Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang 2015 má V8 i čtyřválcový EcoBoost (aktualizováno)

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 5. 12. 2013 • 06:12
40
83
Zobrazit náhledy (40)
Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang
Ford Mustang se představuje v šesté generaci. Její design už teď poměrně polarizuje. V útrobách najdeme trojicí motorů.

Ford Mustang s pořadovým číslem VI je tu! Modrý ovál po několika únicích dat i fotografií konečně uvolnil oficiální informace tak, jak slíbil. Je jich zatím pomálu, ale aspoň něco. Pod kapotou se můžeme těšit na trojici motorů. Vidlicový šestiválec 3,7 l a osmiválec obdobné konfigurace objemu 5,0 l doplní již dříve avizovaný čtyřválec EcoBoost 2,3 l. Ano, ten bude určen hlavně pro starý kontinent. Agregáty s takto malým počtem válců nejsou u „divokého koně“ žádnou novinku, měly je už druhá a třetí generace.

Pětilitr řady Coyote má nové hlavy válců a sání i větší průměr ventilů. Podle firemních údajů poskytuje nejméně 313 kW (426 k) a 529 N.m točivého momentu. Americký standard, tedy šestiválec 3,7 l se chlubí 224 kW (304 k), respektive 366 N.m, v Evropě ale přinejmenší pro zatím nebude. Dlouhozdvihový čtyřválec EcoBoost má přímý vstřik a turbodmychadlo twin-scroll. Dává alespoň 227 kW (309 k) v 5500 otáčkách a na zadní kola se přenáší 414 N.m/2500-3500 min-1. Údaje jsou ale zatím orientační. Přímo řazené i samočinné převodovky prošly úpravami, automat má navíc pádla na volantu. Šestistupňový manuál dodává Getrag.

Premiéra probíhá současně v šesti městech světa. Mustang se vrátí konečně i do Evropy a poprvé zamíří také na asijské trhy. Vnější design už nyní vyvolává spory. Masku chladiče můžeme chápat jako evoluci posledního modelu generace páté, připomíná ovšem i další aktuální produkty Fordu. Novinka už není retro. Zůstaly dvě karosářské varianty: kupé a kabriolet s plátěnou střechou. Uzavřené variantě však Ford říká oficiálně fastback kvůli splývavé zádi. Dlouhá kapota (stejně jako přední blatníky je vyrobena z hliníku) a krátká záď zůstaly, zadní světla jsou opět třídílná a výhradně diodová. Celek působí hodně agresivně, Mustang se rozšířil o 38 mm a je také o 36 mm nižší.

Nový je podvozek včetně předního i zadního zavěšení, vpředu najdeme pomocný rám kvůli zvýšené tuhosti a vzpěry McPherson. Zůstal mu sice rozvor 2720 mm, rozchod zadních kol však vzrostl z 1577 na 1649 mm. Brzdové kotouče mají průměr 320 mm, vpředu dvoupístkové a vzadu jednopístkové třmeny. Za příplatek jsou ale i větší 353/330 mm a nakonec 381 mm od Bremba. Ty přední mají v prvním případě čtyři a v druhém dokonce šest pístků. Kola jsou osmnácti- až dvacetipalcová. V interiéru z měkčených plastů se Ford odvolává na inspiraci v letectví. Zavazadelník prý pojme dva golfové bagy. Mustang může mít kožené sedačky, bezklíčkový vstup, systémy Sync a MyKey a audio Saker Pro. Launch control pro rychlejší starty při víkendovém dovádění na okruhu je standardem. Asistenty reprezentují třeba hlídač mrtvého úhlu a adaptivní tempomat.

Mustang oslaví příští rok padesátiny, byl oficiálně představen 17. dubna 1964 jako model 1964 ½. Ikonický „pony car“ byl ve svém prvním vydání obchodně zdaleka nejúspěšnější. V pěti generacích se dosud dohromady prodalo přes 9 milionů aut. Místo současného vzniku, továrna Flat Rock, se ani v případě novinky nemění.

Ford Mustang - technické údaje
Motor2.3 EcoBoost5.0 Ti-VCT
Převodovka6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]23004951
Válce/ventily4/48/4
Největší výkon [kW/min-1]227/5500313/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]407/2500-4500529/4250

Související články

Témata
Avatar - N6600
6. 12. 2013 11:41
Re: Tento vůz je...
Ano vieme. Ty by si radsej bral Rapida :-)
5. 12. 2013 23:06
Re: nádhera
To si delas srandu, ne? [odkaz] 0:50 neni to nic jineho, nez klasicke ctyrvalcove bzuceni. Z petivalce tam neni vubec nic [odkaz] 0:35
Avatar - CHerokee
5. 12. 2013 21:55
Re: Krásný
Moje Mustang, Charger, Camaro.
5. 12. 2013 19:51
Re: Mustaaaang!
A nejlépe v G63 AMG. :-) To dokáže vyklidit levý pruh velmi rychle.
5. 12. 2013 19:41
Tento vůz je...
...velmi kýčovitý a ošklivý.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku