Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Porovnání tří automatů: Dobrý sluha musí být diskrétní a skromný

39 komentářů

Mixo
Odbornici ve Svete motoru se opet vyznamenali. Pochopili vůbec, ze robotizovana převodovka je klasicky manual bez spojky? Evidentne ne...

Robotizovanou převodovku povazuji za dobry mezistupen mezi klasickym manuálem a automatem. Teda pokud si chcete komfortne radit padly za volantem místo skubani převodovkou. Na automatickem rezimu to samozrejme není ono a ani byt nemůže.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak tak pravdu mas: [odkaz] 😉

ide fakticky o manual , akurat ze bez spojkoveho pedalu a miesto neho ovladas zmenu prevodoveho stupna napriklad padlami pod volantom ( pomocou elektromotorov )... nejde o ziadny automat, volbu prevodoveho stupna vieme ovplyvnit manualne
_MT_
Z čeho soudíš, že nepochopili? Článek jsem přečetl a není mi jasné, na co narážíš. 😄 Jinak spojku samozřejmě má, jen chybí manuální ovládání (tedy pedál).
esenbe
Zřejmě myslí to na co jsem narazil já při používání robota. Není to automatická převodovka !! JE to automatická spojka. Tudíž přeřazování pod plným plynem je očividně blbé. Je nutno jet a když cítím, že se přeřadí a nebo manuálně přeřazuji sám, tak sundám nohu z plynu ... jednoduché.
_MT_
To záleží na definici pojmu automatická převodovka. Povolovat plyn, když nemohu sladit činnost spojky, je na nic. Navíc u elektronického plynu není důvod, aby si elektronika převodovky neporadila sama.

Když umí převodovka změnit převodový stupeň bez mého zásahu, je to podle mne automat. Že se chová jako prase, na tom nic nemění. Jen je to špatný automat. Leda bys to myslel tak, že ani není hodna označení automatická převodovka. 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je tak, PSA dávají automat, který na konkurenci nestačí. Na to je třeba reagovat tak, že všichni jsou hloupí, když nechápou co to vymysleli za fajnovost a že cukání je přirozená vlastnost robota.
Mixo
psa má také klasický automat od aisinu, který bude příští rok výrazně vylepšen.

toto je robotická převodovka, která je pro lidi co chtějí manuál, ale nechtějí nebo nemohou ovládat řadící páku a spojku. je třeba také vzít v úvahu, že je mnohem levnější jak při koupi, tak při provozu.
Dixik2
Můžeš o tom vylepšeném Aisinu pro PSA napsat víc ? Dík.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Dixik2
Taky mám s robotem od PSA zkušenosti a cukání je otřesné. :no:
Mixo
automaticka spojka? to je celkem trefne spojeni :yes:
_MT_
To se podle mne spíš hodí k převodovce Sensonic. To byl opravdu manuál (klasická H kulisa), kde za tebe elektronika ovládala spojku. Moc dlouho na trhu ale nevydržel.
Mixo
z nadpisu
_MT_
Ona snad neřadí sama (tedy automaticky)? Co přesně v její konstrukci brání tomu, aby byla kultivovanější?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
parafin
a to je čo??
jaraxx
Pan redaktor mel zrejme mylne informace, protoze zkusene micha dve prevodovky DSG dohromady. Nekolikrat v clanku uvadi, jak "vicelamelova spojka" DSG ma vyhody proti jednokotoucove suche, ktere ja i v Picassu. Pravda je, ze male DSG se suchyma spojkama, ktery je i v testovanem voze, ma DVE JEDNOKOTOUCOVE suche spojky. Vicelamelova sucha spojka/dvouspojka neni v soucasnych autech nikde na trhu, jen mokry. Takze z principu komfort rozjezdu a vydrz do kopce ma uplne stejne moznosti jako u robotizovane jednospojky viz Picasso, pac se rozjizdi vzdy na jednu spojku. Rozdil je jen v tom, jak to kdo odladi a umi ovladat 😄
To ze pan redaktor u prakticky stejne konstrukce spojky zaznamenal diametralni rozdily u obou vozu je pochvala pro VW, ze to tak odladili.

a Mixo, vyraz robotizovana prevodovka je pouzit naprosto spravne
Avatar - Choochoo
Choochoo
No nevim jestli se hodi pochvala, za drahou prevodovku s nizkou zivotnosti a jeste k tomu nekomfortni. Tady se spise hodi pochvala pro Kiu, coz rika i vysledne hodnoceni 😉

Opravdu nejde menit lamelova spojka na Kiu a kolik ze stoji menic? Jaka je cena rozsypane DSG po zaruce? Kolikrat se do 200tis asi rozsype? Coze to ve vysledku z velkou pravdepodobnosti vyjde levneji?
Avatar - RWD
RWD
> Kolikrat se do 200tis asi rozsype?
Pro účely zdejší diskuze se to číslo pohybuje kolem 4x ročně, tzn. každé DSG se rozsype v průměru každých 50tis.
(Pokud by ses o tom ale bavil někde jinde tak uváděj raději číslo blízké 0% jinak budeš za vola.)
Mixo
ale není to automat. samozrejme, ze jakekoliv srovnani s automatickou převodovkou prohraje. tady jde o naklady při koupi a provozu.
Avatar - 1975ak
1975ak
Díky robotu jsem mohl opět usednout za volant, už 6700 km jezdím s robotem Fiat Fiorino a jsem s tím spokojen. Vždy při 2000 ot ubere plyn a zařadí další rychlost. Žádný cukání, spotřeba je taky velmi příjemná. Pokud chci, tak si urychlím řazení kniplíkem.
Dixik2
1.ZF 8.st.-BMW 5 a Audi A8
2.6.st.Aisin a 6.st.DSG
3.6.st.Tiptronic-ZF-starší A6 a A8

Nejhorší převodovka byla robotizovaná.V P 508 1.6 E-HDI.Kde funguje dobře bez cukání,tak v hydridu-P 3008 Hydrid 4 a DS5 Hybrid 4.V to E-HDI to cuká strašně.
Avatar - Emel
Emel
6st Aisin je asi víc variant, ne? Ten co znám já není žádná hvězda.

Nové Jaguary nemají špatné převodovky... a standardní 7st. DSG třeba v Audi taky nejsou marné.
Dixik2
Znám tu variantu z P 508 SW GT a ta je hodně dobrá,ale v Insignii nic moc.
kuko
jel jsem s Aisinem v Saabu, bez přípomínek, ve Volvu starší 5st. taky OK, v Laguně 6st. mi ale přišla nic moc. možná to bylo jen špatně sladěné s naftovým motorem, ale prostě ;-\
Avatar - Emel
Emel
V Peugeotu ji znám z 407 2.7HDI... a jako jo, komfortní volba to je... ale nemít za sebou 200 koní a 440Nm... osobně bych řekl, že takových 30 koní z výkonu subjektivně ubírá.
RADEK1
Protože Jaguar take používá ZF 6 a nyní 8 st.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Aisiny asi nebudu zle... tie kedysi kupovali aj saaby od japoncov... ak sa mylim opravte ma
kuko
tak tak, Saaby, aj Volva, aj Renaulty, aj Citroen-Peugoty, tuším že aj Toyota...

pre Volvo teraz pripravuje Aisin novú 8st. hydro
Avatar - Hombre_71
Hombre_71
Starý známý Aisin AF40/6. Mám ho i ve své Zafiře. Naprosto pohodový a spolehlivý automat který se dával (a dává) do kdečeho: [odkaz]

...jen tak pro zajímavost, s 88 kW 1,9 cdti, mám dlouhodobou spotřebu (dle spritmonitor.de) 6,6 litru. Což je na automata myslím hooodně slušná hodnota.
Avatar - xjara
xjara
no nevim jak se Vam to povedlo, ale ja jsem s asistentem pro rozjezd do kopce u C4 picasso nemel zadny problem a auto udrzel na miste.
Pacho69
Asi pan redaktor nepochopil, že s touto převodovkou musí zabrzdit. A sundat nohu z brzdy, jen když se chceš rozjet. Ale pravdu má, že ten robot moc příjemný není. Na křižovatce to ještě jde, to se dá naučit, ale příšerné je třeba zajíždění s tím PSA robotem mezi auta v prudkém svahu.
SeaRanger
Mrzi me ze ve vyberu nebyla CVT prevodovka, velmi by me zajimalo jak by si vedla.
Avatar - Hombre_71
Hombre_71
Kdyby to byla třeba ta nová od Subaru, tak by jistě neměla nejmenší problém. Za tiptronic od Audi bych ale ruku do ohně opravdu nedal ;-\
Avatar - RWD
RWD
myslíš multitronic? 😄
Avatar - Hombre_71
Hombre_71
Jasně, překlep... 😉
Jovani
Ja mam CVT resp. Multitronic v Audi A4 2.0 tdi rv. 2009. Mam najazdene 180.000 km. Kupoval som predvadzacku cize takmer vsetky km sok najazdil ja. Prevodovka funguje skvele a bez poruchy. Pride mi pohodlnejsia ako dsg. Tu som mal pred tym v octavii. A pokial viem tieto sa v audi uz nekazia. Potvrdili to aj v servise. Som s nou spokojny. Inak automat mame aj v v Peugeote 5008 taktiez 2.0 diesel. Tiez je to v poriadku ale priznam sa ze ta CVT v audi je ovela viac komfortnejsia.
V novej Micre je cvt uplne skvele. Ale do vacsieho auta radsej hydromenic.
Avatar - Dave 11
Dave 11
Mám robota už ve třetím autě a jsem maximálně spokojen. Řadím si sám (pádly pod volantem) jak chci já (a ne automat), ale nemusím šlapat na spojku. To považuji za hlavní výhodu. Např. když řídící jednotka vyhodnotí sportovnější styl jízdy v Selespeedu v Alfě Romeo (rozuměj pokud začnu šlapat plynu za krk), zrychlí přeřazování pod půl vteřiny, což moc automatů neumí. A to mne baví. Proto u mne robot forever 😄