Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bazar: Renault Kangoo Express 1.5 DCI - Pozor na motor

Ladislav Černý Ladislav Černý 25. 10. 2013
9
47
Zobrazit náhledy (9)
Sklopné sedadlo spolujezdce spolu s dělenou a otočnou přepážkou výrazně zvyšují užitečné schopnosti minidodávky Renault Kangoo Express Na plechovou ložnou plochu vzorně navazuje prodloužení až k přístrojové desce Turbodiesel 1.5 dCi sice moc nafty nespotřebuje, ale před koupí ojetiny je třeba jej prověřit
Na český trh s ojetinami začínají ve větší míře přicházet Renaulty Kangoo poslední generace.

Končící leasingy zahraničních společností na vozidla vždy ovlivnily český trh ojetin. Pět let už také uplynulo od uvedení předposledního vydání malé dodávky Kangoo (nejnovější modernizace se na českém trhu zabydluje). Narůstá tempo, s jakým se importy generace z roku 2008 objevují. Dokonce se můžeme setkat s verzemi, které se v Česku zatím nikdy neprodávaly, jako je například testovaná. Jde o nejmenší ze tří vyráběných

délkových provedení modelu Kangoo, které se na tuzemský trh nedováží. Vůz o délce 3,82 m s nákladovým prostorem o objemu 2,3 m3 však může mnohé zaujmout. Není divu, protože konkurenční značky Citroën, Fiat a Peugeot podobně malá užitková vozidla prodávají jako samostatné modelové řady pod názvy Fiorino, Nemo a Bipper.

Šetřit za každou cenu?

Testovaný turbodiesel ve starší formě pracoval již v předchozí generaci malé francouzské dodávky. Dodávaný výkon 48 kW byl na tehdejší dobu slušný a spotřeba vynikající. Potíže se životností superúsporného osmiventilového čtyřválce vyprovokovaly několik postupných modernizací tohoto agregátu.

Do druhé generace Kangoo přišel turbodiesel 1.5 dCi v posílené formě 50 kW. To byl také případ zkoušeného vozu z roku 2008. Číslice 125 850 na tachometru napověděla, že pravděpodobně půjde o prodej vozidla těsně před výměnou rozvodů.

Nic moc

Turbodiesel nestartoval hned na první pokus, ale po zahřátí se opakovaně rozbíhal hned. Očividně již měl drobné nešvary, které se novému majiteli mohou kromě finančně náročné výměně rozvodů prodražit.

Není třeba hned podezřívat řidiče či firmy ze zanedbávání servisu, příčinou zhoršené kondice motoru mohlo být honění vozu po dálnicích. Agregát při rychlosti 130 km/h točil 3400 min-1, což z dlouhodobého hlediska neprospěje žádnému vznětovému motoru.

Do ulic ano

Rozvoz po městě je pro vznětovou patnáctistovku před posledními modernizacemi zasahujícími mazání motoru a životnost ložisek ideální. Nehrozí žádné přetěžování či dlouhodobý pobyt agregátu nad 3000 min-1. Výhodu testované verze však tvořila absence filtru pevných částic, který kvůli uzavřené konstrukci chtě nechtě musí být nákladně vyměněn.

Přítulná zvířátka

S trochou nadsázky lze říci, že manžety řadicí páky Renaultů Kangoo zvířátkům chutnají. Před pár lety jsme testovali tento použitý typ v jiné specifikaci. Vzpomínáme si, že rovněž měl prožraný kryt kulisy řazení. Je fakt, že její výměna není nákladnou záležitostí a tento úkon zvládne i laik.

Hlučnost

Starší verze modelu Kangoo nikdy nevynikaly odhlučněním. To platilo zejména pro užitkové varianty. Naše nebyla výjimkou. K dobru ji však musíme přičíst velkou variabilitu pro přepravu nákladu. Celé sedadlo spolujezdce bylo možné sklopit do podlahy, přičemž nejdříve putoval sedák do prostoru nohou a na něj se překlopilo opěradlo. Pravou část dělené přepážky mezi prostorem pro cestující a náklad bylo možné otočit vpřed a tím prodloužit ložnou plochu až k přístrojové desce. Řidiče chránila od nákladového prostoru otočená mřížová část přepážky.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor1.5 dCi
Typpřeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3)1461
Vstřik palivacommon rail
Největší výkon (kW/min-1)50/4000
Točivý moment (N.m/min-1)160/1700
Převodovkapětistupňová manuální
D/š/v (mm)3820/1829/1805
Rozchod P/Z (mm)1521/1533
Přední převis (mm)807
Zadní převis (mm)709
Pohotovostní hmotnost (kg)1210
Celková hmotnost (kg)1818
Pohonpředních kol
Spotřeba paliva (l/100 km)5,8/4,9/5,2
Objem nákladového prostoru (m3)2,3/2,6
Šířka mezi podběhy (mm)1185
Výška zadního vstupu (mm)1130
Nejvyšší rychlost (km/h)147
Objem nádrže paliva (l)60
Cena (Kč bez DPH)102 000

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - ladsla
motor
| 25. 10. 2013
jedine cemu nerozumim je servisni interval u mercedesu na tomto motoru. na citanu delam olej po 20ti tis.km bez ohledu na nejaky pochybny promenlivy interval, i kdyz auto ma 4 letou zaruku coz predpokladam ze bude najeto cca 200tis.km. neverim tomu ze vymena oleje dle mb tomuto motoru prospeje....jinak staci si jen overit fakt, ze citan ma jine vstrikovani. asi soudruzi ze stuttgartu zjistili ze u originalu to neni uplne v pohode ;-)
motor
| 25. 10. 2013
Omyl, casto mas v manualoch napisane, ze max otacky sa mozu drzat maximalne nejaky cas. Nikde (v automobiloch)sa nekonstruuje motor pre trvale pouzitie na maximalny vykon ;-)
motor
| 25. 10. 2013
skvele, posudzovat produkciu podla jedneho vylietaneho kusu >:D
motor
| 25. 10. 2013
zase tie kecyo zivotnosti benzinakov, ktore nemas cim podlozit :-!
Avatar - gld
STOP Sagimu a podobne priblblym clankum - den bez auto.cz
| 25. 10. 2013
Pozri sa, kým je to ešte o autách tak nech si tú oktávku alebo spaceback testujú aj 20 krát...ale prehrabávať sa v článkoch bulvárom o zlatokopkách a dekádu vyhorených spevákoch..ďakujem neprosím.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku