s tým nemôžem súhlasiť, veď v bazároch je väčšina áut po servisnej prehliadke u autorizovaného servisu, s vymeneným olejom, rozvodmi, brzdami a kotúčmi menenými pred týždňom a spojku menil včera. Novú batériu bazárnik vložil dnes ráno >:-[] >:-[] A vačšina kupujúcich má predsa šťastie na takéto autá, jednoducho obchod života, cena servisu a dielov menených za posledný mesiac vyššia ako cena auta >:D . To sa oplatí už len kvôli tým dielom...
No panečku tak to je teda agregát jak sviň. Na 125000 má být dieselový motor tak akorát zajetý a ne vyrachtaný, že se mu nechce ani startovat. To je celkem ostuda jestli je kvalita dci motorů na takovýhle úrovni. Zajímalo by mě co konkrétně vadí dieselovému motoru při otáčkách 3400 ot/min? Chlazený je, mazaný taky, tak proč by mu to mělo vadit? To si autor vycucal z prstů nebo má tohle tvrzení nějaký doložitelný základ?
Omyl, casto mas v manualoch napisane, ze max otacky sa mozu drzat maximalne nejaky cas. Nikde (v automobiloch)sa nekonstruuje motor pre trvale pouzitie na maximalny vykon ;-)
Re: STOP Sagimu a podobne priblblym clankum - den bez auto.c
Pozri sa, kým je to ešte o autách tak nech si tú oktávku alebo spaceback testujú aj 20 krát...ale prehrabávať sa v článkoch bulvárom o zlatokopkách a dekádu vyhorených spevákoch..ďakujem neprosím.
tie významné, ako zmena loga na veku ventilov a alternátor bosch ( boh s ním ), remene Continental alebo len nepodstatné veci, ako nový odliatok bloku motora, nové piesty a ojnice vystužené uhlíkovými vláknami liate pod tlakom . Predpokladám, že mercedes ako seriózna firma netrval na nepodstatných blbostiach, ale určite trval na tých VÝZNAMNÝCH zmenách >:D >:D >:D
ryccardo: předpokládáš pouze teoreticky, při trvalém provozu na 3400ot. to určitě malému diselu nesvědčí.
Já zrovna teď nechával dělat motor na minulé generaci Kangoo 60kw ;-\
Prý nějaká konstrukční bolístka, taky mě to bolelo >:D
Re: STOP Sagimu a podobne priblblym clankum - den bez auto.c
Souhlasím a klidně se přidávám...
Na druhou stranu je mi jasný, že dát to najevo pár dní předem znamená, že pan VWavwerka se připraví a v neděli ráno se zde objeví test OIII RS v červené barvě (protože červenou jsme ještě netestovali), nebo rapidu speceback ve stříbrný, a zdejší úderka odbivující Vohnutý Widle bude klikat zas jako o život... >:D
Předpokládám, že by normální motor měl být konstruovaný tak, aby mu provoz v celém spektru běžných otáček tj řekněme 1500 ot až po omezovač, kdy už čerpadlo nedá víc nafty, nedělal žádné problémy. Čili aby měl pořád dostatečný tlak oleje, který bude chlazený tak aby se nepřehříval a chlazení celého motoru bude zajišťovat jeho bezproblémové uchlazení na provozní teplotu. Pokud takto motor není konstruovaný je to motor na ho-v-no. Jestli točí o 400 ot při 130 km/h víc na to nemůže mít žádný vliv. Nicméně spíš než že je tohle dci mizernej motor si myslím, že má najeto víc než avizovaných 125000. Nehledě na to jaký jelito s ním jezdilo. To bude asi celý problém.
Naozaj ma to auto 125tis km? Firemna dodavka po 5 tich rokoch moze mat kludne 400.000. Na slovensku a v CR maju aj 15 rocne diesle menej ako 200.000km, co je logicky nezmysel. A dalsia vec je ze s firmenymi autami sa jazdi ako keby boli zadarmo, na studeno ich soferi vytacaju, olej sa nemeni len sa dolieva, neleje sa tam olej Elf ale nejaky lacny olej z Polska. Moj znamy pracuje v Amsterdamu, maju tam firemne Megany III a olej nemenia vobec, len dolievaju. Asi tak. Ked skonci leasing tak sa auta odpredaju niekam vychod a tam sa predaju ako auta po dochodcovi :-)
jedine cemu nerozumim je servisni interval u mercedesu na tomto motoru. na citanu delam olej po 20ti tis.km bez ohledu na nejaky pochybny promenlivy interval, i kdyz auto ma 4 letou zaruku coz predpokladam ze bude najeto cca 200tis.km. neverim tomu ze vymena oleje dle mb tomuto motoru prospeje....jinak staci si jen overit fakt, ze citan ma jine vstrikovani. asi soudruzi ze stuttgartu zjistili ze u originalu to neni uplne v pohode ;-)
To je špatný předpoklad. Většina motorů v autech není konstruována tak, aby dlouhodobě pracovala na maximální výkon při jmenovitých otáčkách. Dlouhodobý provoz na maximální výkon mívají stacionární motory (pro průmyslové použití).
Dám konkrétní příklad. Když koupíš koncernové auto s motorem 2.0 TDI, má maximální výkon cca 100-130 kW někde u 4000 ot/min. Když si však koupíš stacionární motor 2.0 TDI, je maximální výkon nastaven na 44 kW při 2700 ot/min u nejslabší varianty a 75 kW při 3000 ot/min u nejsilnější varianty.
Nejinak je tomu u zážehových motorů. Když si koupíš 2.0 MPI CNG ve VW Caddy, tak má 80 kW při 5400 ot/min. Když si však koupíš jeho stacionární variantu, tak je maximum nastaveno na 40 kW při 2800 ot/min.
asi tak. Tento 48 kW motor cez 100.000 km máme ako pohon staršieho typu Kanga a v zime štart bez problémov, ale vždy servis. Teploty do -30 zvláda, jazdí nespevnené cesty 500-900 m n.m výšky a chlapi ho týrajú, len aby boli čím skôr v teple v dielni alebo šatni 8-s . Možno máme jediný kus, ktorý sa podarilo vyrobiť dobre, alebo mohol redaktor predviesť schopnosti a zistiť, koľko km to malo najazdené pri poslednom servise, čo bolo robené a či ten maročan alebo alžírčan s tým chodil do značkového servisu alebo len k ibn Patlalovi
Něco jsem o tom četl. I o tom, jak to celé začalo a jak to probíhalo. Byly to rozhovory s techniky od Renaultu i Mercedesu. Těch úprav moc není a i ten základ od Renaultu si v Mercedesu chválili. Úpravy proběhly i u motorů pro Renault.
Nevycucal. Základem je fakt, že většina ostatních dieselů točí o 400-500 otáček méně. Takže tento motor stočí skoro stejně jako benzíny. A ty jak známo vysokou životností neoplývají a na vině je hlavně jejich provoz ve vysokých otáčkách.
Jinak člověk by naopak očekával vyšší spotřebu, právě proto že tento agregát se více vytáčí, ale opak je pravdou, spotřeba je vynikající, mám tento motor v rodinném Kaškaji ve verzi 110 koní a jezdí se s ním moc fajn, tedy dceři sednul neuvěřitelně. Pokud potřebuješ víc, sáhni do archivu speciálu Autoojetin, redigovaných panem Vaculíkem, nebo něco jistě bude ve starších Autodieselech či speciálech Diesel SM.
Zadne dnesni motory nemaji problemy. Problemy maji zasadne "vcerejsi" motory, protoze jsou na trhu dostatecne dlouhou dobu aby se stacily projevit chyby. Ja si jeste pamatuji jak vsude oslavovali 1.8TSI od VW jako zazracny a zcela bezproblemovy motor, nez dostatecne mnozstvi techle motoru dosahlo sto tisice najetych kilometru a zjistilo se, ze jim pak odchazi rozvody a s nimi motory jak na bezicim pasu. :-! S temi 1.5dci to muze byt podobne, u noveho motoru clovek nikdy nevi, je to pokazde sazka do loterie.
Nemyslím si, že Renault neumí udělat dobrý motor (viz. F1). Spíš si myslím, že je to otázka co největších úspor při výrobě. Tohle šetření by u Mercedesu být nemuselo???
[odkaz]
[odkaz]
Honda accord s benzínovým motorem. Najeto 1 milion mil (cca 1,6 milionu km). Motor je původní, jen při nájezdu 741 tisíc mil (necelých 1,2 millionu km) se pokazilo palivové čerpadlo.
A este jedno - uvedene kangoo nestartuje. To znamena bud vstrekovace alebo skor vaha vzduchu. Ta moja vaha vzduchu je zrela na vymenu, niekedy startujem na 2x, ale moj megane II s tym istym motorom ma 8 rokov a 325.000km. Inak stoji 100 euro, co je v pohode a vymeni laik v pohode sam.