Testy
Magister
10
Jsem rád, že patřím ještě ke generaci, která přičichla k benzínu a naftě a jezdí se spalovacími motory. Tyhle sci-fi (viz test) mě nelákají a postrádají pro mě veškerou romantiku a radost z řízení.
Přejít do diskuze
romgator
Máš pravdu, na elektromobily ještě neuzrál ten správný čas. Jsem ale jejich zastáncem, těší mě, že je o ně zájem a i tady v čr se prodávají. Hybridy jsou zatím dobrou alternativou (prozatím).
Blue Sun
Romantika při řízení mě přejde ve chvíli, kdy se na silnicích objeví další auta. Nemluvě pak o průjezdu městy...
O 30 rokov sa tu zideme a budes jazdit na elektromobile alebo na niecom, co nema V8 a nespaluje benzin.
Obaja vieme, ze JA mam pravdu.
Tak sa s tym zmier.
Obaja vieme, ze JA mam pravdu.
Tak sa s tym zmier.
Ja patrim ku generacii, ktora zacinala na pisacom stroji.
Dnes pouzivam iPad atd. :-)
Ale proti gustu ziadny disputat, tvoje 20. storocie ti nikto neberie, aj ja rad chodim do muzea.
Dnes pouzivam iPad atd. :-)
Ale proti gustu ziadny disputat, tvoje 20. storocie ti nikto neberie, aj ja rad chodim do muzea.
_MT_
"... a radost z řízení" - já ti nevím, ale i s elektromobilem může být prča.
asysy
Až na to že už dneska tě do některých měst s tou tvojí V8 nepustí, čímž tě prakticky nutí pořídit něco "ekologičtějšího"... a nikde není řečeno, že to v budoucnu nebudou zrovna elektromobily...
Johny.Rico
Panebože, to snad není možné tohle... poradím ti, nepříspívej a věnuj se domácím úkolům. Řadíš se mezi TOP omezence na webu. Nemyslím to ve zlém, dávám ti dobrou radu. Fakt nepřispívej.
Pred par rokmi si nikto nevedel predstavit, ze telefon bude mat vyssi vypocetny vykon ako vtedajsia workstation. A ze telefony nabijes jednou nabijackou.
Neschopnost vacsiny predstavit si nieco neznamena, ze niekto iny si uz nieco take nepredstavil a ze na tom nerobi.
Vymenna siet Tesly sa ma celkom dobre, thank you very much. Priemysel vseobecne konverguje k standardizacii a swapping stations pre komoditizovane baterie nebudu vynimkou - jeden tip volantu najdes tak v Mazdach ako aj v Suzuki ci modeloch GM.
Neschopnost vacsiny predstavit si nieco neznamena, ze niekto iny si uz nieco take nepredstavil a ze na tom nerobi.
Vymenna siet Tesly sa ma celkom dobre, thank you very much. Priemysel vseobecne konverguje k standardizacii a swapping stations pre komoditizovane baterie nebudu vynimkou - jeden tip volantu najdes tak v Mazdach ako aj v Suzuki ci modeloch GM.
"LJ"
ze ja budu jezdit autem,ktery bude vysadne osazen V8 a je mi jedno,ze auto bude treba 30 let stary,je to auto a ne pracka....a pak se chci zeptat panu odborniku na emise,to si vazne myslite,ze ma elektromobil nulovy emise ? vite kolik vyroba elektromobilu vyprodukuje skodliv do prostredi ? asi ne....ja se svoji 30 let starou V8 budu zatezovat prirodu daleko mene nez,kdyz nejakej sulin vyrovi elektromobilopracku...vsechno tady stoji za *,to vam reknu.....
IPace
nechci ti brat radostnou iluzy, ale auto s thoriovym motorem by bylo taky elektromobil, k samotnemu pohonu by totiz slouzili take elektromotor/y ;-)
Blue Sun
Možná bych nevolil slovo "ekologičtější", ale "člověku přátelštější". Jde o to, aby se škodliviny dostaly z míst, kde je velká koncentrace lidí. Ano, elektrárny mají stále dost vysoké emise, ale většinou v oblastech, kde se ty emise mohou rozptýlit a nenapáchají velké škody. U emisí z aut, v městských ulicích, to samé nehrozí.
A jedno P.S.: Už mnohokrát nám vývoj ukázal, že budoucnost nedovedeme předvídat dále, než na pět, deset let. Aby za třicet let vůbec byla auta...
A jedno P.S.: Už mnohokrát nám vývoj ukázal, že budoucnost nedovedeme předvídat dále, než na pět, deset let. Aby za třicet let vůbec byla auta...
Blue Sun
Staňák to ovšem píše hezky, má pravdu ve všem. A, bohužel pro tebe, je proelektrický, ne proti.
A ty první dva články, jak to nikdo nechce a vlády elektromobily dotují... No, když začínaly spalovací motory, dotovali to zase pro změnu bohatí průmyslníci, kterým se mazal med kolem úst, jak to je lepší, než tehdy běžné koňské povozy. A taky to zabralo dost času, než se automobily rozšířily.
A ty první dva články, jak to nikdo nechce a vlády elektromobily dotují... No, když začínaly spalovací motory, dotovali to zase pro změnu bohatí průmyslníci, kterým se mazal med kolem úst, jak to je lepší, než tehdy běžné koňské povozy. A taky to zabralo dost času, než se automobily rozšířily.
Akurat ze ja aplikujem opakujuce sa technologicke a socialne trendy na buducnost.
Silak s V8 skratka tara.
Silak s V8 skratka tara.
Blue Sun
Přítomnost je možná nevýrazná, ale bez té není budoucnost.
A ať si říká kdo chce co, plýtvat ropou na spalování je nesmysl.
A ať si říká kdo chce co, plýtvat ropou na spalování je nesmysl.
IPace
vymena baterii je z hlediska budoucnosti neuskutecnitelne, pro provozovatele takove sluzby prilis financne nakladne a pri soucasnem tempu vyvoji technologii i nerentabilni za sveho zivota, vybudovat dostatecny pocet takovich stanic ktere by dokazali obslouzit dostatek elektromobilu a celosvetove je proste nesmysl, ma to i mnoho dalsich much jako nejednotnost baterii, a mam dojem ze Renault jiz od toho davno upustil
dokaze si tu nekdo predstavit jak by musela bejt takova stanice velka aby dokazala denne obslouzit treba 1000 aut ruznych znacek a ruznych modelu? a jakej "kabl" by k ni musel od elektrarny vest?
elektromobily maji budoucnost uplne jinde nez jsou obsahle baterie, budoucnosti je OLEV a jeji postupne budovani, a vedi to jak v BMW, tak v alianci Renaultu, tak Tesle a dalsich firmach co jsou na elektromobily nejak navazane, ostatne OLEV se nam tu prohani jiz od 18 stoleti ac prozatim jen coby mestska hromadna doprava a s elektrinou v jinych mistech nez kde bude dobudoucna :-) baterie sice dobudoucna nezmizej, ale jejich kapacity a tedy i velikost a vaha se zredukuji jen na potrebne minimum :-)
dokaze si tu nekdo predstavit jak by musela bejt takova stanice velka aby dokazala denne obslouzit treba 1000 aut ruznych znacek a ruznych modelu? a jakej "kabl" by k ni musel od elektrarny vest?
elektromobily maji budoucnost uplne jinde nez jsou obsahle baterie, budoucnosti je OLEV a jeji postupne budovani, a vedi to jak v BMW, tak v alianci Renaultu, tak Tesle a dalsich firmach co jsou na elektromobily nejak navazane, ostatne OLEV se nam tu prohani jiz od 18 stoleti ac prozatim jen coby mestska hromadna doprava a s elektrinou v jinych mistech nez kde bude dobudoucna :-) baterie sice dobudoucna nezmizej, ale jejich kapacity a tedy i velikost a vaha se zredukuji jen na potrebne minimum :-)
"ze me nebude nikdo nutit ridit auta,ktery nechci,"
Nemyslim si, ze budete mat na vyber. Ani dnes si v obchode nekupite nove PC s MS-DOS a Motoroly d520 vymizli z pultov.
Tu nejde o slabost ale o realitu. Aj dnes si kupite auto bez elektroniky. Od maleho vyrobcu, special. Mate nan? Mozno sa o 30 rokov najde vyrobca, ktory bude monotvat auta s V8 blokmi. Ste Jay Leno?
Na druhej strane, starozitnosti su plne pisacich a sijacich strojov, co ma privadza k muzeam.
QED
Nemyslim si, ze budete mat na vyber. Ani dnes si v obchode nekupite nove PC s MS-DOS a Motoroly d520 vymizli z pultov.
Tu nejde o slabost ale o realitu. Aj dnes si kupite auto bez elektroniky. Od maleho vyrobcu, special. Mate nan? Mozno sa o 30 rokov najde vyrobca, ktory bude monotvat auta s V8 blokmi. Ste Jay Leno?
Na druhej strane, starozitnosti su plne pisacich a sijacich strojov, co ma privadza k muzeam.
QED
flyboyeda
neumím si představit že bych stímhle krámem někam jel v zimě, člověk si zatopí,ale nikam nedojede, nebo si nezatopí, někam dojede ,ale cestou umrzne
bez ropy stejně tahle civilizace zanikne a nějaký Leaf nás nezachrání,tak si ty poslední roky aspoň užijeme no ne
bez ropy stejně tahle civilizace zanikne a nějaký Leaf nás nezachrání,tak si ty poslední roky aspoň užijeme no ne
Magister
To si u nás opravdu nedovedu představit. By se to čorovalo. Musel by se o to někdo starat, měnit je, stěhovat, nabíjet.... horší jak u pumpy.
romgator
o něco takového se snažila firma Better Place, jejich myšlenka byla v tom, že si zákazník koupí elektromobil bez baterie. Tu bude mít pronajatou no a během cesty mimo město přijedete ke stanici, kde vám během chvíle vymění vaší prázdnou baterii za novou. Myšlenka je to dobrá a myslím, že to chtěli zavést v Izraeli a Dánsku, ale celý projekt nakonec zkrachoval.
3_diamanty
mam pocit ze cim dalej do buducnosti sa blizime tym viac si clovek zivot "komplikuje" ( napr. prave aj takymi elektromobilmi a ich nepraktickou prevadzkou ) miesto toho aby si zivot ulahcoval.
stare jednoduche mechanicky odolne auta budu jazdit vecne a nikdy nesklamu, Super bomba tutti elektromobil bude auto na par rokov ( ako mobil ) a este sa clovek nenaplati za jeho likvidaciu a servis .... nie som nadseny kam smerujeme
stare jednoduche mechanicky odolne auta budu jazdit vecne a nikdy nesklamu, Super bomba tutti elektromobil bude auto na par rokov ( ako mobil ) a este sa clovek nenaplati za jeho likvidaciu a servis .... nie som nadseny kam smerujeme
3_diamanty
tie elektromobily zatial tak skoro podla mna vo vacsich poctoch na trhy nepridu, stale je dost problem s nabijanim, vahou auta, malym dojazdom, bezpecnym zosrotovanim, takmer kazdy elektromobil ma problemy aby nezhorel nahodou bez priciny, podla mna potrva este aspon 20 rokov ked zacnu el auta ako tak davat zmysel a vyraznejsie sa mnozit na cestach, zatial mozme byt v klude, na elektromobily este neprisiel spravny cas
romgator
já jsem to četl, že to mělo být takhle. Přijede se na stanici a tam vymění vybitou baterii za novou nabitou. Ta vaše se zasune do nabíjecího stojanu ( na té samé stanici) a začne se opět dobíjet. S tím, že až bude plná dostane ji jiný řidič, který se na stanici zastaví aby vyměnil baterii.
To znamená, že prázdné baterie se nikam nemusí vozit, protože se na těch stanicích jen nabijí, jsou tím pádem neustále v oběhu. A teprve až se bude blížit konec životnosti budou použity jako úložiště pro energii třeba pro kanceláře, domácnosti apod.
A tím koncem životnosti mám na mysli dobu kdy bude baterie pořád funkční, ale s kapacitou asi 70 až 80 procent oproti stavu v plné životnosti ( v záruce ).
To znamená, že prázdné baterie se nikam nemusí vozit, protože se na těch stanicích jen nabijí, jsou tím pádem neustále v oběhu. A teprve až se bude blížit konec životnosti budou použity jako úložiště pro energii třeba pro kanceláře, domácnosti apod.
A tím koncem životnosti mám na mysli dobu kdy bude baterie pořád funkční, ale s kapacitou asi 70 až 80 procent oproti stavu v plné životnosti ( v záruce ).
Berenika ANTIDIESEL
NISSAN LEAF II je skvělý auto !! ;-) [odkaz] a proto jich už jezdí 100.000
"LJ"
dost si troufate,ale kdyz myslite,nebudu vam to rozmlouvat,jen chci rict,ze me nebude nikdo nutit ridit auta,ktery nechci,jenom slabosi ustupuji a ja mezi ne rozhodne nepatrim..
IPace
prave vyvoj baterii byl vpodstate mrtvej az do konce 90 let, momentalne je vyvoj baterii asi tim nejlukrativnejsim businessem a to prave diky nastupu mobilnich zarizeni a pridavaj se k tomu postupne i eletromobily, docela ale verim ze tenhle boom v oblasti baterii vydrzi je par desetileti a vyvoj se presune postupne zase zpet na vyvoj lokalni vyroby elektriny a ne jeji ukladani
IPace
i auta jako Ampera kde se da jezdit jen na benzin jsou nazivana jako EV, tedy ElectricVehicle, proste a jednoduse je uplne fuk jestli tu stavu dodava reaktor, spalovaci motor nebo krecek v behacim kolecku, pokud k pohonu slouzi elektromotor, tak je to proste elektromobil, i nektera vodikova auta jsou elektromobilem
_MT_
Jak jsem napsal, bude potřeba převážet vadné (tedy nevyhovující specifikaci) a náhradu za ně. A manipulaci (včetně výměny) obstará robot, ne personál.
Na druhou stranu, stanice musí zvládnout špičky. A asi nebude úplně výhodné držet všude takovou zásobu baterií, aby mohla stanice pracovat nepřetržitě. Ale je možné, že to bude výhodnější, než baterie převážet a řešit, kde kdy budou potřeba. Mohlo by to nicméně bránit rozšíření mimo hlavní tahy.
Jen by mě zajímalo, jak by si taková firma poradila s nešetrnými lidmi. Baterii není takový problém zabít. A když místo osmi let vydrží rok, nebo i méně, tak to bude mít značný finanční dopad.
Na druhou stranu, stanice musí zvládnout špičky. A asi nebude úplně výhodné držet všude takovou zásobu baterií, aby mohla stanice pracovat nepřetržitě. Ale je možné, že to bude výhodnější, než baterie převážet a řešit, kde kdy budou potřeba. Mohlo by to nicméně bránit rozšíření mimo hlavní tahy.
Jen by mě zajímalo, jak by si taková firma poradila s nešetrnými lidmi. Baterii není takový problém zabít. A když místo osmi let vydrží rok, nebo i méně, tak to bude mít značný finanční dopad.
tomkite
"...aby se škodliviny dostaly z míst, kde je velká koncentrace lidí."
Ano. Jako příklad se dá uvést Velký smog (nebo mlha) v Londýně 1952:
[odkaz]
nebo
[odkaz]
Ano. Jako příklad se dá uvést Velký smog (nebo mlha) v Londýně 1952:
[odkaz]
nebo
[odkaz]
Blue Sun
Bez patřičného vývoje to ale nepůjde. Ano, elektromobil je starý jako automobilismus sám, ale sto let byl ponechán bez zájmu... To je jako kdyby ani neexistoval. Když začínala auta, taky nebyla rychlejší, než kůň. Ani nedojela dále. "Umírala" častěji. Koně byli tak rozšíření, že se dali sehnat v každé vesnici. Naopak benzin byl výjimečně. Ještě ve druhé světové válce vyráželi polští vojáci do boje na koních proti tankům...
Ať se to horkým hlavám líbí nebo ne, současná situace vede k tomu, že města čím dál více budou omezovat vjezd spalovacích vozidel a více prosazovat elektřinu. Nakonec, po pár desetiletích vývoje, dojdou elektromobily většího rozšíření.
Ať se to horkým hlavám líbí nebo ne, současná situace vede k tomu, že města čím dál více budou omezovat vjezd spalovacích vozidel a více prosazovat elektřinu. Nakonec, po pár desetiletích vývoje, dojdou elektromobily většího rozšíření.
_MT_
Měl to být automatický systém. Samozřejmě by bylo potřeba vadné odvézt a nahradit je. Nicméně ČR ani nezareagovala, pokud vím.
pogo26
Hrubky..... ale já pro to mám pochopení. Zjistil jsem, že tomu často dochází, když píšu na ipadu. Nepíšeš celý věty, ale jen samostatná slova nebo snad i písmena a pak tam prostě ty pravopisný souvislosti nevidíš. Jsou to jen samostatná slova. ;-\
CHerokee
Souhlas. A tak jak je výše, jsem rád, že ještě patřím ke generaci, co to odjezdí na spalovacích motorech...
Anonym
Problém je v tom, že MS-DOS je právě ten elektormobil. Elektromobily totiž vznikly dříve než auta se spalovacími motory.
esenbe
Správný chlap musí sedlat automobil na Thoriový motor. Malý reaktor pod zadkem a vztyčený prostředník těm blbečkům v elektromobilech :-) Tak vidím budoucnost já !
Anonym
Elektromobil vznikl dříve než spalovací motor. Pitomost je, že se jej někdo snaží vskřísit. Vývoj jasně ukázal, že princip elektromobilu se hodí do golfových, manipulačních či vysokozdvižných vozíků, nikoliv do rodinného auta.
Inferius
Budoucnost v elektromobilech??? Od vzniku spalovacích motorů nikdo nevymyslel větší pitomost než elektromobil.
3_diamanty
[odkaz]
[odkaz]
Na Slovensku sa ročne predá asi 70 000 nových automobilov. Keby aj hneď všetky z nich boli elektromobily, tak úplný prechod od spaľovacích motorov k elektromobilom by trval 25 rokov.
autor: Vladimír Staňák (autor pracuje ako výskumný pracovník na Fakulte elektrotechniky a informatiky STU v Bratislave)
Čítajte viac: [odkaz]
budme radi ze mame benzin :yes: lepsie to uz nebude :yes:
[odkaz]
Na Slovensku sa ročne predá asi 70 000 nových automobilov. Keby aj hneď všetky z nich boli elektromobily, tak úplný prechod od spaľovacích motorov k elektromobilom by trval 25 rokov.
autor: Vladimír Staňák (autor pracuje ako výskumný pracovník na Fakulte elektrotechniky a informatiky STU v Bratislave)
Čítajte viac: [odkaz]
budme radi ze mame benzin :yes: lepsie to uz nebude :yes:
Jirkiss
s tim totálně souhlasim.. a taky by mě zajímalo když jim tak jde o tu jejich ekologii proč se taky nevěnujou tomu aby i letadla nebo lodě byly ekologičtější ?.. vždyť letadel už lítá taky dost a určitě nelítaj na nějaký ekologický paliva a o lodích to platí taky.
esenbe
Jde o ten reaktor :-) To už můžeš říct, že jaderná elektrárna je vlastně parní stroj ...
tomkite
stál elektromobil stejně jako dieselové auto (nebo o rozumnou sumu více), tak bych nad ním při koupi nového auta klidně uvažoval. Tedy pokud by dojezd byl kolem těch 500km (i v zimě) a výdrž baterie byla výrobcem garantována na určitý počet km (a let). Vůbec by mně spalovací motor nescházel.... Teda možná by si více lidí potom z nostalgie kupovalo veterány (např. BMW E12 nebo JAG XJ II).
massaraks
Pokud dobití auta stoji 120 Kč a ujedu s ním 160 km. tak je to o něco
o méně 1/4 dojezdu malého benzinového auta (600km) a 1/5 až 1/6 dojezdu dieselového auta (800 až 1000 km). Za 50 l nádrž benzínu dám asi 1850 Kč, elektrický ekvivalent je 480 Kč. Což vypadá velmi dobře, ale s benzínem těch 640 Km ujedu za půl dne a pak natankuju a můžu jet dalších pár set km bez problémů. S Nissanem Leaf to pojedu 3-4 dny! To co diesel ujede za den na nádrž, Leaf ujede za 5-6 dnů .... Ale i když potřebuju druhé auto jen města a nákupy, tak se moc nevyplatí. Pro zjednodušení 16000 Km stojí v elektrice 12000 Kč. Stejná vzdálenost v benzínu stojí 38480 Kč (37 Kč litra, spotřeba 6,5 l/100km), to znamená úsporu 26480. To vypadá skvěle, ale to znamená že za 5 let uspořím 132400 Kč. V autě za 700.000 Kč. Ale za 500.000 Kč seženu auto lepší, se kterým se mohu vydat i na dovolenou do Chorvatska nebo i Francie ..... Ještě není čas a možná je to není slepá ulička. A i kdyby se jezdilo hlavně na elektřinu, stát si nenechá ujít obrovský příjem ze spotřební daně a DPH a elektřinu do auta nějakým způsoben zdaní...
o méně 1/4 dojezdu malého benzinového auta (600km) a 1/5 až 1/6 dojezdu dieselového auta (800 až 1000 km). Za 50 l nádrž benzínu dám asi 1850 Kč, elektrický ekvivalent je 480 Kč. Což vypadá velmi dobře, ale s benzínem těch 640 Km ujedu za půl dne a pak natankuju a můžu jet dalších pár set km bez problémů. S Nissanem Leaf to pojedu 3-4 dny! To co diesel ujede za den na nádrž, Leaf ujede za 5-6 dnů .... Ale i když potřebuju druhé auto jen města a nákupy, tak se moc nevyplatí. Pro zjednodušení 16000 Km stojí v elektrice 12000 Kč. Stejná vzdálenost v benzínu stojí 38480 Kč (37 Kč litra, spotřeba 6,5 l/100km), to znamená úsporu 26480. To vypadá skvěle, ale to znamená že za 5 let uspořím 132400 Kč. V autě za 700.000 Kč. Ale za 500.000 Kč seženu auto lepší, se kterým se mohu vydat i na dovolenou do Chorvatska nebo i Francie ..... Ještě není čas a možná je to není slepá ulička. A i kdyby se jezdilo hlavně na elektřinu, stát si nenechá ujít obrovský příjem ze spotřební daně a DPH a elektřinu do auta nějakým způsoben zdaní...
tomkite
Zatím by stačilo pokrýt města ať už bezdrátovým nebo drátovým přenosem el. energie. Auta by mohla stejně jako Ampera obsahovat elektromotor pro hlavní pohon a generátor se spalovacím motorem. Ve městě by se auto pohybovalo pouze pomocí energie z "trolejí" a mimo město by se spustil generátor.
tomkite
Za posledních 100 let se pravda elektromobily (jako celek) asi moc nevyvíjeli, ale vývoj v oblasti baterií (největší slabina) podle mě probíhal. A poslední výstupy má většina z nás v mobilech a v NTB. Snad jsou další a efektivnější metody jak ukládat el. energii a brzo se na ně přijde.
"LJ"
A otazka zni,co je ekologictejsi ? Podle vyfuku se to rozhodne nebo lepe receno nemelo merit.proto vsichni vime,ze to co by odbornici delat meli, nedelaji a delaji to misto nich jenom byrokrati....nicmene,kazdy ma svuj nazor a nevyresi to diskuze na internetu.jenom posledni vec,trabant nesplnuje emisni normu ani 0 a muze tu jezdit bez problemu,takze tezko bude mit v8 v budoucnu problem s povolenim a nebojim se,ze by je zakazaly,ekonomicke problemy,ktere by nasledovaly,si nemohou dovolit ani tak hloupi lide jako jsou v politice,nehlede na to,ze v budoucnu se nepocita s ukoncenim jejich vyroby......