Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Jak se tuní Škoda Rapid

24 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
stare skodovky maju svoje caro 😉 :yes😒br />
ja som sa ucil jazdit na 105L-ke a dodnes mi je za nou smutno a ked sme ju predavali po kupe feldy v r 2001 za par supov tak mi bolo az do placu nehanbim sa priznat to, cele detstvo sluzila verne a boze co sme sa s nou najazdili kazde prazdniny, ako deti do skolky , dovolenky, rodinne akcie, v poslednom roku zivota este jazdy s teplym vodicakom na plavaren a s kamaratmi za babami .... boze moj ... na to sa neda zabudnut, spomienky su vecne, prezil som si so skodoveckou vlastne celu mladost od detstva az po cas kedy som uz sam jazdil, krasne casy :yes:
tichypozorovatel
nádherná auta? že si s tebou, když jsi byl malej táta házel, ty jsi se mu vysmekl a spadl na hlavu?
holden_holden
to takovej id*iot jako ty nemuze pochopit
vrkuboy
Mlč a tiše pozoruj joudo 😉
Avatar - euro89
euro89
>😁 :yes: Kdyby napsal, že k těm autům má vztah, protože je měli doma, tak se to dá pochopit. Ale říct o Škodě 105/120/Garde/Rapid že jsou to krásná auta je opravdu silná káva. >😁 My jsme měli doma Žuka a taky mi ho bylo líto, když ho táta prodával, ale nikdy bych o něm neřekl, že to bylo krásné auto.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vrkuboy
Rapid je hezké auto 😉 obzvláště pak jeho závodní verze. Taková 130LR je naprosto boží stroj :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nějak jsem tenhle váš výsměch nepochopil. :no: Také pro mě řada 742 (a Rapid/Garde obvzlášť) má své obrovské kouzlo a jsou to pro mě svým způsobem nádherná auta. Ano, bude to tím, že jsme v mém raném dětství jednu měli a byl to vlastně takový můj první kontakt s automobilovým světem. No a?
tichypozorovatel
tak jo, zkusím vysvětlit. i mě, rodiče v 80. letech vozili ve škodě rapid. cítil jsem se pyšný, lidi se otáčeli, protože prostě tenkrát, v tom našem minisvětě, to bylo best. Jenže! Škoda 105,120, 125, 130, byla ta jedna z největších mizérií evropy té doby a rapid byl jen atraktivnější karosářská verze. i já mám vzpomínky, ale nostalgii nezaměňuji s automobilovou realitou. tyhle škodovky byly mizerný a hnusný. uznávám, že rapid byl hezčí, ale nádherný!? fakt?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Že nepatřily zrovna k třídní elitě, to samozřejmě vím a uznávám. Ale na mém subjektivním hledisku se tím nic nemění. 😉
Avatar - euro89
euro89
Marná práce. Za 1. je to škoda (v téhle zemi überwagen) a za 2. v ní polovinu zdejších diskutujících vozili rodiče do školy, ta druhá (starší) polovina v nich sama jezdila do práce. Tím je dáno, že to bude navždy to nejlepší a nejkrásnější auto. >😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tvrdil snad někdo v celé diskusi, že se jednalo o objektivně dobré auto? Tyhle irelevantní antikoncernové plky tu fakt chyběly.
Avatar - euro89
euro89
Jaký koncern máš v tomto případě na mysli? AZNP? >😁
MariAchi
Ty černý palce jsi nedostal proto, žes toppera nepochopil, nebo proto, že máš jinej názor, ale za ty puberťácké kydy kolem.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Bože moj vy teda musíte být případ, když jste ještě v r. 2000 jezdili ve 120áce, to potom chápu i nick Kia-World a bezmezný obdiv k této značce.
Avatar - KubikCv
KubikCv
že pan Králík tvrdí,že tu neexistoval "tuning" je holej nesmysl! Nejsem sice až takovej pamětník,ale moc dobře si pamatuju eRka na který si tenkrát šikovní majitelé dávali předky z tisícovky,aby to vypadalo jako Porsche.Poklice které vypadaly jako kola z Porsche.Ti největší frajeři měli alu kola.Dozadu dávali lampy z eMka nebo dva páry kruhových světel z autobusu ŠD11
Třeba tady na "novém" Favoritu [odkaz] čas 9:07

Někdy se dalo mluvit nejen o optickém "tuningu" ale i funkčním (různě upravené motory,široké nápravy z eMka,hřebenové řízení apod. na Škodách 100/110R)
Dneska je i pro mně tuning skoro sprosté slovo,protože už to není tolik záležitost lidí co autům opravdu rozumí,ale jen jeden velkej kšeft
tichypozorovatel
plastový kryt nasávání ventilace na přední kapotě, jiná, "čtyřlamelová" maska, zadní křídl👋lavor, ve kterém se držela voda, al kola, "chlupatý volant", samolepka 5 speed, hlavice řadící páky. i to je tunning tehdejší doby. už tehdy tunning existoval.
Avatar - KubikCv
KubikCv
tomu lavoru jsme říkali dětská vanička >😁
vrkuboy
Můj strýc měl ve 120LS ekonoměr a samolepku kamei >😁
XTad
A pokud se clovek nebude omezovat jenom na CSSR, muze najit spoustu zajimavych dobovych kousku. [odkaz] [odkaz] [odkaz]
MariAchi
Videa pěkná, ale jestli je tu nějaký "kult" kolem Rapidu z osmdesátých let, tak silně pochybuju, že se něco podobného vytvoří kolem Rapidu liftback/spaceback, který se dělá dnes.

P.S.

Všimli jste si, že ti, co maj vytuněný auto, maj taky nějak vytuněnej svůj vlastní exteriér, a ti co mají auto bez úprav, jsou taky bez úprav? Náhoda? >😁
Avatar - m.z.
m.z.
Dobrý postřeh :yes:
Já byl odkojený Š 120 GLS (M) a s ní mám spojené i řidičské začátky, mělo to něco do sebe. Garde a Rapid jsou podle mě i designově hezká auta a v době vzniku rozhodně nebyly popelkami.
Ale stejně se mi nejvíce líbí 110R a ideálně už zmíněná závodní verze, tohle bych si uměl představit doma opečovávat jako veterána.
MariAchi
Já jsem první jízdu v autoškole taky absolvoval ve Š120, bylo -15 a hustě sněžilo 😄
Já se vlastně naučil driftovat dřív, než jezdit >😁
Dnes by v takovém počasí autoškola nejela...
A taky jsem měl eRko, dnes koukám po nějakém zachovalém, chci ho nechat v původním stavu, je to podle mně nejhezčí Škoda všech dob.