Je vždy prekvapujúce, ako ťažko prijímame čokoľvek iné, odlišné od toho, čo považujeme za normálne, štandardné. Mustang je iný a preto hneď prebúdza vášne haterov, ktorí vedia, že by si oň nikdy neopreli ani bicykel, oni jedine 911ku a nič iné, kam sa nejaký americký poník hrabe.
Skrátka Mustang je pravoverný pony car (resp. muscle car), v podstate zakladateľ tejto kategórie áut so všetkým, čo k tomu patrí. Wikipedia definuje pony car takto: an affordable, compact, highly styled car with a sporty or performance-oriented image; Charakteristické črty sú:
- two-door, four passenger capacity model,
- stylish and sporty styling that included "long hoods, short decks, and open mouths", - assembled from "off-the-shelf" mass production components,
- affordable base price (under $2,500 — in 1965 dollar value)
- wide range of options to individualize each car
- youth-oriented marketing and advertising.
Teda lacné, dostupné a technicky jednoduché auto pre mladých so športovým dizajnom a výkonným motorom.
Keď sa budeme držať tejto charakteristiky, Mustang ju dlhodobo napĺňa. Preto vyčítať Mustangu niečo, čím nie je a nemá byť (konkurent 911ky a podobne) je absolútnym nepochopením toho, čo pony cars či muscle cars z podstaty sú. U nás bude tá cenová úroveň trošku iná, ale v krajine pôvodu je to auto za pár šupov, cenová alternatíva k bežným rodinným sedanom (napr. Fusion - americké Mondeo) a teda predhadzovať Mustangu 911ky, XK8 či 6er je úplne mimo.
A proč? Řekl bych že podobnost s minulou generací a i některýma předchozíma je tam více než zřetelná. Filozofie nejspíš taky podle motorů. Vsadím se, že do budoucna budou speciální verze Mach, Boss a Shelby.
to bez nasilia priznavam aj ja ze radsej by som siel do camara ako do 370Z bez debaty, americke sportove auta su super, mna najviac uchvatilo corvette ale to je ina liga ale spominam ho preto lebo je to americke auto,
co sa tyka tohto mustangu, u mna vitazi celkom jednoznacne verzia coupe nad cabriom a zrovna cervene ako na fotkach je nadherne, tomu vravim parada :yes:
Súhlas. Netreba z Mustanga robiť superšport či etalón čohokoľvek (okrem power for money), skrátka lacný športiak v cene strednotriedneho mainstreamu. A práve v tom spočíva jeho čaro: aký športiak môžeš mať za cenu Mondea? Malý hotheč s fúkanou 1,6 či dvojlitrom? Tu máš ako alternatívu zadokolku so silným veľkoobjemovým V6, za ktorým sa každý obzrie (pričom vypracovanie interiéru či jednoduchú techniku zvonku nevidieť). Rozdielna filozofia, rozdielne svety, ale aspoň je pre každého na výber.
Dobře napsáno. Ono je to drsné auto, s velmi chlapáckými rysy, ale i výkonem (narozdíl od Subaru BRZ, Mazdy MX5 - neporovnávám, jen konstatuji fakt). Mi se líbí. Netvrdím, že je nejlepší, nejrychlejší atp. ale rozhodně má něco do sebe. Mě osobně oslovují muscle cars daleko více než asijské sportovní vozy (Mazda RX7, Nisanny atp.).
Uvidíme, co osobní dojem, ale věřím, že toto auto image Mustangů spíše nadupovalo. Osobně na mě z fotek působí lépe než Challenger a konečně se 'Stang dostal na úroveň vzhledu Camara. :-) Je to prostě stroj na testosteron :yes:
...ale koukam na dva clanky...jeden o Mustangu..jeden o Jaguaru F-Type....oba dva maji na titulce auta v cervene barve......
Pak se podivam na tabulky vykonu motoru....a na ceny....nu a Mustang bude pekna alternativa za polovic >:D (byt ceske ceny Mustangu nezname..ale vychazim z dovozu minule geenrace)
Jakkoliv se design brodí po kolena v hračkoidním světě, nelze, než uznale kývnout: ano, na "ameriku" dost dobrý. Na mustanga nelze samozřejmě nahlížet dokonalejma eurovočima, odkojenema pohledy na jaguary, alfy či poršáky. Ne tedy, že bych chtěl těmto ikonám slepě stavět záoceánskou konkurenci. Žádná není, je jen stále dokola předkládané jakési transformerovské retro, pod kabátem vybavené tím vším, co tahle auta dělá svébytnou kulturně-silniční třídou.
My zde máme jinak vytrénované jezdecké receptory, my v Evropě nejezdíme jenom rovně, ovšem buďme k mustangovi velkorysí a nahlížejme na něho úhlem ceny, úhlem rodného teritoria. Protože v opačném případě si tu budeme konkurenčně modelovat megána coupé na pětilitrové atmosféře...
Trošku sa mi zdá že tým predkom sa inšpirovali z už 7 rokov starého Giugiaroveho konceptu...ale to možno ma len tak napadlo... v každom prípade mi aj tak príde trochu poeuropčený...
Veľmi sa mi páči, keď je palubka symetrická. A symetria u tohto Forda je dovedená k dokonalosti (takúto úroveň symetrie palubky má len Bentley a Rolls-Royce). Okrem toho vyzerá na rozdiel od európskych malých Fordov perfektne.
Rovnako aj dizajn exteriéru je veľký skok dopredu. Asi najviac mu pomohlo, že zadné okienko tvorí s prednými dverami kompaktný celok - na rozdiel od minulej generácie.
Mám dojem, že Američania konečne začínajú robiť celkom pekné autá - aj vnútri aj zvonku.
Vůbec nejde o to, jak které z těch aut jezdí. Mustang není a nebude alternativa Jaguaru. Nebo pro vysvětlení ještě jinak. Umíš si představit, že někdo jde k dealerovi Jaguaru, půjčí si F-Type a když auto vrátí, řekne si "hele, ještě skočim k oválum kouknout na Mustanga a třeba ještě mega ušetřim" ?
>:-[] Kterak děti utváří rodiče k obrazu svému ;-)
Minulej tejden jsem do auta přinesl na první poslech soundtrack H. Zimmera k filmu Inception…klesla mi spotřeba a u staršího syna zase vzrostla potřeba dát dokupy jeho kompletní instrumentálky :-)
Líbí, uvidíme naživo, ale zatím nejsem nijak zklamaný, přední světla by se mi líbila o něco vyšší - mohutnější, jinak ale nemám výhrady. Celkově mi čumák přijde i jako odkaz na generace před příchodem retromustangu.
Stříbrňák
[odkaz]
V4 sa nepoužíva pre označenie 4-valcového motora aj preto, že sa to plietlo s označením počtu ventilov (4v). Je ale pravda, že počet ventilov sa zdôrazňoval v minulosti, keď štandardom boli 2 ventily na valec a kto mal 4, tak to hrdo zdôrazňoval. Dnes je to už relatívne bezprednetné (turbo, priamy vstrek sú oveľa významnejšie faktory ako počet ventilov na valec).
U nás R4. ;-) A nakoľko sme automobilovo, historicky i geograficky oveľa bližšie k Nemcom, ujalo sa u nás nemecké značenie R pre radový motor (Reihenmotor).
Mustang a cela kategorie ponycars jsou v US asi necim cim je dnes v EU svet hatchbacku, vpodstate drive byli v evrope v dane skupine auta jako Ford Capri, Cortina, Opel Manta, aneb sedany jen s dvojici dveri, Evropa holt sla jinym smerem mestskych auticek s useklim zadkem
A vsaď se, že to tady (opět) budeme znovu a znovu vysvětlovat. Samozřejmě se i dočteme, jak je evropa v * protože tohle přeci schová cokoliv do oblaku kouře z pneumatik a stojí tě to jen pár peněz.
Čím dál častěji mám dojem, že sem píší jedinci, kteří přechodem na kolo s rámem mají pocit, že jeli už cokoliv. >:D
Pokud bys vzal plochý motor jako extrémní případ vidlicového, pak vyrábí. Plus V4 jsou v motorkách. Není jediný, kdo to plete. Pak je tu ještě jeden expert, který píše pro změnu 6V. :-!
Červený a kabriolet, jasná volba pro mě :-) Samozřejmě V8 :-) kéž bych na to někdy ušetřil. Jinak dle předběžných parametrů i ta 2,3 Turbo kdyby měla dobrý zvuk z výfuku tak proč ne :-) Hlavně ať tam nedělají nějaké elektronické ladění zvuku a takové kravinky. Prostě pořádnej kvalitní zvuk pořádného výfuku.
rozmyslam ktore europske auto mu bude vlastne takym tym priamym konkurentom, zeby jaguar XK a XKR? Vela tu takych muscle chlapackych aut v eu nemame, lebo vykonom mu bude konkurovat aj porsche ci maserati lenze z hladiska vzhladu a ponatia tychto aut ide o uplne odlisne svety, mozno take BMW 6 by mohlo byt blizko tohto amika
Super kara,pre hlavu rodiny,ktora travi nedele pozeranim Nascaru,alebo Dragster cupu,a mozno na jazdu po 48-tisícovej kilometrovej Pan-American Highway,kde mozes ist 100km iba priamo! ;-)V zakrutach sa na F type chytat urcite nebude,a to ho nemusi soferovat ani Button...
Taky se přidávám, když vedle sebe postavíme Mustanga, Camaro a Corvettu a vedle toho 370 Z, GTR a třeba RX7, tak jednoznačně volím ameriky - jsou mnohem více na srdíčko! A čas GTR na Nürnburgringu není v tu chvíli opravdu důležitý.
Neviem si nikoho okolo seba predstavit,ze bude aspon na jednu minutu vobec uvazovat,ze si Mustanga pojde kupit...mal som ho v detskej izbe na plagate,a tam aj v mojich spomienkach ostane... ;-)
Jo jo, Transformers, to je soustavnej domácí evergreen. Ostatně i já si čas od času nechám pustit tu úvodní část třetího dílu o tom, co lidstvo našlo na Měsíci :-)
Jistě. Můžeš ale vzít i opačný pohled, který je také hojně zastoupen a to, jak je Mustang nej a jak na něj nic nemá. K tomu ještě, jak je amérika zemí zaslíbenou a v evropě nikdo není schopen postavit auto, které by se splašeným hřebečkům dokázalo postavit. Hlavně když se na to podíváš přes peněženku (nejlépe vlastní, že).
Takže uplně stejně je i mimo předhazovat 911ce Mustanga. ;-)
..u mě nezabodoval. Zadní partie..no dejme tomu, není to takový klasický Mustang, spíš Mustang z krabice od vloček, ale dá se. Ale co tomu provedli zpředu? Asi se Ford vydává zase cestou nějaká ta pekná generace, a pak hromádka nepovedených.