Jsem rád, že patřím ještě ke generaci, která přičichla k benzínu a naftě a jezdí se spalovacími motory. Tyhle sci-fi (viz test) mě nelákají a postrádají pro mě veškerou romantiku a radost z řízení.
Máš pravdu, na elektromobily ještě neuzrál ten správný čas. Jsem ale jejich zastáncem, těší mě, že je o ně zájem a i tady v čr se prodávají. Hybridy jsou zatím dobrou alternativou (prozatím).
Až na to že už dneska tě do některých měst s tou tvojí V8 nepustí, čímž tě prakticky nutí pořídit něco "ekologičtějšího"... a nikde není řečeno, že to v budoucnu nebudou zrovna elektromobily...
Re: Jestli je tohle budoucnost , tak bude stát budoucnost za
Panebože, to snad není možné tohle... poradím ti, nepříspívej a věnuj se domácím úkolům. Řadíš se mezi TOP omezence na webu. Nemyslím to ve zlém, dávám ti dobrou radu. Fakt nepřispívej.
Pred par rokmi si nikto nevedel predstavit, ze telefon bude mat vyssi vypocetny vykon ako vtedajsia workstation. A ze telefony nabijes jednou nabijackou.
Neschopnost vacsiny predstavit si nieco neznamena, ze niekto iny si uz nieco take nepredstavil a ze na tom nerobi.
Vymenna siet Tesly sa ma celkom dobre, thank you very much. Priemysel vseobecne konverguje k standardizacii a swapping stations pre komoditizovane baterie nebudu vynimkou - jeden tip volantu najdes tak v Mazdach ako aj v Suzuki ci modeloch GM.
ze ja budu jezdit autem,ktery bude vysadne osazen V8 a je mi jedno,ze auto bude treba 30 let stary,je to auto a ne pracka....a pak se chci zeptat panu odborniku na emise,to si vazne myslite,ze ma elektromobil nulovy emise ? vite kolik vyroba elektromobilu vyprodukuje skodliv do prostredi ? asi ne....ja se svoji 30 let starou V8 budu zatezovat prirodu daleko mene nez,kdyz nejakej sulin vyrovi elektromobilopracku...vsechno tady stoji za *,to vam reknu.....
Možná bych nevolil slovo "ekologičtější", ale "člověku přátelštější". Jde o to, aby se škodliviny dostaly z míst, kde je velká koncentrace lidí. Ano, elektrárny mají stále dost vysoké emise, ale většinou v oblastech, kde se ty emise mohou rozptýlit a nenapáchají velké škody. U emisí z aut, v městských ulicích, to samé nehrozí.
A jedno P.S.: Už mnohokrát nám vývoj ukázal, že budoucnost nedovedeme předvídat dále, než na pět, deset let. Aby za třicet let vůbec byla auta...
Staňák to ovšem píše hezky, má pravdu ve všem. A, bohužel pro tebe, je proelektrický, ne proti.
A ty první dva články, jak to nikdo nechce a vlády elektromobily dotují... No, když začínaly spalovací motory, dotovali to zase pro změnu bohatí průmyslníci, kterým se mazal med kolem úst, jak to je lepší, než tehdy běžné koňské povozy. A taky to zabralo dost času, než se automobily rozšířily.
vymena baterii je z hlediska budoucnosti neuskutecnitelne, pro provozovatele takove sluzby prilis financne nakladne a pri soucasnem tempu vyvoji technologii i nerentabilni za sveho zivota, vybudovat dostatecny pocet takovich stanic ktere by dokazali obslouzit dostatek elektromobilu a celosvetove je proste nesmysl, ma to i mnoho dalsich much jako nejednotnost baterii, a mam dojem ze Renault jiz od toho davno upustil
dokaze si tu nekdo predstavit jak by musela bejt takova stanice velka aby dokazala denne obslouzit treba 1000 aut ruznych znacek a ruznych modelu? a jakej "kabl" by k ni musel od elektrarny vest?
elektromobily maji budoucnost uplne jinde nez jsou obsahle baterie, budoucnosti je OLEV a jeji postupne budovani, a vedi to jak v BMW, tak v alianci Renaultu, tak Tesle a dalsich firmach co jsou na elektromobily nejak navazane, ostatne OLEV se nam tu prohani jiz od 18 stoleti ac prozatim jen coby mestska hromadna doprava a s elektrinou v jinych mistech nez kde bude dobudoucna :-) baterie sice dobudoucna nezmizej, ale jejich kapacity a tedy i velikost a vaha se zredukuji jen na potrebne minimum :-)
"ze me nebude nikdo nutit ridit auta,ktery nechci,"
Nemyslim si, ze budete mat na vyber. Ani dnes si v obchode nekupite nove PC s MS-DOS a Motoroly d520 vymizli z pultov.
Tu nejde o slabost ale o realitu. Aj dnes si kupite auto bez elektroniky. Od maleho vyrobcu, special. Mate nan? Mozno sa o 30 rokov najde vyrobca, ktory bude monotvat auta s V8 blokmi. Ste Jay Leno?
Na druhej strane, starozitnosti su plne pisacich a sijacich strojov, co ma privadza k muzeam.
o něco takového se snažila firma Better Place, jejich myšlenka byla v tom, že si zákazník koupí elektromobil bez baterie. Tu bude mít pronajatou no a během cesty mimo město přijedete ke stanici, kde vám během chvíle vymění vaší prázdnou baterii za novou. Myšlenka je to dobrá a myslím, že to chtěli zavést v Izraeli a Dánsku, ale celý projekt nakonec zkrachoval.
mam pocit ze cim dalej do buducnosti sa blizime tym viac si clovek zivot "komplikuje" ( napr. prave aj takymi elektromobilmi a ich nepraktickou prevadzkou ) miesto toho aby si zivot ulahcoval.
stare jednoduche mechanicky odolne auta budu jazdit vecne a nikdy nesklamu, Super bomba tutti elektromobil bude auto na par rokov ( ako mobil ) a este sa clovek nenaplati za jeho likvidaciu a servis .... nie som nadseny kam smerujeme
tie elektromobily zatial tak skoro podla mna vo vacsich poctoch na trhy nepridu, stale je dost problem s nabijanim, vahou auta, malym dojazdom, bezpecnym zosrotovanim, takmer kazdy elektromobil ma problemy aby nezhorel nahodou bez priciny, podla mna potrva este aspon 20 rokov ked zacnu el auta ako tak davat zmysel a vyraznejsie sa mnozit na cestach, zatial mozme byt v klude, na elektromobily este neprisiel spravny cas
já jsem to četl, že to mělo být takhle. Přijede se na stanici a tam vymění vybitou baterii za novou nabitou. Ta vaše se zasune do nabíjecího stojanu ( na té samé stanici) a začne se opět dobíjet. S tím, že až bude plná dostane ji jiný řidič, který se na stanici zastaví aby vyměnil baterii.
To znamená, že prázdné baterie se nikam nemusí vozit, protože se na těch stanicích jen nabijí, jsou tím pádem neustále v oběhu. A teprve až se bude blížit konec životnosti budou použity jako úložiště pro energii třeba pro kanceláře, domácnosti apod.
A tím koncem životnosti mám na mysli dobu kdy bude baterie pořád funkční, ale s kapacitou asi 70 až 80 procent oproti stavu v plné životnosti ( v záruce ).
dost si troufate,ale kdyz myslite,nebudu vam to rozmlouvat,jen chci rict,ze me nebude nikdo nutit ridit auta,ktery nechci,jenom slabosi ustupuji a ja mezi ne rozhodne nepatrim..
prave vyvoj baterii byl vpodstate mrtvej az do konce 90 let, momentalne je vyvoj baterii asi tim nejlukrativnejsim businessem a to prave diky nastupu mobilnich zarizeni a pridavaj se k tomu postupne i eletromobily, docela ale verim ze tenhle boom v oblasti baterii vydrzi je par desetileti a vyvoj se presune postupne zase zpet na vyvoj lokalni vyroby elektriny a ne jeji ukladani
i auta jako Ampera kde se da jezdit jen na benzin jsou nazivana jako EV, tedy ElectricVehicle, proste a jednoduse je uplne fuk jestli tu stavu dodava reaktor, spalovaci motor nebo krecek v behacim kolecku, pokud k pohonu slouzi elektromotor, tak je to proste elektromobil, i nektera vodikova auta jsou elektromobilem
Jak jsem napsal, bude potřeba převážet vadné (tedy nevyhovující specifikaci) a náhradu za ně. A manipulaci (včetně výměny) obstará robot, ne personál.
Na druhou stranu, stanice musí zvládnout špičky. A asi nebude úplně výhodné držet všude takovou zásobu baterií, aby mohla stanice pracovat nepřetržitě. Ale je možné, že to bude výhodnější, než baterie převážet a řešit, kde kdy budou potřeba. Mohlo by to nicméně bránit rozšíření mimo hlavní tahy.
Jen by mě zajímalo, jak by si taková firma poradila s nešetrnými lidmi. Baterii není takový problém zabít. A když místo osmi let vydrží rok, nebo i méně, tak to bude mít značný finanční dopad.
Bez patřičného vývoje to ale nepůjde. Ano, elektromobil je starý jako automobilismus sám, ale sto let byl ponechán bez zájmu... To je jako kdyby ani neexistoval. Když začínala auta, taky nebyla rychlejší, než kůň. Ani nedojela dále. "Umírala" častěji. Koně byli tak rozšíření, že se dali sehnat v každé vesnici. Naopak benzin byl výjimečně. Ještě ve druhé světové válce vyráželi polští vojáci do boje na koních proti tankům...
Ať se to horkým hlavám líbí nebo ne, současná situace vede k tomu, že města čím dál více budou omezovat vjezd spalovacích vozidel a více prosazovat elektřinu. Nakonec, po pár desetiletích vývoje, dojdou elektromobily většího rozšíření.
Hrubky..... ale já pro to mám pochopení. Zjistil jsem, že tomu často dochází, když píšu na ipadu. Nepíšeš celý věty, ale jen samostatná slova nebo snad i písmena a pak tam prostě ty pravopisný souvislosti nevidíš. Jsou to jen samostatná slova. ;-\
Správný chlap musí sedlat automobil na Thoriový motor. Malý reaktor pod zadkem a vztyčený prostředník těm blbečkům v elektromobilech :-) Tak vidím budoucnost já !
Elektromobil vznikl dříve než spalovací motor. Pitomost je, že se jej někdo snaží vskřísit. Vývoj jasně ukázal, že princip elektromobilu se hodí do golfových, manipulačních či vysokozdvižných vozíků, nikoliv do rodinného auta.
Na Slovensku sa ročne predá asi 70 000 nových automobilov. Keby aj hneď všetky z nich boli elektromobily, tak úplný prechod od spaľovacích motorov k elektromobilom by trval 25 rokov.
autor: Vladimír Staňák (autor pracuje ako výskumný pracovník na Fakulte elektrotechniky a informatiky STU v Bratislave)
Čítajte viac: [odkaz]
budme radi ze mame benzin :yes: lepsie to uz nebude :yes:
s tim totálně souhlasim.. a taky by mě zajímalo když jim tak jde o tu jejich ekologii proč se taky nevěnujou tomu aby i letadla nebo lodě byly ekologičtější ?.. vždyť letadel už lítá taky dost a určitě nelítaj na nějaký ekologický paliva a o lodích to platí taky.
stál elektromobil stejně jako dieselové auto (nebo o rozumnou sumu více), tak bych nad ním při koupi nového auta klidně uvažoval. Tedy pokud by dojezd byl kolem těch 500km (i v zimě) a výdrž baterie byla výrobcem garantována na určitý počet km (a let). Vůbec by mně spalovací motor nescházel.... Teda možná by si více lidí potom z nostalgie kupovalo veterány (např. BMW E12 nebo JAG XJ II).
Pokud dobití auta stoji 120 Kč a ujedu s ním 160 km. tak je to o něco
o méně 1/4 dojezdu malého benzinového auta (600km) a 1/5 až 1/6 dojezdu dieselového auta (800 až 1000 km). Za 50 l nádrž benzínu dám asi 1850 Kč, elektrický ekvivalent je 480 Kč. Což vypadá velmi dobře, ale s benzínem těch 640 Km ujedu za půl dne a pak natankuju a můžu jet dalších pár set km bez problémů. S Nissanem Leaf to pojedu 3-4 dny! To co diesel ujede za den na nádrž, Leaf ujede za 5-6 dnů .... Ale i když potřebuju druhé auto jen města a nákupy, tak se moc nevyplatí. Pro zjednodušení 16000 Km stojí v elektrice 12000 Kč. Stejná vzdálenost v benzínu stojí 38480 Kč (37 Kč litra, spotřeba 6,5 l/100km), to znamená úsporu 26480. To vypadá skvěle, ale to znamená že za 5 let uspořím 132400 Kč. V autě za 700.000 Kč. Ale za 500.000 Kč seženu auto lepší, se kterým se mohu vydat i na dovolenou do Chorvatska nebo i Francie ..... Ještě není čas a možná je to není slepá ulička. A i kdyby se jezdilo hlavně na elektřinu, stát si nenechá ujít obrovský příjem ze spotřební daně a DPH a elektřinu do auta nějakým způsoben zdaní...
Zatím by stačilo pokrýt města ať už bezdrátovým nebo drátovým přenosem el. energie. Auta by mohla stejně jako Ampera obsahovat elektromotor pro hlavní pohon a generátor se spalovacím motorem. Ve městě by se auto pohybovalo pouze pomocí energie z "trolejí" a mimo město by se spustil generátor.
Za posledních 100 let se pravda elektromobily (jako celek) asi moc nevyvíjeli, ale vývoj v oblasti baterií (největší slabina) podle mě probíhal. A poslední výstupy má většina z nás v mobilech a v NTB. Snad jsou další a efektivnější metody jak ukládat el. energii a brzo se na ně přijde.
A otazka zni,co je ekologictejsi ? Podle vyfuku se to rozhodne nebo lepe receno nemelo merit.proto vsichni vime,ze to co by odbornici delat meli, nedelaji a delaji to misto nich jenom byrokrati....nicmene,kazdy ma svuj nazor a nevyresi to diskuze na internetu.jenom posledni vec,trabant nesplnuje emisni normu ani 0 a muze tu jezdit bez problemu,takze tezko bude mit v8 v budoucnu problem s povolenim a nebojim se,ze by je zakazaly,ekonomicke problemy,ktere by nasledovaly,si nemohou dovolit ani tak hloupi lide jako jsou v politice,nehlede na to,ze v budoucnu se nepocita s ukoncenim jejich vyroby......