Nová generace francouzského kombi bude mít kufr velký jako u Octavie a nové motory splňující normu Euro 6. Představí se v březnu na autosalonu v Ženevě.
Octavia 4 to ještě půjde ale 8. generace bude konkurovat dodávkám a vejdou se do ní dvě europalety. Naložit je bude moct vysokozdvihem jak zadnímí tak bočními dveřmi. A ještě zbyde plno místa na 4. dětské sedačky.
Octavia 10. se bude dát použít jako garáž pro CitiGo8.
Zvenčí to má sice jen designovou hodnotu ocucaného bonbonu, ale OK. Zato uvnitř to je naprostá katastrofa. Vypadá to, že designéři interiéru jsou placení od VW za to, aby značku Peugeot co nejrychleji obchodně zničili. Tohle si nikdo střízlivý nemůže koupit.
Představ si, že valná většina lidí kupuje auto za peníze, jejichž množství je omezeno právě kapsou. I tito lidé mají svoje potřeby.
Vybírám tak já, Emel, všichni co sem píšou…snad jen ty budeš vyjímka.
Octavie bude mít stále stejně velký kufr, pouze se do objemu zavazadelníku započítá objem prostoru v kapsičkách opěradel předních sedaček a objem přihrádky před spolujezdcem... "Rakóské voják opět slavně zvítězil, pravda!?" >:D
Je abolutně nepochopitelné a neomluvitelné, že Fiatu už roky chybí nějaký podobný model. Evropská automobilka, která v nabídce nemá povedený kombík nižší střední třídy se dobrovolně oslabuje nejméně o třetinu prodejů... ;-\ :no:
ohledně budíků a debilního displeje- někteří říkají "mě to nevadí "ale nikdo neřekl "je to lepší než klasika!" A vo tom to je. Vysoké postavy asi přes volant můžou vidět i na budíky. Když se jim rozjedou oči od sebe tak i na oba současně. Telefonofilové budou rádi za hezký displej. Ale nikomu se nemůžou na displeji ovládat funkce líp než mechanicky. Jen efekt. Skvěle to má nová Mazda 3.Taky dotykáč, ale krásně se ovládá jako u BMW joystikem a tlačítky.
On i ten HB je docela germánsky střižený. Mně se to líbí, i tohle kombi, základní linka německy strohá a účelná, k tomu nějaká ta francouzská kudrlinka v podobě zdobnějších světel, chrom lištičky apod. Dobré, o to víc škoda, že si Francouzi nedokážou snad nikdy odpustit nějakou tu zbytečnou manýru, tentokrát budíky v okně a volantík na koulích, potažmo ovládání "vše přes dotykáč". ;-)
Naprostý souhlas, u PSA vždycky vymyslí nějakou interiérovou "inovaci" za každou cenu, pak tím nějakou dobu likvidují své interiéry, aby to potom potihu pod tlakem neustávající kritiky novinářů i zákazníků stáhli - viz třeba příšerný volant s pevným středem u minulých generací Citroenů. Předpokládám, že podobný osud stihne i tento "vynález", tj. že další generace Peugeotů už zase budou mít budíky a volant v klasickém provedení. Ale oni mezi tím vymyslí zase nějakou jinou kravinu...
P.S. Dotykové ovladače na středovém panelu jsou taky naprostá hovadina zaměřená jen na první efekt, která navíc zhoršuje aktivní bezpečnost, protože řidič je nemůže ovládat aniž by se na něj nejdříve podíval. Nemůže například po hmatu měnit nastavení klimatizace, jako je tomu v případě, že je ovládání trojicí velkých otočných ovladačů. A to nemluvím o tom, že na těch dotykových ploškách jsou hned hnusné mastné otisky prstů... Naštěstí "dotykovému šílenství" lze u nové 308 uniknout volbou dvou nejnižších výbav, a to samé platí o idiotské elektrické parkovací brzdě. :-)
Re: Jedna z klíčových informací v článku nezazněla
Peugeot si evidentně nechtěl hned v první tiskové zprávě vystřílet všechny informace, ovšem zkušený a chytrý automobilový redaktor si může ledasco domyslet, posléze si to ověřit u svých zdrojů u importéra a mít potom svůj článek lepší než konkurence... Bohužel, ne tak u auto.cz ;-\ :no:
Tedy ten srovnávací snímek, kde jsou nad sebou stará a nová 308 SW, to je brutální designový masakr. Člověk ani nestíhá sledovat, kde všude u novinky musely nastat zásadní změny "střihu", aby to auto bylo krásné. Je to jak v té pohádce, kdy se po polibku princezny hnusný starý oteklý žábák kouzlem proměnil v mladého krasavce s korunou na hlavě! >:D:yes::yes::yes:
Je to nešikovné. Možná by bylo vhodnější napsat místo uveze slovo pojme. I kdyby měl uvézt 610 litrů vody, tak je to 610kg, železa (oceli) by to bylo 4758kg. A to je na zavazadlový prostor celkem dost.
Je to ideál i pro ty bohatší rodiny, protože drtivá většina populace bydlí ve městech a ne každá manželka bude chtít ve městě řídit E-classe... ony mají problém řídit i ten 308 SW často...
Spíš než o tu střední třídu jde o tu kompaktní. Podívej se na tu 308... 4,58m? To je přece regulérní střední třída ještě v minulé generaci. Stejně tak 610 litrů pro zavazadla. Škodovku jsem použil jako příklad se kterým mám teď osobní zkušenost, ale právě čekám, že to u Peugeotu dopadne stejně - kdo nejezdí 30tkm+, neocení vyšší komfort 508, ale spíš nižší hmotnost a cenu a náklady 308SW.
PS: Samozřejmě... Superb je teď na tahu, tak uvidíme.
Protože bez (velkých) kompromisů uspokojí požadavky běžné rodiny na prostor, výbavu, komfort i dynamiku. Pokud uvažuju dva dospělé, dvě děti v libovolném věku, hromadu krámů a případně třeba psa, roční nájezd kolem 15kkm... vychází mi kompaktní kombík jako rozumná volba.
Kompaktní je jen slovo... sedni si do Golfu, Astry, Focusu, Octavie... do 185cm nemáš problém se sám za sebe pohodlně posadit. Za sebe říkám, že mi střední třída už žádný prostorový bonus nepřináší.
Pokud v kapse ty peníze mám, pak můžu klidně jezdit vyšší střední. Pokud je naopak nemám a chci nové auto, asi se nějak poskládám i do subkompaktního kombíku nebo MPV.
Tak pěkné kombi zvenku, i vevnitř to není špatné a oni to tak poserou, ano musím použít toto slovo, těmi šílenými budíky nad volantem !!! Každej model co to má jim zkritizujou, že je to nepěkné, nepraktické atd. a oni to tam budou s.r.á.t a s.r.á.t a s.r.á.t. Asi si neuvědomujou, že s tím lidi musej žít a denně na to koukat !
Ono je to patrné i z fotografie, ale na jednu z hlavních informací se v článku zapomnělo - kombík bude mít výrazně prodloužený rozvor, takže na rozdíl od hatchbacku budou moci dozadu usednout i dospělí pasažéři :-):yes:
Jinak vnější design je opět na podtrženou 1! :yes:
Tak mám pocit, že jsem právě objevil horkého kandidáta na příští káru. Už HB nové 308 je moc pěkný, ale z tohohle jsem OUT! Na fotkách naprostá pecka. Uvidíme po projížďce a poslední slovo stejně nakonec bude mít peněženka, ale na designových kvalitách téhle "čičinky" to nic nemění ;-) .
Osobně si sice vystačím s málem, ale dobře vím, že zaplnit 500 litrů, když má člověk rodinu, není žádné umění. O tom, že možnost "stěhování" jednou za čas přijde vhod, ani nemluvě...A koneckonců je to příjemnější, než rvát zavazadla do kufru ve stylu "tetris". :-)
V tomhle jsou pro mne v ČR asi nejhorší modré zóny. Dříve nebylo nejlehčí zaparkovat, dnes je to kolikrát na provaz. Hodně míst, kde parkuji, je na šikmo, nebo kolmo. Tam délka tolik nehraje roli. Šířka už ano.
Proč kvůli bezpečnosti? Zavřené v kufru přece nikoho neohrožují... dokud se do kufru vejdou, považuju naopak za zbytečné kurtovat něco na střechu, to je spousta práce.
Jasně, 500 nebo 600 je oboje ok, pokud je těch 500 dobře přístupných a využitelných, není problém. O moc míň už ale ne...
Ja tiež len dochádzam do kancelárie a väčšinou problém nie je, ale občas treba niekam vziať deti a mám k dispozícii len väčšie auto a práve vtedy sa stane, že nezaparkujem preto, že sa na voľné miesto jednoducho nevojdem (prípadne ak sa aj vopchám, tak mi človek parkujúci vedľa nechá za stieračom "milý" pozdrav). A krúženie po meste pri hľadaní vhodného parkovacieho miesta s deťmi pištiacimi "kedy tam už budeme" tiež poteší.
Ja napríklad tento víkend dva kufre a pár tašiek na víkendový pobyt, minulý víkend kufre, lyžiarske topánky a inú lyžiarsku výbavu, inokedy pravidelne detské bicykle, korčule atď. Nie všetci na svete sú slobodní a bezdetní alebo nevystrčia päty z domu. ;-)
Presne ako píše woody. Teória je jedna vec, ale mestská realita druhá. Absolútny nedostatok parkovacích miest kdekoľvek (pred bytovkami, pred úradmi, v centrách) je otrepaný fakt, rovnako ako to, že normy pre parkovacie miesto sú nastavené na Škodovky 120ky a s mainstreamovou strednou (dnes bežne 4,8 metra) sa skoro nikde nezmestíš, nehovoriac o veľkých SUV, ktoré musia (aj keby nechceli, čo sa tiež často stáva) zabrať 1,5 miesta, lebo by inak neotvorili dvere.
Omyl, ja vozím rovných 600 litrov s príkladne kubickým tvarom a využívam ho pomerne dosť. Oceniť môžeš aj plochu kufra, nákup potravín v hypermarkete často nemôžeš hádzať na seba, lebo domov dovezieš kašu...
Niekedy je tých 600 litrov dokonca málo, na dovolenku nakladám po strechu.
Podvozok je fajn na dobrej ceste - prídu jamy a priečne nerovnosti, a javí sa presne taký ako píšem. Prechod cez retardér sa rovnal počuteľnej aj v krížoch dosť citeľnej rane. V porovnaní s 206 (s 207 som nešiel) pre mňa nepochopiteľný krok vzad. Motor som mal ten najslabší, vraj fajn do mesta, ale v porovnaní s trojvalcom v Yarise to bol chcípák. Možno to bolo aj tým, že auto malo najazdených sotva 500 km...
Tak zrovna Peugeot na spodním snímku je kombíkový ideál, co se týká téměř kolmé zadní hrany (poklona starým Volvům) a využitelnosti vnitřního prostoru. Elegance není vždy u kombi na prvním místě.
Posed je mnohem lepší než ve 208, asi jen nízké postavy budou mít problém a budou si muset nastavit volant nepřirozeně nízko nebo neuvidí spodní část přístrojovky . Jinak , co se týká uspořádání interiéru, jde jen o zvyk.
Největším přešlapem je ovládání funkcí přes dotykový dispej, na kterém je opravdu nepraktické a nebezpečné si za jízdy nastavovat třeba klimatizaci , vždy bude lepší klasické řešení.
Komfort odpružení je dostatečný, auto na nerovnostech neodskakuje, ale to typicky pežoťácké pohodlí kvůli větší tuhosti tlumení bohužel zmizelo.
Nevím jestli je u Citroënu důvodem absence kombíku kanibalizace, každopádně to považuju za velkou chybu. U Meganu je kombík nejhezčí a nejpraktičtější volbou, subjektivně bych řekl, že jich vidím v ulicích víc než všech ostatních karosářských variant dohromady (Scenic nepočítám).
Je v tom víc. Z mého pohledu... přesednutí z Octavie do Superbu už nepřináší z hlediska prostoru žádný bonus. Jasně, mám víc místa před koleny... ale co z toho?
Nevím jak to bude u 308, takže jen spekuluju... ale vzhledem k nataženému rozvoru čekám stejný výsledek u většiny těch, co kupují auto pro rodinné využití. Proč připlácet za 508, když je starší a nepřináší žádnou hmatatelnou výhodu?
Peugeoty měli hrozně dlouhé převody a ta šaltpáka tam zapadala jak u autobusu. Já jsem s tím měl problém i v partneru, to bylo jak řadit karosu. Fakt mi to v partneru dělalo velký problémy ty převody najít....
Nedá sa nepochváliť, kombi vyzerá naozaj dobre, rozpačité zadné partie hatchbacku zmizli a zvonku, najmä zo zadobočného pohľadu pôsobí tento voz švihácky a moderne.
Aj predná časť, ktorá mi s HB až tak neladila, vyzerá v tomto celku šik.
Háčikom je interiér. Musím si ho ísť niekedy okuknúť bližšie, v P208 bol ale posed za volantom problematický, nie a nie si níjsť dobrú polohu. Neviem, či je to o zvyku, ale malý volant a vysoko nad ním prístroje mi prídu ako zbytočný exces. Dobre spravená klasika by urobila lepšiu službu - lebo inak vyzerá palubka zaujímavo.
Druhá vec, pre ktorú by som toto auto nechcel, je ovládanie mnohých funkcií cez dotykáč. Ďakujem, neprosím. A tretia - možno riešiteľná, je podivná móda tmavých, čiernych a ešte čiernejších interiérov.
A poďme k podvozku. nevyskúšal som, tak ešte neviem. Ale o pohodlie mám obavu, poslednou dobou Francúzi akoby sa dohodli a nekompromisne pritvrdzujú, preč sú časy mäkkého pruženia a pohodlnej plavnej jazdy.
Jazdil som s P208, ktorého okrem divného posedu a totálne letargického litrového trojvalca charakterizoval tvrdý a nepríjemný podvozok. Auto skákalo jak ustrašené kozľa a preto mám trochu dešpekt aj k 308 - aj minulá generácia už nebola práve mäkká.
Takže spočítané, podčiarknuté, o kus lepšie ako hatchback, ale stále má pre mňa viac mínusov ako plusov.
V této třídě začíná nabídka pěkně houstnout. Doby Octavie coby lídra už jsou dávno pryč. Špatná volba v podstatě neexistuje. Peugeot přichází s opravdu hezkým kouskem, který nepostrádá praktičnost. Jo, takhle to má vypadat :yes:
Slovo nepřesný získává definici. Nebyl jsem schopnej exaktně rozlišit, zda-li je tam 1 nebo 3, 3-5, 2-4. Řazení zpátečky taky špatný. 6-ti kvalt v 308HDI byl jak z jinýhio světa.
Fiat sa ide profilovat v style Mini. Nic ine od nich "nikto" uz nekupi. Skusili vsetko - Bravo kombi, Bravo ala Golf, Cromu s nadpriemernou technikou, ale nic sa neujalo. Vacsie auta budud snad u Lancie a AR.
Přesně tak mi připadá ze zadobočního pohledu (přesněji jako dosluhující C-Klasse se zádí z ML). Je otázkou, zda-li je to dobře nebo špatně.
Jestli se podaří udržet příjemně komfortní odladění podvozku a přesvědčit zákazníky, že vlastně chtějí koukat na budíky skrz volant (pořád nevím, proč nešlo pokračovat s pseudo HUD), tak se bude dařit. Peugeot nutně potřebuje prodeje a vrátit se před modely H/K.
Vše, co je na velkou pochvalu, nese výrazný rys designérského eurovoka, které jemným šilháním směrem do příhraničí poměrně umně snoubí vše, co znalci cení na vypilovaném a promakaném německém designu s tolerovatelnými francouzskými manýrami. Auto na voko sedne, je harmonické, pevné a jisté.
Kabina holt již tu zmiňovanou technicistní "německost" opouští směrem, který je třeba asi trochu hodně nasát. Princip "televize - vše v jednom" je ovšem tématem, který bychom tu měli již dnes akcentovat a dopodrobna rozebrat. Osobně považuji předmětné řešení za kontraproduktivní, kloním se k zachování klasických "analogových" ovladačů s velmi citlivým zapojením obrazovky do děje. A když obrazovka, pak bez dotykové fukce. Rovněž tak utopený volant nemohu považovat za jednoznačný klad. Zkoušel jsem nyní posaz ve svém voze - mám-li chodidla položená na pedálech, mohu pod volantem "sklapnout" kolena, byť tedy samozřejmě jezdím dokonale rozcapený. Ovšem drbat si v serpentinách při ručkování po volantu nádobíčko... to nevím.
No dnes, padni komu v garáži padni - bravo peugeot :-!
Kombíky staví Peugeot od modelu 307 na prodlouženém rozvoru . A jak už někdo psal , zkusil porovnat boční pohled na HB a SW , po zarovnání předních kol a přední hrany předních dveří , tak nový SW bude mít opět prodpoužený rozvor
V 308 nevím , ale bude to asi stejné jako v 208 se kterou mám už zkušenost . Vypadá to nezvykle , ale po krátké době velice příjemně , menší volant je položen níže , ale v pohodlné pozici kdy ho držíte v příjemné nižší poloze pohodlně položených rukou . Budíky jsou nad věncem volantu blíže zornému poli očí , nemusíte k nim tolik sklánět zrak . A ke kritice jejich částečného zakrytí , ještě jsem vlastně neřídil auto s klasicky umístěnými budíky na které se díváte skrz věnec volantu , u kterého by byly budíky plně vidět , vždy je jejich část zakryta buď věncem volantu nebo jeho rozměrným středem . Pokud 308 nabídne ještě například průhledový displej jako 508 nebude vůbec co řešit . Na 308 se mi také líbí krásně uklizená přístrojovka bez zástupú různých tlačítek , navíc nejpoužívanější ovladače , tedy rádio , máte stejně na volantu . A ovládání například klimatizace přes výběr z menu na dotykáči ? Kolikrát si štelujete teplotu ? Já mám ve svém autě klimu nastavenu na stejnou hodnotu už několik let . Takže žádný problém .
Na ute nižšej strednej triedy? Dnes sa už 50 kW nenosí, na 1400-1500 kg, koľko môže auto s vodičom vážiť, je to pri súčasných emisne pribrzdených koňoch slabota.
K čemu? Už sem to jednou fotil speciálně pro Toppera, když tu remcá že velký kufr je na nic, takže : [odkaz]
Dále sou to lyže, velký nákup, sudy piva na akci, balíky vod, televize, pračka, kolo, jakékoliv objemější sportovní vybavení, zavazadla na dovolenou,... až budeš občas vozit 3 a více lidí dál než do vedlejšího města, tak to pochopíš..
Preto si treba vyberať auto podľa svojich preferencií a osobne si ho vyskúšať a nie na základe nejakého ,,duelu´´ kde sa aj tak rieši len dĺžka, výška, šírka a objem kufru...
Re: Jedna z klíčových informací v článku nezazněla
To co píšeš sice zní logicky, ale samotný Peugeot o tom nikde nedal ani půl slovíčka. Takže pokud je to pravda, tak je to problém Peugeotu, že neumí pořádně napsat ani tiskovou zprávu.
Re: Jedna z klíčových informací v článku nezazněla
Pokud "všichni tvrdí opak", tak prostě mají špatné informace. Mám potvrzené přímo od od Peugeotu ČR, že kombík má o 10 cm prodloužený rozvor, aby se do něj dozadu mohli pohodlně usadit i dospělí cestující. Ten rozdíl je přece na snímcích patrný na první pohled, vůbec nechápu, jak o tom můžeš pochybovat! Peugeot prostě zvolil cestu, kterou uspěšně používá Mégane Grandtour a konec konců i předchozí generace 308 SW (a taky 307 SW) :-! Že ale tato informace v tomto článku na auto.cz nezazněla, to mě vůbec nepřekvapuje, protože to by jeho autor nesměl jen tupě opsat tiskovou zprávu, ale také se pídit po dalších informacích, resp. mít v hlavě, jak je to s rozvorem u minulé generace 308...
Re: Jedna z klíčových informací v článku nezazněla
Jak píše Arese, už z fotek je patrný rozdíl v délce rozvoru. Překryl jsem profil. foto 308 a 308sw, zarovnal přední kolo + dveře a rozdíl v rozvoru je celkem patrný. odkaz zde: [odkaz]
ale nemozem sa ubranit dojmu ze tentokrat slo frantikom viac o velkost kufra ako o eleganciu, hatch mi pride cistejsi a sportovejsi, ale kazdopadne auto vyzera dobre, pezot taketo auta potrebuje, len tak dalej ;-):yes:
Re: Jedna z klíčových informací v článku nezazněla
Všude se píše, že rozvor HB a kombi bude stejný, takže v článku na nic nezapomněli. Rozvor HB je dostatečný a na kombi stačí, s místem na zadních sedačkách si určitě pomohou jinou pozicí sezení vzhledem k větší výšce stropu proti HB. :-)
Akosi to s tymi nakupami potravin dramatizujes, dramatizujete. Nakupujem potraviny pre 4-clennu rodinu a zmestia sa aj do obycajnej Felicie.
Je vsak pravda, ze ked niekto potrebuje napchat do auta este 2 prepravky piva, 2 six-packy vody, karton mlieka a 2 vrecia granul, tak ten ma problem. ;-)
Když jsou to rozumné vzdálenosti, tak je to pěšky i rychlejší (pokud bys neměl zrovna štěstí na místo). Také jsem se po Praze nachodil kilometrů. Jen v centru to není nic moc, příliš aut a hned u chodníku. Menší město není nějak důležité, jen v těch větších je větší šance, že budou úřady rozlezlé. Třeba v Praze ze statistického na katastrální je to pěkná procházka. :-)
V budoucnu snad budeme moci vystoupit a poslat auto hledat místo bez nás. :-) Takhle to ostatně někdy řeším v zahraničí - najmu auto s řidičem. Není nad to nechat starosti s parkováním na někom jiném. ;-)
Jj, chodit pěšky taky nepovažuju za nějaký ponížení ;-) , naopak když už se mi podaří najít slušný místo, tak jsem ochotný si to v okolí všechno oběhat než abych přejížděl 1 km a znovu hledal. Ono to ani nemusí být v malém městě, otravné jsou pustiny a blbý čtvrti. V Praze jsem chodil z Vinohrad do školy (Betlémská, Albertov, Karlák) pěšky klidně jenom proto, že se mi nechtělo čekat na tramvaj nebo že byl pěkný den. A na civilce jsem dělal pošťáka, to byl taky dobrej tréning. >:-[]
:-) Něco podobného se mi stalo, ale překvapivě nikoliv ve městě, ale u jednoho venkovského hřbitova. Kolem vedla silnice a chodník kolem hřbitovní zdi měl tak max.70 cm. Oni si tam udělali docela pěkné parkovišťátko asi na 10 aut, jenže jaksi podměrečné. Takže když jsem tam připlachtil a kolmo zaparkoval a přitom jsem kvůli chodcům nemohl šoupnout auto převisem přes obrubník, zíral jsem že mi zadek čučí přes půlku jednoho směru té silnice. Možná jsem mohl vytáhnout trojúhelník a označit překážku >:D , ale raději jsem to postavil na druhou stranu do polí.
a bude to mat aj moznost tretej rady sedaciek ako stare SW? a daju do toho aj nejaky normalny benzinovy motor nez 1.6 VTi alebo 1.6 THP s nemanualnym neautomatom?
To ano, ale Peugeot to uvádí ve svých materiálech. Nevím, jestli je to specialita českého zastoupení. Ale vždy se usměji, když to vidím. :-)
Ano, je to veskrze sobecké. Také je to drahé. Nicméně to, co dělá tyhle tanky ve městě dobrými, má málo co do činění s jejich velikostí. Hmotností, ano. Ale velikostí tolik ne.
Moje auto má nominálne asi o 50 litrov menej, ako Octavia, pri porovnávaní naživo stojac vedľa seba som však rozdiel nevidel.
Naviac ADAC v testoch meria aj reálny objem kufra a napr. Octavii nameral tuším o 40 litrov menej, ako udáva výrobca, zatiaľ čo môjmu autu iba o 5 l menej.
Presne tak. Octavia III je pomerne otrepaný príklad, ale dobre demonštruje, že viac miesta reálne bežná rodina nepotrebuje. Ja so 193 cm síce strednú triedu ocením, ale nemám problém sa zmestiť do väčšiny áut nižšej strednej triedy a v tých väčších zástupcoch triedy (ako je spomínaná O III v kombíku) ani dozadu.
Na druhej strane má pravdu webpaja a spol. v tom, že prínos vyšších tried je v inom, ako v priestore: v komforte, odhlučnení, výbave a pod.
Jo, je to otrava. Ale je to individuální (někdo prakticky jen dojíždí do kanceláře, jiný trajdá centrem celý den). A když už prcka, tak ideálně něco, co může parkovat kolmo i v řadě. Tohle parkování opravdu usnadní. Já právě na ulici moc neparkuji, takže mi nevadí řídit tank (pozitiva převažují negativa). Samozřejmě bych si nestěžoval, kdyby se na parkování uměl smrsknout na velikost Smartu. Bohužel, člověk nemůže mít všechno.
Jinak rád chodím pěšky. Pokud se bavíme o menším městě, kde je vše tak nějak pohromadě, tak to oběhám po svých. Záleží na městě a příležitosti. Už jsem si třeba i půjčil kolo, nebo skútr.
Tak to jsi úplně vedle - Fiat sice "zkusil všechno", ale vždycky částečně blbě. Nejdřív měl nádhernou a skvěle jízdící Mareu Weekend, ale s mizerným dílenským zpracováním. Potom kvalitněji vyrobené Stilo, ale s hnusným pseudoněmeckým designem a zcela uměle působícím řízením. O příšernosti jménem Croma II snad ani není třeba se zmiňovat - to auto bylo pohodlné a kvalitní, ale jeho design vše zabil. Bravo II je opravdu krásné, ale zase má zastaralou platformu ze Stila (mízerné řízení a odpružení, velmi špatná nabídka prostoru na zadním sedadle). Čili, jakmile by Fiat nabídl italsky krásné, kvalitně vyrobené, dobře jezdící a dostatečně prostorné auto nižší střední třídy za odpovídající cenu, úspěch by se určitě dostavil. Jenomže tohle vše zvládnout v jednom autě je asi nad jejich síly. Mají tak ubohý marketing, že jim asi ani není schopen analyzovat, v čem dělali ty chyby... ;-\ :no: Každopádně ta orientace pouze na řadu Panda a 500 se mi zdá přehnaná, Minimálně nové Punto by určitě měli udělat! (vždyť současné III. generace už se prodalo skoro 2 miliony a v malých úspěšných hatchbacím má Fiat úctyhodnou tradici).
Souhlas, Megane po faceliftu má něco do sebe, je to nejhezčí Megane, ale nejhezčí kompaktní kombík ne. Osobně váhám mezi Octavií a Leonem, 308 určitě taky stojí za pohled. Focus a Astra jsou v lepších specifikacích taky koukatelné a minimálně na úrovni Meganu.
Tyjo, byl jsem na služebce se Sharanem... a přes noc parkoval v německém Parkhausu. Normálně jsem dvakrát zajel do parkovacího místa, vystoupil... a zjistil, že vzadu to auto čouhá o tolik, že bylo nutno vyjet a hledat jiné místo. Jestli to měl vrátný na kameře, musel to být fajn sitcom.
Stejně jako Škoda (a SDA) pokládají Octavii za střední... do toho bych nerad zabředl, to je hra se slovíčky. Faktem je, že lépe specifikovaná Octavia dokáže bez problémů konkurovat třeba Laguně... a naopak, Laguna dokáže cenou konkurovat Octavii, takže je vlastně vše v pořádku.
Myšlenku limuzíny do města chápu, ale nepodporuju... možná pokud bych měl řídit celý den taxík.
Pravda. Jenže bohužel potřeba zastavovat a parkovat + nějaké to manévrování ti tu limuzínu dokážou řádně znechutit. Čerstvý příklad z dnešního dne z jednoho okresního města. Dojedeš tam 10 km, proplížíš se úvodní zácpou a čeká tě postupně sedm zastávek (nějaký úřady, pošta, lékárna atd.). Sedmkrát parkuješ neboli sedmkrát hledáš místo, snažíš se někam vecpat a třeba na nedávno nově postavené dvoupodlažní parkoviště, příhodně umístěné v centru, se větším autem nedostaneš. Už s mainstreamovou střední bývá v tomhle ohledu problém, čili v tom případě raději oželím komfort a beru "prcka". Ovšem bez kvedlání, dost na tom, že musím PRNDovat. ;-)
Však ja i Megana myslim. Jinak 308 v kombiku podle fotek vypada velice pěkně. A podle toho jak se mi velice libi 308 HB v realu předpokladam že i kombik bude velice pěkny.
Možná jsem měl v duchu doby napsat dvouapůltunové terénní auto. :-) Izolace od ruchu města a všelijakého povrchu je prostě příjemná. Audio aparatura se může předvést, můžeš si zapnout masáž. Člověk si pak pomalu užije i zácpu. :-)
myslím si, že to není ani subjektivní, ale objektivní, minimálně u nás se jich pokud vím prodává více v kombíku... totéž platí pro Astru, tam je to podpořeno ještě menším příplatkem za kombi pro hb
No je otázka jestli těch 610 berou, pokud je tam rezerva nebo není, protože třeba škodovka to na stránkách uvádí, že je to objem bez rezervního kola u některých modelů
Ostatně Peugeot pokládá 308 za střední a 508 za vyšší střední. ;-)
Nicméně s vyšší třídou nedostáváš jen nějaký centimetr na nohy. Jde třeba o odhlučnění kabiny. Když pominu parkování (a případně manévrování), neznám do města lepší auto než pětimetrovou dvoutunovou limuzínu.
Jinak s myšlenkou souhlasím. Nižší střední je dnes celkem velká i pohodlná.
Jo, ten komfort beru, i pro mě je to nejdůležitější otazník nad kompakty. Ale zase, pokud najedeš za týden 200km... a 308 SW bude snad vcelku pohodlná, ne?
odmysli si peniaze a pozri sa nárast rozmerov aút naprieč generáciami a zistiš, že kompaktné kombi prerástli bývalé autá strednej triedy. Takisto sa výrazne zlepšili jazdné vlastnosti, komfort, bezpečnosť, odhlučnenie, atď ;-)
Rovnako chýba podobný kombík Citroenu. Zaujímavé, C4 a 308 sa asi nekanibalizujú, ale kombíky by sa asi áno... A napríklad u H/K to funguje... Myslím, že už sa dávno potvrdilo, že kombi nemôže nahradiť MPV podobnej veľkosti, tieto autá si vyberá predsa len iný typ zákazníkov.
Nesouhlasím. V těchto cenových vodách je podle mě rodinným ideálem kompaktní MPV, to je daleko lépe přizpůsobeno rodinným potřebám. Kompaktní kombík je fajn univerzál, který může posloužit jak rodinám, tak třeba firmám, ale pro rodinné použití má své limity.
Je to krása. Peugeot, který se mi po dlouhé době líbí. Z vnějšku má krásné tvary a normální řekl bych až německé rysy. Dle mého názoru by tohle auto mohlo vrátit pažouta na výsluní. Pro mě je akorát nezkousnutelný interier, ale já jsem hodně konzervativní člověk, nicméně inovace tam je a myslím, že to spousta lidí nebude při pořizování řešit.
Poslední dobou mi přijde, že vůbec kombi tahají ligu, ať se kouknu na golfa, tuhle 308, octavii, tak kombi krásou vždy předčil hatchback. A pokud by vymysleli nějaký pěkný benzínový motůrek, který by žral tak kolem těch 5,5 l jako mi žere TSI, tak si myslím, že jich budeme vídat opravdu hodně. Jsem zvědavý na jízdní vlastnosti, jak se poperou s komfortem, min. generace byla už docela tvrdá a tohle je ještě větší auto, takže přitvrdit podvozek budou muset také.
A já bych to peugeotu moc přál, po mnoha výstřelcích a letech nesmyslů je to dobrá cesta. Akorát by mě zajímalo kam ty automobily chtějí hnát ty zavazadelníky. 610 l na takové auto je teda kufr jako kráva. Za chvíli se vymaže kategorie MPV a budou kombi velikosti starých amerických aut :-)
Těším se, až ho budu vídat na silnicích. Pěkný pažout.
Volant na koulích >:D:yes: . Mě kupodivu ovládání přes dotykáč nevadí, resp nesmí vadit >:-[] . Horší to bude u starších lidí a to samý bude s posazem. Jinak SW vypadá k světu, ale chleba se láme naživo. Na firemních fotkách třeba G Variant vypadá skvěle, naživo výrazně ztrácí na OIII.
Tak já si projel 208 se silnějším tříválcem v Allure. Motor točivej, auto na danou třídu komfortní (na 16" alu), ovladatelnost špičková a takovej ten prckovsky hravej podvozek. Nejhorší byl dojem z řazení…to už musí dělat naschvál.
Nová 308 je pak ještě komfortnější a na 17" bych ji srovnal s tlumením jako GVII na 16-kách. Zábavy o poznání míň, přesto velmi příjemný auto.
Rozdil je v tom jak moc je ta kapsa omezena. Kazdy nemusi cpat rodinu do Range Roveru za tri miliony, ale pokud je kapsa omezena tak, ze se musi cpat do kompaktniho vozidla, tak je to celkem nesikovny. Nedelal bych z neceho ideal jen proto, ze jsou rodiny co nemaji na nic vetsiho.
Obavam se, ze kompaktni kombik je rodinnym idealem jen po jiste autocenzure zpusobene omezenosti vlastni kapsy, protoze jinak netusim proc by melo byt pro rodinu idealni neco co je zaroven kompaktni.
Skvelá práca Peugeot. Dokázali vytvoriť jednoznačne najkrajšie auto vo svojej triede. Obzvlášť v porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa škaredá húsenica umenila na krásneho motýla a konkurencia mu nesiaha ani po ventilky.
SKVELÁ PRÁCA PEUGEOT!