Technika
To záleží na definici pojmu automatická převodovka. Povolovat plyn, když nemohu sladit činnost spojky, je na nic. Navíc u elektronického plynu není důvod, aby si elektronika převodovky neporadila sama.
Když umí převodovka změnit převodový stupeň bez mého zásahu, je to podle mne automat. Že se chová jako prase, na tom nic nemění. Jen je to špatný automat. Leda bys to myslel tak, že ani není hodna označení automatická převodovka. 😄
Když umí převodovka změnit převodový stupeň bez mého zásahu, je to podle mne automat. Že se chová jako prase, na tom nic nemění. Jen je to špatný automat. Leda bys to myslel tak, že ani není hodna označení automatická převodovka. 😄
Z čeho soudíš, že nepochopili? Článek jsem přečetl a není mi jasné, na co narážíš. 😄 Jinak spojku samozřejmě má, jen chybí manuální ovládání (tedy pedál).
No nevim jestli se hodi pochvala, za drahou prevodovku s nizkou zivotnosti a jeste k tomu nekomfortni. Tady se spise hodi pochvala pro Kiu, coz rika i vysledne hodnoceni 😉
Opravdu nejde menit lamelova spojka na Kiu a kolik ze stoji menic? Jaka je cena rozsypane DSG po zaruce? Kolikrat se do 200tis asi rozsype? Coze to ve vysledku z velkou pravdepodobnosti vyjde levneji?
Opravdu nejde menit lamelova spojka na Kiu a kolik ze stoji menic? Jaka je cena rozsypane DSG po zaruce? Kolikrat se do 200tis asi rozsype? Coze to ve vysledku z velkou pravdepodobnosti vyjde levneji?
> Kolikrat se do 200tis asi rozsype?
Pro účely zdejší diskuze se to číslo pohybuje kolem 4x ročně, tzn. každé DSG se rozsype v průměru každých 50tis.
(Pokud by ses o tom ale bavil někde jinde tak uváděj raději číslo blízké 0% jinak budeš za vola.)
Pro účely zdejší diskuze se to číslo pohybuje kolem 4x ročně, tzn. každé DSG se rozsype v průměru každých 50tis.
(Pokud by ses o tom ale bavil někde jinde tak uváděj raději číslo blízké 0% jinak budeš za vola.)
Pan redaktor mel zrejme mylne informace, protoze zkusene micha dve prevodovky DSG dohromady. Nekolikrat v clanku uvadi, jak "vicelamelova spojka" DSG ma vyhody proti jednokotoucove suche, ktere ja i v Picassu. Pravda je, ze male DSG se suchyma spojkama, ktery je i v testovanem voze, ma DVE JEDNOKOTOUCOVE suche spojky. Vicelamelova sucha spojka/dvouspojka neni v soucasnych autech nikde na trhu, jen mokry. Takze z principu komfort rozjezdu a vydrz do kopce ma uplne stejne moznosti jako u robotizovane jednospojky viz Picasso, pac se rozjizdi vzdy na jednu spojku. Rozdil je jen v tom, jak to kdo odladi a umi ovladat 😄
To ze pan redaktor u prakticky stejne konstrukce spojky zaznamenal diametralni rozdily u obou vozu je pochvala pro VW, ze to tak odladili.
a Mixo, vyraz robotizovana prevodovka je pouzit naprosto spravne
To ze pan redaktor u prakticky stejne konstrukce spojky zaznamenal diametralni rozdily u obou vozu je pochvala pro VW, ze to tak odladili.
a Mixo, vyraz robotizovana prevodovka je pouzit naprosto spravne
Zřejmě myslí to na co jsem narazil já při používání robota. Není to automatická převodovka !! JE to automatická spojka. Tudíž přeřazování pod plným plynem je očividně blbé. Je nutno jet a když cítím, že se přeřadí a nebo manuálně přeřazuji sám, tak sundám nohu z plynu ... jednoduché.
Starý známý Aisin AF40/6. Mám ho i ve své Zafiře. Naprosto pohodový a spolehlivý automat který se dával (a dává) do kdečeho: [odkaz]
...jen tak pro zajímavost, s 88 kW 1,9 cdti, mám dlouhodobou spotřebu (dle spritmonitor.de) 6,6 litru. Což je na automata myslím hooodně slušná hodnota.
...jen tak pro zajímavost, s 88 kW 1,9 cdti, mám dlouhodobou spotřebu (dle spritmonitor.de) 6,6 litru. Což je na automata myslím hooodně slušná hodnota.
psa má také klasický automat od aisinu, který bude příští rok výrazně vylepšen.
toto je robotická převodovka, která je pro lidi co chtějí manuál, ale nechtějí nebo nemohou ovládat řadící páku a spojku. je třeba také vzít v úvahu, že je mnohem levnější jak při koupi, tak při provozu.
toto je robotická převodovka, která je pro lidi co chtějí manuál, ale nechtějí nebo nemohou ovládat řadící páku a spojku. je třeba také vzít v úvahu, že je mnohem levnější jak při koupi, tak při provozu.
1.ZF 8.st.-BMW 5 a Audi A8
2.6.st.Aisin a 6.st.DSG
3.6.st.Tiptronic-ZF-starší A6 a A8
Nejhorší převodovka byla robotizovaná.V P 508 1.6 E-HDI.Kde funguje dobře bez cukání,tak v hydridu-P 3008 Hydrid 4 a DS5 Hybrid 4.V to E-HDI to cuká strašně.
2.6.st.Aisin a 6.st.DSG
3.6.st.Tiptronic-ZF-starší A6 a A8
Nejhorší převodovka byla robotizovaná.V P 508 1.6 E-HDI.Kde funguje dobře bez cukání,tak v hydridu-P 3008 Hydrid 4 a DS5 Hybrid 4.V to E-HDI to cuká strašně.
Díky robotu jsem mohl opět usednout za volant, už 6700 km jezdím s robotem Fiat Fiorino a jsem s tím spokojen. Vždy při 2000 ot ubere plyn a zařadí další rychlost. Žádný cukání, spotřeba je taky velmi příjemná. Pokud chci, tak si urychlím řazení kniplíkem.
V Peugeotu ji znám z 407 2.7HDI... a jako jo, komfortní volba to je... ale nemít za sebou 200 koní a 440Nm... osobně bych řekl, že takových 30 koní z výkonu subjektivně ubírá.
To se podle mne spíš hodí k převodovce Sensonic. To byl opravdu manuál (klasická H kulisa), kde za tebe elektronika ovládala spojku. Moc dlouho na trhu ale nevydržel.
Ja mam CVT resp. Multitronic v Audi A4 2.0 tdi rv. 2009. Mam najazdene 180.000 km. Kupoval som predvadzacku cize takmer vsetky km sok najazdil ja. Prevodovka funguje skvele a bez poruchy. Pride mi pohodlnejsia ako dsg. Tu som mal pred tym v octavii. A pokial viem tieto sa v audi uz nekazia. Potvrdili to aj v servise. Som s nou spokojny. Inak automat mame aj v v Peugeote 5008 taktiez 2.0 diesel. Tiez je to v poriadku ale priznam sa ze ta CVT v audi je ovela viac komfortnejsia.
Mám robota už ve třetím autě a jsem maximálně spokojen. Řadím si sám (pádly pod volantem) jak chci já (a ne automat), ale nemusím šlapat na spojku. To považuji za hlavní výhodu. Např. když řídící jednotka vyhodnotí sportovnější styl jízdy v Selespeedu v Alfě Romeo (rozuměj pokud začnu šlapat plynu za krk), zrychlí přeřazování pod půl vteřiny, což moc automatů neumí. A to mne baví. Proto u mne robot forever 😄
Kdyby to byla třeba ta nová od Subaru, tak by jistě neměla nejmenší problém. Za tiptronic od Audi bych ale ruku do ohně opravdu nedal ;-\
Asi pan redaktor nepochopil, že s touto převodovkou musí zabrzdit. A sundat nohu z brzdy, jen když se chceš rozjet. Ale pravdu má, že ten robot moc příjemný není. Na křižovatce to ještě jde, to se dá naučit, ale příšerné je třeba zajíždění s tím PSA robotem mezi auta v prudkém svahu.
no nevim jak se Vam to povedlo, ale ja jsem s asistentem pro rozjezd do kopce u C4 picasso nemel zadny problem a auto udrzel na miste.
Ona snad neřadí sama (tedy automaticky)? Co přesně v její konstrukci brání tomu, aby byla kultivovanější?
ale není to automat. samozrejme, ze jakekoliv srovnani s automatickou převodovkou prohraje. tady jde o naklady při koupi a provozu.
jel jsem s Aisinem v Saabu, bez přípomínek, ve Volvu starší 5st. taky OK, v Laguně 6st. mi ale přišla nic moc. možná to bylo jen špatně sladěné s naftovým motorem, ale prostě ;-\
tak tak, Saaby, aj Volva, aj Renaulty, aj Citroen-Peugoty, tuším že aj Toyota...
pre Volvo teraz pripravuje Aisin novú 8st. hydro
pre Volvo teraz pripravuje Aisin novú 8st. hydro
Aisiny asi nebudu zle... tie kedysi kupovali aj saaby od japoncov... ak sa mylim opravte ma
6st Aisin je asi víc variant, ne? Ten co znám já není žádná hvězda.
Nové Jaguary nemají špatné převodovky... a standardní 7st. DSG třeba v Audi taky nejsou marné.
Nové Jaguary nemají špatné převodovky... a standardní 7st. DSG třeba v Audi taky nejsou marné.
tak tak pravdu mas: [odkaz] 😉
ide fakticky o manual , akurat ze bez spojkoveho pedalu a miesto neho ovladas zmenu prevodoveho stupna napriklad padlami pod volantom ( pomocou elektromotorov )... nejde o ziadny automat, volbu prevodoveho stupna vieme ovplyvnit manualne
ide fakticky o manual , akurat ze bez spojkoveho pedalu a miesto neho ovladas zmenu prevodoveho stupna napriklad padlami pod volantom ( pomocou elektromotorov )... nejde o ziadny automat, volbu prevodoveho stupna vieme ovplyvnit manualne
Robotizovanou převodovku povazuji za dobry mezistupen mezi klasickym manuálem a automatem. Teda pokud si chcete komfortne radit padly za volantem místo skubani převodovkou. Na automatickem rezimu to samozrejme není ono a ani byt nemůže.