Novinky
Egi
4
Design dělali Japonci a montovalo se to v Itálii.....asi proto to byl propadák. Tohle se mělo dělat opačně. Italský design s japonskou kvalitou to by byl kup
Přejít do diskuze
Ked som to tesne po revolucii prvy krat videl odparkovane, tak som hodnu chvilu chodil okolo a nechapal. Vyzeralo to ako vtedajsia Mazda 323 skrizena s Nissanom Sunny a vpredu znak Alfy. >😁 Napad nebol zly ale ako vravis mali to spravit presne opacne.
pochopit ubohost nižšího manažírka, který celým srdcem touží po služebním Pašíkovi a parkovacím místě o řadu blíže k hlavnímu vchodu a parkovacímu místu generálního, ještě pochopit dokážu (vcítit se ne), ale duševní pochody člověka, který si dobrovolně pořídí Alfu, Fiata ... jsou pro mě neuchopitelné
>😁 Já už na to skoro zapomněl, guma ze schodových lišt, naměřit, nastříhat, plus chemopren, víkendová zábava... Stopětka pak vypada jako Arna, rozumíš jako Alfa... 😉 jo byly to časy, a ty plastové černé poklice, vnitřky, ty trojůhelníčky, jsem natřel stříbřenkou, teprv pak to byly pravé Fuchsy! >😁 😉
jo jo, na autech z osmdesátých let jsou i ty úplně hnusné věci svým způsobem roztomilé 😄 Samozřejmě, musí mít člověk určitý nadhled.... když něco takového vidí dnes někdo, komu je 20, tak nechápe absolutně nic >😁
Zkusme to obrátit. Proč si takový auto vlastně nepořídit? A asi můžeme vynechat takový ty lidový legendy o servisech, poruchovosti a rezivění, který povětšinou šíří lidé s minimálními nebo žádnými zkušenostmi s těmito auty a zaměřme se opravdu na auta jako taková. Takže proč takové auto vlastně ne?
Co všechno se nedá vyhlásit za kulturní dědictví... 😄 Ausgerechnet v Itálii! V kontextu doby a evropským pohledem vzato se jednalo o zcela přehlédnutelný vůz, který současně dokonale dokumentoval stav v jakém se Alfa Romea nacházela. Za Alfu to nakonec museli vyřešit zákazníci... Kde holt nic není ani garáž nebere...
Na druhé straně není třeba (designově) Arnu slepě zatracovat, akcentuji zejména dobové parádičky - lišty na dveřích, malé černé poklice na kolech. Mimochodem právě o tomhle ví předrevoluční stovkaři a stopětkáři bolestně mnoho. Lišty se tu občas prodávaly v mototechně spolu s lepidlem chemopren v piksle. Běžným silničním jevem byly vlající pásy lišt, které neodolaly zimě a větru. Někteří přičinlivější majitelé aut dali před mototechnou přednost vlastní zručnosti a pásy si nastříhali z gumových dopravníků na uhlí... Movitější jezdci si ovšem vystáli frontu v Tuzexu na lišty tvrdé a "samolepící." Ty se zase kradly... mnohdy i s podkladovým lakem... Malý problémek též byl, že se ty lišty musely přistřihovat podle rozměru dveří. Zrovna tak ty plastové poklice, ve své době to zde byl opravdu námět na pětiminutový televizní šot ve večerních novinách na téma - plastová inovace v cestě ke komunismu. Kdo je neměl, ať dnes hodí šroubovákem...
Arna... Arna. Inu což, i taková byla Alfa Romeo :-!
Na druhé straně není třeba (designově) Arnu slepě zatracovat, akcentuji zejména dobové parádičky - lišty na dveřích, malé černé poklice na kolech. Mimochodem právě o tomhle ví předrevoluční stovkaři a stopětkáři bolestně mnoho. Lišty se tu občas prodávaly v mototechně spolu s lepidlem chemopren v piksle. Běžným silničním jevem byly vlající pásy lišt, které neodolaly zimě a větru. Někteří přičinlivější majitelé aut dali před mototechnou přednost vlastní zručnosti a pásy si nastříhali z gumových dopravníků na uhlí... Movitější jezdci si ovšem vystáli frontu v Tuzexu na lišty tvrdé a "samolepící." Ty se zase kradly... mnohdy i s podkladovým lakem... Malý problémek též byl, že se ty lišty musely přistřihovat podle rozměru dveří. Zrovna tak ty plastové poklice, ve své době to zde byl opravdu námět na pětiminutový televizní šot ve večerních novinách na téma - plastová inovace v cestě ke komunismu. Kdo je neměl, ať dnes hodí šroubovákem...
Arna... Arna. Inu což, i taková byla Alfa Romeo :-!
vyhráls... fakt jseš lepší!
To se hned pozná mozgog...
Někdo, kdo udělá překlep není hoden té cti, abys s ním vůbec vedl rozhovor... asi se půjdu zastřelit.
To se hned pozná mozgog...
Někdo, kdo udělá překlep není hoden té cti, abys s ním vůbec vedl rozhovor... asi se půjdu zastřelit.
zkus to číst pomalaji.. to dáš.
>😒]
Fakt to není zas tak složitý... a jsou to krátký věty.
>😁
>😒]
Fakt to není zas tak složitý... a jsou to krátký věty.
>😁
z toho si nic nedělej.. jsme prostě jiná skupina lidí.
Pro někoho je příslušnost ke skupině, zejména skupině nižších manažírků, víceméně obtěžující... a je nám jedno, co si o našem autě myslí ldi v ulici... auto máme proto, abysme nemuseli chodit pěšky a proto chceme auto, které nestojí nesmyslně moc na začátku... nekazí se a běžný servis stojí přijtelné částky... a proto jezdímě Fiatem.
V benzínu. Neuvěřitelné... já vím... ale světe div se - FAKT to funguje.
:-!
Pro někoho je příslušnost ke skupině, zejména skupině nižších manažírků, víceméně obtěžující... a je nám jedno, co si o našem autě myslí ldi v ulici... auto máme proto, abysme nemuseli chodit pěšky a proto chceme auto, které nestojí nesmyslně moc na začátku... nekazí se a běžný servis stojí přijtelné částky... a proto jezdímě Fiatem.
V benzínu. Neuvěřitelné... já vím... ale světe div se - FAKT to funguje.
:-!
Ano, takže Nissan s Arnou uspěl, Alfa Romeo taky, italská vláda taky, žakže to vlastně skončilo velkým úspěchem! >😁 Faktem ale zůstává, že Arna (a nákladná nová továrna postavená na její výrobu) byla dalším důležitým polínkem k bankrotu Alfy Romeo. Arna se velmi špatně prodávla i v Itálii a ne že tam "stála na každém kroku". Jinak to ani nemohlo dopadnout, když si tehdejší zákazníci mohli vybrat mnohem hezčí 33 se stejnou technikou, ale i s italským designem. Ano, AR 33, to byl bezpochyby úspěch (vč. kupé Sprint přes milion prodaných vozů)! 😄 :yes: :yes: :yes:
Já ti dám Tagora!!!
Když jsem byl malej, tak jsem měl tohle auto se svítícíma světýlkem😒br /> [odkaz]
A na moje formativní období mělo takovej vliv, jako žádná 911. >😒]
Když jsem byl malej, tak jsem měl tohle auto se svítícíma světýlkem😒br /> [odkaz]
A na moje formativní období mělo takovej vliv, jako žádná 911. >😒]
Na vlastní oči jsem viděl Arnu asi jen 5x v životě, z toho jen jednou v 5-dvéřové verzi. V podstatě je to takovej Sunny s hadem a křížem ve znaku. I když není ani z daleka tak krásná, jako italské Alfy, na seznam si podle mě zaslouží. A to právě kvůli své zvláštnosti. Je to dost možná nejméně italské auto ze všech itlských aut. 😄 Jinak něco podobného existovalo v Itálii už o dekádu dříve, když se v 70. letech prodávalo Innocenti Regent, což byl v podstatě jen přeznačkovaný Austin Allegro. V jeho případě se mi ale design naopak moc líbí.
Gilgit
Jiste, chápu kam myslís, a cástecne s tebou souhlasím. Ale nevidel bych to tak vyhranene.
Tehdy byl sice evropský trh chránen cly, ale japonské vozy se presto zacaly prodávat pomerne dobre. Výjimkou byly dve zeme - Francie a práve Itálie - kde ta ochrana byla jeste vetsí. V jedné zemi, ted uz nevím ve které z tech dvou, byl prodej Japoncu omezen kvótou, ve druhé neakým procentním podílem na celkovém trhu. Coz byl taky jeden z velkých motivu pro Arnu.
Souhlas s tím, ze do Ameriky se vyvází z Evropy o hodne víc evropských vozu nez do Japonska nebo Jizní Koreje.
Jinak ale práve v tom momentu, kdy rekneme azijská firma zacne vyrábet vozy v Evrope, jiz s tím nemám zádný problém. Taková výroba zajistuje tisíce pracovních míst v samotné továrne i u dodavatelu dílu.
Já jsem jinak dost alergický na pouzívání slova montovna. Dost se zabývám automobilovým prumyslem v "exotictejsích" oblastech a pro mne montovna je továrna, která dostává montázní sady SKD nebo CKD z materské firmy a nepouzívá budto zádné lokálne vyrobené díly nebo jen málo takových dílu.
Jiste, kazdá továrna je v podstate montovna, ale já takové oznacení pro výrobu automobilu plného cyklu, která má vlastní lisovnu a bere mnoho dílu od lokálních výrobcu, nepouzívám. A takto pracují v Evrope i Japonci, i Hyundai a Kia.
A s rozvojem výrobních aktivit se také cást vývoje presouvá do Evropy, opet prípad jak Japoncu, tak Korejcu.
Proto je to podle mne OK, protoze jinak by to znamenalo, ze kdyz evropstí výrobci e😜andují na jiné kontinenty, je to OK, a kdyz to delají Azijci, tak to OK není. A s tím nemuzu souhlasit.
A ze jsou nekterí lidi zblblí reklamou, to je pravda, ale je to jejich problém.
A jeste k tomu Roveru - za to, ze dnes bohuzel zádná britská automobilka vyrábející vetsí série není v britském vlastnictví, si muzou jenom Britové sami, nezavinili to ani zlá EU, ani zlí Aziati.
Tehdy byl sice evropský trh chránen cly, ale japonské vozy se presto zacaly prodávat pomerne dobre. Výjimkou byly dve zeme - Francie a práve Itálie - kde ta ochrana byla jeste vetsí. V jedné zemi, ted uz nevím ve které z tech dvou, byl prodej Japoncu omezen kvótou, ve druhé neakým procentním podílem na celkovém trhu. Coz byl taky jeden z velkých motivu pro Arnu.
Souhlas s tím, ze do Ameriky se vyvází z Evropy o hodne víc evropských vozu nez do Japonska nebo Jizní Koreje.
Jinak ale práve v tom momentu, kdy rekneme azijská firma zacne vyrábet vozy v Evrope, jiz s tím nemám zádný problém. Taková výroba zajistuje tisíce pracovních míst v samotné továrne i u dodavatelu dílu.
Já jsem jinak dost alergický na pouzívání slova montovna. Dost se zabývám automobilovým prumyslem v "exotictejsích" oblastech a pro mne montovna je továrna, která dostává montázní sady SKD nebo CKD z materské firmy a nepouzívá budto zádné lokálne vyrobené díly nebo jen málo takových dílu.
Jiste, kazdá továrna je v podstate montovna, ale já takové oznacení pro výrobu automobilu plného cyklu, která má vlastní lisovnu a bere mnoho dílu od lokálních výrobcu, nepouzívám. A takto pracují v Evrope i Japonci, i Hyundai a Kia.
A s rozvojem výrobních aktivit se také cást vývoje presouvá do Evropy, opet prípad jak Japoncu, tak Korejcu.
Proto je to podle mne OK, protoze jinak by to znamenalo, ze kdyz evropstí výrobci e😜andují na jiné kontinenty, je to OK, a kdyz to delají Azijci, tak to OK není. A s tím nemuzu souhlasit.
A ze jsou nekterí lidi zblblí reklamou, to je pravda, ale je to jejich problém.
A jeste k tomu Roveru - za to, ze dnes bohuzel zádná britská automobilka vyrábející vetsí série není v britském vlastnictví, si muzou jenom Britové sami, nezavinili to ani zlá EU, ani zlí Aziati.
doufáš marně.. množina ovcí a služebních aut do firem vlastněných Němcema už je vyčerpaná = víc fau vé už se neprodá.
Takže kdyby to náhodou Alfa vzadala, jako že doufám, že to neudělá, tak se zvýší prodej aut jako je Mazda - nikoliv německých střepů.
>😒]
Takže kdyby to náhodou Alfa vzadala, jako že doufám, že to neudělá, tak se zvýší prodej aut jako je Mazda - nikoliv německých střepů.
>😒]
Asi těžko najít v historii italského automobilového průmyslu absurdnější projekt, než Arnu. Vzhledem k velmi populární 33 ho totiž Alfa vůbec nepotřebovala. A proč by si někdo kupoval její nepříliš spolehlivou italskou techniku v neuvěřitelně ošklivém japonském kabátě? Tuto otázku si zjevně nikdo nepoložil. A tak na tuto marketingovou sebevraždu ještě za obrovské peníze postavili novou továrnu. Pane bože! Škoda, že tehdejší šéfové Alfy si nezachovali alespoň zbytky zdravého selského rozumu a to samé platí o těch, kteří tohoto italsko-japonského bastarda vyhlásili "italským kulturním dědictvím". 😢 😢 😢 :no: :no: :no:
Gilgit
Presne tak, i propadák je soucástí historie. Krome toho zajímavý príklad italsko-japonské spolupráce, i kdyz v koncecném výsledku neúspesné.
Gilgit
Tak co se týce automobilu Anadol nekteré byly paskvily a nekteré ne, mluvíme samozrejme o dobovém pohledu, a pokud pod tím, co nazývás Tofas, myslís poslední vyrábený model této znacky, tedy Tofas Sahin, tak to byl modifikovaný Fiat 131. Rozhodne zádný paskvil, ale v posledních letech výroby samozrejme jiz zastaralý design.
Gilgit
Jo, tak máme dalsího e😜erta na design, který ví vsechno nejlíp. Kdyby se posbíraly nicky z nekolika posledních diskusí, které se kategoricky vyjadrují o designu, dala by se z nich vytvorit jediná neomylná svetová rada designu, kterou by museli poslouchat vsichni designeri na svete.
Už jsem chtěl napsat, že Alfa ve své historii vyráběla alespoň jedno pěkné auto, a v článku jsem se dočetl, že to je vlastně Nissan >😁 . Takže zase nic. 😄
jo jo, nekomu mozna jo - ale alfistum asi ne... ti snad vedi.
😉
A neni na to nic spatnyho, ne?
Sam jsem jednou starickou AR8 jezdil... a neprislo mi to divny.
A byla to 2.4 bez turba! Prostě byla jina doba.. stacila.
😄
A dneska bych ji bral jako ceneny veteran!
:-!
😉
A neni na to nic spatnyho, ne?
Sam jsem jednou starickou AR8 jezdil... a neprislo mi to divny.
A byla to 2.4 bez turba! Prostě byla jina doba.. stacila.
😄
A dneska bych ji bral jako ceneny veteran!
:-!
Gilgit
Tyto vozy znám. Ale historie uzitkových automobilu Alfa Romeo vseobecne moc známá není a nekterých alfistum jsi mozná práve znicil nekteré iluze.
No, já bych neřekl neuvěřitelně ošklivé, já bych řekl že je to auto bez designu. Čistá esence základní autovitosti, to co vznikne když autu seberete jakoukoliv osobitost. Něco, co dostanete, když sedmiletému dítěti řeknete "nakresli auto". Několik čar ve zvaru krabice a kola. Prostě ten nejnudnější vzhled, jaký si člověk dovede představit, ještě nudnější než třeba Regata nebo Lada Samara.
Duna byla primárně pro jižní ameriku, ale kde všude jí Fiat vyrábel sám netuším. Každopádně se mi tohle Uno sedan a kombi vždycky líbilo. Mám rád karoserie sedan, proto mi auta jako Fiat Duna, Corsa stufenheck nebo třeba i VW Derby na dnešním evropském trhu mezi malými auty chybí.
Na technice nebylo nic špatného - motory Sud a podvozek byly rozhodně na úrovni...
Jen ta kvalita a design 😄 Ale má to svoje kouzlo, ne že ne.
Jen ta kvalita a design 😄 Ale má to svoje kouzlo, ne že ne.
Vždycky jsem si říkal, proč to nebyla japonská technika s italským designem, to by byl trhák.
😄
Mně to přijde jako se pohoršivat, že mezi válkama měla auta bubnové brzdy jen na zadní nápravě...a tenkej volant s ohromným průměrem.
😉
Mně to přijde jako se pohoršivat, že mezi válkama měla auta bubnové brzdy jen na zadní nápravě...a tenkej volant s ohromným průměrem.
😉
to, že Ty to nechápeš ještě fakt neznamená, že to byl absurdní projekt... promiň.
Nisssan chtěl na tehdy silně chráněný evropský trh... a uspěl.
Vláda chtěla zvýšit zaměstanost na zanedbaném a čistě zemědělském jihu Itálie... a uspěla.
Takže to, že se neprodávala neznamená, že nesplnila svůj účel.
Těch 53 tisíc se prodlo téměř výhradaně na italském jihu = ve své době byla na každé roku = skutečně patří k italské historii.
To auto navíc nebylo špatný! Geniální motor a předek z Alfasudu.. doplněn nezávisle zavěšenými zadními koly.. píše e rok 1983... >😒]
Že to bylo celý podtržený neuvěřitelně mizernou montáží, provedenou často negramotnými zemědělci na tom nic nemění.. jen to, že se to nedalo moc prodávat.
😉
A navíc to rezlo před očima - jako ostatně v důsledku "soudružské spolupráce" se SSSR většina italských aut té doby.
Nisssan chtěl na tehdy silně chráněný evropský trh... a uspěl.
Vláda chtěla zvýšit zaměstanost na zanedbaném a čistě zemědělském jihu Itálie... a uspěla.
Takže to, že se neprodávala neznamená, že nesplnila svůj účel.
Těch 53 tisíc se prodlo téměř výhradaně na italském jihu = ve své době byla na každé roku = skutečně patří k italské historii.
To auto navíc nebylo špatný! Geniální motor a předek z Alfasudu.. doplněn nezávisle zavěšenými zadními koly.. píše e rok 1983... >😒]
Že to bylo celý podtržený neuvěřitelně mizernou montáží, provedenou často negramotnými zemědělci na tom nic nemění.. jen to, že se to nedalo moc prodávat.
😉
A navíc to rezlo před očima - jako ostatně v důsledku "soudružské spolupráce" se SSSR většina italských aut té doby.
Sorry, ta Corsa je ale hnusná. Duna mi přijde taky ošklivá. Naopak VW se toho jal se ctí, není z toho vidět ten hatch s přilepeným kufrem. Poslední povedený mikrosedan, byla Mazda 121. [odkaz]
no.. do té doby byl evropský trh chráněn významnými dovozními cly... a tak se v Evropě prodávala převážně evropská auta... v Asii asijská atd.
Arna byla jedním z prvních... podobně jako vpád Hondy do Anglie... která jim umožnila překročit tuhle bariéru.
A ano - s Amerikou je to stejný... bylo by to stejný, kdyby to bylo stejný.
😉
V mnoha případech ale Amerika koupila evropské značky... ale nechala tady vývoj - až do nedávna.
Současně se do Ameriky vyváží i dost evropských aut.
Takže je to víceméně tam a zpátky. Konkurence a spolupráce... prospěšná pro obě strany a nejvíc pro zákazníka.
S Asií je to jiný v tom, že až na pár specifických bláznů si tam nikdo evropské auto nekoupí.
Když překonaly bariery, tak začali stavět montovny... = vývoj si nechaly doma.
Jim se nedivím - ale nám ano!
Japonci a později Korejci začali dampingovými cenami... prodávali tak levně, že zbourali trh a když dosáhli cíle, tak zase zdražují... i když často jinak.
Ustroj si Hyundai i20 na úrověň Fiatu Punto 1.2 a dostaneš cenu 358 tisíc... ohlušují dav pětiletou zárukou, ale ta je podmíněna servisní prohlídkou v asi trojnásobné ceně proti Fiatu... a proč se tak můžou chovat?
Protože jsou lidi zbllí reklamou do té míry, že prostě (ve své většině) nemají vlastní názor a přebírají to, co jim nehlasitěji sdělí v televizi... navíc většina domácích (rozuměj evropských) značek pod tlakem cenové války spadla skutečně s kvalitou tak nízko, že neposkytují jistotu, jako dřív.
Některé to přehlušují marketingem... jiné ani to ne.
😉
A začalo to Arnou... a popravdě třeba i Roverem 200/400 (jak jinak mám na Rover slabost. Měl jsem. 😒 )
Tak proto.
Byl to virus... červ, nebo jak se tomu říká v počítačové hantýrce?
Trójský kůň.
Arna byla jedním z prvních... podobně jako vpád Hondy do Anglie... která jim umožnila překročit tuhle bariéru.
A ano - s Amerikou je to stejný... bylo by to stejný, kdyby to bylo stejný.
😉
V mnoha případech ale Amerika koupila evropské značky... ale nechala tady vývoj - až do nedávna.
Současně se do Ameriky vyváží i dost evropských aut.
Takže je to víceméně tam a zpátky. Konkurence a spolupráce... prospěšná pro obě strany a nejvíc pro zákazníka.
S Asií je to jiný v tom, že až na pár specifických bláznů si tam nikdo evropské auto nekoupí.
Když překonaly bariery, tak začali stavět montovny... = vývoj si nechaly doma.
Jim se nedivím - ale nám ano!
Japonci a později Korejci začali dampingovými cenami... prodávali tak levně, že zbourali trh a když dosáhli cíle, tak zase zdražují... i když často jinak.
Ustroj si Hyundai i20 na úrověň Fiatu Punto 1.2 a dostaneš cenu 358 tisíc... ohlušují dav pětiletou zárukou, ale ta je podmíněna servisní prohlídkou v asi trojnásobné ceně proti Fiatu... a proč se tak můžou chovat?
Protože jsou lidi zbllí reklamou do té míry, že prostě (ve své většině) nemají vlastní názor a přebírají to, co jim nehlasitěji sdělí v televizi... navíc většina domácích (rozuměj evropských) značek pod tlakem cenové války spadla skutečně s kvalitou tak nízko, že neposkytují jistotu, jako dřív.
Některé to přehlušují marketingem... jiné ani to ne.
😉
A začalo to Arnou... a popravdě třeba i Roverem 200/400 (jak jinak mám na Rover slabost. Měl jsem. 😒 )
Tak proto.
Byl to virus... červ, nebo jak se tomu říká v počítačové hantýrce?
Trójský kůň.
pomohlo to v boji s tehdy všemocnou mafií na jihu Itálie... v tomto srovnání byly náklady nízké.
Možná by to stálo za zamyšlení i dneska!
Postavit jednoduchou fabriku... na jednoduchý auto bez vývoje... s použitím starých, exitujících techologií... třeba Roomstera.
>😒]
A zaměstnávat tam výhradně cikány... třetinu těch aut pak cikánům hluboko pod cenou prodat...
Odečtěte to, co se každý rok zaplatí ze státního rozpočtu na různé resocializační programy... a zjistíte, že jste vlastně v pohodě v zisku!
No - a dostanete se k základnímu poslání výroby ARNA v Itálii.
Že se tím spustil rozklad automobilové výroby v Evropě... její rozežírání Japoncema a hlavně později Koreou je ta stinná stránka. A že to "otcové" tímhle rozhodnutím dovolili bych jim osobně za zlé neměl.
Na rozdíl od umělé, účelové devalvace koruny v tom nevidím zlý úmysl.
😉
Možná by to stálo za zamyšlení i dneska!
Postavit jednoduchou fabriku... na jednoduchý auto bez vývoje... s použitím starých, exitujících techologií... třeba Roomstera.
>😒]
A zaměstnávat tam výhradně cikány... třetinu těch aut pak cikánům hluboko pod cenou prodat...
Odečtěte to, co se každý rok zaplatí ze státního rozpočtu na různé resocializační programy... a zjistíte, že jste vlastně v pohodě v zisku!
No - a dostanete se k základnímu poslání výroby ARNA v Itálii.
Že se tím spustil rozklad automobilové výroby v Evropě... její rozežírání Japoncema a hlavně později Koreou je ta stinná stránka. A že to "otcové" tímhle rozhodnutím dovolili bych jim osobně za zlé neměl.
Na rozdíl od umělé, účelové devalvace koruny v tom nevidím zlý úmysl.
😉
Věc názoru. Talbot Tagora je mi líbí už od dětství. Jediný důvod, proč jsem si ho nikdy nepořídil, je fakt, že oproti Tagoře se dají i na Themu sehnat díly na každém rohu.
Gilgit
O projektu ARNA píses docela zajímave, ale nechápu proc by se tím mel spustit rozklad automobilové výroby v Evropě, "její rozežírání Japoncema a hlavně později Koreou". Jaké "rozežírání"? Britové si velké cásti svého automobilového prumyslu zruinovali sami a mohou dekovat bohu za firmy jako Nissan, Toyota a Honda, které tam dnes vyrábejí. A kde vidís "rozežírání" v tom, ze azijské firmy postaví nové továrny a vyrábejí v Evrope, at to jsou továrny ve Velké Británii, at je to Hyundai v Ceské Republice, Kia na Slovensku, Toyota ve Francii a v Polsku atd. Kdyz azijské firmy vyrábejí auta v Evrope, tak je to rozežírání? Kdyz to delají Americané - GM, Ford, drív taky Chrysler - tak taky nebo ne? Vázne nechápu.
Gilgit
Arna není zádný super krasavec, ale slova o "neuvěřitelně ošklivém japonském kabátě" povazuji za prehnaná. Jednoduché jasné linie, co je na tom tak neuveritelne osklivého?
Jinak k designu vseobecne: za prvé je vkus individuální zálezitiost a za druhé já nemám rád formulace typu "neuveritelne osklivé", "nejhnusnejsí auto na svete" atd. Ale to je otázka osobního stylu.
Dobre ze jsi rozumnejsí nez tehdejsí séfové Alfy a mnoho jiných lidí a vsechno vís. Podle mne ta základní myslenka spolupráce Nissany a Alfy Romeo byla rozhodne zajímavá a kdyby se povedla a obe firmy dále spolupracovaly, tak Alfa Romeo treba dnes nemusela být tam kde je. To je samozrejme hypotéza, jak známo pri hodnocení historie se argumenty typu "co by bylo kdyby" nemají pouzívat, ale protoze já na rozdíl od nekterých jiných lidí nevím vse o vsem, tak to sem písi jako hypotézu.
A k té poslední vete: I nepovedené nebo neúspesné automobily, projekty atd. jsou soucástí historie a tedy i kulturního dedictví.
Jinak k designu vseobecne: za prvé je vkus individuální zálezitiost a za druhé já nemám rád formulace typu "neuveritelne osklivé", "nejhnusnejsí auto na svete" atd. Ale to je otázka osobního stylu.
Dobre ze jsi rozumnejsí nez tehdejsí séfové Alfy a mnoho jiných lidí a vsechno vís. Podle mne ta základní myslenka spolupráce Nissany a Alfy Romeo byla rozhodne zajímavá a kdyby se povedla a obe firmy dále spolupracovaly, tak Alfa Romeo treba dnes nemusela být tam kde je. To je samozrejme hypotéza, jak známo pri hodnocení historie se argumenty typu "co by bylo kdyby" nemají pouzívat, ale protoze já na rozdíl od nekterých jiných lidí nevím vse o vsem, tak to sem písi jako hypotézu.
A k té poslední vete: I nepovedené nebo neúspesné automobily, projekty atd. jsou soucástí historie a tedy i kulturního dedictví.