ja som sa ucil jazdit na 105L-ke a dodnes mi je za nou smutno a ked sme ju predavali po kupe feldy v r 2001 za par supov tak mi bolo az do placu nehanbim sa priznat to, cele detstvo sluzila verne a boze co sme sa s nou najazdili kazde prazdniny, ako deti do skolky , dovolenky, rodinne akcie, v poslednom roku zivota este jazdy s teplym vodicakom na plavaren a s kamaratmi za babami .... boze moj ... na to sa neda zabudnut, spomienky su vecne, prezil som si so skodoveckou vlastne celu mladost od detstva az po cas kedy som uz sam jazdil, krasne casy :yes:
Nějak jsem tenhle váš výsměch nepochopil. :no: Také pro mě řada 742 (a Rapid/Garde obvzlášť) má své obrovské kouzlo a jsou to pro mě svým způsobem nádherná auta. Ano, bude to tím, že jsme v mém raném dětství jednu měli a byl to vlastně takový můj první kontakt s automobilovým světem. No a?
>:D:yes: Kdyby napsal, že k těm autům má vztah, protože je měli doma, tak se to dá pochopit. Ale říct o Škodě 105/120/Garde/Rapid že jsou to krásná auta je opravdu silná káva. >:D My jsme měli doma Žuka a taky mi ho bylo líto, když ho táta prodával, ale nikdy bych o něm neřekl, že to bylo krásné auto.
Dobrý postřeh :yes:
Já byl odkojený Š 120 GLS (M) a s ní mám spojené i řidičské začátky, mělo to něco do sebe. Garde a Rapid jsou podle mě i designově hezká auta a v době vzniku rozhodně nebyly popelkami.
Ale stejně se mi nejvíce líbí 110R a ideálně už zmíněná závodní verze, tohle bych si uměl představit doma opečovávat jako veterána.
Videa pěkná, ale jestli je tu nějaký "kult" kolem Rapidu z osmdesátých let, tak silně pochybuju, že se něco podobného vytvoří kolem Rapidu liftback/spaceback, který se dělá dnes.
P.S.
Všimli jste si, že ti, co maj vytuněný auto, maj taky nějak vytuněnej svůj vlastní exteriér, a ti co mají auto bez úprav, jsou taky bez úprav? Náhoda? >:D
plastový kryt nasávání ventilace na přední kapotě, jiná, "čtyřlamelová" maska, zadní křídlo/lavor, ve kterém se držela voda, al kola, "chlupatý volant", samolepka 5 speed, hlavice řadící páky. i to je tunning tehdejší doby. už tehdy tunning existoval.
tak jo, zkusím vysvětlit. i mě, rodiče v 80. letech vozili ve škodě rapid. cítil jsem se pyšný, lidi se otáčeli, protože prostě tenkrát, v tom našem minisvětě, to bylo best. Jenže! Škoda 105,120, 125, 130, byla ta jedna z největších mizérií evropy té doby a rapid byl jen atraktivnější karosářská verze. i já mám vzpomínky, ale nostalgii nezaměňuji s automobilovou realitou. tyhle škodovky byly mizerný a hnusný. uznávám, že rapid byl hezčí, ale nádherný!? fakt?
Já jsem první jízdu v autoškole taky absolvoval ve Š120, bylo -15 a hustě sněžilo :-)
Já se vlastně naučil driftovat dřív, než jezdit >:D
Dnes by v takovém počasí autoškola nejela...
A taky jsem měl eRko, dnes koukám po nějakém zachovalém, chci ho nechat v původním stavu, je to podle mně nejhezčí Škoda všech dob.
že pan Králík tvrdí,že tu neexistoval "tuning" je holej nesmysl! Nejsem sice až takovej pamětník,ale moc dobře si pamatuju eRka na který si tenkrát šikovní majitelé dávali předky z tisícovky,aby to vypadalo jako Porsche.Poklice které vypadaly jako kola z Porsche.Ti největší frajeři měli alu kola.Dozadu dávali lampy z eMka nebo dva páry kruhových světel z autobusu ŠD11
Třeba tady na "novém" Favoritu [odkaz] čas 9:07
Někdy se dalo mluvit nejen o optickém "tuningu" ale i funkčním (různě upravené motory,široké nápravy z eMka,hřebenové řízení apod. na Škodách 100/110R)
Dneska je i pro mně tuning skoro sprosté slovo,protože už to není tolik záležitost lidí co autům opravdu rozumí,ale jen jeden velkej kšeft
Marná práce. Za 1. je to škoda (v téhle zemi überwagen) a za 2. v ní polovinu zdejších diskutujících vozili rodiče do školy, ta druhá (starší) polovina v nich sama jezdila do práce. Tím je dáno, že to bude navždy to nejlepší a nejkrásnější auto. >:-[]