Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Video: Toto jsou finalisté Auta roku 2014

237 komentářů

Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Paulie88
Každej musí kliknout na Mazdu a bejt z ní posr*** ale vůbec nechápu proč ... Pro mě třeba naprosto nezajímavá značka zvlášť v těhle končinách. Já dal Peugeota, jinak nvm no, Jaguar je sice pěknej ale moc se tam nehodí mezi ty ostatní.
vrkuboy
Naopak! K Jagu se nehodí ti ostatní 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
Asi tak nejak
CharLee69
😉 :yes: výstižné. Že by konečný verdikt? 😄 Za tu nádheru by si to JAG zasloužil.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
:yes: 😄
figurka
Výborná poznámka. >😁 :yes:
Avatar - Choochoo
Choochoo
Jojo, Pazout. Kdys slysim jak mel kolega do 15tis asi 20 zavad ktere mu ani na foru neverili, tak chapu proc klikas zrovna na nej. Kdyz ho milujes neni co resit >😁
Avatar - eXp10it
eXp10it
A říkal vám to přímo kolega nebo kolega kolegy? >😁
Avatar - Choochoo
Choochoo
nejvtipnejsi je spotreba oleje, 1litr/1500km >😁
nebo praskla hlava, no jo, diesel, co cekat >😁
Makovnik
To je v pohode, tolko zere aj 1.8TSI >😁
Avatar - aproximus
aproximus
nelži
Pacho69
Litr lehkého topného oleje je dobrá spotřeba, to nedám, ani kdyby se celá rodina vodrážela nohama 😉
tempe73
No protože jsi * >😁 Proto 😄
Avatar - Emel
Emel
To je jednoduché... nejen že je to auto v širší špičce své třídy, ale navíc přináší i nová technologická řešení a je osobité designově. Lemy po třech letech se v této anketě nehodnotí.
tempe73
Musíš používat mozek ,než něco napíšeš >😁 Jinak to vypadá,že jsi blb :no:
Makovnik
Teba uz tiez dakto ojel, co?
Avatar - donPedro
donPedro
Což tak pro jednou nechat spát všecky ty value for money a podobné brainwashingy a volit srdcem, tedy motoristickým srdcem?
Avatar - Snooob
Snooob
Čiže Octaviu??? 😄
Avatar - donPedro
donPedro
Ni, zrovna Octavia jset volbou rozumu ... :-!
Avatar - kaa
kaa
Já bych řekl že spíše nerozumu.
Jeník0152
Na ochcávku sere bílý tesák.
Avatar - Egi
Egi
Nechápu, jak může vést mazda se škodou. Když komukoliv položím otázku, po kterém autu z těch pěti by opravdu toužili, měli jeho plakát na zdi a pokaždé, když projede okolo se za ním ohlédli, tak většina lidí odpoví, že F-Type.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tohle ale absolutně není o tom, co máš na plakátu. Kritéria jsou jiná.
Avatar - Egi
Egi
A o čem tedy. Auto roku musí být přeci nejlepší auto roku. A podle čeho lépe posuzovat to ,,nejlepší" než podle toho, kolik lidí po něm touží. Budete se divit, ale Octavii jsem pomáhal vyvíjet, ovšem jako auto roku bych jí nikdy nevolil. Může být kvalitnější, pohodlnější, větší kufr, ale i tak je prostě F-Type lepší auto..i kdyby bylo rezavé a mělo jen tři kola. Protože jde o ten pocit, když si do toho sednete, nastartujete. Do F-typu se budete každý den těšit. Octavia bude jen další auto, se kterým odvezete děti do školy a manželku na nákup
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To by vítězila zásadně nedosažitelná auta typu S-kláda či Aventador. Výpovědní hodnota pro běžného smrtelníka by byla minimální. Auto roku (nejen české) hledá zkrátka takový mix dobrých vlastností, cenu nevyjímaje, ideální kompromis.

Neříkám, že tvá idea je špatná, ale nemá smysl ji uplatňovat v této anketě.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pacho69
A některý lidi zase nechápou, že nikdo neocení stánek na Václaváku michelinskou hvězdou...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já bych ty hvězdy nezatracoval, ale to cenová úroveň různých kategorií nemusí odpovídat jak chutná to je fakt 😉
Pacho69
pardon, nebavíme se o nějakých nálepkách se Zdendou... Michelinská hvězda nic neříká o ceně. Je ale logické, že špičkový kuchař je špičkově ohodnocen a to se musí promítnout do ceny pokrmu. Asi podobný rozdíl, když tě jezdit na motorce bude učit Pavel Liška nebo Valentino Rossi...

Stánkem na Václaváku jsem myslel Octavii. Nová generace přináší lepší snad jen multimediální systém, v té pětici ji beru jako "domácího" zástupce, protože jinak tam vlastně jen zabírá místo... Ale to je jedno, tady stejně za pokrm roku vybereme řízek z bramborovou kaší... 😉
Avatar - Emel
Emel
Ad Octavia - a co třeba taková nepodstatná věc jako motory? Je tu nové 1.4TSI 103kW, je tu nové 2.0TDI 135kW, nové 2.0TDI 103kW, nové 2.0TSI 162kW, nové 1.8TSI 132kW.

Nebo systém automatického parkování? Automatické přepínání dálkových světel? Emulace samosvoru 😁S? Adaptivní tempomat? Celkově pasivní bezpečnost? A je toho ještě mnohem víc...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hergot ty máš tu oktu nabušeouj, Zkus se takhle navrčet třeba S-kládu >😒]
Avatar - Emel
Emel
S-Klasse nekupuju 😉 . Ale Mazdu mám nadřenou taky...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak to jo, to beru :yes: 😄
Avatar - hijack
hijack
Co je na nich nove? Aha ze sa zacali montovat aj do Octi? To je tak vsetko..tie motory ponuka celi koncern takze namiesto Octavie tam mohol byt plagat s logom koncernu a s vypisom : Pozrite toto vsetko mame nove a montujeme to do vsetkeho.. :no:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
figurka
Ale chápou, jen s tím nesouhlasí, resp. OK, ale pak se anketa nemůže jmenovat auto roku.
Left
Například já bych ale opravdu řekl O3.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je mi tě líto >😒]
JaMM
Bud tak foti zamerne alebo nevie pouzit techniku. :no:
Ten P308 vyzera ako zmensenina. Najprv som si podla rozmerov myslel, ze to je P208.
fahrenaufderautobahn
jde o český auto roku. a jaký jiný auto to má bejt než to, který se stává součástí života v česku, plní jeho ulice a ač je to novej model, tak vypadá už jako starý známý. v týhle pětici je jen jediný auto, který v česku něco dokáže. 😄
Avatar - Atlis
Atlis
nech si hlasuju na co chcu, jag je jag :-!
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Jaguár nechci, mám rád kvalitní německá auta
Avatar - Choochoo
Choochoo
Jaguar bude asi kvalitni stejne >😁
Cize priemer.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty zas perlíš :yes: >😒]
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
v kombinaci s podmínkou o motoru uprostřed tak vlastně zbývá jediné auto - Audi R8 - které ovšem jaksi není ve výběru >😒]
jamp
Mam rad kvalitne prispevky a clanky, ale od teba edo fokt sa ich asi nedockam, holt sa nerobia z ropy >😁 .
Ako nastrocny by som volil asi jaguar, ako po 20rocny asi 308, po 30 tke octaviu, po tom zazitku v 40tke mazdu, v 50tke mercedes a vo veku, ked nedovidim na hviezdu na kapote,tak mazdu.
dave19
No to si země děláte *? jako ja může někdo hlasovat pro Škodu Ocravii když nepřináší nic nového ani převratného.
jossalito
A nějaké jiné auto něco převratného přináší? >😁

Možná tak eSkláda, ale ta je mimo dosah 99,9% populace v ČR.
Avatar - Egi
Egi
Ale to není o dosahu populace, to je o tom, jaké je auto a nezáleží na tom, jestli na něj máte
jossalito
Jako myslíš místní anketu Auto roku?

Tak se podívej, co pravidelně vyhrává onu místní anketu v Rumunsku. :-!
Avatar - Egi
Egi
tak zaprvé je mi srdečně jedno, co vyhrává v Rumunsku, i když je mi jasné, že Dacia. Ale jde o to, že když se nějaká anketa jmenuje Auro roku, kdekoliv na světě, tak přeci nemůže hrát cena vozu roli. Auto roku má být zkrátka nejlepší auto roku a ne průměrné auto, které bude sloužit jen jako dopravní prostředek, nepřinese nic nového, nic převratného a ani dobrý zážitek z jízdy. Z těch pěti by šel Jag a M-B ostatní jsou recyklace už vymyšleného
jossalito
Přesně jsi napsal, o čem to není. To by v podstatě jedno auto na světě (přirozeně to nejlepší) vyhrálo všechny světové ankety a? A nic. Naštěstí to tak není. :-!

Ale abych tě nenechal tápat, udělím ti takové názorné popostrčení.
Vem si nějakého indiána v peruánských horách. Je pro něho nejlepší eFTajp? K čemu? Vždyď by s ním ani nikam nevyjel. Akorát by se na něj mohl chodit dívat. Asi by to pro něj nebylo to nejlepší auto na světě...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...no...dostat tolik palců od Toppera tak si najdu asi jiný web >😁 >😁
Avatar - Fechta74
Fechta74
indián v Peru asi nejspíš upřednostní osla před autem, ale to je vedlejší. Co člověk, to názor(potřeba) a to platí i o anketách. Za mě jednoznačně Jag, ne proto, že je v mých očích nejhezčí, nejemotivnější a spolu s S-klasse (nejsem Mercedesovej) jasně technologicky nejvyspělejší auto, ale protože Jaguar odvedl kus práce, zatraceně dobrý práce, a pro značku představuje tohle auto obrovský skok kupředu. S trochou nadsázky si dovolím říct, že inženýři v Jaguaru se nadřeli asi nejvíc ze všech. Za mě JAGUAR!
JaMM
Myslim si, ze namiesto osla presedla na model LAMA 4x4 [odkaz] 😉
parafin
keď to zoberieš takto, tak inžinieri v mazde sa nadreli ešte podstatne viac. nová 6 je komplet nové auto. nie je na nej jediný diel zo starej mazdy. a všetko si to vyvinuli sami. JAG je súčasť koncernu, takže zrejme niečo majú spoločné inými autami (to teraz iba tipujem).
J4K
Vy jste asi fakt hloupější, než doposud vypadalo, promiňte 😲
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😁 >😒]
jossalito
Příspěvěk jsem napsal proto, že mnozí zde nejsou schopni uchopit mnohem jemnější nuance, než je schválně přihlouplý příklad s indiánem v Peru. Kdo to bral smrtelně vážně, moc toho v hlavě nemá. :-!

Někdy mi opravdu připadá, že uvažování některých diskutérů je na tak mizerné úrovni, že by se snad raději ani neměli vyjadřovat, když nejsou schopni pochopit smysl příspěvku. A nikoliv ten doslovný.
figurka
Vzhledem k těm palcům se ukazuje, že jsi to trefil >😁
Mám pocit, že s bleskizací zdejších stránek se také zvýšil výskyt diskutérů s blesk úrovní.
figurka
Ó díky, anonymní diskuzní hrdino. >😁
jossalito
Nemám ti taky naložit toho černýho uhlí? >😁 >😒]
_MT_
Anketa může být, o čem se jen organizátorům zachce. Bohužel pro tebe není o nejpokrokovějším autě. I takovou by F-Type nevyhrál. Ani o nejemotivnějším. Nikdo ti nebrání si založit vlastní anketu. Ostatně jsou magazíny, které vybírají mezi sportovními vozy. Třeba EVO vyhlásilo 991 GT3 za své auto roku 2013. Na druhém místě F12b a na třetím SLS Black Series. F-Type se nedostal ani do osmičky.

Jen by mě zajímalo, co je na F-Type tak revolučního? Myslel jsem, že je to recyklát, když si půjčím tvou terminologii. A vyhovuje mi to. Tak co mi uniklo?
Avatar - Emel
Emel
Mazda do jisté míry ano.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Co?
Avatar - Emel
Emel
Balík Skyactive - atmo benzíny s vyšší kompresí, diesel plnící Euro 6... a nějaké kravinky k tomu. Neříkám že by z toho měli všichni padnout na zadek, ale nějaká technologická invence v tom je.
_MT_
Pokud mohu soudit dle Golfu, tak Euro6 diesel má i ta Octavia. Nějaká míra pokroku je nutná. 14:1 zážehový motor je asi to nejzajímavější na celém SKYACTIV. I když některé mají 13:1, aby nevyžadovaly palivo s vyšším oktanovým číslem. Tak mě teď napadá, máme v ČR 13:1, nebo 14:1 verze? Ví někdo? Nechce se mi hledat. 😄
Avatar - Emel
Emel
Octavia má jen Euro 5.

Česká verze Skyactive jezdí na N95 normálně... poměr nevím.
_MT_
Máš pravdu. Teď jsem se podíval na technické údaje (v Německu) a ani naftová RS není Euro6. Přitom Golf má Euro6 verze (jak 1,6, tak 2,0 TDI). Je to pořád ten samý motor, liší se jen jedním modulem, ale je to zvláštní strategie (vlastně není tak zvláštní, Euro5 jsou levnější a někam ty moduly musí nastrkat, když už je udělali). Jediná výjimka je benzínové RS, ta má udávanou Euro6.
Avatar - Emel
Emel
Benzínové RS má Euro 6 díky kombinaci přímého a nepřímého vstřiku, to je celkem zajímavá technologie. Jenže je tu ještě jedna filosofická otázka... Skyactive je technologie Mazdy, zatímco Octavia svým způsobem jen osazuje jednotku od VW. Proto Octavii jako invenční auto nevidím. Jako kupujícímu je mi to jedno, ale v anketě bych třeba toto zohlednil.
_MT_
1,8 TSI má stejné vstřikování a pořád udávají Euro5. Tedy předpokládám, že neukuchtili nějakou verzi bez něj.

Na vývoji se dost často podílí externí firmy. Takže bys mohl debatovat, co vlastně udělá automobilka. Fungují jako celek a tak se na ně musí člověk dívat. Pokud bys dával ceny za zásluhy, pak celé skupině. Pokud hodnotíš modely, tak je celkem jedno, kdo co vymyslel, důležité je, co ti kdo nabízí a za kolik. Že mají dvacet modelů, do kterých to mohou obratem strčit, je pro ně plus (kratší návratnost, menší riziko). Nižší třídy stejně většinou nic nového nepřinesou. To je práce dražších aut. Pak je jen otázka, kdy to někdo dostane do nižších tříd. Konkrétně plnění Euro6 nevidím jako inovaci. To je nutnost. Mají na to nějaký termín a musí to stihnout.
Avatar - Emel
Emel
Já se nechci moc ztrácet ve filosofických otázkách... prostě pokud dají motor z Audi do Golfu a následně do Octavie, tak je to pořád dobrý motor, ale tu inovativnost už u něj nevnímám.

U Sky-D i 2.0TSI je zajímavé to, že se Euro 6 plní bez nějakých specifických filtrů pevných částic s aditivem - tohle jsem jen někde zaslechl, tak mě kdyžtak opravte, ale
- čeká se, že nové benzíny budou obecně potřebovat filtr pevných částic pro Euro 6 a diesely budou potřebovat filtry s aditivem?
_MT_
Dříve se to říkalo - tedy že bude potřeba filtr pevných částic pro plnění Euro6 u přímovstřikových benzínů. Ale vývoj jde dopředu a Euro6 nebylo ve finální podobě. Teď se o tom nějak nemluví. Další bod bude změna cyklu, ve kterém se emise (a tedy spotřeba) měří. To bude pořád Euro6.

U dieselů máš pravdu. Většinové řešení bude DPF se SCR. Tady Mazda asi jako jediná šla cestou jen DPF. Ale sami říkají, že je to kvůli nákladům spojeným se SCR. S tím právě souvisí nízký kompresní poměr jejich dieselů.
_MT_
A podíval jsem se i na Mazdu (6), dvoulitry jsou 14, dvou a půl litr je 13, pokud mohu věřit českému katalogu. Mám takový pocit, že to nedělali kvůli Evropě, ale kvůli USA, kde je standardem 91 RON (plus mínus).
Avatar - PERNO
PERNO
Hrozne kolko hlasov ma ludove auto Octavia >😁 Nehovorim ze nova generacia nie je krajsia, lepsia atd, ale ako auto roka? Prosim Vas, trochu sebakritiky. Aj Peugeot priniesol viac inovácii ako Škoda (exterier nehodnotim, to je kazdeho osobna vec), o ostatnych autach ani nehovoriach. Genialny pokrok.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Peugeot 308 se mi hodně líbí. Ale co konkrétně přinesl víc než octavia?
novice
Treba full LEDky? Nekdo by mohl rict, ze vypada jak ikona Golf, pro nekoho muzou byt inovaci budiky nad volantem.
Nejdriv se mi nezamlouval, ale ted az na nektere detaily se mi uz libi.
Podobne Mazda ma par much, ktere by mi vadily, ale mozna bych je prekousl.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Takže full LED světla, která mimochodem nabízí už leon a jinak umístěné budíky. Tedy ani jeden z nich nepřišel s něčím, co by už tu nebylo. Naopak některé věci, které se již nabízejí v nižší střední nemají. Podle mě si ty auta nemají co vyčítat nebo závidět.
novice
Jsou to zmeny, nekomu to muze vyhovovat, jinemu vadit. Leon ma ty LEDky za priplatek i v nejvyssi vybave.
Avatar - PERNO
PERNO
prepracovane svetla ako bolo spomenute, budiky a palubna doska , ale oproti sterilite v škoda superauto motors je to urcite zanedbatelne
Avatar - Wačice
Wačice
Tak jako je v každým filmu nějaká komická postava na odlehčení, tak v tomhle výběru je tam Octavia. Jestli vyhraje, tak už je určitě někde v systému veliká chyba.
lukas13
>😒] to pobavilo :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ze moj tip na vitaza je P308 😄

druha bude asi mazda tak octavka medak a jaguar

aj ked realne by poradie malo byt asi opacne
Avatar - VWrofl
VWrofl
je tam jako pěst na oko >😁 Ale stejně je to celé jen velká šaškárna, protože se porovnávají vozy s naprosto rozdílnou filozofií.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
Katikakus
U me vitezi jednoznacne Jag, vitezem ankety ovsem tipuji Mazdu.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Proč Mazdu?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
bo
Avatar - Katikakus
Katikakus
Pouzite technologie, resp. jejich inovace a design. No a v neposledni rade je to ridicsky skvele vyvazene auto.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Kde je nový Porsche Cayman?

ná místo toho je tam ten de-bilní předražený F-type od Taty
Avatar - Choochoo
Choochoo
Co s tim pomalym Caymanem? >😁
Kaufi
Zakladna 911-ka dokazala pokorit F-type a to dost vyrazne, takze by som sa vobec necudoval, keby Cayman bol na urovni F-type. :-!
Mimochodom ja by som dal hlas o naj auto Jaguaru, alebo MB, pretoze podla mna urobili najvacsi pokrok oproti predchodcom.
Avatar - iudex
iudex
Ktorý F-type? Sú tri motorizácie. :-! Pretože ak základná 911 (257 kW) pokorila základný F-type (250 kW), čo je na tom čudné? Plus tie autá sú koncepčne odlišné (motor vzadu vs. vpredu, manuál vs. automat...) a 911ka pravidelne poráža aj silnejšie autá, takže by som aj z prípadnej porážky F-typu s 911kou žiadne veľké závery vo vzťahu k F-type nevyvodzoval.
_MT_
Prostřední, tedy silnější šestiválec. Proti základní 911. Naložený, ale pořád citelně levnější, Cayman S je skoro stejně rychlý jako holá Carrera. A někomu přijde ještě lepší co do požitku z řízení. Ale možná byl i nějaký test se základním F-Type. V tomhle souboji 911 těží z nižší hmotnosti.

Ne že by na tom nějak záleželo. Když chceš F-Type, koupíš si F-Type. Osobně bych řekl, že F-Type je ještě víc GT než 991. Naopak Cayman je víc sportovní auto oproti většímu sourozenci.
Avatar - iudex
iudex
Jasné, záleží na kontexte a súperoch, ktorých vedľa Jagu postavíš. V porovnaní s malým mrštným Caymanom je F-type gétéčko, vedľa echtovného gétéčka ako XK je F-type malý športiak. 😉
_MT_
Hodně záleží, co vlastně chceš. Když dojde na britské roadstery, pořád mám radši otevřený malý Aston než F-Type. Když má dojít na srdcovky. Po těch letech na trhu ho celkem vymazlili. A ta karoserie. Nedostatků má dost, ale je to Aston Martin.

Ještě zajímavější podle mne je, že Carrera S zvládne porazit V8 F-Type. A ten rozdíl v hmotnosti, přičemž Carrera má navíc trestnou lavici a navíc ani není (celo) hliníková. Přitom pocitově tužší karoserie (čísla jsem nehledal). F-Type je vedle 911 kladivo, chuligán. A ať si kdo chce říká co chce o elektrickém řízení Porsche, je lepší než to v F-Type. A to mluvím o Carreře, která má z nových Porsche řízení, řekl bych, nejhorší (možná už je venku nová kalibrace, protože verze, které šly ven později, byly lepší než C2/ C2S). Nic to nemění na tom, že se mi líbí. Je to rozhodně bavič. Ale vedle 911 tak trochu den a noc. Jsem celkem zvědavý, jestli kupé doladili, nebo jestli bude R jen ještě větší chuligán než V8 S.
Petrko
Kdyby na něj tvůj táta měl a koupil ti ho, tak věřím tomu že v létě až by jsi jel na kávičku moc rád by jsi zastavil před kavárnou s předzahrádkou. Pak by jsi v tom Jagu chvíli seděl a předstíral že něco uklízíš a teprve až by se otočily všechny hlavy aby viděli kdo to přijel, by jsi pyšně vystoupil. A to co jsi napsal ty je pouhý žvást prostého pobíječe much.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jamp
Az pride v redakcii nanho rad pri testovani jaguara, som zvedavy, ci odmietne >😒] >😒]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
MariAchi
Čas od času se někdo rozhodne překonat nějakej rekord.
Ty ses evidentně rozhodl překonat zdejší rekord ve de-bilitě komentů. Nevěřím totiž, že by někdo dokázal vypotit takovou neuvěřitelnou hromadu de-bilit jen z pouhé neznalosti, nebo nezkušenosti.
Takže - povedlo se, gratuluji, na tebe je i top ten Zlatého Ventilku málo.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
o tom není pochyb
Avatar - Jenik3
Jenik3
Pro mne je vítězem designu Mazda, funkčně Škoda a šelmička to je srdeční záležitost.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Škoda je funkčnější než Mazda? Zajímavý, povídej přeháněj >😒]
_MT_
Počkej, to chceš říct, že Mazda má lepší design než Jaguar? 😲 A Škoda do funkčnosti překoná Mercedes? >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
igorvrazic
musi vyhrat Octavia...nebudte smiesni,nejde predsa o kvalitu!
Avatar - eXp10it
eXp10it
Prosím ty lidi co by dostali k vánocům raději oktávii než jaguára ať se mi ozvou do SZ, mám pro vás príma vánoční nabídku. Uděláme si navzájem radost - vy mi dáte jednoho jaguára F-type v základu a já vám za něj výměnou oktávii v plné palbě jakou jen budete chtít.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😁 >😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Merc S jednoznačně stanovuje třídní poměry. Jag F-type je estetická nirvána, továrna na emoce. Mazda 6 je zajímavý protiproud a svým pojetím nemá konkurenci - ostatní zkrátka zvolili jiný přístup. Peugeot 308 jednoznačně překvapení roku, ambice být francouzským Golfem je opravdu na dosah a z estetického hlediska sedlo vše výborně.

Ale Octavia? Proč Octavia? Vesměs je to vůči minulé generaci jeden krok vpřed a půl kroku vzad. Že z Octavie vyrobili levnějšího Passata a trefili aktuální vlnu zchudlé Evropy je sice fajn, ale tohle si nemyslím, že by mělo být hodno ocenění auta roku...

Za mě P308. Inovativní, krásný a poctivě vyrobený :-!
igorvrazic
Z vlastnej skusenosti radsej Octaviu III ako 308...ale len kebych si mal vybrat z nich dvoch,osobne som klikol na mzd6...ale platonicky radsej F-Type s tym S-Klasse 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já jsem možná něco přehlídl... ale co je na té Mazdě tak inovativního? Za mě rozhodně Jag, Pak S-Classe, 308 a M6 a nakonec Octavia.
_Teddy_
Povedal by som ze na tej mazde je inovativneho dost vela. Napriklad cely ten balicek "skyactive" technologie. Dalej vytrvaly trend Mazdy robit sice vacsie auta, ale zaroven redukovat hmotnost. Vyborny podvozok, podla mna najlepsi v strednej triede (medzi beznymi autami, samozrejme). Rokmi overena spolahlivost. Atd, atd. Ja nie som zrovna vysadeny na japonske auta (a vobec azijska produkcia nie je moja krvna skupina), ale musim priznat, ze M6 ma oslovila...

Samozrejme ak mozem vyberat (a hlavne nemusim platit!) tak berem Jag alebo S-kladu. Lenze "auto roku" by malo byt zaroven auto pre masy, a nie auto pre par vyvolenych. Naviac, obavam sa ze v tejto sialenej dobe by bol Jag alebo Mercedes ako auto roka "ekologicky nepriechodny". Takze podla mna bud M6, alebo 308. Octavia tam podla mna nema co hladat. Je to sice vyborne auto, ale vsetko co priniesla "noveho" je maly facelift. Dost malo na "auto roka"...
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, Octavia nielenže nepriniesla nič nového, ale fakticky je oproti minulej generácii krokom späť (torzka vzadu). Kdežto rozdiel medzi súčasnou M6 a minulou 6kou je galaktický.
Za mňa z rovnakých dôvodov M6.
Lubos.1
Je nutne dodat, ze aj Mazda priniesla v novom modeli lacnejsiu napravu, tentokrat prednu.
_Teddy_
To je tiez pravda, a da sa to poznat. Ale ten rozdiel (mcpherson versus lichobeznik) nie je az taky velky, ako multilink versus torzna priecka.

Co mne osobne na novej M6 vadi je to, ze spravili sedan s profilom liftbacku (vzadu strecha dost klesa), ale nie liftback. Z praktickeho hladiska mi liftback chyba, aj ked uznavam ze sedan ma vyhodu vo vyssej torznej tuhosti karoserie...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Za mě P308. Inovativní, krásný a poctivě vyrobený. Za mě P308. 😉
Nepsal jsem, že M6 je inovativní, ale že jde proti proudu
Avatar - aproximus
aproximus
taky jsem volil P308, ikdyž mi francouzi moc nevoní. říkám si, auto roku? tak pak musí být evropské, esteticky a kvalitativně na úrovni, praktické, svým způsobem přelomové a dostupné. to vše 308 splňuje.
tempe73
Tak tady je jasné,že vítězem je M6 a zbytek se může hádat mezi sebou o druhé místo.M6 byla vítězem,v době konceptu.
marianek
Tato anketa jiz ztratila svoji opodstatnenost. Drive byl jednim z nejdulezitejsich atributu prinos automobilismu a prave timto byla anketa zajimavou. Po tichem vyskrtnuti/snizeni dulezitosti teto stezejni soucasti ankety se tato stava (podle meho) zbytecnou a napr. lonsky vysledek je toho smutnym dukazem.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
marianek
Ptas se jako maj. Haluska 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
marianek
Ne Kefaline, ptas se dost prihlouple, stylem mistniho jelita. Priste se budes ptat na definici cervene na semaforu.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nagano
Proč je na fotkách RSo, když v soutěži je zařazena Škoda Octavia? Ostatní automobilky, když tam mají svého zástupce tak tam taky dají GTI místo Golfa, GT místo 308, RS6 místo A6 apod.? NE!

To zase jenom škodovka si prostě tu svojí rovinu naklání trochu na svojí stranu.

Jinak ano, jedním z kritérii je Value for Money, nicméně to nic neřeší...pro člověka co má 3 miliony na koupi auta, je Value for Money taky důležité, ale ve vyšších hodnotách. Takže tvrdit, že díky Value for Money to musí vyhrát Okta nebo M6 je totální nesmysl...Value for Money se musí posuzovat v rámci shodných aut (nechci říct třídy)...nejde porovnávat Value for Money mezi Oktou a F-Type, ale třeba mezi Oktou a 308 a nebo mezi F-Type a Boxster nebo třeba Z4...
_MT_
Když už o tom chceš filosofovat, hodnota je subjektivní. Takže žádné objektivní hodnocení na základě "value for money" nelze postavit.

Co se týče fotek, předpokládám, že porotci mají/ měli k dispozici větší vozový park, než co je na fotkách. Poku by se rozhodovali na základě jednoho kusu (plus předchozích zkušeností, které můžou, ale nemusí mít s danými modely), tak si tu anketu můžou tuplem strčit za klobouk.
Nagano
Jistě, že hodnota je subjektivní...to moje zamyšlení na VfM byla jakási reakce na zdejší diskuzi, kde obhajovatelé Okty se ohání VfM...
Mít v soutěži jako jedno hodnotící kriterium Value for Money je nesmysl...to by tam rovnou mohli dát kriterium, kdy by odborná porota novinářů hodnotila to jak se jim auto líbí...(i když to samozřejmě novináři berou v potaz, ale neměli by).

Co se týče fotky...novináři samozřejmě hodnotili na základě širší palety aut, měli zkušenosti s několika kusy jednotlivých kandidátů, ale ta fotka tady na auto.cz a bůhví, kde jinde se ještě objeví ovlivňuje širokou veřejnost, která také hlasuje...a to mě vadí, nikdo jiný něž škodovka si to prostě nedovolí...
_MT_
Škoda snad dělala tyhle fotky? RS je už zkrátka na trhu a očividně je k dispozici. Což je víc o štěstí než o čem jiném. Tyhle ankety bývají dost o štěstí (nebo o pečlivém plánování) - o tom, jaké nabereš konkurenty. Jsou roky, kdy můžeš být sebelepší a máš prostě smůlu. RS není špatná nabídka a vsadím se, že hraje roli u porotců.

Drahá auta obecně těžko získávají nejvyšší pozici. Mimo jiné se tu projevuje zákon klesajících výnosů. Nikdo nezpochybňuje, že mají své kupce. Takové auto by muselo být něco opravdu výjimečného. A kdykoli něco takového vyhraje, můžeš pochybovat o tom, jestli se porota nenechala unést a skutečně se držela pravidel. Nehledě na to, jak nadšenec v tobě může být s výsledkem spokojený.
Jeník0152
Je to prostě česká "ochcávka"!!! Přečůrá i BMW, Mercedes, Audi.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Hezká anketa, klub vlastníků korodujících japonských vozidel s 250k km na hrbu zaktivizoval všechny své síly a Mazda v anketě vede. Nyní bude nutné ten úspěch v anketě přetavit v úspěch na prodejnách Mazdy, tady vidím trošku problém >😁

Volba bez ohledu na peněženku, tak je vítězem Jag. Volba s ohledem na peněženku, tady je to těžké Octavia nebo P308? Obě jsou to výborná auta. P308 na francouzské poměry je opravdu velmi dobrá. Jsem patriot, tedy peněženka říká Octavia. Králem je samozřejmě Mercedes, bez ohledu na sluníčkové ekologické kecy, je to velké, pohodlné, promyšlené auto. Špičkové materiály, budí to respekt a image to má jako prase. Tedy Mercedes :yes😒br />
Nějak mi z toho vypadla ta Mazda >😒]
Petrko
Jj hrdino, přesně jak píšeš. Chudák Mazda vyrobí takové auto a ne a ne to prodat a nebo se mýlím a někde jsem četl že ho nestíhají vyrábět, asi nějaký informační šum. Ty to víš nejlíp.

Jo a nepiš tady kraviny o českém trhu, ten pro žádnou automobilku není relevantní. Ani pro Škodu ne.
Avatar - Emel
Emel
Mícháš dvě věci dohromady. Pro mě je taky favoritem Mazda, protože
1) přináší / rozvíjí zajímavé technologie Skyactive - ne že by to byla pecka století, ale je to zajímavá reálně fungující technologie
2) pomáhá definovat výrazný designový styl Mazdy
3) je to prostě dobré řidičské auto bez výrazných slabin

Že pak pohledem value/money dostane třeba přednost Octavia je věc jiná.
Lubos.1
Jednu slabinu nova Mazda 6 ma. Je hlucna, co sa tyka aerodynamickeho hluku pri rychlostiach vyssich ako 120 km/h.
Value/money pre Octaviu je nezmysel. Ako lacne auto bez vybavy a so slabym motorom je to dobra volba, ale pri vybere podobneho motora a vybavy ako Mazda 6 je Octavia drahsia, co je pri o triede nizsom aute dost trapne.
_Teddy_
Tak toto som si do tych 130km/h nevsimol, a siel som na sedane s benzinom. Este predtym som sa previezol v predchadzajucej verzii M6 (neviem ako to oznacuju) a tam bol aerodynamicky hluk vyssi. Mozno preto mi to u novej M6 nevadilo. Tam som si ale vsimol ze je trosku hlucna od kolies, myslim odvalovanie, nie prepruzenie/nerovnosti. Pripisal som to na vrub zimnym pneumatikam...
tempe73
Hlučná? 😄 😄 Sem si nevšilm ani ve 150 km/h >😁 Nepleteš si to s Tvojí Dacií? 😄
Lubos.1
Daciu mas mozno ty. Ja novu 6 vlastnim preto to sem pisem. Okrem toho som vlastnil aj predoslu (GH) a dokonca aj tu prvu (GG). Staznosti na aerodynamicky hluk pri novej 6 je plny internet. Pri predoslej GH to bolo lepsie.
Avatar - iudex
iudex
No ja ako vlastník dvoch nemeckých áut, práve objednávajúci ďalšie nemecké auto som tiež klikol na M6. Ako to zapadá do Tvojho zjednodušeného pohľadu na svet? 😉
Mixo
Mondeo je německé auto?
Avatar - iudex
iudex
Kolín nie je v Nemecku? Saarlouis nie je v Nemecku?
Mixo
Ford je americka znacka, která ma pro Evropu sve vlastní tovarny a vyvojova centra.

Mozna jinak, je i30 české, evropske, anebo korejske auto?
Avatar - iudex
iudex
Ford sa dlhodobo, až donedávna vnímal fakticky ako nemecká značka, lebo centrála európskej divízie Fordu bola v Nemecku (Kolín), tu prebiehal R&D, tu sa vyvíjali všetky modely predávané v Európe a mnohé sa aj priamo v Nemecku vyrábali (Saarlouis). Iste nespochybňuješ, že európske portfólio Fordu bolo ešte pred pár rokmi úplne iné, ako americké a aj modely nesúce rovnaké meno sa dosť odlišovali. Preto bolo dôvodné hovoriť o "nemeckom" Forde.
Nová stratégia One Ford toto zmienila a teraz je napr. Focus jeden globálny model pre celý svet, preto je už pre "národnosť" automobilky rozhodujúce sídlo materskej firmy a teda Ford je treba považovať za americkú značku.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mixo
V dnesnim globalnim svete je obecne vzato tezke nalepkovat něco jednou vlajkou. Z pohledu současného a plánovaného produktového portfolia je však Ford pomerne jednoznacne americky, neboť i evropske modely jsou deriváty puvodne amerických konceptu.
Avatar - iudex
iudex
Zo súčasného pohľadu máš iste pravdu. A niektoré modely nie sú už ani európskymi derivátmi amerických verzií, ale identickými autami (Focus, nové Mondeo). Čo ma teda extra neteší. ;-\
Petrko
Ano a když měli vývoj v GB . Vyráběly se tam Zephyry, Consuly, Cortiny atd. Myslíš že to byla anglická značka? Smiř se s tím že Henry Ford založil Ford Motor Company v USA a nikdy jí nikomu do jiného státu neprodal. Zůstaneme tedy u toho že Ford není ani německá ani anglická značka.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jamp
Skoda je nemecka ? Ved predsa patri VW a cesku v nej nepatri nic....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To máš jednoduchý, když to bereš podle místa výroby tak je oktávka vyrovená v Mladý Boleslavi česká a zrovnatak českej je i30. Ale bacha sou i okty vyráběný mimo česko 😉
No a když podle majitele tak je holt asi německá >😒]
jamp
V Indii neviem, možno je to OCTAVIA, ale v Číne je to niečo v RUI ruji. A pri tej veľkosti si v nej párik číňanov može pekne zarujiť 😄
Jeník0152
Ochcávka? Neboli Octa! Vždyť je to Němec jako poleno, jen nacinalističtí češi to nechtějí přiznat!!!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mixo
opet ovlada prostor, a to se ještě nevyjadrili diskusni admiralove letky kamikadze.

Jako byvaly majitel mazdy 3 jsem auto vnimal vždy pozitivne, ale neslo prehlednout katastrofalni nedostatky😒br /> - odhlucneni
- infotainment
- uroven interieru

Div se, ale i přes veskery boom jsmenem Skyactiv uvedene 3 velke nedostatky pretrvavaji i v Mazde 6. Dostanete sice jizdni zážitky, dobry podvozek, presnou převodovku, ale opet je to něco za něco, nikoliv celkove vyvazeny vuz. Takze Mazda není vsestranne nejlepsim autem stredni tridy a urcite není premiovym vozem jak si zde někdo mysli.

Design při zivem setkani také není dechberouci, ba az prilis fluidni.

Osobne bych do seznamu zaradil novou Mazdu 3, která je designove mnohem vys a také to konecne vypada, ze vyresila zasadni mazdi nedostatky.

Z tohoto vyberu bych proto volil to nejlevnejsi-nejlidovejsi, tj. P308.
marianek
Ty same problemy ma zde i nova Octavia. Odhlucneni je na ctyru. Uroven interieru sla take dolu.
S Peugeotem docela souhlasim.
_Teddy_
Tak podla mna interier Octavie utrpel este viac, ako podvozok (a to uz je co povedat). To "plastove zatisie" na dverach je jednoducho odpudive, neprijemne na dotyk. Nevadi mi tvrdy plast niekde na paneli alebo palubke, tam to neohmatavam ani neolizujem. Ale na vypln dveri si obcas polozim ruku, a tam mi teda plast trochu vadi...
marianek
Souhlas, je to bohuzel bida. Osobne nevidim duvod, proc by Octavia mela byt v top5.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Presne ty dvere, kdyz jsem do toho poprve vlezl nechapal jsem. Design a material vhodny tak do Rapida za 250. Tvrdej skakajici podvozek, kterej se ladi za prodeje a motory vw, zazitky jizdni nikde a prevodovka porumerna. Skoda nepredvedla nic zazracneho, spise naopak. Octavia tam nema co delat(samozrejme ani ten P), maximalne tam mel byt Golf za Octavii, ale i tak by tam byl spise do poctu 😉
Mixo
To je ale jednoduche. Skoda je prijatelna lowcost znacka VW koncernu. Cely svet to tak vnima a proto ma ve svete uspech. Jen v Cesku je to snem stredni tridy.
Makovnik
Mne dvere v O3 nevadili, pod laket je makka kozenkova vypln, aj ked vedla je tvrdy plast.
Navyse lista pod oknom je dokonca makceny plast. Skor mi vadi madlo (ten isty problem aj v O2), ktore vyzera ako odliatok z cinskeho 'supermarketu'.

Neviem, co by si povedal na Rapid, ten skok nadol v materialoch oproti O3 je do oci bijuci >😁
_Teddy_
Ja som asi trochu "rozmaznany" tym ze jazdim aj na O2 a tam su vyplne dveri ciastocne tapacirovane. Hlavne ked mam polokoselu (kratky rukav), tak je mi to teraz trochu neprijemne opierat vlastnu kozu o ten plast. Rapid je samozrejme ina oblast (jasny low-cost).

Ja viem, ze je to asi tlak koncernu, aby sa Octavia presunula pod Golf, ale toto je u Octavie skoda. Radsej mali usetrit niekde inde...
tempe73
Nesouhlasím.Hlučnost není nijak omezující v M6 oproti ostatním.
Lubos.1
Ale ano. Zatial najhlucnejsie auto strednej triedy, v ktorom som sedel. Pisem ale IBA o dialnicnych rychlostiach a IBA o aerodynamickom hluku. Hluk od motora a podvozku je na slusnej urovni.
Avatar - euro89
euro89
Kdo tu anketu v ČR vyhraje je asi stejně napínavé, jako kdo získá každý rok slavíka v mužské kategorii. >😁 Za sebe bych ovšem volil zcela jednoznačně: F - type :yes: Na druhé místo potom Mazdu 6 a dál je to už jedno, protože ten zbytek je jen do počtu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co 3. MB-S 4. Peugeot 308 5. O3 >😒]
Pacho69
A kdo získá slavíka? Tedy ženskou kategorii si v klidu tipnu, ale mužskou...
novice
Hele slaviku, vis Ty vubec, kdo vyhral toho slavika loni? >😁 A poradim Ti, Kaja to nebyl 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] 😄
scadar
'Cause you could go away for a weekend with your wife to a hotel somewhere romantic and spend the entire night flirting outrageously with a waitress and it's OK because you've got a Jaaaaaag. 😄

Nicméně volba rozumu a "nejlepšího kompromisu" Jag rozhodně není... Asi bych volil Mazdu, ale očekávám výhru Octavie. Ale na druhou stranu si nemyslím, že by Octavie vyhrála prostě jen proto, že je to octavie, podle mně je naopak O3 velmi solidní auto. :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Podle mě je i Mazda 6 velmi solidní auto. A lepší než okta >😒]
Avatar - Choochoo
Choochoo
Vidim to tak ze anketa, by mela odrazet pomer cena/vykon, takze takovy zlaty stred, coz potvrzuje i anketa 😉 Videl bych to taky asi na Mazdu
GTI
Tohle není o garážovém mistrovství v absolutní rovině, není to ani o absolutním garážovém realismu, a už vůbec to není o absolutních snech. Člověka napadá, že potom však o vítězi nemusí rozhodovat profíci, motorističtí žurnalisté. A diskuse to výmluvně potvrzuje, volně cituji: "mazda 6 je prémiovka, třistosma přebíjí actávku, kam se hrabe eS na eF." No jo, jenomže co by asi tak na tyhle diskusní skoronázory řekli ti profíci?.. Porota profíků je tu tedy nutná, aby... někdo uspokojivě dokázal vysvětlit proč třeba mazda šest zvítězí nad F-type.

Kdo zde neví, že nejlepším autem absolutně je S-Klasse, měl by uložit svůj nick do redakčního depozita a někde se pořádně diskusně roztrénovat. Obecně garážově vzato jsou však vítězové všichni. A jistě zaslouženě. Ovšem soustředíme-li to na individuální garáž, pak lze jistě napsat, že pro nejvyšší procento zdejších jezdců je realisticky nejvhodnějším (možno chápat i v rovině "nejlepším") autem... ani to nemusím psát, viď 😉 A na tomhle nic nezmění ani to, když se vítězem Auta roku stane právě ten Mercedes.
vrkuboy
Pokud bych měl hodnotit co mohou daná auta poskytnout tak by byla Octavie předposlední hned za posledním Peugeotem. Jasně, že nejblíže reálnému životu místního diskutéra je ten Peugeot případně Octavie, ale o tomhle tato anketa není. Místní argumenty o tom, že S-kláda a F-tajp nemůžou vyhrát protože na ně většina llidí nemá je na úrovni myšlenkových pochodů právě přijatého dítěte do školky. S-kláda je jasným králem i když ten Jag je taky solidní.
Tak či onak žádné z aut výše není špatné a prohra Octavie s eSkem není potupa... naopak prohrát souboj s neporazitelným je prohraný souboj s kterým se může chlubit kterýkoliv s vozů výše.
P.S. volil bych Jag 😉 na Medvěda jsem moc mladej a vypadal bych v něm nepatřičně >😁 A teď mě prosím omluv protože beru kalkulačku a razím do showroomu Peugeot počítat na kolik let se musím upsat čertu. >😁
GTI
>😁 :yes:
pargi
>😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
>😁 :yes:
Avatar - iudex
iudex
No asi budem musieť zvážiť ten depozit, lebo pre mňa je najlepším autom absolútne Jag F-type. 8-s 😉 😄
GTI
😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Odevzdávám svoji diskusní průkazku a následuju tě. 😉 Je čas popustit uzdu divokým snům.
novice
Myslis Peugeot nebo Mazdu? To jsem z Tveho elaboratu nepochopil, ktere z nich je nejvhodnejsi 😉
Makovnik
To, koho drzis akcie >😁
Avatar - Fechta74
Fechta74
>😁 >😁 >😁 :yes:
Avatar - Emel
Emel
Je to otázka priorit... každé z těch pěti je jako vítěz ospravedlnitelné a pochopitelné.

Octavia, protože nabízí rodině prostor srovnatelný se střední třídou a bude definovat silniční realitu těch lépe situovaných u nás, protože se rozpíná od 1.2TSI až po RS nebo 4x4 s DSG.

Mazda, protože přináší nejvíce běžně využitelné technologické invence pod názvem Skyactive, definuje nový designový jazyk značky a je to celkově auto na špičce své třídy s důrazem na jízdu.

Peugeot, protože zvládl dotáhnout Golfa a přitom nebýt Golfem.

Jaguar, protože je to největší pecka ze všech a pokud by měl pravý řidič volit srdcem, prakticky by nemohl volit jinak.

Esko, protože je to výkladní skříň Mercedesu a přeneseně i evropské automobilové produkce, ke kterému budou ostatní v následujících letech vzhlížet.
GTI
U Golfu opatrně, například v místě vzadu třistosmička oproti golfu ztrácí. Jinak ovšem souhlas.
Avatar - Emel
Emel
Beru to telegraficky. Samozřejmě... konukrenta pro Golf R 4x4 s DSG asi taky ještě nějakou dobu neuvidíme.

Pro mě je to vzácně vyrovnané, není tam auto, které bych vyloženě nepřenesl přes srdce. Pro Octavii i 308 platí, že tak či onak kráčí v šlépějích Golfu, což je trošku diskvalifikuje v kolonce "jít svou cestou a ukazovat ji ostatním".
Tom19
Nikto nepíše že by ho predbehol, je to k nemu celkom dobrá alternatíva. Golf je nech si každý hovorí čo chce "benchmark" a je dobré vidieť že sa mu niekto snaží pripodobniť tak, že si udrží svojskú tvár. V tomto je dobrá ešte aj Mazda 3. Nech si z nej akokoľvek robíš posmech, je to tiež auto čo sa snaží niečomu pripodobniť, ale ostáva svojská 😄
Jeník0152
Nechápu jak někdo preferuje takové auto, které převáží největší objem vzduchu v kufru, v tomto jsou češi opravdu výjimeční, ale nejen v tomto. Je ti krize národa čechů.
J4K
Pominu-li fakt, že takováto anketa je již dlouhá léta vypovídající "o ničem" a nevede "k ničemu", snad krom toho, že si dealer vítězné ankety bude chvíli lepit na produkt, který prodává, na zadní sklo usmolenou samolepku "auto roku 2014 v ČR", musím s vámi tentokrát plně souhlasit 😄 .
GTI
😄
Jeník0152
Jsi mimo. Ještě napiš že škoda ochcávka je české auto! >😁 :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
proč by si to měla Octavia zasloužit, když je to v mnohých hlediscích krok zpět? Octavia II byla ve své době opravdu zajímavá. Octavia III je jen prostorná. Octavia III RS pak jen ukazuje, že vše mohlo dopadnout o dost líp, kdyby se nešetřilo na výrobě...
GTI
V aktuálně realistickém společensko-garážovém pohledu si samozřejmě Octavia stojí v rámci svého segmentu opravdu jedinečně, o tom snad netřeba diskuse. Možná však nyní diskutujeme pod článkem, který je na tuto diskusi jaksi nepříliš vhodný. Dobře tedy, oprostíme-li se od článkových subreálií (S-klase, F-type) a soustředíme-li se izolovaně na kompaktní mainstream (a karoserie sedan, resp. tedy liftback) pak mi to vychází stejně - Octavia jako velmi inspirativní koupě. Nechci tu lacině nasazovat, že zadní náprava octávky je tu imrvére skloňována jako lapsus, a u třistosmičky to nikomu nevadí. Ano, přiznám se, že bych volil verzi Octavie s multilinkem, to však nic nemění na tom, že i v základu je Octavia autem na třídním vrcholu své doby.

Ty píšeš o tom, že ledacos mohlo u Octavie dopadnout lépe. Ano, s touto obecnější proklamací samozřejmě souhlasit lze. Tohle ovšem již vztahujme k individuálnímu pohledu, k individuálním požadavkům. Někdo netráví trojúhelníkové prolisy po stranách erzety, někomu vadí pozvednuté zadní boční okénko. No, tohle já řadím zatím do skupiny "to chce čas", však to znáš sám, designovým novotám chce dát prostor k jejich vnímání. Technicky (asi myslíš zadní nápravu) lze též diskutovat, zda nedošlo k přílišnému akcentu na úspory. No, dívejme se na to v kontextu doby, šetří všichni. Nemyslím, že bychom měli tedy zrovna za tento trend kritizovat výlučně Škodu.
MariAchi
Technicky bych tu lešeňovku nebral jako negativum, lze si koupit i víceprvek, pokud je zájem. Šíří nabídky Octavia válcuje konkurenci, takže i když se dá sestavit šestka, nebo třistaosma, která v konkrétní konfiguraci bude v něčem lepší, takové možnosti konfigurace jako Octavia prostě jen tak nějaké auto nemá, to je velké plus.
Jeník0152
Vše za příplatek . nová filosofie škody. Platit, platit a platit! Ale dají ti škrabku, asi aby se mohl trouba který ji koupí pořádně podrbat na hlavě. Nechápu, proč si většina kupuje v základu očesanou škodu za velký peníz?!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne, nebavím se JEN o zadní nápravě. Ale taky o interiéru atd. A ať se dívám na Octavii III jakkoliv, tak v porovnání s minulou generací JE to prostě jistým krokem zpět.

Píšeš o zadní nápravě. Jistě, samo o sobě by to zřejmě nebylo TAK zlé. Jenže Octavia prostě svým řešením víceprvek vzadu víceméně vyžaduje. Octavia I byla jízdními vlastnostmi docela na štíru, přitom G IV vcelku úspěšně existoval na stejném základu. Příchod Octavie II a víceprvku znamenal posun o celou galaxii. Problémem Octavie prostě je obrovský zadní převis a užitné zatížení, na které je naladěná. To, co torzka klasickému HB odpustí, se na Octavii projeví dvojnásob.

Nejde mi přitom ani tak o agilitu, ale o komfort. A to je prostě krok zpět, což i s ohledem na zacílení, kdy z Octavie vytvořili opravdový rodinný vůz, je prostě podle mě neodpustitelné.
Jeník0152
Svatá pravda, v interiéru - použité materiály, kvality vábavy za příplatkovou cenu, jednoduchou nápravou udělala ochcávka krok zpět. Nejenom tou cenou to ***a! Proto vyletěli někteří manažeři škody.
Jeník0152
Ochcávka - ne!
CenturionCz
tohoto typu podle mého nemají skoro vlastně ani význam. Jakmile postavíme více vozů z různých tříd vedle sebe a hledáme "vůz roku", tak co vlastně hledáme? Největší hodnotu za peníze? Absolutně nejlepší vůz? Nejlepšího "all-round"era, tedy auto, které zvládne všechno aspoň průměrně? Celé auto roku podle mě nemá vůbec smysl. Buď by se mělo vyhlašovat po třídách - pak by tyto vozy možná byly vítězi svých vlastních tříd, nebo by se mělo vyhlašovat v absolutních hodnotách, ale pak je jasným vítězem S-Klasse s F-Typem na druhém místě a tím zbytkem někde hodně hluboko v oblasti, kde už je vlastně umístění irelevantní.

Vážně by bylo podle mě lepší prostě udělat více "aut roku" pro jednotlivé třídy.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_MT_
Absolutně to nemá moc smysl - to nejdražší bude pravděpodobně to nejlepší. Pro mne tahle anketa nemá žádnou hodnotu. A pokud auta dělit, tak spíš podle účelu/ použití. Takové ankety jsou podle mne zajímavější, protože mají užší zaměření kritérií. Každý máme jiné priority, jiné potřeby, budeme ochotni dělat jiné kompromisy. Proto jsou všechny tyhle ankety k ničemu. Specializovanější o tom autě alespoň něco řekne. Když tuhle anketu vyhraje MPV, tak to vůbec neznamená, že je to dobré MPV.
Mundy
To by ste neboli vy "Češi" keby ste nevelebili tu svoju značku (nie všetci!) - väčšina.----
jossalito
Nemám dojem, že by zrovna Češi byli typickým příkladem nacionalistů. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mám jistotu že zrovna Češi sou typickym příkladem nacionalistů >😒]
Avatar - Emel
Emel
Pokud by byli, byla by Octavia vynášena do nebes...
Avatar - white label
white label
Jak vidíš, tak někteří mají zjevně velké problémy orientovat se i v tak elementárních věcech jako je přiložený graf... 😉
Avatar - Emel
Emel
Vidím. Taky jsem do jisté míry nacionalista... taky jsem kliknul na Mazdu... a taky budu jezdit ve Škodovce 😉 . Ale prostě... v Korei by se nemohlo stát, aby jim tam nějaký cizák vyhrál anketu, i pokud by byl stokrát lepší než místní špička.
Avatar - white label
white label
Je to tak...
MariAchi
Novinářskou anketu asi ne, ale graf, jako máme tady by klidně mohlo vyhrát cokoliv, bez ohledu na zemi původu.
Tedy - pokud se bavíme o té "hodné" koreji, v té druhé se prostě nařídí, co je nejlepší a tak to prostě je 😄
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_MT_
Já nehlasoval vůbec. Co já vím o 308? Kulové. Do Octavie jsem si také ani nesedl.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
Emel
Časy se možná mění, ale rozdíl v nacionalismu Korejců a Čechů je pořád zřejmý i... i tobě, ne?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
Emel
Češi prostě nejsou klasičtí nacionalisté. Jsou to Švejkové, cynikové, zpochybňovači s obavou z úspěchu. To by bylo na delší povídání...
jossalito
Souhlas. :-! :yes:
Avatar - Jaros71
Jaros71
Myslím ,že ani Moraváci Škodovku moc neprotěžují..
A Hyundai , který se vyrábí na severní Moravě už vůbec ne.
To KIA na Slovensku..to je jiná! 😄
Avatar - white label
white label
Ma6 má zatím více jak dvojnásobný počet liků (proti O3), takže začni u toho psaní trochu přemýšlet, já jen abych si nemusel myslet, že tvůj avatar je fotka ze tvé průkazky na dráhy...
Scar007
Podle mě je Mazda 6 jasným favoritem. Vlastním starší model a nemůžu si vynachálit jízdní vlastnosti spojené s praktickou každodenní využitelností. Už jen od pohledu je nový model z nabídky nejhezčí. U Škodovky platí nuda a houpačka. RS model je ovšem světlá vyjímka!
Avatar - Jaros71
Jaros71
Taky jsem dal hlas Mazdě.. 😉
KODO design je moc povedený , motory Skyactive jsou bomba..
Škoda také nevypadá zle.
Jenže evidentní šetření u Octavie III vč. traverzy místo multilinku a nenormálně vysoká cena , mne od hlasu pro naše auto odrazuje.
Jaguar i Mercedes jsou jistě nejlepší auta.
Jejich prodeje však budou minimální.
A 308 je jen zajímavý pokus od francouzů jak se přiblížit Golfu.. 😉
Na jeho úspěch jsem zvědavý.
Jeník0152
Souhlasím s názorem, O3 se s cenou nevycajchnovala, spíš naopak, je dražší v combi vždy oproti Golfu variantu 7. Díky trubce či traveze vespod má díky tomu i horší vlastnosti, zejména pro její převisy! Mazda 6 je daleko lepší než O3, je hodně dobrá a je konkurencí jak pro Passat a Mondeo tak i Superb. 😄
Wendover
podľa mna tam nemá tá ochcávka čo robiť. !
Je to absolútne nudné auto s ktorým škoda v Designe urobila kror vzad a takisto aj v kvalite ( torzka, šetrenie kde sa da a vysoké ceny ) ...!
Nepriniesla absolutne nič nové , skor je to akoby nejaké retro ...
Nechápem ako možu postaviť Octaviu vedla Mazdy 6 ktorá je krajšia, modernejšia, emotívnejšia a hlavne kvalitnejšia - Skyactiv :yes:
Avatar - Jaros71
Jaros71
:yes: ANO , s tím se dá souhlasit.. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
klíčem Octavie k úspěchu je prostě to, že to je Octavie >😒]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
čechy čechům
Vídim že Slováci opět závidí ... že naše české auto je mezi Auty Roku !!!!
Octavia si to zaslouží !!!!!! 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jossalito
A proč by to nemohl myslet vážně?
Já už jsem tu jednou psal, že každý jedinec, má jiné potřeby a má na ně plné právo.
Bylo by pokrytecké mu je chtít brát, či třeba jen omezovat.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jeník0152
Jednoznačně to vyhraje MAZDA 6. :-! OCHCÁVKA III. NIKOLIV! 😉 STEJNĚ (O3) - ódrei, alene outú, JE NĚMEC JAK SE PATŘÍ!!!
Pleskot
Pokud nevyhraje Octávka, tak to určitě pan VWaverka nepřižije, to bude slz a kousání do polštářku. >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Jeník0152
Ochcávka určitě nyvyhraje.