Tak tohle mi opravdu pokazilo náladu. ;-\ Holden pro mě byl a je symbolem nesplnitelného snu, snoubícího úžasný design s oslnivou technikou. Ještě při čtení "Holden v roce 2016" mi svitla naděje na začátek prodeje v kontinentální Evropě..Jestli skončí, bude ho velká škoda.
Za posledních 20 let skončila (nebo byla degradována) většina z mých oblíbených značek: Oldsmobile, Rover, MG, Lancia, SAAB a teď má skončit i Holden. :'-( To už mi jich moc nezbývá... ještě, že duo Jaguar - Land Rover pod Tatou funguje.
Jak je vidět, v dnešním pos...aně globalizovaném světě se automobilová značka určená "jen" pro jeden kontinent neudrží... smutné! Ale zrušení Holdenu mi pořád příjde důstojnější konec této značky, než aby začali lepit její loga na předokolkové Opely. :-!:-(
chudaci? ja to ako katastrofu rozhodne nevnimam. a takisto si nemyslim, ze globalizacia je nejaka "choroba" alebo nieco, co existuje nezavisle od nas, typu tropicka burka. nie je to nic ine ako prirodzeny vysledok spravania trhovych subjektov. ak by o modely bol na lokalnom, regionalnom, pripadne aj celosvetovom trhu dostatocny zaujem, znacka (resp. vyroba v Australii) by urcite nekoncila, prave naopak. ale kedze ten zaujem je nedostatocny, tak zial ma smolu, preziju len ti najlepsi. je to ako by si nadaval na evoluciu :). nic sa nedeje, jeden konci, iny zacina (nebudem menovat, ale v Cine ich je pomerne dost, este o nich budeme vela pocut :)...toto skuor hovorim ako zart, aj ked je to fakt...no co, aj Cinancia su len ludia a aj oni maju co to povedat do celosvetoveho trhu, zvlast ak ich je tak moc, s tym nic neurobime)
Skoro souhlas, auto je už dnes spotřební zboží, v číně to vědí, proto dělají auta na jedno použití a tím tlačí cenu aut ve světě dolů (či tlačit budou, až se naplno rozlezou). Tak, jak nemá význam v každém evropském státě dělat jiný DVD přehrávač, ale jeden DVD přehrávač pro celou evropu, tak to bude i s auty. Dnes se na nějaký typický design či národní kořeny ve výrobku nehledí, prvořadá je u spotřebitelů cena. Kdo by dnes chtěl připlácet za kvalitně udělaný výrobek, který by tu vydržel nějaký ten čas?? TV se ti podělá do 5ti let, pak kupuješ novou, možná dříve, stejně jako ostatní dnes ojebané výrobky. Už se to protláčí i do aut. Regionální výrobce nemají naději, splynou a nebo budou zrušeni, jelikož v dnešním propojeném světě, kde je přesun dat a zboží ultrarychlé, nemají naději. Dnes, když něco vymyslíš či vyrobíš, můžeš to prodávat kdekoliv.
takmer uplne suhlasim...malinka vyhrada - netvrdil by som, ze vsetci spotrebitelia pausalne kaslu na kvalitu. preco? cast nekasle, chce si priplatit a aj si priplati za premiu, resp. nieco neotrele, neokukane, co ma prenho ako individualitu nejaku vyssiu pridanu hodnotu. a takychto ludi je stale dost. no ak je vyrobca neefektivny v tom, co robi, tak jednoducho neprezije. preco vyraba Holden take straty? mozno ta jeho kvalita, jedinecnost jeho aut nie je az na takej urovni, aby to spotrebitelia docenili. vyrobcov, ktori dokazu vyrabat aj predavat kvalitne a draho, je dost. ba povedal by som, v poslednom case, kriza-nekriza, sa im dari lepsie ako kedykolvek predtym! muozeme tu teraz ronit slzy za nejakym Holdenom ci SAABom, no situacia je taka, ze ich matky mali tieto znacky asi dost na haku...neostava ine, len sa poobzerat inde. ponuka je stale dost velka :-!
To je přesně ten svět, který se mi totálně hnusí. Stejné unifikované výrobky, s hnusným unylým designem, nekvalitní asijský brak na kterém sou loga světových značek....
Když se vám to líbí, tak si to užijte.
Jinak jako záložní telka mam doma ještě bednu a tý je 15 let a pořád hraje.....A to prvních 8-9 let hrála denně....
Jezdit ve starém autě není to stejné jako koukat na starou telku. 80kg vážící rybí oko vs. pár kilo úsporná LEDka, nevidím žádný důvod nechávat si tu starou
nevím jestli je to ta správná cesta....Měli jít cestou několika vastních svébytných modelů a ty i exportovat + modely jiných značek GM pod logem Holden.
Pokud to nefunguje, pak je špatný management.
Přesně, povívejte se u nás. Např. v Hranicích byl Philips, jak vyčerpal státní dotace, už se mu nevyplatilo u nás vyrábět a odtáhl dál na východ, tak, jak se to v poslední době stává i u ostatních firem...Škoda také dělá na východě, jinak by neprodala (vemte si, o kolik za posledních 15 let stouply mzdové náklady na jedno vyrobené auto ve Škodě).
Co je v té autstrálii tak drahé? Krom pracovní síly? Děn? Proč tedy nezatlačí an vládu aby jim dala výhodnější podmínky? Lepší slevit pro vládu než nemít žádný průmysl a řešit nezaměstnané.
Anebo co je tam tak drahého? Proud, voda, plyn?
Jako expert nám to určitě povíš.
Dobrý manažer musí umět vyjendávat nejn s odbory, zaměstnanci ale i s vládou.
Pokud je problém jinde, jistě nám ho jako odborník osvětlíš >:D
Není špatný management, ale celý Holden je přežitek. Nevyrostl z lokálního výrobce a tím pádem na dnešním globálním trhu je jen zakrslíkem, který nedokáže konkurovat. Sežere ho globální konkurence, tak, jako v posledních letech se to stává všude, např. americké značky.
Musím říct, že mě docela udivilo, kolik diskutérům zde na fóru zkazilo náladu oznámení o konci značky. Automobilka mi v aktuální situaci zase tak originální nepřipadá - stejné modely jako Chevrolet, dokonce se stejným názvem a pak jeden exot - Ute. No nevím, zda alespoň jedno takové jezdí v ČR :-) No a Commodore je myslím nepřevlečený Opel teprve v aktuální generaci. Předtím to byl Omega, Vectra,.. a i tak používá platformu od GM.
Holden je u konce. Může za to nezájem zákazníků, náklady a bůh ví co ještě. Plus možná hospodářská krize. Díval jsem se na wikipedii, kolik značek hlavně v USA za velké hospod. krize zmizelo. Nic netrvá věčně.
Někdo tady na auto.cz psal, že budoucnost bude hodně jednotvárná. Auta budou vyrábět jen koncerny pod pár značkami. Myslím si, že je to už možné, i když to bude ještě pár let trvat.
Saturn byla uměle vytvořená značka z konce 80. let jako konkurence japonský značkám a Hummer z poč. 90.....
Oldsmobile skončil už dřívě, stejně jako Plymouth, to ještě žádná krize defakto nebyla.
A co se týče krize v 70. letech a předchozích krizí....to je zas jiná písnička. Není moudré mít 50 značek dělající stejné vozy, ale není dobré mít ani 3 globální značky. Chce to zdravý kompromis.