snad autor tvrdit,že tento vůz má po 27 letech a 82 tisících km originál pneu... ? 8-s Jinak sedan mohl mít úspěch. Rozhodně na mě působí vyváženějším dojměm než Fabia sedan.
Trabant měl zcela přesné hřebenové řízení již r. 1958 a na silnici seděl (pokud se mu obuly radiální pneu) rozhodně o mnoho lépe než stodvacítka, která jezdila jak na hlenu. Jen bohužel chyběl dostatečný výkon motoru.
Všechny vozy s poháněnou zadní nápravou na silnici špatně sedí. Včetně té 911. Jediné technicky správné řešení je pohon 4x4. A pokud ho do vozů některé automobilky se zastaralou technikou neumějí aplikovat, tak vždy přední náhon poskytne lepší jízdní vlastnosti, než zadokolka.
Jo, tak to si teď píchnul do vosího hnízda... počkej až se tu objeví baworáčníci a nedejbože někdo s P 911 >:D
Jinak Ádo, každý pohon má něco do sebe... 4x4 je fajn, ale pro 90% v ČR zbytečný luxus, za který se ještě celkem draze připlácí. Zadokolka je přeci super, zábavná, vůz se chová jinak, ne hůř! A předokolka je jistota...
P.s. ještě že Rendlík má jen 4x4 a předokolky viď >:-[]
No, jsem rád, že konečně znám tvůj ideál jízdních vlastností... jeden kolega Trabanta pořád provozuje a asi před rokem jsem ho řídil, takže já o tom žádné naivní představy nemám - to auto je od 80km/h výš regulérně nebezpečné, stačí trošku vyjeté koleje nebo boční vítr a je problém.
Táta měl Š120 s pětikvaltem, žádný zázrak to sice nebyl, ale dalo se jezdit cestovní rychlostí 120km/h bez větších obtíží.
Ty koleje, nebo zatáčky jsou problém i pro 120tku nad 100km/h.. respektive to není bezpečné... Jinak souhlasím v přímce a při respektování fyzikálních zákonů se se 120 dá jezdit v běžném provozu doteď :-)
Jo, jo, samozřejmě... ten limit je řekněme o 30km/h výš než u toho Trabanta, tam mě to fakt překvapilo... navíc to bylo na cestě, kde běžně jezdím a o žádných kolejích tam normálně nevím (ok, je to čtyřproudovka a obvykle jezdím vlevo >:-[] )
všechny zvedaj "nožičku" >:D já mám 04/88 a ještě na listu..vinutý přišly koncem roku tuším.Vinutý pružiny nebyly až takovej klad.Auto nemělo trubku mezi tlumičema,víc se kroutilo a bylo namáhaný horní uložení tlumičů v kastli.Navíc se už nedalo auto lehce přetížit. S menší úpravou tam pasuje tlumení z Renaultu 21 Nevada
Takže torzní tyč by hodně pomohla? Njn, mohl jsem si myslet, že „samonosná náprava“ bude tužší než tlumič v bakelitu (pardon, duroplastu). Něco za něco...
tím,že tam nebyl list a chyběla rozpěra mezi zadníma tlumičema tak tam byly trochu jiný síly a to horní uložení tlumičů (klasicky v plechu..z duroplastu jsou jen vnější panely kastle) pracovalo.Ale zase to bylo pohodlnější.Horší to bylo když se střihnul šroub uchycení ramene...pokud se to stalo na listu,tak rameno podržel list a nic se nestalo...u pružiny to bylo horší
Jo jasně, takže je plechový celý skelet a z plastu jsou jen panely. Rozpěra nejspíš pomůže proti opotřebení a slézání tlumičů, s vertikálními ohyby se toho moc nenadělá.
Od kdy se dělá losí test na mokru? Video s Trabantem neukazuje nic jiného než tragické jízdní vlastnosti.
Pokud na Trabant koukám jako na 50 let starý lowend východního bloku, pak se dá říct, že jsou jízdní vlastnosti odpovídající. Jeho výroba v osmdesátých letech už ale byla ostudou... a i to už je dobrých 30 let zpátky.
čas 1:45 to není na mokru...obvyklý vyhýbací manévr a testovací pilot celkem dlouho tu škodnou honí po cestě.
Stejně tak výroba řady 105/120 byla ostudou. U Škody 1000MB ta koncepce byla ještě "moderní" od Š100 už to byla pořád dokola nastavovaná kaše.
Myslím že tři místa za Mercedesem A v testu agility je celkem slušnej výkon na auto s 26koňma.
Vezmi Škodofku a Trabanta a jeď do Prahy a prokličkuj si zácpu a malý uličky.Garantuju ti,že bude Trabant rychlejší.Jezdím Trabantem v Praze docela často (vozím turisty) a neznám agilnější auto. :yes:
Kličkuješ dobře, to se musí nechat :-). Malé auto v malých uličkách, při rychlostech kolem 20-30km/h, dejme tomu... tam se o jízdních vlastnostech moc mluvit nedá. Rychlejší bude samozřejmě jakékoli novější a modernější auto podobných rozměrů... Swift, Citigo, Twingo...
uvažujme,že Trabant má maximálku lehce přes 100km/h , ale i v 80km/h zvládne vyhýbací manévr (losí test) při kterém mívají problém i moderní auta a řeší to elektronikou (ESP).Podvozek je z přelomu 50tých a 60tých let.Škoda řady 105/120 je sice mladší,ale jízdní vlastnosti jsou tragický.Jak už tu někdo psal,v zimě to bylo ještě horší,pokud člověk neměl plnej kufr.Pozitivní změnou byla zadní vlečka,ale ta byla tuším až u Rapidů v půlce 80tých let.
Našel jsem starý video ze slalomu v Budějicích...stejná trať jen Škodovka jela trochu jinou trasu
Teď už ses do toho nějak zamotal. Proč plný kufr? Š120 byla zadokolka s motorem vzadu a kufrem vpředu, což je v zimě výhodná konstrukce, protože poháněná náprava je zatížená - na rozdíl od Žigulíka, kde byl motor vpředu a bylo opravdu potřeba mít něco v kufru. Ve výsledku byla Š120 schopná vyjet to, co běžné západní předokolky té doby nezvládaly.
S tou nedotáčivostí má pravdu, nevím, co ty pamatuješ, ale zátěž do kufru se dávala i u škodovek. Všechno vzadu, vepředu nic, nejprve nedotáčivost, ze které ale byla rázem přetáčivost, že jsi hledal kde přistát :-) (v zimě)
Na druhou stranu, jeden docent na VUTu i vykládal, že mbčko zajelo o pár vteřin lepší čas na závodu do vrchu od Žebětína do Kohoutek právě s 50 kg pytlem cementu vepředu, se stejným řidičem, a ačkoliv ta "zbytečná váha" byla poznat u toho slabýho motoru, tak v zatáčkách jednoznačně +.
Jinak ale poznámka o jízdních vlastnostech v článku, zejména ve vztahu k posledním 742 a 743 vůči favoritům mi nepříjde na místě.
Pamatuju, že se prostě v zimě jezdilo opatrně, nevzpomínám si na žádné extra záludné jízdní vlastnosti. Pokud se ale přijelo ke kopci, byla Škodovka nejschopnější auto hned po čtyřkolkách typu Niva a Aro, kus před Trabanty a daleko před Žigulíky.
Pamatuju, že táta přesedal z Š1202STW... a proti ní jezdila Š120 skvěle. Ale svým způsobem lituju, že já už jsem jako řidič 1202 nezažil.
nepotřebuju funglovku,stačí mi spolehlivý levný auto.Autem jezdím do práce s cestovníma náhradama.Takže mi stačí nízká pořizovací cena,nízký provozní náklady a levný díly.To všechno dneska mám.Jsem jeden z mála komu auto provozem vydělává :yes:
Nemyslel jsem samozřejmě funglovku, z toho by tě mohlo klepnout... myslel jsem třeba nějaký Focus v 1.6 ze začátku století, i to by byl hyperprostorový skok kupředu ve všech ohledech. Takové auto stojí dneska dva průměrné platy...
Ádo, letošní zlatý ventilek ti po tomhle nemůže uniknout... blábol, který ani nemá cenu komentovat, tolik nesmyslů v pár větách tu dlouho nikdo nenapsal. Trabant rulezz! >:D
Ada zas perlí......nejrozšířenější koncepce světa až do 70. let........poháněná zadní náprava.....a ne nadarmo se k ní někteří vrátili (cadillac, chrysler)
Trabant byl jako závodní motokára s kapotou. Na světlech vždycky první, jízda byla radost a trochu retro (otervírání přísunu benzínu, tankování s měrkou, sytič...) Řazení pod volantem bych uvítal i u dnešních aut. Kufr větší než nová fábie, otočil se na pětníku a zaparkoval všude. A Š 105-130? Kdo nezažil neuvěří. Dnes machrují mlaďoši s BMW někde na letišti, pro škodovku byl drift a volant do kontra v zatáčkách běžná realita jen co trochu nasněžilo. Dnes se lidi spoléhají na elektroniku, škodovka naučila předvídat a řídit.
měl jsem Rapida 130, jízdní vlastnosti na suchu nebyly špatné, rozhodně lepší než u 120tky, zádní nápravy byly znát, nicméně buďme objektivní, Favorit byl díky své koncepci někde jinde, zejména na mokru. A brzdy? To byl u 130tky velkej problém - ne že by nebrzdily - dvoupístkové brzdy brzdily velmi dobře - až moc a tak na mokru a na sněhu přebržděnej lehkej předek dělal 130tku doslova neovladatelnou - lehké přibrždění a jel jsem jak sáňky se zablokovanýma kolama úplně někam jinam než jsem měl v plánu. Pamatuju si moc dobře jak jsem jednou v zimě musel z kopce brzdit o obrubník. Objektivně - Favorit měl mnohem lepší jízdní vlastnosti a to jsem Rapida měl v době, kdy byl ještě zánovní.
Ono ja som kedysi dávno do mojej 120 s 5stupňom zohnal tlmiče Monroe, pod pružiny išly také konusové podložky ktoré zdvihly trochu zadok. Škodovienka potom jazdila na suchu tak že Favority mali čo robiť. Horšie to bolo len v zime na ľade, nakoľko OR34 neboli celkom zimné pneu. Keď sa už neskôr dali zohnať aj zimné gumy, to bolo zase o inom. Do zákruty rozumne bez plynu, od polovice pridávať a šlo to. Len to chcelo mať trošku auto v ruke :D. Ale celkovo tá koncepcia bola stará a nevhodná už v dobe keď to začali vyrábať. V zime slabo kúrilo, v lete zase nechladilo. Aj tomuto sa dalo pomôcť výmenou lopatiek vodnej pumpy, ale to človeka prestalo baviť a radšej utápať peniaze v nej tak išla z domu.
Vždyť to vypadá hrozně... já nevím, ale v jednoduchosti linií Favorita je krása, tenhle jakože schod s tou masou plechu nad zadním kolem... no, mě to tedy neokouzlilo.
Mě se to velmi líbí. A ano schod (který mě přijde vkusný) o něco zvýší plochu plechu nad zadním kolem, ale zadní okno je zase oproti 5dv protažené až dozadu, takže ve výsledku podle mě záď působí mnohem lehčeji než u 5dv, který má masivní C-sloupek přes celé zadní kolo.
I to přední okénko vypadá, jako když si soudruzi zkusili poprvé bezrámová okna za pomoci rámové pily :-) . Jinak to vypadá jako Samara, akorát teda s tím schodem. No, pro tohle já brečet nebudu, mně se nejvíc líbil Forman. Myslím, že to tehdy manažeři ve Škodovce rozhodli dobře...
Jo je vidět, že je to zbastlený prototyp a s tou Samarou souhlasím, ale stejně mi to přijde jako mnohem povedenější, než sedan a celkově jako nejladnější varianta Favorita.
S Formanem souhlasím. Z hlediska prodejů a praktičnosti bylo správné rozhodnutí jej vyrábět a vypadá taky dobře.
Oni ho nemohli pustiť na trh aj preto, že by upadla prestíž vtedy "najlepšieho" VAZ 2105 prípadne 2107. Samara sedan ešte nebola a toto predsa súdruhovia v SSSR nemohli dopustiť. :-)
Někde jsem slyšel, že Favorit (i předchozí Škodovky) měl volant vyosený o 2,5cm (tuším), snad aby se za něj bez serva dalo lépe zabrat? V nějaké příručce se prý píše, že je to kvůli nastupování do auta, ale to mi přijde divné... nevíte někdo?
Je s podivem, že pan Hrdlička mlčí k ignoranci snadno odstranitelným závadám a také k nesmyslné úpravě řízení. Ovšem sedan nejen že je téměř geniálně designován vzhledem k materálovým, výrobním a finančním omezením, ale je i navíc mnohem harmoničtější siluety než mnohem mladší Logan.
Pěknej test, akorát jsem nepochopil ty poznámky o mercedesech, že v 80. letech dělali jenom 3 auta - asi známe (v dnešním označení) C, E, S, G, SL (o dodávkách a nákladákách nemluvně). A na konci ta nelogická vsuvka je vůbec absurdní, že E-klassa dokázala odvézt nějaké štafle až od roku 2002? autor asi nezná piano (W123), jedno z nejslavnějších aut vůbec, po kterém samozřejmě následoval ještě W124 a W210 (před rokem 2002).