Zajímalo by mě jestli by výsledky vyšli stejně i po dlouhodobém pozorování. Jestli by ženy stále emocne nejvíce reagovali na stejné plačící dítě, nebo jestli by po například roce reagovali více na klidne usměvavé dítě. Stejně tak, jestli by muži reagovali stejně na nějaký "bum" design, který má za úkol v první řadě zaujmout po roce stejně, nebo jestli by po roce koukání raději viděli něco klasického, jako třeba nestárnoucí XC70. Tim nechci říct že koncept Volva se mi nelíbí, ale tím chci říct, že by mě zajímala dlouhodobá studie, která by dokázala ověřit, nebo vyvrátit teorii, že jednoduchý elegantní design nestarne a naopak zraje jak víno a oproti tomu, že snaha zaujmout co nejvíce na první pohled rychle opadne a že ze zajimaveho auta se často stává až ošklivé auto.
Reakce ještě neznamená, že je pozitivní. Klidné dítě pravděpodobně nikdy nevyvolá větší reakci. To ale neznamená, že ho nebudeš mít radši. Pokud jde o tenhle výzkum, musel bych si přečíst originál. Na redakci se člověk bohužel nemůže spolehnout, ani když jde o přepisování. Hraje tam roli více faktorů a z článku se zdá, že je nijak neoddělovali. Nebo je to jen špatně napsané. Uniká mi i pointa.
Automobilku zajímá, jak ti prodat auto a jestli daný trik bude fungovat i příště. Jestli pak z poblouznění vystřízlivíš, je jim celkem jedno. Jedna z teorií říká, že se nám líbí, co známe. Tedy to, co dokáže mozek jednoduše popsat. Osobně si myslím, že složitý design může fungovat. Jen se v něm snadněji dělají chyby, je toho víc k pokažení.