridiči je jen nalhávání si jakéhosi bludu sám sobě. Když máš pod kapotou chcípáka,formuli z toho prostě neuděláš.
Z prdu kulička? Ee
když máš finální produkt metamorfózy zvířat v hlavě....tak ti nepomůže ani 100koní :yes:
Věř mi,že se dá jezdit i s podstatně menším výkonem,jen musíš myslet pár kroků dopředu a ne jen v křeči natahovat pravou nohu
Věř mi,že se dá jezdit i s podstatně menším výkonem,jen musíš myslet pár kroků dopředu a ne jen v křeči natahovat pravou nohu
Tak, tak. Z vlastní zkušenosti ten motor 1,2 není tak špatný a i s rodinkou v Sanderu se dá jet poměrně svižně. Pokud člověk trochu umí jezdit a dá motoru čas na zajetí a aklimatizaci fr. kobylek 😄
Otázkou je případné nasazení na delší pravidelné štreky po dálnici. Tam bych zvážil jinou motorizaci.
Otázkou je případné nasazení na delší pravidelné štreky po dálnici. Tam bych zvážil jinou motorizaci.
Charakteristika té dvanáctistovky bude určitě horší než jakou měla čtvrnástivka minulé generace. Takže v tomto ohledu krok zpět. Stačí se podívat na zrychlení z 0 na 100 za 15 sekund ... to se dalo akceptovat u Formana před 20 lety, dnes už je svět trochu jinde.
a kde je jinde?
Benzín stojí víc... silnice jsou přecpaný k prasknutí... rychlá jízda se stejně stala kriminální záležitostí... a aut je natlusto = většinou v tom jedeš sám.
Tam je svět.. jinde.
Na co potřebuješ vělký auto.. s výkonným motorem?
:-!
Benzín stojí víc... silnice jsou přecpaný k prasknutí... rychlá jízda se stejně stala kriminální záležitostí... a aut je natlusto = většinou v tom jedeš sám.
Tam je svět.. jinde.
Na co potřebuješ vělký auto.. s výkonným motorem?
:-!
Kdo chce v autě jezdit sám, tak si nejspíš koupí Sandero, nikoliv Logana MCV. Jednou jsem se svezl v minulé generaci Logana MCV - a jelo nás sedm. Pravda, současná generace je jen pětimístná,
...a váži o 200 kg menej ako tá predchádzajúca. 😉
Co když někdo převážně jezdí sám a občas potřebuje převézt rodinu či nějaké krámy a nemůže nebo nechce víc aut? Musí se vycházet z předpokládaného využití. Na 80 % město a popojíždění a 20 % trápení se na dálnici je 1,2 vhodnější než dCi.
Hele měl jsem O1 1,6 55 kW. V jednom se s tím dá jezdit, ale dneska už bych takhle slabý auto nechtěl. Sem tam jsem s tím byl nucenej jet ve 4 (100 kilovejch) lidech s plným kufrem na druhý konec republiky a bylo to protivný. O předjíždění si můžeš nechat jen zdát a motor ždímeš co chvíli na plno. Najezdil jsem s ní 100 tkm, ale už bych si takhle slabý auto nepořídil. Na klidný ježdění to stačí, ale není tam už žádná výkonová rezerva, když auto naložíš.
Tragedie je intelektualni uroven tvych prispevku, Stefici. A jak koukam je to ze dne na den horsi...
Ze si tahle Dacia sve kupce najde je vice nez jiste. Vis o tom, ze jednim z nejuspesnejsich trhu pro Dacii je Nemecko?
Ze si tahle Dacia sve kupce najde je vice nez jiste. Vis o tom, ze jednim z nejuspesnejsich trhu pro Dacii je Nemecko?
Tak H/K uz je ve spouste veci lepsi nez opel!!
Sorry Dacia nebo H/K je lepší než OPEL..?? Vtip roku!! >😁
OPEL je tak možné srovnávat s VW , Škodou a FORDEM..
Rozhodně je nad Renaultem , Citroenem ..
Možná po boku FIATU a Peugeotu.
Korejci H/K se dostali nad Dacii , ta je na úrovni LADY..nic proti , ale i cenově.
OPEL je tak možné srovnávat s VW , Škodou a FORDEM..
Rozhodně je nad Renaultem , Citroenem ..
Možná po boku FIATU a Peugeotu.
Korejci H/K se dostali nad Dacii , ta je na úrovni LADY..nic proti , ale i cenově.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jenže když tu samou výbavu naložíš i v konkurenčních značkách tak jsi o 50 - 60 tis výše. A když máš platit měsíčně o 1000 víc a nebo míň tak to může být pro rodinu o menších příjmech dost znatelné.
Uznávám, že Dacia Logan, pick-up a Duster se hodí velmi dobře na práci. Duster by si dokázal představit i jako osobní auto v hnědé metalíze, ale opravdu když se člověk zadívá na ceny aut v dnešní době tak Dacia se nemůže rovnat třeba C4 nebo 301 ,SX4 a plno dalším autům. Krize rapidně snížila ceny a navíc mnohé automobilky doprodávají staré modely. Např. C4 se dá koupit za 250 000,- , SX4 rovněž atd.
Rodině se dvěma až třemi dětmi jsou modely jako SX4 či C4 malé, zejména kufrem. Proto si myslím, že model si své zákazníky najde a předchozí MCVčko to jen dokázalo. Nedělám si iluze a proto pokud chce výše uvedený typ zákazníka nové vozidlo v cenovce do 300k, moc možností mu nezbývá.
Pořád se na to díváš očima kupce dražšího auta. Vem si, že ten rozdíl 50 000 dělá prostě 1/4 - 1/5 auta. Teď si vem běžného kupce. Ten má třeba 100 000 naspořeno nebo z prodeje minulého auta. A když si zbytek bude chtít dofinancovat tak je sakra rozdíl dát 110 000 a nebo 160 000 na 5 let. V této třídě se rozdíl 50 000 dá charakterizovat jako rozdíl 500 000 mezi touaregem a X5.
BTW: Pokud vidím dacii logan MCV tak v ní vidím většinou 2 - 4 dětské sedačky ( 7 místná verze ) což vystihuje tu podstatu auta. Levné plasty jsou vzhledem k bordelům z dětí výhoda, spousta místa a velký kufr na kočárky pak neocenitelné. A co taková octavia a nebo cokoliv v této třídě přinese navíc pro takovou rodinu a nebo mámu, kteří chtějí akorát pohodlně převést své děti a cítit se bezpečně. U mě osobně má Dacia fakt obrovské plus. Konečně má člověk alternativu k ojetině za bájných 150 000 .
BTW: Pokud vidím dacii logan MCV tak v ní vidím většinou 2 - 4 dětské sedačky ( 7 místná verze ) což vystihuje tu podstatu auta. Levné plasty jsou vzhledem k bordelům z dětí výhoda, spousta místa a velký kufr na kočárky pak neocenitelné. A co taková octavia a nebo cokoliv v této třídě přinese navíc pro takovou rodinu a nebo mámu, kteří chtějí akorát pohodlně převést své děti a cítit se bezpečně. U mě osobně má Dacia fakt obrovské plus. Konečně má člověk alternativu k ojetině za bájných 150 000 .
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ještě to chce pochopit jeden fakt. Rodina, která se rozhodla investovat do nového vozu, nebude o ojetém prakticky přemýšlet. S tou desetiletou Fabií jsi fakt zabil... >😁
Nesouhlasím, Dacie nabízí modely přesně tak, aby pokryla potřeby nenáročných zákazníků, které chtějí nové auto. Ceny po dovybavení jsou úmyslně blízké "mainstreamu", protože na to je tu mateřský Renault. Tito nenároční zákazníci jsou v podstatě trojího typu:
1) firmy
2) starší lidé zvyklí na Felicie apod.
3) mladí lidé, potřebující se spolehlivě, prakticky a hlavně levně dopravovat
Pro tyto cílové skupiny je dle mého Dacie postavené s momentální modelovou řadou geniálně, absolutně nemající konkurenci. Ano když si dám příplatky na max, což pořád není žádný zázrak, tak Dacie není tak výhodná (i když pozor, kolega nade mnou má pravdu, v této cenové relaci si myslím, že každá tisícovka navíc je hodně). Ale podívejte se na to z druhé stránky. Kde vezmete auto s centrálem na DO, mp3 rádiem, klimatizací, el. okny/zrcátky a 570l kufru za 214t? NIKDE a o to tady jde. To podle mě nepochopili v PSA, jejich 301/C-Elysee je pro mě absolutně nezajímavá, protože když budu chtít echt levné auto, koupím Logana, když budu chtít lepší lowend mám tu Rapid, Fluence, Cruze, kteří nabízejí mnohem víc (osobní zkušenost).
To stejné je u dieselových variant, především pro firmy. Kde vezmete dieselové auto s výše zmíněnou (pro mě nutnou) výbavou a spoustou prostoru za 280t Kč? Zase nikde.
To je to co Dacia dělá a evidentně to je dobrá cesta. A já se tomu nedivím a fandím takovému přístupu :yes:
1) firmy
2) starší lidé zvyklí na Felicie apod.
3) mladí lidé, potřebující se spolehlivě, prakticky a hlavně levně dopravovat
Pro tyto cílové skupiny je dle mého Dacie postavené s momentální modelovou řadou geniálně, absolutně nemající konkurenci. Ano když si dám příplatky na max, což pořád není žádný zázrak, tak Dacie není tak výhodná (i když pozor, kolega nade mnou má pravdu, v této cenové relaci si myslím, že každá tisícovka navíc je hodně). Ale podívejte se na to z druhé stránky. Kde vezmete auto s centrálem na DO, mp3 rádiem, klimatizací, el. okny/zrcátky a 570l kufru za 214t? NIKDE a o to tady jde. To podle mě nepochopili v PSA, jejich 301/C-Elysee je pro mě absolutně nezajímavá, protože když budu chtít echt levné auto, koupím Logana, když budu chtít lepší lowend mám tu Rapid, Fluence, Cruze, kteří nabízejí mnohem víc (osobní zkušenost).
To stejné je u dieselových variant, především pro firmy. Kde vezmete dieselové auto s výše zmíněnou (pro mě nutnou) výbavou a spoustou prostoru za 280t Kč? Zase nikde.
To je to co Dacia dělá a evidentně to je dobrá cesta. A já se tomu nedivím a fandím takovému přístupu :yes:
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neres to, je to evidentne nad tvoje chapani. dacii se proda rocne minimalne o sto tisic vic nez skodovek.
drupos
Mohl bych se pana redaktora zeptat, kde vzal informací že stabilizační systém ESC je u ostatních vozů Dacia za příplatek? Kupříkladu u modelů Lodgy, nebo Sandero?
Dobrý den, dříve bylo, s MCV se to mění.
Děkuji za odpověď. Proč jste tedy u Sandera psali, že má ESC v základu už loni? Nespletl jste se náhodou? [odkaz]
od 1.11.2011 je pro všechny nově homologované auta stabilizační systém povinností. Od roku 2014 povinnost pro všechny nehledě na datum homologace.
Lodgy je homologovano pro EU asi pred uvedenym datumem. Sandero asi ne, takže tam by měl být v základu.
Lodgy je homologovano pro EU asi pred uvedenym datumem. Sandero asi ne, takže tam by měl být v základu.
Problém je v tom, že jak Lodgy [odkaz] tak i Sandero [odkaz] měli ESC v základu již před Loganem MCV.
V článku je přesto Logan prezentován jako první Dacia, která má ESC v základu...
V článku je přesto Logan prezentován jako první Dacia, která má ESC v základu...
Lodgy😒br />
Základní výbava Access - stabilizační systém, který dosud ve výbavě chyběl.
Lodgy ho má tedy pár měsíců takže to na auto.cz asi nepostřehli jako spoustu jiných informací v záplavě novinek o Rapidu. Sandero ho má už díky homologaci od uvedení na trh. To bych neřešil, je to tu spíše takové info jako v blesku. Sám si musíš dohledat co potřebuješ jinde.
Lodgy ho má tedy pár měsíců takže to na auto.cz asi nepostřehli jako spoustu jiných informací v záplavě novinek o Rapidu. Sandero ho má už díky homologaci od uvedení na trh. To bych neřešil, je to tu spíše takové info jako v blesku. Sám si musíš dohledat co potřebuješ jinde.
aproximus
Dacia nedělá MCV v provedení Stepway. To by byl imho hodně dobrý krok.. S 1.2 TCe by to byl ideál lowendu..
bronco
dacia je skvele auto... jako sluzebni, na firme mame jen dacie, ted najeto okolo 200 tis, vsechno 1,5 dci...az na jednu vyjimku bez potizi
nikdo ze zamestnancu si nemuze stezovat ze ma stare auto a zaroven jsiu usporne. a to ze si nekdo stezuje na kvalitu u sluzebaku je sice mozne ale muze jezdit vlastnim ze? takze za me palec nahoru, jen skoda ze se diesel neda koupit i v hole verzi..ale myslim ze celkove jeste auta polevni. takze domu bych si to asi neporidil ale je to vyborne prave jako sluzebni, z obou stran..
nikdo ze zamestnancu si nemuze stezovat ze ma stare auto a zaroven jsiu usporne. a to ze si nekdo stezuje na kvalitu u sluzebaku je sice mozne ale muze jezdit vlastnim ze? takze za me palec nahoru, jen skoda ze se diesel neda koupit i v hole verzi..ale myslim ze celkove jeste auta polevni. takze domu bych si to asi neporidil ale je to vyborne prave jako sluzebni, z obou stran..
je to sice značka na úplným pokraji mýho zájmu, ale co jsem slyšel, tak poruchovost je na stejný úrovni, jako Renault. Takže je to asi nejvíce o despektu k značce samotné.
A jak jsou na tom s korozí ? Vím že logany v mém okolí, jak soukromé tak firemní, bohužel poměrně dost kvetou.
zatim nic... tak ja si myslim ze to auto neni na cely zivot...ale to dnes uz neni zadne a od te doby co ma dacia i hezky interier je to takove docela v pohode auto. absolutne nicim nenadchne a neumisnad nic delat dobre, ale na druhou stranu v ncem tak nejak nezaostava a vcelku nejak rozumne preveze nekoho z mista A do mista B ...
Klaudius
Nestráca pri tejto ponuke Rapid zmysel?
A teraz do mňa... >😒]
A teraz do mňa... >😒]
Nestráca. :-!
Prečo myslíš?
jednoduše, svez se oběma a pak povídej. Jako bývalý spokojený majitel Logana 1.5dci jsem samozřejmě dealera Dacia navštívil a rozhodně se mi její nové modely líbí, ale charakterizoval bych to takto - cenou i kvalitou je Dacia na spodku lowendu, Rapid na vrchu.
Rapidu jsem se vysmíval a kladl si otázky jako ty tady, po zlevnění a projetí si Rapida jsem u něj k mému překvapení skončil 😄
Rapidu jsem se vysmíval a kladl si otázky jako ty tady, po zlevnění a projetí si Rapida jsem u něj k mému překvapení skončil 😄
jezisikriste a preco si sa nezviezol aj v inych znackach? To si musel zobrat rovno rapida?
Ja ked som do toho sadol, tak som sa citil iba o malo lepsie ako v dacii (sam som mal sandero v minulosti).
Za tu cenu si mohol mat napriklad megana co je kapanek ine auto vo vsetkych kategoriach.
Ja ked som do toho sadol, tak som sa citil iba o malo lepsie ako v dacii (sam som mal sandero v minulosti).
Za tu cenu si mohol mat napriklad megana co je kapanek ine auto vo vsetkych kategoriach.
neboj, svezl jsem se i jinými - nejvíc jsem přemýšlel nad Fluencem a pro můj jízdní styl mi Rapid vyhovoval víc. Navíc Rapid z aut (kromě Dacie), které jsem projel vycházel nejlevněji - sice předváděčka, ale já chtěl auto rychle a ušetřených peněz nelituji. A to ani nezmiňuji nižší spotřebu oproti Fluencu s 1.6
Takze jsi vlastne vzal ojete, byt mirne asi. Snad aspon ta cena za to stala.
stále si myslím že ano, jak už jsem zmínil. Chtěl jsem auto tady a teď, což jsem dostal a cena byla výhodnější i vůči francouzské konkurenci, což v té době (Fresh sotva začalo) bylo skoro neuvěřitelné. Zrovna minulý týden jsem schválně koukal co bych za své peníze dostal teď a trochu mě potěšilo, že nabídka je stále stejná a alespoň na internetu jsem výrazně lepší nabídku nenašel 😄 Každopádně volba už padla, takže už to nemá cenu řešit, důležité je, že nelituji 😄
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rapid so svojou vysoko konkurencie schopnou cenovkou nikdy príliš veľa zmyslu nepobral.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Kjirka
tak ani nepoznám, co to je a v tý modrý metalíze mi to přijde jako docela pěknej kombik.
Dyť je to skoro stejný >😁 >😁 >😁 [odkaz]
Dyť je to skoro stejný >😁 >😁 >😁 [odkaz]
Ja Prvni 123
[odkaz]
pardon - to patřilo pod ten "vesmírnej zadek"...
😉
😉
aky to ma zmysel pisat zakazdym 2 prispevky pod sebou?
mozes ten prvy editovat a doplnit alebo opravit... naco pisat dva? nie je to prvykrat co pozeram ze si pises sam so sebou
😉
mozes ten prvy editovat a doplnit alebo opravit... naco pisat dva? nie je to prvykrat co pozeram ze si pises sam so sebou
😉
ozawasan
Pamatuji doby, kdy se tu začala prodávat značka Hyundai... Tehdy frčely Seaty a tak. Kdo si osedlal tuhle "socka značku", tak se mu posmívali. Nějakej trapnej korejec - no blééé. Inu pýcha předchází pád..... Podcenění protivníka je prvním krokem k vlastní porážce..... Kde je Hyundai s prodeji dnes vůči Seatu? Inu....
Stejné je to s Dacií. Někteří ještě pamatují ty staré Dacie, co tu byly za ozvěnu francouzské automobilové školy😄. Takový Oltcit byl fantastickým prubířským kamenem pro ty, kteří chtěli natrénovat plavbu na rozbouřeném moři - hlavně na zadních sedadlech stačil rychlejší průjezd zatáčkou na parkovišti a už to tam létalo jak v mixéru... Jenže.... přes vysmívanou popelku a vůz "pro chudé", začíná Dacia zvedat sveřepě hlavu. Jasně - žádný milionář či miliardář si tohle nekoupí. Maximálně jako jednorázovku na cestě do švýcarských tepláků někde u pumpy si to přibalí k občerstvení ze své platinky.... Jenže normální člověk - jeho oko zkrátka na Dacii spočině. Dnes už nevypadá zvenku hnusně či vyloženě social edition. Uvnitř - jasně - olizovači měkčených plastů si na svoje nepřijdou a vnitřek zkrátka odpovídá ceně.... Ale rodinu toho, pro koho je nové auto v této cenové kategorii snem, prostě uspokojí. Třeba za deset patnáct let bude Dacia na úrovni mnohem renomovanějších značek.... Kdo ví....ale tenhle krok se jí každopádně povedl.......
PS - lidi, které druhé posuzují podle hodinek, auta, kreditky etc... jaksi omezuje jejich mentální kapacita a neschopnost pro pozlátko vidět podstatu............
Stejné je to s Dacií. Někteří ještě pamatují ty staré Dacie, co tu byly za ozvěnu francouzské automobilové školy😄. Takový Oltcit byl fantastickým prubířským kamenem pro ty, kteří chtěli natrénovat plavbu na rozbouřeném moři - hlavně na zadních sedadlech stačil rychlejší průjezd zatáčkou na parkovišti a už to tam létalo jak v mixéru... Jenže.... přes vysmívanou popelku a vůz "pro chudé", začíná Dacia zvedat sveřepě hlavu. Jasně - žádný milionář či miliardář si tohle nekoupí. Maximálně jako jednorázovku na cestě do švýcarských tepláků někde u pumpy si to přibalí k občerstvení ze své platinky.... Jenže normální člověk - jeho oko zkrátka na Dacii spočině. Dnes už nevypadá zvenku hnusně či vyloženě social edition. Uvnitř - jasně - olizovači měkčených plastů si na svoje nepřijdou a vnitřek zkrátka odpovídá ceně.... Ale rodinu toho, pro koho je nové auto v této cenové kategorii snem, prostě uspokojí. Třeba za deset patnáct let bude Dacia na úrovni mnohem renomovanějších značek.... Kdo ví....ale tenhle krok se jí každopádně povedl.......
PS - lidi, které druhé posuzují podle hodinek, auta, kreditky etc... jaksi omezuje jejich mentální kapacita a neschopnost pro pozlátko vidět podstatu............
Pozeráš sa na to z nesprávneho konca. Dacia nemá ambície ťahať sa do mainstreamu. Načo? Však tam to obhospodaruje materský Renault.
Tá paralela s kórejcami ti tam nesedí..dacia robí dnes to isté, čo za čias Solenzy- pomocou lacnej pracovnej sily búcha výbehovú francúzsku techniku do cenovo atraktívneho výsledného produktu.
Tá paralela s kórejcami ti tam nesedí..dacia robí dnes to isté, čo za čias Solenzy- pomocou lacnej pracovnej sily búcha výbehovú francúzsku techniku do cenovo atraktívneho výsledného produktu.
možné to je, že to nevidím správně - to co vidím, je pohrdání mnohých nad značkou, která se rozrůstá a prodeje rostou, přičemž její produkty se stávají akceptovatelnějšími. Já do hlav strategických plánovačů francouzské matky nevidím. Zatím to vypadá, že pomoci levných produktů chtějí navyknout své zákazníky na akceptaci značky - třeba časem budou dělat něco lepšího.....
Ja si myslím, že Dácia nemá zďaleka toľko odporcov ako Hyundai/KIA ktorý šliape na päty koncernu a to sa mnohým nepáči. H/K sa ako píšeš hore postupne prepracoval kvalitou na takú úroveň a predajné čísla, že s tým majú veľký problém nielen tunajší e😜erti ale aj mnohé zavedené značky ktoré nedokážu tak pružne reagovať a strácajú pôdu pod nohami. Nehovoriac o tom, že H/K je na svojich autách dokonca aj slušne ziskový...
Dácia má inú ale jasnú filozofiu, lacné autá primeranej kvality. To chápe každý, či je cieľová skupina alebo nie.
Dácia má inú ale jasnú filozofiu, lacné autá primeranej kvality. To chápe každý, či je cieľová skupina alebo nie.
Když tady byla minule zpráva, že se do Evropy vrací Lada, tak mě napadlo, že si Renault do budoucna chystá linii Dacia-Lada-Renault. Ta cenová mezera pro Ladu tam do budoucna je.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
215 za kombi se slušnou výbavou je hezký..možná lepší než Rapid fzákladu s HTTP.235 s plynem je taky slušná cena.Ale pokud bych chtěl dělníka,cvičku do práce která topí a ve který nezmoknu,tak ani startovací sociální verze nemusí být špatná.Prostě tam není nic,co by mohlo odejít (klima atd) ..decentní příplatek za centrál a el.okna vypadá taky v pohodě.
Dacia má prostě v cenový relaci kolem 200tisíc celkem slušnou flotilu aut.I když osobně se mi asi nejvíc líbí Sandero Stepway a Dokker :yes:
Pořád je to stará technika Renault,kde by ani časem neměl být problém s cenou a dostupností dílů.A i cena oprav nebude astronomická.Dát tomu trochu péče (vosk před zimou) a je to adept na auto na delší dobu.
Dacia má prostě v cenový relaci kolem 200tisíc celkem slušnou flotilu aut.I když osobně se mi asi nejvíc líbí Sandero Stepway a Dokker :yes:
Pořád je to stará technika Renault,kde by ani časem neměl být problém s cenou a dostupností dílů.A i cena oprav nebude astronomická.Dát tomu trochu péče (vosk před zimou) a je to adept na auto na delší dobu.
pumpkin
...zároveň som si spomenul na výrok Henryho Forda, ktorý povedal že nie je taký bohatý aby si kupoval lacné veci. Na nás to myslím celkom sedí. Východ Európy nemá moc na výber a na západe sa darí novým Stepwayom a Dusterom, lebo si ich ľudia kupujú len na pár rokov, ale aj dobre vybavené. Môžme si už takéto striedanie áut dovoliť aj tu?
Vetsina urcite ne. Spousta lidi si nemuze dovolit ani to nove auto, natoz ho co par let vymenit za dalsi nove. I kdyz Dacia tu moznost nekterym lidem dava.
Ta startovni cena je dost dobra.
Bravo DACIA :yes:
Ta startovni cena je dost dobra.
Bravo DACIA :yes:
luxmop
Tohle auto osobně považuji za zhmotněný sen druhého vozu v rodině. Za ty peníze neuroním ani slzu, že bude stát pořád venku v horku,mrazu. Děti to určitě taky potěší, už na ně nebude nikdo křičet,že je všude bláto,písek,drobky a pod sedačkama křížaly....prostě to bude taková Popelka co všechno oddře a krásy garáže nikdy nepozná.
vabis
vida, i30 sw konečně našla konkurenta pro své srovnávání 😄
No nevim, prijde mi spise design predku povedeny jako u nemecke konkurence. Celkove ostre hrany taky podobne, jako auta z jedne staje 😉 Designova konkurence pro G-variant 😉
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Muron
Včera jsme se ze starším synem cestou ze zdravotnického zařízení zastavili u Freiberga na Břevnově, protože kluk si chtěl vyzkoušet Lodgy (miluje Koubkovu videorecenzi na autotube). Překvapil mě prodejce (starší pán, nebudu jmenovat), se kterým jsme si hezky popovídali a opravdu tomu, co prodává, rozumí. Na Dacii oceňuji transparentní cenovou politiku - žádné trvale akční ceny, protiúčty, zvýhodněné financování. Stojí tolik, kolik píšou v ceníku. Dále oceňuji odstupňování výbav - pořídíte si jen to, co chcete. Zajímal jsem se o MCV, na salonu bude za pár týdnů, ale aspoň jsem dostal do ruky úplně čerstvý ceník. Interiér (u sedanu a Sandera) je přehledný a jednoduchostí i příjemný, ovladače působí stále lacině (výškové nastavení volantu je takové na náhodu, chybí tam pocit aretace), u Arcticy je standardem i ovládání radia u volantu. Potahy sedaček jsou vstřícné údržbě, sedadlo řidiče se dobře nastavuje výškově, dozadu se vejdou tři dětské autosedačky. Motorový prostor u 1,2 je krásně volný, člověk nepotřebuje zlodějské prsty na výměnu žárovky a při vyndavání aku si nezlomí obě ruce. Z toho auta čiší jednoduchost a fortelnost (tím nemyslím nekonečná životnost). Nejvíc asi bude trpět řidič, jízda, řízení a řazení nejsou na zážitky (to by byl pro mě hlavní důvod. proč si Logana nepořídit), na druhou stranu si po usednutí do auta připadáte pořád více jako v autě než u počítače. V nabídce určitě chybí silnější benzínová atmosféra, ale Dacia asi dobře ví, proč ji tam pro EU trh nedává. Diesely v něm taky moc nepofrčí, bude to čistě rodinné kombi, na užitkovost je Dokker, na autobusování Lodgy, minulé MCV plnilo roli všech.
Logan MCV přesto asi bude nejprodávanější model u nás (nahradí prorezlé Felicie 1,3 LX Combi a zbylé Formany), na paty mu budou šlapat Duster s Dokkerem (ten má obrovský tržní potenciál).
U Logana se zapomíná na jeho imagetvornost. Snad žádné jiné auto (kromě aut se ztracenou identitou, která kříží třídy SUV, kupé a kombiků a říkají o majiteli, že je **😉 tolik o svém majiteli nevypovídá. Loganista je člověk utilitárně zaměřen, odvozující svou hodnotu ze statků duchovních, duševních a sociálních více než ze hmotných a na image a styl zvysoka kálící.
BRAVO DACIA, BRAVO LOGAN MCV :yes: :yes: :yes:
Logan MCV přesto asi bude nejprodávanější model u nás (nahradí prorezlé Felicie 1,3 LX Combi a zbylé Formany), na paty mu budou šlapat Duster s Dokkerem (ten má obrovský tržní potenciál).
U Logana se zapomíná na jeho imagetvornost. Snad žádné jiné auto (kromě aut se ztracenou identitou, která kříží třídy SUV, kupé a kombiků a říkají o majiteli, že je **😉 tolik o svém majiteli nevypovídá. Loganista je člověk utilitárně zaměřen, odvozující svou hodnotu ze statků duchovních, duševních a sociálních více než ze hmotných a na image a styl zvysoka kálící.
BRAVO DACIA, BRAVO LOGAN MCV :yes: :yes: :yes:
Bravo, líp bych to nenapsal! :yes: Pro některý typ zákazníků bude nový Logan MCV určitě skvělou volbou. Vždyť ty statisíce prožraných Felicií Combi či ještě Formanů ještě pořád jezdících na českých silnicích už skutečně drží jen silou vůle! Teď konečně přichází jejich ideový nástupce, samozřejmě zmodernizovaný pro základní potřeby rodinné individuální motorizace počátku 21. století. Logan MCV=maximální užitná hodnota za minimální peníze
Skvěle napsané. Osobně pozoruji, že nová auta kupují lidé s mozkem bez ohledu na "třídní zařazení". Honit ego s olítanou mrtvolou zvučné značky, to je spíš pro nevyrovnané pozéry a chytráky, kteří si myslí, že koupí ojetiny ušetří.
Strejda má starý Logan MCV, to auto odtahalo neuvěřitelně moc včetně těžkého obytného přívěsu a nemá problém. Dokonce i překvapivě málo žere. Na to se taky často zapomíná - olítaný křáp má vždycky větší spotřebu jak paliva tak provozních kapalin. Trysky ohoblované, těsnění ztvrdlá a protékající, nutnost měnit plno drahých věcí, pokud chce člověk byť jen legálně projít STK a necítit se za jízdy jako když se veze v kufru kovová krabice plná šroubů a 5 ocelových trubek.
Btw. každé ráno vidím Daciu Sandero Stepway - vypadá naprosto skvěle. Poblíž parkuje Duster ve hnědé metalíze a asi plné palbě. Opět parádní auto, bez připomínek. Lodgy a Dokker jsou už dnes designově povedenější než třeba prapodivné Kangoo mateřského Renaultu. Není důvod se nějak pošklebovat, Dacia urazila od R 12 dlouhou cestu a dnes je to rozumná volba.
Strejda má starý Logan MCV, to auto odtahalo neuvěřitelně moc včetně těžkého obytného přívěsu a nemá problém. Dokonce i překvapivě málo žere. Na to se taky často zapomíná - olítaný křáp má vždycky větší spotřebu jak paliva tak provozních kapalin. Trysky ohoblované, těsnění ztvrdlá a protékající, nutnost měnit plno drahých věcí, pokud chce člověk byť jen legálně projít STK a necítit se za jízdy jako když se veze v kufru kovová krabice plná šroubů a 5 ocelových trubek.
Btw. každé ráno vidím Daciu Sandero Stepway - vypadá naprosto skvěle. Poblíž parkuje Duster ve hnědé metalíze a asi plné palbě. Opět parádní auto, bez připomínek. Lodgy a Dokker jsou už dnes designově povedenější než třeba prapodivné Kangoo mateřského Renaultu. Není důvod se nějak pošklebovat, Dacia urazila od R 12 dlouhou cestu a dnes je to rozumná volba.
škoda že chybí silnější atmosféra.Měl jsem tu čest potkat předchozí generaci MCV s 1.4 a plně naloženou....i Trabant by to předjel :no:
😉