Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Neuvěřitelná bugina od kutila z Michiganu

Jít a koupit si auto umí každý. Sestavit si však něco vlastního, co navíc může i na silnice, zvládne jen hrstka odvážných.
Zpět na článek
8. 12. 2013 00:14
11. 12. 2013 07:43
Avatar - Stejsn
6. 12. 2013 23:11
Ono je to trochu jinak.
Postavit si vlastní vozidlo pro radost taky dokáže leckdo. Jako mladí kluci jsme si jich taky pár z auto-moto dílů svařili. Jde ale o to, že narozdíl od svobodomyslých USA je v byrokratické Evropě naprosto nemyslitelné, aby na silnice vyjelo něco co nemá deset milionů razítek.
Rozbalit vlákno
6
7. 12. 2013 10:19
Re: Ono je to trochu jinak.
Ono je to možná dobře, ne? :-)
Avatar - Rojin
7. 12. 2013 14:59
Re: Ono je to trochu jinak.
Přesně jak píšeš :yes: tam smí jezdit takřka s čímkoliv, na rozdíl od zbytku " vyspělého světa "... Neříkám, že bych vytvořil takovou bestii, možná ano, jsme vcelku technicky smýšlící člověk, ale pokud by tu byla ta možnost, minimálně bych se určitě o něco pokusil. Na druhou stranu, pokud se ti stane v USA nehoda a ty budeš sedět v nečem podobném, bude ti to jen ke škodě. Všechno má dvě strany..

Takže moc prosím redakci tohle příště ne : " Jít a koupit si auto umí každý. Sestavit si však něco vlastního, co navíc může i na silnice, zvládne jen hrstka odvážných. "

Chtěl bych se někdy dožít toho, že se nebude říkat jen půlka a ta podstatná půlka už se jaksi zapomene.. to mě v ČR se.e asi úplně nejvíc. Ještě že máme svoje hlavy

:yes:
7. 12. 2013 23:08
Re: Ono je to trochu jinak.
Nevím, jak tam funguje homologace kusovek (určitě se to bude lišit stát od státu), nicméně nároky na sériová auta nemají malé. Například Pagani tam nemohl prodávat Zondu, ale v EU ano. Stejně tak tam má problémy Lotus, ale v EU ho koupíš. V ČR je, řekl bych, hlavně bordel. Možná příliš ostré. Odpovědný úředník se s tebou zkrátka nemusí chtít bavit a pokud si nepůjdeš za svým, tak můžeš utřít nudli. Kusovku na značky určitě dostaneš, jen tě to bude něco stát. Záleží, jak přesně na to půjdeš. Ale rozhodně budeš muset dodržet základní předpisy (můžeš žádat i o výjimky) a technologické postupy. Byrokracie to není přehnaná, pokud máš podklady v pořádku (a nerozhodneš se udělat si skoro všechno na koleni - jen si tím budeš přidělávat zkoušky, které budeš muset platit).
9. 12. 2013 00:04
Re: Ono je to trochu jinak.
Letos jsem se tu snažil přihlásit jednu přestavbu - auto bylo v NL na značkách, mělo techničák, komplet papíry a vše OK, jediný zásadnější problém byl v tom, že tenhle motor se do této kastle (kombi) nikdy nedával. No nepodařilo se, argumentace tím, že je auto v EU již přihlášené, nezafungovala.

To samý mě čeká na jaře, chtěl bych tu přihlásit přestavěnou Stageu. :-)
9. 12. 2013 08:14
Re: Ono je to trochu jinak.
Já bych, řekl že to má každý stát jinak. A pravděpodobně záleží pro koho je to určeno. Asi kusovka pro sebe má jiné požadavky než pro druhé kusovka nebo seriovka. Někde nemají technické kontrolu. Jinde zase kontrolují jen jestli je kompletní motor, světla svítí a má to čelní sklo.
Pamatují si jak v Jay Leno Garage(You Tube) v Kalifornii právě jeli z nějakým monstrem po silnici a říkali že asi dělají něco ilegálního. Všeobecně různé upravy jsou mnohem volnější než v EU.
Avatar - KubikCv
7. 12. 2013 23:21
Re: Ono je to trochu jinak.
není to jen o nějakejch pouštních buggy...tohle je dokonalost [odkaz]

bohužel u nás nepřihlásitelný :no:
Avatar - salamoon
8. 12. 2013 00:14
wauw
tak toto je neskutocne brutalne.ten "dizajn" je surovost sama,az sa mi to paci.... :yes:
batmobil vyzera vedla toho ako ruzovy beetle pre barbinu....
Rozbalit vlákno
0
11. 12. 2013 07:43
nic extra
myslím si, že veľa ľudí u nás je šikovných a postaviť buginu nie je problém (peniaze teraz neriešim), stačí si pozrieť rôzne prerábky terénnych vozidiel a prototypov na sútaže (všelijaké domáce traktory), hlavný problém je legislatíva, načo stavať buginu keď s ňou nemám kde jazdiť, boli tu firmy ktoré chceli vyrábať autá ale legislatíva ich pochovala (napr. bratislavský Attack, preto začali robiť okruhový špeciál Praga)
Rozbalit vlákno
0