Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche 911 Targa: Typ 991 se vrací ke kořenům

Také nejnovější Porsche 911 dostane verzi Targa, ovšem pozor! Nebude už žádné trapné panoramatické střešní okno, ale stejně jako kdysi odnímatelný střešní panel a masivní stříbrný ochranný oblouk.
Zpět na článek
15. 12. 2013 19:56
15. 12. 2013 21:04
15. 12. 2013 21:10
16. 12. 2013 14:00
16. 12. 2013 17:38
15. 12. 2013 21:58
15. 12. 2013 22:52
16. 12. 2013 09:27
16. 12. 2013 13:02
15. 12. 2013 23:04
15. 12. 2013 23:39
16. 12. 2013 14:00
16. 12. 2013 22:34
16. 12. 2013 23:13
16. 12. 2013 23:25
16. 12. 2013 23:34
16. 12. 2013 23:57
17. 12. 2013 09:55
17. 12. 2013 18:08
15. 12. 2013 23:41
15. 12. 2013 23:47
16. 12. 2013 00:13
16. 12. 2013 00:35
16. 12. 2013 22:07
16. 12. 2013 23:31
16. 12. 2013 23:41
16. 12. 2013 23:53
17. 12. 2013 09:46
17. 12. 2013 18:07
16. 12. 2013 23:42
16. 12. 2013 09:57
16. 12. 2013 11:33
15. 12. 2013 23:30
16. 12. 2013 10:30
Avatar - Pekelná Micinka
15. 12. 2013 19:56
911
Hmm, no, upřímně. Současná, či dosavadní(?) varianta se mi bez ohledu na historické souvislosti líbila daleko víc. A v porcelánové bílé ji považuji za nejkrásnější 911ku vůbec, Škoda, že se nedočká těch krásných zadních lamp, co má současná generace. Zde téměř nahoře na stránce [odkaz]
Rozbalit vlákno
32
15. 12. 2013 21:04
Re: 911
Říkal jsem, že se vrátí ke klasice. :-) Nicméně pokud ti jde jen o tu skleněnou střechu, tak tu si dnes můžeš koupit na všechny kupé 991 (kromě GT2/3 s největší pravděpodobností). Pokud se ti líbilo i to vyklápěcí zadní okno, tak máš smůlu.
Avatar - petrumr
15. 12. 2013 21:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
16. 12. 2013 09:51
Re: 911
Nechápala co rádobyborci na tom Porsche vidí?? Benzín za zadkem a líná jak lemra, předjede to i obyčejný ELEKTROSEDAN [odkaz] >:D
PS: navíc o dost pohodlnější, komfortnější a bezpečnější
>:-[] :no: >:-[] :no: >:-[] :no: >:-[] :no: >:-[] :no: >:-[] :no: >:-[]
Avatar - petrumr
16. 12. 2013 17:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 12. 2013 21:58
Re: 911
Nevím, ale tahle "klasika" je naprosto příšerná varianta. Sundáš, vyjedeš na výlet, začne pršet a jsi v pr..... Jedeš někam na výlet, chceš přespat v hotelu, necháš auto otevřené?
Prostě je to auto na dvouhodinovou projížďku za pěkného počasí. Předchozí Targa mi tedy dávala daleko víc smyslu.
15. 12. 2013 22:52
Re: 911
U staré Targy šla střecha složit a strčit do kufru. A ta posloužila jako vzor. Navíc by měla být nějak elektronicky ovládaná, abys s tím neměl takovou práci. Jsem celkem zvědavý, co vymysleli.

Předchozí Targa se stala do značné míry zbytečnou tím, že skleněnou střechu nabídli jako příplatek ke kupé. Můžeš ji koupit na Carreru (4)(S) i Turbo (S). Pravda, není identická, Targa měla ještě o něco lepší.

Nevím, jak ty, ale já jezdím bez střechy i v dešti. Nevyjedu tak, ale za jízdy většinou se střechou manipulovat nechci. Tím spíš, když je to pevná skládací střecha, které kolikrát nelze otevřít/ zavřít za jízdy. Jako je to třeba u SL. Z toho vidím, po pravdě, rudě.
16. 12. 2013 09:27
Re: 911
Bez střechy v dešti? To by mně moc nebavilo, zajedu ke kraji a vyndám ji. U většiny aut za jízdy jde, ale jen tak do 10 km/h což mi přijde stejné jako zastavit. Že to nejde chápu,
odpor vzduchu/vítr by tu střechu pravděpodobně poškodil, ve větší rychlosti.
16. 12. 2013 13:02
Re: 911
Pokud mohu jet rychle, tak radši jedu (to platí pro roadstery a targy, u kabrioletu by asi byla vzadu pěkná potopa). Čím rychleji jedeš, tím méně ti dovnitř prší. A čím menší je díra do interiéru, tím méně ti do něj prší a rychlost, při které ti dovnitř prakticky vůbec neprší, je menší. Za deště mohu jet po dálnici a interiér mi zůstane suchý. Targy jsou právě na tohle skvělé. Malá díra ve střeše, malé turbulence. Takže naopak nandáním střechy zmokneš.

Tak třeba u SL je to kvůli předpisům, pokud vím. Na krytu (kufru) je třetí brzdové světlo a ten se nezvedá, jako to bývá u plátěných, ale sklápí, takže není vidět. No a nějaký předpis říká, že za jízdy musí být třetí brzdové světlo vždy vidět.

Stejně tak nemám rád, když musím držet tlačítko, když manipulaci se střechou přeruší vypnutí/ zapnutí zapalování atd. Takže prostě koupím modul, který tohle řeší, a je po problémech. Auto zbytečně neničím, ale mám ho od toho, aby mi dělalo radost. Ne, aby mi otravovalo život. Jestli případně střechu odepíšu, tak to bude smůla. Ale ještě se mi to nestalo. Kdyby to byl sběratelský kousek, asi bych svůj přístup přehodnotil.

Všimni si, že ti střecha zůstane trčet, když se rozjedeš v průběhu otevírání/ zavírání. To zrovna nevypadá, že by se snažili mechanismus chránit. Bude tam trčet, dokud ji vzduch neurve. Ale je možné, že majitele chtějí za neposlušnost vytrestat. :-)
Avatar - white label
15. 12. 2013 23:04
Re: 911
To snad nemyslíš vážně, že by to u Porsche udělali tak nemožně, že by ten (relativně malý) střešní díl nešel dát do auta. To by musela mít tahle targa premiéru na Silvestra, nebo 1. Dubna. >:-[] ;-)
15. 12. 2013 23:39
Re: 911
Targy, které mají pevný střešní díl, to tak někdy mají. Bohužel. Avšak také nepočítám, že by byli u Porsche tak nepraktičtí. Není to Boxster Spyder. :-) Když byla první 911 Targa představena, tak měla myslím pevný střešní díl a do kufru se nevešel. Ale časem to napravili.
Avatar - iudex
16. 12. 2013 14:00
Re: 911
Ako už písal MT, v minulosti boli Targy, pri ktorých si musel nechať panely doma a ak zaalo pršať, mal si smolu. Rovnako ale neverím, žeby si dnes dovolili predstaviť niečo tak maximálne nepraktické a nejaký plac tým panelom iste našli.
Avatar - white label
16. 12. 2013 22:34
Re: 911
MT to sice psal, ale nepředpokládám, že měl na mysli předchozí generace targy 911ky.
Už první 911 Targa (1967), vystavená na IAA v r. 1965, měla střešní panel se skládacím hliníkovým, pod tlakem litým, rámem v kombinaci s plastem, koženkovou a látkou, který se dal uložit v kufru podobně jako u pozdějších verzí:
[odkaz]
[odkaz]
První dva roky (1967-1969) byla Targa úplně otevřená (jako cabrio s pevným ochranným obloukem) a měla stahovací zadní část střechy:
[odkaz]
[odkaz]
Od roku 1969 měla známé pevné (vyhřívané) "obloukové" sklo:
[odkaz]
[odkaz]

P.S. Takže, když to (u 911ky) šlo vyřešit už v roce 1965/1967, nevidím důvod proč by to nešlo vyřešit dnes.
16. 12. 2013 23:13
Re: 911
Právě ta Targa s plastovým zadním oknem měla pevný střešní panel. Možná nebyl v základu, nevím, nejsem pamětník. ;-) Poté dostala, jak píšeš, skleněné zadní okno a skládací střešní panel. Což je ta verze, kterou se inspirovali. V základu, lze říct prakticky s jistotou, pevný střešní panel nebude.

Edit: Našel jsem katalog z roku 1967, který hovoří jak o soft topu, který lze vozit v autě, tak o hard topu.
Avatar - white label
16. 12. 2013 23:25
Re: 911
Třeba na zimu se hard top určitě hodil, v základu/běžně to zřejmě pevný hard top nebyl:
"Der klassische Porsche Targa
Der erste Porsche mit Targadach wurde im September 1965 auf der IAA als Porsche 911 Targa präsentiert. Im Gegensatz zum erst in den 1980er Jahren vorgestellten komplett offenen Porsche 911 Cabriolet gab es ein Überrollschutzsystem (den so genannten Targa-Bügel), wodurch das so entstandene „Sicherheitscabriolet“ den strengeren Zulassungsrichtlinien des für Porsche wichtigen US-amerikanischen Exportmarktes entsprach. Das vordere Dachteil (faltbarer Aludruckgussrahmen mit Kunstlederbezug) und das hintere Mini-Stoffverdeck mit Kunststoff-Scheibe konnten separat entfernt und im Kofferraum verstaut werden. Ab dem Modelljahr 1969 gab es eine fest montierte und aus beheizbarem Sicherheitsglas gefertigte Schutzscheibe im Heck. Bis 1973 entstanden auf Basis des „Urelfers“ insgesamt 23.358 911 Targa und 2.562 Porsche 912 Targa, die zu Grundpreisen zwischen 22.380 DM (911 Targa, 1967) und 34.700 DM (911 S Targa, 1973) verkauft wurden."
16. 12. 2013 23:34
Re: 911
Je to možné. Ten pevný díl jsem nikdy neviděl. Ale slyšel jsem o něm. Viděl jsem katalog, takže není pochyb. Po takové době je prostě v informacích příliš šumu. Tohle zní už jako Porsche. Je škoda, že přestali nabízet hard topy pro roadstery/ kabriolety. Je mi jasné, že o to asi velký zájem nebyl, ale byla to jedna z těch drobností, které Porsche odlišovaly.

Targa vlastně vznikla, protože kabriolety v té době neměly vystřelovací oblouky. Dá se říct, že je to dnes zbytečná karoserie. A to byl možná důvod, proč 993 přišla s novým pojetím.
Avatar - white label
16. 12. 2013 23:57
Re: 911
Samozřejmě mi šlo hlavně o to, že už první Targa uměla jezdit se "střechou v (předním) kufru", to že byla i možnost hard topu, to pochopitelně nijak neneguje, naopak možnost mít obě verze ("letní/zimní") je logicky výhoda.
17. 12. 2013 09:55
Re: 911
Původně (15.12. 23:39) jsem samozřejmě psal obecně (hard topy bývá problém do auta uložit). Jen jsem měl za to, že první roky výroby 911 Targy nebyl soft top k dispozici. Tady jsem se mýlil. Například Elise to má stejně - v nabídce je jak hard top, tak soft top. Nicméně u Targy není poškození soft topu tak hrozné jako u kabrioletu. A soft topy dnes dobře tlumí i těsní. Nepředpokládám tedy, že Porsche hard top pro Targu nabídne. Navíc střecha téhle generace má být nějakým způsobem elektricky ovládaná. Jsem zvědavý, co vymysleli.
Avatar - white label
17. 12. 2013 18:08
Re: 911
Uvidíme, taky jsem zvědavý...
Avatar - Pekelná Micinka
15. 12. 2013 23:41
Re: 911
Nechci se mýlit, ale že nová Targa bude té "staré" koncepce, o tom snad byl i článek. Ale to je jedno. O skleněnou střechu tolik ne, ale o ten nádherný detail té kovové lišty v kontrastu s černou a krémovou, ale naživo spíš vypadá jako porcelánová, to je nádhera. Viděl jsem ji párkrát v centru Prahy. Běžná 911 to nemá, myslím lištu a ostrý roh okna, a to auto tím dostává takový jiný, klidnější nádech. [odkaz]
15. 12. 2013 23:47
Re: 911
Myslíš lištu kolem bočních skel? Tu si můžeš objednat také. S barvou to je horší. Ve standardní nabídce není. Ale když patřičně zaplatíš, určitě tenhle problém u Porsche Exclusive zvládnou vyřešit.

To byla narážka na jednu starší diskuzi ohledně Targy 991. Myslím, že ses jí účastnil, oplakávání téhle bílé si pamatuji. A byly tam názory, že tohle přeci Porsche neudělá. :-)
Avatar - Pekelná Micinka
16. 12. 2013 00:13
Re: 911
Jj, zúčastnil. Nejde jen o tu lištu. Targa má jiný tvar zadních bočních oken, vnitřní roh je ostrý, to žádné kupé 911 nemá. [odkaz] vs [odkaz]
16. 12. 2013 00:35
Re: 911
Jo, to ti kupé nedá. Jinak zajímavou barvu mají na té jubilejní 911 - šedou gejzír.
Avatar - white label
16. 12. 2013 22:07
Re: 911
Ten ostrý tvar zasklení už měla 911 i Targa 993/996, i když bez kontrastní lišty..., ale třeba mně se ta špice naopak moc nelíbí a kontrastní lišta u 997 ji ještě zvýrazňuje:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
16. 12. 2013 23:31
Re: 911
Mě se zase starší 911 nijak zvlášť nelíbí, první 911 jo, ale pak to šlo dolu, až předchozí generace se mi celkem zalíbila (myslím 996). Ano, ta špice není typická a nemusí líbit každému, ale v kombinaci Cream White a tím prosklením s tónováním funguje perfektně, kdybych to neměl možnost vidět naživo, tak bych to tolik nehájil. Uznávám, že třeba v té vínové to není taková pecka, lišta na tmavé barvě hodně "vyčnívá", krémová to tlumí a spolupracuje. Čistě bílá by zase byla příliš sterilní.
Avatar - white label
16. 12. 2013 23:53
Re: 911
Zrovna jsem přemýšlel, jak to s tím "myslím 996" v závorce myslel, jestli jako "mám na mysli 996", nebo ve smyslu "myslím si, že 996, ale nevím to jistě". >:-[]
17. 12. 2013 09:46
Re: 911
Předpokládal jsem, že si nebyl jistý, jaké označení měla předchozí generace. A fotky, které tady odkazoval, byly 997.
Avatar - white label
17. 12. 2013 18:07
Re: 911
Jo, spíš si nebyl jistý, každopádně se netrefil, těsně vedle...
16. 12. 2013 23:42
Re: 911
Také mi ta špička moc neříká. Asi se snažili napodobit prosklení, které nabídlo to zakřivené sklo, nebo jak to nazvat.
16. 12. 2013 09:57
Re: 911
Je to tak, když jsem šel okolo odcházející generace targy v jednom bazaru, zůstal jsem stát a 15 minut na to koukal.
Ta nádherná kontrastní lišta podél střechy.....pro mě jednoznačně nejhezčí 911 ze všech. Škoda, že tenhle prvek nezachovali.
Avatar - Pekelná Micinka
16. 12. 2013 11:33
Re: 911
:yes: Tak, tak. Zachovat ji nešlo, když chtějí sundavací střechu a to "panoramatické" zadní sklo.
Avatar - Pekelná Micinka
15. 12. 2013 23:30
OT.
Při hledání Targy v Cream White jsem ve streamu toho uživatele našel několik zajímavostí

XJ Limousine [odkaz]
Jaguar Eagle Limousine V6 D (6 dveří!) [odkaz]
Octavia II RS fl. jako policejní vozidlo ANPR Interceptor ( [odkaz] ) [odkaz]
A když už jsme u policejních aut - měšťáci v Londýně [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
16. 12. 2013 10:30
1994? 1995!
Niekedy mam pocit, ze redaktori su sotva plnoleti. Akonahle pisu o niecom z 20. storocia, z nejakeho dovodu si to evidentne nepamataju...
Rozbalit vlákno
0