Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Holden v roce 2016 přestane vyrábět, australský automobilový průmysl tím skončí

32 komentářů

Avatar - euro89
euro89
Za posledních 20 let skončila (nebo byla degradována) většina z mých oblíbených značek: Oldsmobile, Rover, MG, Lancia, SAAB a teď má skončit i Holden. 😢 To už mi jich moc nezbývá... ještě, že duo Jaguar - Land Rover pod Tatou funguje.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak tohle mi opravdu pokazilo náladu. ;-\ Holden pro mě byl a je symbolem nesplnitelného snu, snoubícího úžasný design s oslnivou technikou. Ještě při čtení "Holden v roce 2016" mi svitla naděje na začátek prodeje v kontinentální Evropě..Jestli skončí, bude ho velká škoda.
Gilgit
Pokud skutecne dojde k ukoncení výroby firmy GM Holden, tak to bude predevsím kvuli vysokým výrobním nákladum, tak jek je to v prípade firmy Ford. Co sem tahás globalizaci. Firme GM Holden nikdo nebrání e😜ortovat, coz také cástecne ciní. Jiste, v rámci antiglobalizace by se v Austrálii dala teoreticky dát vysoká cla na auta z dovozua a tím by se chránila lokální výroba firem Ford, GM Holden a Toyota. Otázka je, jestli by to bylo v zájmu zákazníka.

Jinak, pokud ti neuslo, v Austrálii se krome origininálních modelu Holden vyrábí také Chevrolet Cruze s logem Holden. A importované modely Holden jsou vesems Chevrolety s logem Holden. V minulosti se v Austrálii také prodávalo nekolik modelu Opel s logem Holden. Podle tebe zrejme uplná tragédie.
Karbonyl
Když se GM zbavilo SAABu, docela mě to nakrklo, a tímto krokem si to u mě Amíci rozhodně nevylepší. Ute SS bude chybět.
chrudoš
Jezdit ve starém autě není to stejné jako koukat na starou telku. 80kg vážící rybí oko vs. pár kilo úsporná LEDka, nevidím žádný důvod nechávat si tu starou
Avatar - Anonym
Anonym
Za poslední krize zmizel jen Pontiac a Mercury.

Saturn byla uměle vytvořená značka z konce 80. let jako konkurence japonský značkám a Hummer z poč. 90.....

Oldsmobile skončil už dřívě, stejně jako Plymouth, to ještě žádná krize defakto nebyla.

A co se týče krize v 70. letech a předchozích krizí....to je zas jiná písnička. Není moudré mít 50 značek dělající stejné vozy, ale není dobré mít ani 3 globální značky. Chce to zdravý kompromis.
Avatar - Anonym
Anonym
>😁 >😁 >😁 >😁
HIHI

Tady se snaží být někdo vtipný.

Co je v té autstrálii tak drahé? Krom pracovní síly? Děn? Proč tedy nezatlačí an vládu aby jim dala výhodnější podmínky? Lepší slevit pro vládu než nemít žádný průmysl a řešit nezaměstnané.

Anebo co je tam tak drahého? Proud, voda, plyn?

Jako e😜ert nám to určitě povíš.

Dobrý manažer musí umět vyjendávat nejn s odbory, zaměstnanci ale i s vládou.

Pokud je problém jinde, jistě nám ho jako odborník osvětlíš >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Naopak, já mam radost že se GM daří. Ale s americkými modely, ne s Daewoo se špatným logem...
novice
Ty danove prazdniny mohl vyuzivat jeste zhruba 5 let, problem spis byl v prudkem poklesu poptavky po CRT obrazovkach.
Gilgit
Tak pozor s tím "ze ich matky mali tieto znacky asi dost na haku". Holden a Saab jsou dva úplne odlisné prípady. V prípade Holdenu se rozhodne nedá ríct ze tuto firmu mel GM "na haku" (viz to, co jsem tady psal jinde). V prípade Saabu cástecne ano, a le "na haku" Saab bohuzel meli i zákazníci.
Gilgit
Proboha, jak ríkám, Barrichello e😜ert na vsechno, taková kombinace Brouka Pytlíka a Vseználka.

Predstav si, ze manazeri Fordu v Austrálii byli tak hloupí ze toto nevedeli a rozhodli se fabriku radeji zavrít.

General Motors o Holdenu mozná jeste nerozhodl, tak jim bez poradit, co mají delat. Treba ten Holden zachránís.

Jo a v té Americe meli GM/Ford/Chrysler s tím, ze meli vyssí výrobní náklady nez Toyota? Jenomze v Austrálii si Toyota na vysoké náklady stezuje taky.

Proste Pytlík Barrichello je zase jednou chytrejsí nez rada spickových manazeru ruzných firem dohromady.

A jeste zopakuji neco, co to tvého polomzku asi neleze. V USA v posledních letech/desetiletých bylo postaveno relativne mnoho nových továren na autombily, nekolik zahranicních výrobcu tam zacalo vyrábet.

Do Austrálie, jak mozná ve své neobvyklé moudrosti vís, za poslední desetiletí nikdo nový neprisel a ani se tam nechystá. proc asi.

Tak Bariku, mazej domu, vez´mi si ty prásky na které jsi zapomnel a pro príste pamatuj: Nejdrív tabletky, potom na internet.
Gilgit
Ty jsi pekný ubozák. Nejcasteji tady vyjadrujes radost, kdyz se nejaké firme neco nedarí. Divím se jak nekdo muze mít takový negativní zapsklý charakter.
Gilgit
Ale to je jedno, protoze Holden není samostatná firma, ale soucást General Motors. Takze v Austrálii se vozy GM - jak lokálne vyrobené tak importované - prodávají jako Holden. Jediná výjimka byl nedávný pokus zavést tam znacku Opel, který byl ovsem po roce ukoncen.

Naopak pokud se Holdeny e😜ortují, je tomu tak pod jinými znackami koncernu GM.

Ford je globální znacka a rozhodnutí o zakoncení výroby v Austrálii jiz oznámil.

Jeste jednou - Holden není pouhý lokální výrobce.
Gilgit
Holden je soucást koncernu General Motors, není to samostatná firma/znacka.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Který Opel konkrétně je VF Commodore? 😲
Avatar - romgator
romgator
Holden je u konce. Může za to nezájem zákazníků, náklady a bůh ví co ještě. Plus možná hospodářská krize. Díval jsem se na wikipedii, kolik značek hlavně v USA za velké hospod. krize zmizelo. Nic netrvá věčně.

Někdo tady na auto.cz psal, že budoucnost bude hodně jednotvárná. Auta budou vyrábět jen koncerny pod pár značkami. Myslím si, že je to už možné, i když to bude ještě pár let trvat.
Avatar - Anonym
Anonym
To je přesně ten svět, který se mi totálně hnusí. Stejné unifikované výrobky, s hnusným unylým designem, nekvalitní asijský brak na kterém sou loga světových značek....

Když se vám to líbí, tak si to užijte.
Jinak jako záložní telka mam doma ještě bednu a tý je 15 let a pořád hraje.....A to prvních 8-9 let hrála denně....
Avatar - Anonym
Anonym
V americe byla taky drahá výroba, svého času stál jeden vyrobný vůz GM, Forda nebo Chrysler až asi o o 30% víc než takovou Toyotu. Už nestojí....

Stačilo zaměstnancům říct že budou mít nižsíš benefity než měli, nebo nebudou mít nic...
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže chevrolet pro Evropu taky končí. Z čehož mam nopak radost, protože nelpit americká loga na korejská šidítka....z toho sem nikdy radost neměl...
Avatar - Hittman
Hittman
Není to globální značka jakou je dnes např. Chevrolet (díky Daewoo) nebo Ford.
IcePickLodger
takmer uplne suhlasim...malinka vyhrada - netvrdil by som, ze vsetci spotrebitelia pausalne kaslu na kvalitu. preco? cast nekasle, chce si priplatit a aj si priplati za premiu, resp. nieco neotrele, neokukane, co ma prenho ako individualitu nejaku vyssiu pridanu hodnotu. a takychto ludi je stale dost. no ak je vyrobca neefektivny v tom, co robi, tak jednoducho neprezije. preco vyraba Holden take straty? mozno ta jeho kvalita, jedinecnost jeho aut nie je az na takej urovni, aby to spotrebitelia docenili. vyrobcov, ktori dokazu vyrabat aj predavat kvalitne a draho, je dost. ba povedal by som, v poslednom case, kriza-nekriza, sa im dari lepsie ako kedykolvek predtym! muozeme tu teraz ronit slzy za nejakym Holdenom ci SAABom, no situacia je taka, ze ich matky mali tieto znacky asi dost na haku...neostava ine, len sa poobzerat inde. ponuka je stale dost velka :-!
Gilgit
Holden se ovsem nedá oznacit jako zakrslík, je to soucást General Motors.
Johnnn
Musím říct, že mě docela udivilo, kolik diskutérům zde na fóru zkazilo náladu oznámení o konci značky. Automobilka mi v aktuální situaci zase tak originální nepřipadá - stejné modely jako Chevrolet, dokonce se stejným názvem a pak jeden exot - Ute. No nevím, zda alespoň jedno takové jezdí v ČR 😄 No a Commodore je myslím nepřevlečený Opel teprve v aktuální generaci. Předtím to byl Omega, Vectra,.. a i tak používá platformu od GM.
Avatar - Hittman
Hittman
Přesně, povívejte se u nás. Např. v Hranicích byl Philips, jak vyčerpal státní dotace, už se mu nevyplatilo u nás vyrábět a odtáhl dál na východ, tak, jak se to v poslední době stává i u ostatních firem...Škoda také dělá na východě, jinak by neprodala (vemte si, o kolik za posledních 15 let stouply mzdové náklady na jedno vyrobené auto ve Škodě).
Avatar - Hittman
Hittman
Není špatný management, ale celý Holden je přežitek. Nevyrostl z lokálního výrobce a tím pádem na dnešním globálním trhu je jen zakrslíkem, který nedokáže konkurovat. Sežere ho globální konkurence, tak, jako v posledních letech se to stává všude, např. americké značky.
Gilgit
U tebe je vzdycky uklidnující jak ty vsechno o vsem vís. Ty vís nejen jak se má vsechno delat v Chrysler Group, ale i v jiných firmách. Uz jsem ti jednou psal, ze bys mel zalozit poradenskou firmu pro automobilový prumysl. Spickový manazeri u tebe budou stát frontu a ty budes kasírovat milióny.

Nevím, jestli dokázes pochopit jeden z hlavních problému Austrálie, a tím je velice drahá výroba. Ford proto výrobu v Austrálii ukoncí, pokud se tak rozhodne GM, bude to taky z tohoto duvodu, a jak to bude s Toyotou uvidíme.

Mozná taky ve své nebetycné moudrosti vís, ze v Austrálii zádný nový výrobce v posledních desetiletích výrobu osobních vozu v Austrálii nezacal a nikdo se k tomu nechystá. Takze to zrejme nebude výhodné.

Ale jiste, podle odborníka jménem Barrichello je na vine spatný management.
Avatar - Anonym
Anonym
nevím jestli je to ta správná cesta....Měli jít cestou několika vastních svébytných modelů a ty i e😜ortovat + modely jiných značek GM pod logem Holden.
Pokud to nefunguje, pak je špatný management.
Avatar - Righ
Righ
>😁 :yes:
IcePickLodger
chudaci? ja to ako katastrofu rozhodne nevnimam. a takisto si nemyslim, ze globalizacia je nejaka "choroba" alebo nieco, co existuje nezavisle od nas, typu tropicka burka. nie je to nic ine ako prirodzeny vysledok spravania trhovych subjektov. ak by o modely bol na lokalnom, regionalnom, pripadne aj celosvetovom trhu dostatocny zaujem, znacka (resp. vyroba v Australii) by urcite nekoncila, prave naopak. ale kedze ten zaujem je nedostatocny, tak zial ma smolu, preziju len ti najlepsi. je to ako by si nadaval na evoluciu 😊. nic sa nedeje, jeden konci, iny zacina (nebudem menovat, ale v Cine ich je pomerne dost, este o nich budeme vela pocut 😊...toto skuor hovorim ako zart, aj ked je to fakt...no co, aj Cinancia su len ludia a aj oni maju co to povedat do celosvetoveho trhu, zvlast ak ich je tak moc, s tym nic neurobime)
Gilgit
Jestli bude ukoncena výroba GM Holden, tak z logických ekonomických duvodu. Tech originálních modelu vcetne Ute by byla skoda, ale ekonomika je ekonomika.
Arese
Jak je vidět, v dnešním pos...aně globalizovaném světě se automobilová značka určená "jen" pro jeden kontinent neudrží... smutné! Ale zrušení Holdenu mi pořád příjde důstojnější konec této značky, než aby začali lepit její loga na předokolkové Opely. :-! 😒
Avatar - Hittman
Hittman
Skoro souhlas, auto je už dnes spotřební zboží, v číně to vědí, proto dělají auta na jedno použití a tím tlačí cenu aut ve světě dolů (či tlačit budou, až se naplno rozlezou). Tak, jak nemá význam v každém evropském státě dělat jiný DVD přehrávač, ale jeden DVD přehrávač pro celou evropu, tak to bude i s auty. Dnes se na nějaký typický design či národní kořeny ve výrobku nehledí, prvořadá je u spotřebitelů cena. Kdo by dnes chtěl připlácet za kvalitně udělaný výrobek, který by tu vydržel nějaký ten čas?? TV se ti podělá do 5ti let, pak kupuješ novou, možná dříve, stejně jako ostatní dnes ojebané výrobky. Už se to protláčí i do aut. Regionální výrobce nemají naději, splynou a nebo budou zrušeni, jelikož v dnešním propojeném světě, kde je přesun dat a zboží ultrarychlé, nemají naději. Dnes, když něco vymyslíš či vyrobíš, můžeš to prodávat kdekoliv.