Ano, chtěl jsem vyjádřit údiv nad tím, jak srdnatě si pořád dokola musíš před ostatními obhajovat a vychvalovat koupi Hurvínka s HaTatitlouPower. Dokonce i když ji prodáváš. To se ti ulevilo co? >:-[]
Text se tyka mainsteamu, bohuzel v premii to nefunguje, MB v benzinu jsem prodaval rok a ctvrt, Jaga "jen" pul roku. Nafty se lze zbavit vyrazne rychleji. Neverim, ze by se v blizke dobe tento trend nejak zasadne zmenil, ale uvital bych to.
Pre väčšinu vodičov je dízel principiálny nezmysel, lebo buď jazdia málo, ... alebo možno viac, ale krátke trasy po meste ....
Odhadujem, že dízel je reálne vhodný maximálne pre každého tretieho kupujúceho ....
Ale dobre poznám ten "ošiaľ" ... "málo to žerie" .... ale už podmienky prevádzky, servisné náklady, citlivosť na nečistoty v kradnutej nafe a pod. už mnohých "expertov" nezaujíma ... hlavné, že ušetrí pri tankovaní .....
A potom sú "odborníci" prekvapení, že batéria nestíha ..... auto veľa žerie ... veľa stojí servis ... a po krátkom čase "odíde" čerpadlo z nekvalitnej "lacnej" nafty ...
A o tom, že treba nechať dochaliť turbo tiež mnohí nepočuli ..... samozrejme snom "dízlákov" je Octavia 1,9 TDI ....
Víš proč to měří ? Aby tebe mohli srazit s cenou, ne že by to nevykoupili. A ten šrot co už je i na AAA dost jde do auto diskont. Já sám jim prodal 2 auta, obě bourané ( nic vážného a oprava v origo servisu z origo dílů ) a u jednoho to ani nepoznali a u druhého to nějak naťukl tak jsem jim ukázal faktury atd. První chtěli 80 000 dolů, ale nakonec šli na 10 000 dolů. Holt tam člověk musí strávit celý den a smlouvat, ale prodá. Pak tam ty auta vidíš - nebourané, utočené km apod.
a zřejmě zjišťují, že dají-li za stejné auto se stejnou výbavou o 30tis. Kč víc, tak je rozdíl 2 litry ve spotřebě při nájezdu 15tis.km za rok nevytrhne. A málokdo si nechává dnes auto 10 let. A teoreticky je s atmo benzínem čeká méně potencionálních problémů.
Pozriem si 2rocne ojetiny a v 99% pripadov je to takto:
1) mierne lacnejsie su naftove auta, ale maju 150+tisic km a drziak na telefon = firemne auta obchodnych cestujucich
2) ak maju naftove malo km, tak su bud stocene alebo naburane a odpredane z firmy (len vinimocne niekto preda diesel s 30tisic km po doch rokoch a uz vobec nie firma)
3) mierne drahsie su benzinove auta, maju okolo 20-30 tisic km a slabsiu vybavu (napr chyba tempomat, co je asi logicke)
4) zohnat napr xenony v nizsej strednej na benzinovom aute je problem, drahe prvky kupuju vacsinou naftaci, ked uz priplacaju za motor, maju aj na vybojky a v aute aj stravia vela casu
5) no a bod 5 je jasny, vsetky ( najma teda zaujimave je to u naftovych) auta nad 2 roky maju od 120 do 180 tisic km, velmi stare, 15 rocne TDI (ktorych reputacia to samozreme (ako inac :-) ) umoznuje) maju "iba" 220tisic km ;-)
AAA sa treba vyhybat na kilometre,pretoze je to banda oblbovakov a zlodejov !!!
Hovorim z vlastnej skusenosti a info od kolegov,ktorych tam robia rodinni prislusnici o ich praktikach pri vykupe a predaji.
Staci trosku posurfovat po nete ohladom AAA a clovek je hned v obraze :no:
U nas na SK by to bolo s tymi benzinmi este lepsie pokial by ti zlodeji vo vlade dali taku istu spotrebnu dan na benzin ako je na nafte (coho sa nikdy nedockame)
Svoj 100k benzin predam celkom dobre po 7rokoch s cistym svedomim aj bez AAA.
A kupim znova novy benzin (napr.novu Mazdu 3) ;-)
staci se pobavit s lidma co kupuji auta treba pro obchodaky, od dieselu se pomalu odvraci diky vyssim nakladum na servis, a ze stejneho duvodu se od koupe ojeteho dieselu odvraci porad vice soukromich lidi kteri rocne nemusi mit takovej najezd, aby je rozdil ve spotrebe 1-2 litru stal vice nez pripadnej servis
a pro diesel bude jeste hur, cim slozitejsi a tedy servisne nakladnejsi moderni diesel bude, tim hur se bude preprodavat a tedy i nove kupovat, stejne obtize ale casem cekaji i benzin
Je to tak, no - u sedmy to bylo hodně znát. Zatímco na 740i se relativně nemá co podělat ani při 300k, 740d je vstupenka do blázince :-)
Bohužel problém jsou i najeté kilometry. Ta 535d (2006) má najeto skutečných a poctivě odservisovaných dálničních 400 tisíc, přesto-proto ji nikdo nechce. Kdybych ji stočil na 150 (na které vypadá), bude pryč okamžitě.
Od strednej triedy vyssie je problem predat benzin (rozdiel spotreby uz moze byt 3L) a tiez stoji za uvazenie, kto si kupuje ojazdenu premiu.
Ak by mne islo o naklady, tak si kupim nepremiove auto.
Podle nadpisu není vůbec jasné "kdo koho" vlastně předstihl. Nelze totiž přesně určit jestli je slovo "diesely" myšleno ve čtvrtém, nebo v prvním pádu, přičemž v jednom případě to má v důsledku celkově přesně opačný význam, než v druhém.
Navíc nechápu, proč se (a to poměrně často) píše ve stejné větě o motoru spalujícím benzín, jako o zážehovém, ale o motoru spalujícím naftu (ve stejné větě) už se nepíše logicky podobně jako o motoru vznětovém, ale o "dieselu".
Zvysit dan na naftu je antisocialne, lebo nafta vozi rozky, maso aj dochodcov. Liecit choroby vzniknute od spalin nafty peniazmi so statneho rozpoctu, to im tiez nevadi.
Ano, v průměru vyšší nájezd je také faktor. Mladá ojetina s benzínem tak patří mezi nejlepší koupě. Pokud na ni narazíš. Hodně vykrvácí první majitel (může ztratit klidně polovinu během roku a dvaceti pěti tisíc kilometrů). Po ekonomické stránce je vlastnictví hned příjemnější.
Jinak pokud kupuje premiovou tridu nekdo v bazaru, tak nema penez na zbyt a bere diesel. Je to proto aby ho ten benzin "nesezral" (preci nema penize nazbyt).
Problém je to hlavně u mladých aut. Proto není moc předváděček v benzínu. Stálo by to tam věčnost a prodali by to pravděpodobně s pořádnou ztrátou. U starších kusů věřím, že to může být naopak. Už jen proto, že těch benzínových tolik nebude. A řekl bych, že je u dieselu větší strach z nákladů na servis, což majitele nových kusů tolik netrápí (je to víc o štěstí než o palivu).
zdravím bratra Lecha :-) je to přesně tak, nechápu jak někdo může jezdit na benzín nebo naftu (soukromě, osobákem), mnoho lidí si ani nedokáže spočítat, kdy se jim vrátí příplatek za naftu
Záleží v jaký cenový relaci...slušná prémie do 150 - 200 tisíc zmizí jak nic. Poslední dobou to podle ohlasů okolí je čím dál lepší.
Letos jsem prodával dvě BMW, E46 330i se prodávala tři hodiny, E38 740iA asi deset dní...je ale pravda, že ani jedno nebyl dojetý vrak a k prodeji jsem přistoupil opravdu zodpovědně. Naopak teď se E61 535d nemůžu za rozumné peníze zbavit.
Je mi jasný, že moje zkušenosti s prodejem dvou "popelnic" nejde vztahovat na tříleté benzínové vozy třeba za milion, ale určitou vypovídací hodnotu to má - stejně se v bazarech protočí nejvíc aut právě do čtvrt milionu.
Nie wiem jak w Czechach, ale u nas auto z motorem benzynowym kupuje się po to aby od razu założyć tam LPG. A wtedy nie ma znaczenia że pali więcej niż diesel, ani to że pali 1.3x tyle gazu co benzyny. I tak jeździ się taniej, gdyż LPG kosztuje 1/2 ceny benzyny. I nie jest tak że LPG niszczy silniki. Jak jest dobrze założone a instalacja zrobiona z porządnych części nic nie ma prawa się zepsuć.
I tutaj Skoda robi błąd. Nie ma już motora do którego da się łatwo założyć LPG. Kiedyś był 1.6 102KM, teraz nie ma nic sensownego.
Cześć, osobiście jeżdżę samochodem na benzynę i nie mam z tym problemu.
Jeżdżę na krótkich dystansach i z tego powodu nie warte inwestycje do LPG.
Ale kiedyś jechał bym na długich dystansach w tym razie nie wahałbym.
To znaczy że jeśli uważasz, że benzyn i diesel jest nonsensem, to nie znaczy, że tak naprawdę nie ma sensu. Jest jeszcze wiele osób, którym sie diesel lub benzyn opłaca. ;) Nawet nadal masz wyboru u Škode ;) CNG.
Proč si lidé kupují do nových prémiových aut dieslové motory? Přeci je to nesmysl.
Proč chtějí "ušetřit"?
Jsou to majitelé stavebních firem a berou naftu ze stavebních strojů?
Chtějí na nádrž ujet více km??
Jo jasně a pak tě poslali k šípku, kvůli tomu, že nemáš kartičku od defendu >:D Si trošku protiřečíš ne ? >:D Jsi opravdu hloupý a nebo to jenom hraješ ... ?
On nepíše nezmysel, mnoho súčasných prestavieb prepína až keď dosiahne chladiaca kvapalina určitú teplotu a trvá to od pár metrov v lete po niekoľko km v zime. Bavíme sa o súčasných autách a súčasných prestavbách na lpg (aj tých,ktoré ponúkajú automobilky oficiálne a aj tých mimo oficiálnu sieť).
Já měl zase při koupi problém sehnat nějaký opravdu pěkný kousek s benzínovým motorem - a to jak kdysi u BMW, tak i později u Lancie. Výhledově bych chtěl Jaguar XJ, tam sice není problém s podřadným palivem, ale zase s manuální převodovkou. Šelma s normální převodovkou je doslova vzácnost a to se Jaguar vždy považoval za sportovně zaměřenou značku...
Kvůli kartičce od defendu ? To se mi nezdá. Spíše neměli zájem o tvůj typ auta jako takový (něco, co vůbec nevykupují nebo něco, čeho teď mají na ploše hodně).
Ty mě nepřestaneš bavit, hned mám lepší Vánoce :-)
Já mám muzejní kousek, ale ty máš letitou 1.6 MPI s amputovaným válcem, panejo, to je moderna >:D >:D >:D
to je tak neskutecne odflaknute PR foto, respektive splacanina nekoho kdo objevil nekde trial nejakyho 2D editoru, a za takovou odflaknutou praci nekdo bere penize >:D
Škodovka u nás oficiální LPG program zrušila. Tu a tam nějaký dealer nabízí individuální přestavby, ale ne u Oktávek. Na nové motory TSI možná ještě ani neexistují přestavbové "sety".
U těch prémiových aut to je často tak, že diesel je levnější. Např. Mercedes C má nejlevnější verzi 180 CDI a pokud chceš zážehový motor, musíš 50 tisíc připlatit.
A když k tomu přidáš ty další "argumenty", tak 95 % zákazníků Mercedesu koupí diesel.
zchudla a proto se vrací k motorům s vyšší spotřebou? >:D Není to daný tím, že moderní nafťáky, aby dohnaly čistotu benzínu, ztratily spolehlivost, dohnaly benzín co se týká spotřeby a poruchy jsou mnohem dražší, takže se nevyplatí?
Jen ať kupují benzínová auta. Ať je naftových na silnici čím dál míň. Klesne prodej nafty a tím snad i cena. Beztak ji vyhnala nahoru tahle mánie TDI. Pak se nám "dieselákům" co jezdí na naftu přes dvacet let bude lépe dařit. :-!
Přes to se pořád najdou lidi, který si takový auto koupí bez toho, aby kontrolovali nájezd nebo historii. Já jsem si málem koupil auto, který bylo stočený a ani mechanik, co byl semnou to nepoznal...pro jistotu jsem to zkontroloval přes cebii. když jsem to řekl majiteli, zjistitli jsme, že to nevěděl ani on, protože to stočil někdo před ním...
1) Ano, jízda pro dálnici vysokou rychlostí je nejhorší.
2) Optimálně co nejodolnější materiály a snadné nastavení správné ventilové vůle.
Jinak ten benzín nebo flashlube nemají účinek chlazení, ale spíše "ochranného povlaku", protože LPG je tzv. suchý a hoří úplně bez sazí, takže ventily a sedla jsou "nahé". V benzínu můžou být navíc aditiva na ochranu sedel.
Takze:
1) vysoke otacky = vysoka teplota spalin = mozne podplaneie ventilov?
2) zaklepanie ventilov = v kazdom rezime, riesi sa bud tvrdymi sedlami od vyroby, ale flashlube/ecolube/...
Ak je to tak, moznosti 1) sa neda vyhnut inak iba chladenim benzinom nad 140kmh a nezavysle na tvrdosti ventilov.
keď máš klasiku v podobe 1,6 16v, ktorú prestavuje samotný výrobca, tak nie (minimálne nie do 140km/h) - to tvrdí autorizák, ktorý prestavbu zabezpečil ;-) .Ale vo všeobecnosti áno, niektoré prižierajú benzín pri vyššiej rýchlosti
Katalyzátoru je jedno, jestli spaluješ benzín nebo plyn. Problém je ve výfukových ventilech a jejich dosedacích plochách (sedlech). Nejlépe to snášejí evropské motory z 90. let.
Je to hodne o tom dojezdu. Dneska se i do premiovych aut davaji casto relativne male nadrze a pak je znat jestli musi clovek na pumpu kazdych 500 nebo treba 800km obzvlaste pro nekoho kdo jezdi fakt dlouhe streky. Ja taky jak sednu do auta, tak chci vystoupit v cilove destinaci, auto s dojezdem 800-1000km je ideal, protoze to znamena ze vetsinu i dlouhych cest clovek zvladne bez tankovani. Pri vysokych dalnicnich rychlostech je u podobne vykonnych motoraci rozdil mezi benzinem a dieselem klidne pet litru na sto i vice a to je pak uz znat i na provoznich nakladech pokud nekdo najede 80.000km rocne.
viac dovodov a aj preto, ze auto ide do nakladov a je jedno ci bude stat o 30 50 alebo 80tisic Kc viac. Potom sukromne kilometre odjazdis s o 1-2-3 litre mensou spotrebou. Vykupna cena je vyssia. Predat 735i je fakt problem.
Mensia citlivost na tehlu na plyne.
Dalsi problem nastava na dialnici pri vysokych otackach je uz teplota velmi vysoka a prevadzka motora na plyn sa k takemu ucelu neodporuca. Takze LPG je vlasne dobre iba na medzimesto, ale tam aj 1.6benzin dokaze ist 80kmh za 4.9l, takze sa LPG tak rychlo nezaplati. CNG je ina vec, ale aj financne.
Já bych to auto nacenil tak na 100 tisíc. Ale pak jsem se podíval do inzerce a velké bazary takové Fabie prodávají za 160 tisíc! Takže nějakých 140 si dostat mohl.
dacia prepne na lpg podľa teploty chladiacej kvapaliny. Ak máš v lete teplo, tak prepína po pár metroch. Miochodom, súčasný logan s dopovaným trojvalcom v teplotách okolo nuly a úplne vychladeným motorom prepnína na lpg po 1,5 km. Ak máš čo len trochu teplý motor, doba prepnutia sa výrazne skracuje. Ak máš veľa jázd s krátkou pauzou, tak na benzín len štartuješ ;-)
a mimochodom to prepínanie po zohriatí kvapaliny nemá nič s emisnými limitmi v čr ;-)
Jenže ty systémy se vstřikováním kapalné fáze stojí o dost víc, takže se používají málokdy. Měla to třeba Octavia s originálním LPG, ale když si řekneš o LPG u Dacie, Hyundaie nebo polského prodejce Škody, dostaneš "obyčejný" systém s reduktorem a tam musíš čekat na zahřátí chladící kapaliny.
BTW co máš za auto, co za LPG systém a kolik stála přestavba.
Vždyť přesně tu (1.6 16V 77 kW) myslím. Akorát já ten motor beru dohromady s se staršími osmiventilovými, šestnástiventilovými a FSI verzemi, se kterými sdílí blok.
keď sa pozrieš na trh optikou bazáru, tak mnohé autá v benzíne nezoženieš. Celá stredná trieda sa ako nová predáva v nafte, to isté platí od MPV nižšiej strednej. Prémiové autá to isté. Nemôžeš potom čakať, že v bazáre budú tony ležiakov s benzínovým motorom. Mimochodom, vždy je lahšie vyberať z vačšiej ponuky, takže vhľadom k množstvu nafťákov na trhu je jednoduchšie v mnohých kategóriach aút hľadať olietaný nafťák v solídnom stave ako vylietaný benziňák v solídnom stave (keďže v niektorých kategóriach aút je ich 3-15x menej ako tých nenávidených nafťákov) ;-)
tento nesmysl píšete již podruhé, vy žijete stále v 20 let staré tezi, že trvá několik kilometrů než se auto přepne... mám pro vás velmi cenou informaci, to už dávno neplatí, jsou i systémy kde auto na plyn startuje u mého plynu to trvá několik sekund i v zimě
Přiznám se, žá vám vůbec nerozumím! Na co se ptáte? Osobní auto se používá na ježdění a přepínání na plyn je v bežných moderních systémech otázka několika sekund i v zimě a u těch dražších už auto i startuje na plyn. Cena přestavby je u Škod poloviční než příplatek za naftu a i to po započítání zůstatkové ceny, kdy zůstatková cena auta na LPG je vyšší než bez LPG.
Pidil jsem se po ni cca pred 1,5 rokem.. pak jsem poridil zase diesel a prestal ji hledat. Protoze jsem ji nikdy nezkusil, nedokazu odhadnout, zda by me rozhodnuti nejak zmenila.