Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo Arna: Někdejší propadák vyhlášen italským kulturním dědictvím

Italský autoklub ACI se vrhl na vytváření seznamu aut, která jsou kulturním dědictvím. Nejnovější přírůstek ale vyvolává pochybnosti.
Zpět na článek
23. 11. 2013 17:00
23. 11. 2013 18:07
23. 11. 2013 18:28
23. 11. 2013 19:02
23. 11. 2013 19:39
24. 11. 2013 00:02
24. 11. 2013 00:03
24. 11. 2013 08:20
24. 11. 2013 10:34
24. 11. 2013 10:47
24. 11. 2013 11:32
24. 11. 2013 19:17
24. 11. 2013 12:33
24. 11. 2013 19:15
Avatar - euro89
23. 11. 2013 17:00
Zajímavé auto
Na vlastní oči jsem viděl Arnu asi jen 5x v životě, z toho jen jednou v 5-dvéřové verzi. V podstatě je to takovej Sunny s hadem a křížem ve znaku. I když není ani z daleka tak krásná, jako italské Alfy, na seznam si podle mě zaslouží. A to právě kvůli své zvláštnosti. Je to dost možná nejméně italské auto ze všech itlských aut. :-) Jinak něco podobného existovalo v Itálii už o dekádu dříve, když se v 70. letech prodávalo Innocenti Regent, což byl v podstatě jen přeznačkovaný Austin Allegro. V jeho případě se mi ale design naopak moc líbí.
Rozbalit vlákno
7
23. 11. 2013 17:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 11. 2013 19:54
Re: Zajímavé auto
Na seznam si zaslouží ? No, na seznam hnusáků té doby, jako třeba VW Santana, Talbot Tagora nebo Citroën LNA, rozhodně.

Arna byla škaredá už když se narodila a nejsou tedy žádným překvapením její prodejní "úspěchy". (A to podotýkám, že mám pro Alfu trošku slabost.)
23. 11. 2013 22:48
Re: Zajímavé auto
Já ti dám Tagora!!!
Když jsem byl malej, tak jsem měl tohle auto se svítícíma světýlkem:
[odkaz]

A na moje formativní období mělo takovej vliv, jako žádná 911. >:-[]
23. 11. 2013 23:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - euro89
23. 11. 2013 23:59
Re: Zajímavé auto
Věc názoru. Talbot Tagora je mi líbí už od dětství. Jediný důvod, proč jsem si ho nikdy nepořídil, je fakt, že oproti Tagoře se dají i na Themu sehnat díly na každém rohu.
24. 11. 2013 08:29
Re: Zajímavé auto
Arna byla dvojčetem Nissanu Cherry N12 pro Evropu, nikoli modelu Sunny.
Avatar - Ja Prvni 123
24. 11. 2013 09:29
Re: Zajímavé auto
no.. to už ale chceš moc.
;-)
To už by bylo lepší to nazývat Pulsra Milano, no ne?
;-)
Avatar - Egi
23. 11. 2013 18:07
proč asi?
Design dělali Japonci a montovalo se to v Itálii.....asi proto to byl propadák. Tohle se mělo dělat opačně. Italský design s japonskou kvalitou to by byl kup
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
23. 11. 2013 18:14
Re: proč asi?
Ked som to tesne po revolucii prvy krat videl odparkovane, tak som hodnu chvilu chodil okolo a nechapal. Vyzeralo to ako vtedajsia Mazda 323 skrizena s Nissanom Sunny a vpredu znak Alfy. >:D Napad nebol zly ale ako vravis mali to spravit presne opacne.
Avatar - Stejsn
23. 11. 2013 18:28
Ritmo
jistě :yes:

Arna ovšem vypadá jak turecký fiaty. :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - euro89
23. 11. 2013 19:02
Re: Ritmo
Co máš proti Fiatům z Turecka?
Avatar - Stejsn
23. 11. 2013 19:39
Re: Ritmo
Tofasy, Anadoly apod? Děsný paskvily.
24. 11. 2013 00:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - euro89
24. 11. 2013 00:03
Re: Ritmo
Ale taky Linea nebo Doblo...
24. 11. 2013 00:20
Arna - nejhorší (a nejzbytečnější) Alfa všech dob
Asi těžko najít v historii italského automobilového průmyslu absurdnější projekt, než Arnu. Vzhledem k velmi populární 33 ho totiž Alfa vůbec nepotřebovala. A proč by si někdo kupoval její nepříliš spolehlivou italskou techniku v neuvěřitelně ošklivém japonském kabátě? Tuto otázku si zjevně nikdo nepoložil. A tak na tuto marketingovou sebevraždu ještě za obrovské peníze postavili novou továrnu. Pane bože! Škoda, že tehdejší šéfové Alfy si nezachovali alespoň zbytky zdravého selského rozumu a to samé platí o těch, kteří tohoto italsko-japonského bastarda vyhlásili "italským kulturním dědictvím". :'-( :'-( :'-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
24. 11. 2013 09:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stejsn
24. 11. 2013 18:30
Re: Arna - nejhorší (a nejzbytečnější) Alfa všech dob
No, já bych neřekl neuvěřitelně ošklivé, já bych řekl že je to auto bez designu. Čistá esence základní autovitosti, to co vznikne když autu seberete jakoukoliv osobitost. Něco, co dostanete, když sedmiletému dítěti řeknete "nakresli auto". Několik čar ve zvaru krabice a kola. Prostě ten nejnudnější vzhled, jaký si člověk dovede představit, ještě nudnější než třeba Regata nebo Lada Samara.
Avatar - Ja Prvni 123
24. 11. 2013 09:36
Re: Arna - nejhorší (a nejzbytečnější) Alfa všech dob
to, že Ty to nechápeš ještě fakt neznamená, že to byl absurdní projekt... promiň.
Nisssan chtěl na tehdy silně chráněný evropský trh... a uspěl.
Vláda chtěla zvýšit zaměstanost na zanedbaném a čistě zemědělském jihu Itálie... a uspěla.
Takže to, že se neprodávala neznamená, že nesplnila svůj účel.
Těch 53 tisíc se prodlo téměř výhradaně na italském jihu = ve své době byla na každé roku = skutečně patří k italské historii.
To auto navíc nebylo špatný! Geniální motor a předek z Alfasudu.. doplněn nezávisle zavěšenými zadními koly.. píše e rok 1983... >:-[]
Že to bylo celý podtržený neuvěřitelně mizernou montáží, provedenou často negramotnými zemědělci na tom nic nemění.. jen to, že se to nedalo moc prodávat.
;-)
A navíc to rezlo před očima - jako ostatně v důsledku "soudružské spolupráce" se SSSR většina italských aut té doby.
24. 11. 2013 21:41
Re: Arna - nejhorší (a nejzbytečnější) Alfa všech dob
Ano, takže Nissan s Arnou uspěl, Alfa Romeo taky, italská vláda taky, žakže to vlastně skončilo velkým úspěchem! >:D Faktem ale zůstává, že Arna (a nákladná nová továrna postavená na její výrobu) byla dalším důležitým polínkem k bankrotu Alfy Romeo. Arna se velmi špatně prodávla i v Itálii a ne že tam "stála na každém kroku". Jinak to ani nemohlo dopadnout, když si tehdejší zákazníci mohli vybrat mnohem hezčí 33 se stejnou technikou, ale i s italským designem. Ano, AR 33, to byl bezpochyby úspěch (vč. kupé Sprint přes milion prodaných vozů)! :-) :yes: :yes: :yes:
24. 11. 2013 08:20
Výběr Arny.
Výběrová komise musela být evidentně značně ovíněná. Jinak si to není možné vysvětlit. :-)
Rozbalit vlákno
0
24. 11. 2013 08:41
Kdy už to zabalí?
Už jsem chtěl napsat, že Alfa ve své historii vyráběla alespoň jedno pěkné auto, a v článku jsem se dočetl, že to je vlastně Nissan >:D . Takže zase nic. :-)
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ja Prvni 123
24. 11. 2013 09:48
Re: Kdy už to zabalí?
doufáš marně.. množina ovcí a služebních aut do firem vlastněných Němcema už je vyčerpaná = víc fau vé už se neprodá.
Takže kdyby to náhodou Alfa vzadala, jako že doufám, že to neudělá, tak se zvýší prodej aut jako je Mazda - nikoliv německých střepů.
>:-[]
24. 11. 2013 10:20
Re: Kdy už to zabalí?
pochopit ubohost nižšího manažírka, který celým srdcem touží po služebním Pašíkovi a parkovacím místě o řadu blíže k hlavnímu vchodu a parkovacímu místu generálního, ještě pochopit dokážu (vcítit se ne), ale duševní pochody člověka, který si dobrovolně pořídí Alfu, Fiata ... jsou pro mě neuchopitelné
24. 11. 2013 10:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 11. 2013 10:57
Re: Kdy už to zabalí?
jo jo, netový diskuzní pistolník Gilgit nikdy nespí >:D
Avatar - Ja Prvni 123
24. 11. 2013 10:54
Re: Kdy už to zabalí?
z toho si nic nedělej.. jsme prostě jiná skupina lidí.
Pro někoho je příslušnost ke skupině, zejména skupině nižších manažírků, víceméně obtěžující... a je nám jedno, co si o našem autě myslí ldi v ulici... auto máme proto, abysme nemuseli chodit pěšky a proto chceme auto, které nestojí nesmyslně moc na začátku... nekazí se a běžný servis stojí přijtelné částky... a proto jezdímě Fiatem.
V benzínu. Neuvěřitelné... já vím... ale světe div se - FAKT to funguje.
:-!
24. 11. 2013 11:00
Re: Kdy už to zabalí?
ty už se v tom nějak ztrácíš, myslím významově, jestli ta Alfa+Fiat není i diagnóza ... >:D
Avatar - Ja Prvni 123
24. 11. 2013 11:12
Re: Kdy už to zabalí?
zkus to číst pomalaji.. to dáš.
>:-[]
Fakt to není zas tak složitý... a jsou to krátký věty.
>:D
24. 11. 2013 11:15
Re: Kdy už to zabalí?
A jak se to dělá? Myslím, jak se čte "pomalaji"? >:D
Avatar - Ja Prvni 123
24. 11. 2013 11:18
Re: Kdy už to zabalí?
vyhráls... fakt jseš lepší!
To se hned pozná mozgog...
Někdo, kdo udělá překlep není hoden té cti, abys s ním vůbec vedl rozhovor... asi se půjdu zastřelit.
24. 11. 2013 11:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - šmoula nešika
24. 11. 2013 20:01
Re: Kdy už to zabalí?
:yes: >:-[]
Avatar - PlumJelinek
24. 11. 2013 11:51
Re: Kdy už to zabalí?
Zkusme to obrátit. Proč si takový auto vlastně nepořídit? A asi můžeme vynechat takový ty lidový legendy o servisech, poruchovosti a rezivění, který povětšinou šíří lidé s minimálními nebo žádnými zkušenostmi s těmito auty a zaměřme se opravdu na auta jako taková. Takže proč takové auto vlastně ne?
Avatar - Stejsn
24. 11. 2013 18:17
Re: Kdy už to zabalí?
Asi proto, že cokoliv jinýho je lepší? Třeba hezčí, spolehlivější, líp zpracovaný?
24. 11. 2013 12:58
Re: Kdy už to zabalí?
Uff! Poculi sme mozgogove slovo božie.
Nastastie neostane vecne zive. :-)
Avatar - Ja Prvni 123
24. 11. 2013 09:54
zkuste se na to dívat z širšího pohledu.. řeklo by se histor
pomohlo to v boji s tehdy všemocnou mafií na jihu Itálie... v tomto srovnání byly náklady nízké.
Možná by to stálo za zamyšlení i dneska!
Postavit jednoduchou fabriku... na jednoduchý auto bez vývoje... s použitím starých, exitujících techologií... třeba Roomstera.
>:-[]
A zaměstnávat tam výhradně cikány... třetinu těch aut pak cikánům hluboko pod cenou prodat...
Odečtěte to, co se každý rok zaplatí ze státního rozpočtu na různé resocializační programy... a zjistíte, že jste vlastně v pohodě v zisku!
No - a dostanete se k základnímu poslání výroby ARNA v Itálii.
Že se tím spustil rozklad automobilové výroby v Evropě... její rozežírání Japoncema a hlavně později Koreou je ta stinná stránka. A že to "otcové" tímhle rozhodnutím dovolili bych jim osobně za zlé neměl.
Na rozdíl od umělé, účelové devalvace koruny v tom nevidím zlý úmysl.
;-)
Rozbalit vlákno
3
24. 11. 2013 10:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
24. 11. 2013 11:09
Re: zkuste se na to dívat z širšího pohledu.. řeklo by se hi
no.. do té doby byl evropský trh chráněn významnými dovozními cly... a tak se v Evropě prodávala převážně evropská auta... v Asii asijská atd.
Arna byla jedním z prvních... podobně jako vpád Hondy do Anglie... která jim umožnila překročit tuhle bariéru.
A ano - s Amerikou je to stejný... bylo by to stejný, kdyby to bylo stejný.
;-)
V mnoha případech ale Amerika koupila evropské značky... ale nechala tady vývoj - až do nedávna.
Současně se do Ameriky vyváží i dost evropských aut.
Takže je to víceméně tam a zpátky. Konkurence a spolupráce... prospěšná pro obě strany a nejvíc pro zákazníka.
S Asií je to jiný v tom, že až na pár specifických bláznů si tam nikdo evropské auto nekoupí.
Když překonaly bariery, tak začali stavět montovny... = vývoj si nechaly doma.
Jim se nedivím - ale nám ano!
Japonci a později Korejci začali dampingovými cenami... prodávali tak levně, že zbourali trh a když dosáhli cíle, tak zase zdražují... i když často jinak.
Ustroj si Hyundai i20 na úrověň Fiatu Punto 1.2 a dostaneš cenu 358 tisíc... ohlušují dav pětiletou zárukou, ale ta je podmíněna servisní prohlídkou v asi trojnásobné ceně proti Fiatu... a proč se tak můžou chovat?
Protože jsou lidi zbllí reklamou do té míry, že prostě (ve své většině) nemají vlastní názor a přebírají to, co jim nehlasitěji sdělí v televizi... navíc většina domácích (rozuměj evropských) značek pod tlakem cenové války spadla skutečně s kvalitou tak nízko, že neposkytují jistotu, jako dřív.
Některé to přehlušují marketingem... jiné ani to ne.
;-)
A začalo to Arnou... a popravdě třeba i Roverem 200/400 (jak jinak mám na Rover slabost. Měl jsem. :-( )
Tak proto.
Byl to virus... červ, nebo jak se tomu říká v počítačové hantýrce?
Trójský kůň.
24. 11. 2013 11:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 11. 2013 10:34
ARNA ROMEO
Co všechno se nedá vyhlásit za kulturní dědictví... :-) Ausgerechnet v Itálii! V kontextu doby a evropským pohledem vzato se jednalo o zcela přehlédnutelný vůz, který současně dokonale dokumentoval stav v jakém se Alfa Romea nacházela. Za Alfu to nakonec museli vyřešit zákazníci... Kde holt nic není ani garáž nebere...

Na druhé straně není třeba (designově) Arnu slepě zatracovat, akcentuji zejména dobové parádičky - lišty na dveřích, malé černé poklice na kolech. Mimochodem právě o tomhle ví předrevoluční stovkaři a stopětkáři bolestně mnoho. Lišty se tu občas prodávaly v mototechně spolu s lepidlem chemopren v piksle. Běžným silničním jevem byly vlající pásy lišt, které neodolaly zimě a větru. Někteří přičinlivější majitelé aut dali před mototechnou přednost vlastní zručnosti a pásy si nastříhali z gumových dopravníků na uhlí... Movitější jezdci si ovšem vystáli frontu v Tuzexu na lišty tvrdé a "samolepící." Ty se zase kradly... mnohdy i s podkladovým lakem... Malý problémek též byl, že se ty lišty musely přistřihovat podle rozměru dveří. Zrovna tak ty plastové poklice, ve své době to zde byl opravdu námět na pětiminutový televizní šot ve večerních novinách na téma - plastová inovace v cestě ke komunismu. Kdo je neměl, ať dnes hodí šroubovákem...

Arna... Arna. Inu což, i taková byla Alfa Romeo :-!
Rozbalit vlákno
7
24. 11. 2013 10:47
Re: ARNA ROMEO
jo jo, na autech z osmdesátých let jsou i ty úplně hnusné věci svým způsobem roztomilé :-) Samozřejmě, musí mít člověk určitý nadhled.... když něco takového vidí dnes někdo, komu je 20, tak nechápe absolutně nic >:D
Avatar - Ja Prvni 123
24. 11. 2013 11:10
Re: ARNA ROMEO
:-)
Mně to přijde jako se pohoršivat, že mezi válkama měla auta bubnové brzdy jen na zadní nápravě...a tenkej volant s ohromným průměrem.
;-)
Avatar - Dinar
24. 11. 2013 11:32
Re: ARNA ROMEO
>:D Já už na to skoro zapomněl, guma ze schodových lišt, naměřit, nastříhat, plus chemopren, víkendová zábava... Stopětka pak vypada jako Arna, rozumíš jako Alfa... ;-) jo byly to časy, a ty plastové černé poklice, vnitřky, ty trojůhelníčky, jsem natřel stříbřenkou, teprv pak to byly pravé Fuchsy! >:D ;-)
24. 11. 2013 12:19
Re: ARNA ROMEO
Vždycky jsem si říkal, proč to nebyla japonská technika s italským designem, to by byl trhák.
24. 11. 2013 12:33
Re: ARNA ROMEO
Na technice nebylo nic špatného - motory Sud a podvozek byly rozhodně na úrovni...
Jen ta kvalita a design :-) Ale má to svoje kouzlo, ne že ne.
24. 11. 2013 19:15
Re: ARNA ROMEO
Určitě by to bylo v té době životnější.
Avatar - Pekelná Micinka
24. 11. 2013 13:55
Nádherně pravěká
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
24. 11. 2013 13:55
Nádherně pravěká
A prd*l je, že podle wiki Fiat Duna není ani evropské auto.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - euro89
24. 11. 2013 14:06
Re: Nádherně pravěká
Duna byla primárně pro jižní ameriku, ale kde všude jí Fiat vyrábel sám netuším. Každopádně se mi tohle Uno sedan a kombi vždycky líbilo. Mám rád karoserie sedan, proto mi auta jako Fiat Duna, Corsa stufenheck nebo třeba i VW Derby na dnešním evropském trhu mezi malými auty chybí.
Avatar - Pekelná Micinka
24. 11. 2013 19:26
Re: Nádherně pravěká
Sorry, ta Corsa je ale hnusná. Duna mi přijde taky ošklivá. Naopak VW se toho jal se ctí, není z toho vidět ten hatch s přilepeným kufrem. Poslední povedený mikrosedan, byla Mazda 121. [odkaz]
Avatar - Stejsn
24. 11. 2013 18:33
Kukaček v italském hnízdě bylo víc,
spoustu lidí určitě překvapí, když si vygůglí co to byla třeba taková Alfa Romeo A19... ;-)
Rozbalit vlákno
3
24. 11. 2013 19:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
24. 11. 2013 21:24
Re: Kukaček v italském hnízdě bylo víc,
jo jo, nekomu mozna jo - ale alfistum asi ne... ti snad vedi.
;-)
A neni na to nic spatnyho, ne?
Sam jsem jednou starickou AR8 jezdil... a neprislo mi to divny.
A byla to 2.4 bez turba! Prostě byla jina doba.. stacila.
:-)
A dneska bych ji bral jako ceneny veteran!
:-!
25. 11. 2013 01:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.