Novinky
Tohle uhýbání Fiatu z hlavních nosných segmentů evropského trhu je fakt trapné. Pokud neudělají špičkového nástupce velmi povedeného současného Punta a špičkový hatchback a kombík nižší střední třídy (Bravo), je to naprostá ubohost. To znamená, že ta automobilka si už ani sama nevěří... ;-\ :no:
:yes: TAK JEST!
A VÍ TO SNAD KAŽDÝ..KROMĚ NICH?
RIP FIAT.. :-!
Automobilky je mi líto.
Ještě že mají to Ferrari.. 😉
A VÍ TO SNAD KAŽDÝ..KROMĚ NICH?
RIP FIAT.. :-!
Automobilky je mi líto.
Ještě že mají to Ferrari.. 😉
No oni se relativně nedávno o špičkový HB nižší střední pokusili a výsledkem je Giulietta, která není špatná, ale nijak nad současnou mainstreamovou špičku nevyčnívá. Otázka je, kam by směřovali Bravo, které by nesmělo být lepší než je Giulietta.
To je velmi jednoduché - použili by platformu Giuliety s jednoduchou vlečenou zadní nápravou a asi i levnějším posilovačem řízení a k tomu by dali levnější motorizace a fiaťácký design. A hlavně udělali kombík! Je naprosto neuvěřitelné, že ho nevyvinuli od současného Brava, když prodlouženou verzi této platformy s rozvorem 2,7 m už měli vyvinutou pro Deltu 8-s :no: :no: :no:
Pravdepodobne kopirovali VW a ich Golf (v pripade Brava). Kombi Golfu je okrajova zalezitost, hlavny je HB. Na toho cielili a obetovali 15% predajov s tym, ze usetria povedzme 40% vyvojovych nakladov, ktore by pohltil vyvoj kombi. Jednoducho sa zamerali na najpredavanejsie modely v segmentoch. Pre zakaznikov pozadujucich kombi, pripravili Cromu, ktora zase vynehcala sedan, v tejto triede mensinovy.
To vsetko bolo doteraz spravne, ale bohuzial zlyhali v detailoch a kazde z tych dvoch aut malo svoje chyby, ktore tu nechcem teraz rozoberat, ale ja osobne by som pokracoval v rozvoji tych modelov, ktore su vo svojej podstate dobre a odstranil ich nedostatky. Ani Golf nebol hned dokonaly, ale generaciami sa dostal na prve miesta predjanosti.
Nepaci sa mi ako automobilky skacu na rozne smery v generaciach. Napr Stilo, konzervativny dizajn Golfu, ale samozrejme nie tak uhladeny. Stacilo ho rozvyjat v dalsich generaciach. Alebo rovnaky pripad Focus I, kozmicky dizajn, kritika. Tak Focus II konzervativny podla Golfu, zase kritika. Tak Focus III, kozmicky, zase kritika. Uz nech sa drzia jednoho a to nech rozvyjaju.
To vsetko bolo doteraz spravne, ale bohuzial zlyhali v detailoch a kazde z tych dvoch aut malo svoje chyby, ktore tu nechcem teraz rozoberat, ale ja osobne by som pokracoval v rozvoji tych modelov, ktore su vo svojej podstate dobre a odstranil ich nedostatky. Ani Golf nebol hned dokonaly, ale generaciami sa dostal na prve miesta predjanosti.
Nepaci sa mi ako automobilky skacu na rozne smery v generaciach. Napr Stilo, konzervativny dizajn Golfu, ale samozrejme nie tak uhladeny. Stacilo ho rozvyjat v dalsich generaciach. Alebo rovnaky pripad Focus I, kozmicky dizajn, kritika. Tak Focus II konzervativny podla Golfu, zase kritika. Tak Focus III, kozmicky, zase kritika. Uz nech sa drzia jednoho a to nech rozvyjaju.
presne tak suhlasim.... bez spickoveho brava a punta moze ist fiat do kelu... ani milion derivatov pandy a 500ky ich nespasi a nezachrani, taliani boli vzdu divni a robili nepochopitelne kroky ale v poslednej dobe su ich pociny skutocne hodne zamyslenia, velka skoda ze okrem brava a punta sa fiat vykaslal aj na barchettu fiat coupe a cromu, ale to uz je zase dalsi nekonecny pribeh , podobne je to aj s alfou a lanciou - tam tiez akosi tych aut stale viac ubuda ako pribuda v ich ponuke, smutna realita
jak dlouho jde srá t lidi, než se skutečně nasero u.
na to se stačí zeptat VW - dlouho!
Vlastní bratr přes varování koupil před 3 lety Oktávku.. 1.8 TSI 4x4... nemá ještě najeto ani 100tis km a motor je na generálku - a to už mu jednou opravovali přeskočenej rozvod.
Divoce to reklamuje... asi se půjde soudit o náhradu škody... (tedy ne Škody), ale víte co?
On to chce po opravě prodat a koupit si zase Škodovku!!!
I když s motorem 1.6 D.
Nechápu... fakt mi to hlava nebere.
Fiata prý nechce, protože slyšel, že je nespolehlivej.
Tak on SLYŠEL!
A KOUPÍ SI DRUHEJ STŘEP, KVŮLI KTERÝMU SE JDE SOUDIT?!!
Vlastní bratr přes varování koupil před 3 lety Oktávku.. 1.8 TSI 4x4... nemá ještě najeto ani 100tis km a motor je na generálku - a to už mu jednou opravovali přeskočenej rozvod.
Divoce to reklamuje... asi se půjde soudit o náhradu škody... (tedy ne Škody), ale víte co?
On to chce po opravě prodat a koupit si zase Škodovku!!!
I když s motorem 1.6 D.
Nechápu... fakt mi to hlava nebere.
Fiata prý nechce, protože slyšel, že je nespolehlivej.
Tak on SLYŠEL!
A KOUPÍ SI DRUHEJ STŘEP, KVŮLI KTERÝMU SE JDE SOUDIT?!!
ak chcu svoju buducnost polozit len na tom, ze vaecsina modelov bude niest rovnake/velmi podobne meno, tak mi to pride vazne komicke. ak si myslia, ze tymto si ziskaju popularitu, tak sa riadne mylia. uz dnes nerozumiem tomu, preco sa 500L vola 500L, ked s modelom 500 vlastne nema nic spolocne. to este len bude riadny zmaetok! :no:
....a úplně nejhorší je, že lidi ten F500L dokonce kupují.... no kam ten svět spěje.... Auto co nedává smysl má tu drzost být nejprodávanějším ve svém segmentu v Evropě.... Sodoma Gomora.... 😲 😲 :😉
Tak to asi ne! Jen 500L je za letošní rok registrováno dle SDA ( za měsíce1-10) 631 ks.
[odkaz]
Takže to s tím Fiatem, jak nám chtěl autor článku namluvit, tak tragické není.
[odkaz]
Takže to s tím Fiatem, jak nám chtěl autor článku namluvit, tak tragické není.
Evropa ČEKÁ na střední levné kombi, ať už linea, nebo bravo, nebo prostě něco ve verzi Weekend. Poslední byla Marea. Ani Stilo SW už nebyl pravý nástupce. Jaktože to vidí a vědí úplně všichni, jenom ne FIAT???
Kazdy tyzden tu citam, co Fiat, co Alfa Romeo, co Sergio, ... bla, bla, bla
Nikto im uz neveri a auto.cz by uz malo konecne prestat uverejnovat tuto trapnu Neverending Story s trpkym koncom!!!
Nikto im uz neveri a auto.cz by uz malo konecne prestat uverejnovat tuto trapnu Neverending Story s trpkym koncom!!!
Třeba proč tak otálí s uvedením 500X: [odkaz] To je velmi schopně vypadající SUV.
Taky se divím, proč FIat nedělá nějaký praktický kombík. Taková Marea Weekend, to je dokonalé auto - obrovský skladný kufr, dokonce sklápěcí nárazník. K tomu perfektní klínovitý italský design a tím pádem skvělá aerodynamika. Ty jejich dnešní krabice, včetně toho převlečeného jihoamerického Una nazývaného Panda, to je skutečně ostuda. Parádní Grande Punto už celé roky mrví a nástupce je v nedohlednu. Fiat prostě bude tak dlouho blbnout, že nakonec nebude mít co prodávat.
Taky se divím, proč FIat nedělá nějaký praktický kombík. Taková Marea Weekend, to je dokonalé auto - obrovský skladný kufr, dokonce sklápěcí nárazník. K tomu perfektní klínovitý italský design a tím pádem skvělá aerodynamika. Ty jejich dnešní krabice, včetně toho převlečeného jihoamerického Una nazývaného Panda, to je skutečně ostuda. Parádní Grande Punto už celé roky mrví a nástupce je v nedohlednu. Fiat prostě bude tak dlouho blbnout, že nakonec nebude mít co prodávat.
Sklapaci naraznik na Marei je skutocne spickova vec. Je mozne prevazat aj 3m dosky a tie netrcia do vzduchu z kufra, alebo velke mnozstvo nakladu, ktory moze stat az na sklopenom narazniku a lozna plocha je tym padom dlhsia este cca o 20cm.
Sklápěcí nárazník před Mareou měla už Tempra SW (tu jsem měl, skvělé auto), Regata Weekend a dokonce Uno Elba (kombíkové Uno). Největší výhoda toho byla, že když člověk vezl prkna, tak si přitom zavřel páté dvěře a v zimě měl v autě teplo. Výborná věc. Bohužel to skončilo se Stilem SW.
Psal jsem to tady už několikrát.
Bez nového Punta a Brava vč. kombíku jdou do háje.. 8-s
Auto jako Marea jim taky chybí..!!
S Pandou to tedy nevytrhnou. Ne každý bude chtít něco takového či derivát 500.
Asi se tam soudruzi italský ve FIATU už docela pomátli.. >😁