Novinky
4,5 evropských aut z 10
Z toho koncern Fiat 4x zástupce
Koncern GM 2x zástupce...
On ten Fiat na tom tak zle nebude... (hlavně pro barikaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa)
Jinak :yes: Fordu, že se dokázal s Fiestou dostat do takové skutečně vybrané společnosti... Osobně mi tam nikdo nevadí a nepřekáží... všechna ta auta jsou ikonická už teď... (ano možná by se našly i další modely, ale vždycky bude jakýkoliv výběr pro někoho nespravedlivý)...
Zajímavé snad je jediné... sorry musím to napsat...no ale jak slušně... i na takové tabulce je vidět, že je VW vč. všech svých značek skutečně na pokraji zájmu v severní Americe... Obecně mne překvapilo, že se do této tabulky nebylo schopné protlačit třeba ani jeden model Porsche.. (které je VW na místním trhu jakž takž schopen ještě na svoje poměry udat)...
Fiat :yes: :yes:
VW :no:
Z toho koncern Fiat 4x zástupce
Koncern GM 2x zástupce...
On ten Fiat na tom tak zle nebude... (hlavně pro barikaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa)
Jinak :yes: Fordu, že se dokázal s Fiestou dostat do takové skutečně vybrané společnosti... Osobně mi tam nikdo nevadí a nepřekáží... všechna ta auta jsou ikonická už teď... (ano možná by se našly i další modely, ale vždycky bude jakýkoliv výběr pro někoho nespravedlivý)...
Zajímavé snad je jediné... sorry musím to napsat...no ale jak slušně... i na takové tabulce je vidět, že je VW vč. všech svých značek skutečně na pokraji zájmu v severní Americe... Obecně mne překvapilo, že se do této tabulky nebylo schopné protlačit třeba ani jeden model Porsche.. (které je VW na místním trhu jakž takž schopen ještě na svoje poměry udat)...
Fiat :yes: :yes:
VW :no:
Na druhou stranu, co aktuálně Porsche dělá, aby to nebyla masovka a stála opravdu za snahu ji shánět?
A s cenou pod 100 000.
Boxster spyder odvozený z nové generace by měl snad šanci na "zlegendění" ve smyslu článku.
V tom přehledu je jen jedno auto s reáným výhledem růstu ceny s věkem, ftype R. 😉
V tom přehledu je jen jedno auto s reáným výhledem růstu ceny s věkem, ftype R. 😉
Za mňa jednoznačne Alfa Romeo 4C!
Ale len ako Disco Volante :yes:
Ale len ako Disco Volante :yes:
jak dlouho už to tahle společnost věští a jestli jí ty předpovědi vycházejí. Jinak je to plácání do vody.
Růst sběratelské hodnoty je dost pofidérní pojem...
Taková Delta Integrale má za sebou kult jako kráva (to samé M3, M5, AR75, GTA a další), ale ani nejeté exempláře v dokonalém stavu se neprodávají za částky rovnající se po započtení inflace kupní ceně.
Takže člověk vydělá prd.
Taková Delta Integrale má za sebou kult jako kráva (to samé M3, M5, AR75, GTA a další), ale ani nejeté exempláře v dokonalém stavu se neprodávají za částky rovnající se po započtení inflace kupní ceně.
Takže člověk vydělá prd.
zhodnocení youngtimeru za poslední rok😒br />
Dle německého katalogu😲ldtimer markt preise 2013 - klassische autos von 1920 bis 1990.
Alfetta GTV6 80-83 + 39%
Alfetta GTV6 83-86 + 12%
Omega 2.6i +18%
BMW 318i E30 +33%
Alfa 75 2.0 TS +41%
Alfa 75 3.0V6 America +112%
Alfa 75 2.5 V6 +109%
Alfa 75 1.8 Turbo +50%
Alfa 75 1.8 Turbo Evo +40%
Alfa 75 2.0 + 12%
BMW M3 E30 na Americkém trhu +27%
Dle německého katalogu😲ldtimer markt preise 2013 - klassische autos von 1920 bis 1990.
Alfetta GTV6 80-83 + 39%
Alfetta GTV6 83-86 + 12%
Omega 2.6i +18%
BMW 318i E30 +33%
Alfa 75 2.0 TS +41%
Alfa 75 3.0V6 America +112%
Alfa 75 2.5 V6 +109%
Alfa 75 1.8 Turbo +50%
Alfa 75 1.8 Turbo Evo +40%
Alfa 75 2.0 + 12%
BMW M3 E30 na Americkém trhu +27%
No to jo, ale stejně dneska nikdo nedostane zpět to, co té pětasedmy vložil ;-\
A pochybuju, že tomu tak za života prvního majitele bude.
A pochybuju, že tomu tak za života prvního majitele bude.
Za auta s největším potenciálem považuji 4C (první levné zadokolkové kupé Alfy po dlouhé době, bude spojováno s reinkarnací značky nebo jejím úmrtím jako poslední mohykán), Copo Camaro (tady snad ani není co dodávat) a F-Type R (utlimativní verze designově i jízdně skvělého auta a duchovní nástupce E-Type má přímo nakročeno stát se klasikem)...
Naopak vůbec netušim, co ve výběru dělá Fiesta ST - zcela běžný heč, bez jakéhokoliv statusu výjimečnosti, byť by to bylo v maličkosti...
M5, Ghibli a Corvette jsou imho také kandidáti na klasický propad hodnoty. Pokud tedy nebudem uvažovat silně dlouhodobý horizont, kdy za 100 let na světě zbyde poslední M5 a Corvetta >😁
Naopak vůbec netušim, co ve výběru dělá Fiesta ST - zcela běžný heč, bez jakéhokoliv statusu výjimečnosti, byť by to bylo v maličkosti...
M5, Ghibli a Corvette jsou imho také kandidáti na klasický propad hodnoty. Pokud tedy nebudem uvažovat silně dlouhodobý horizont, kdy za 100 let na světě zbyde poslední M5 a Corvetta >😁
Dnes vysiel v La Repubblica velky rozhovor so Sergiom. Kto vie po taliansky, moze si ho precitat v plnom zneni pred tym, ako ho agentury spracuju do anglictiny: [odkaz]
Plany su ako obycajne velke 😄 Ale vzhladom na nedavne "zmocnenie sa" Chrysleru by to tentokrat mohlo naozaj vyjst 😄
Plany su ako obycajne velke 😄 Ale vzhladom na nedavne "zmocnenie sa" Chrysleru by to tentokrat mohlo naozaj vyjst 😄
Navíc je celkem zásadní problém se sháněním dílů - zatímco na Němce koupíš víceméně cokoli, i když to je veterán, některé díly třeba na tu pětasedmu nebo i novější 164 je už problém sehnat.
Takže se porcujou i auta, která by za jiných okolností šla zachránit.
Jinak samozřejmě s kvalitami 75 souhlasím, i odrbaná 2.0 TS bez třetiny koní zanechala opravdu silný dojem 😄
Materiály jsou zajímavé, ale tak u aut typu Pagani Huyara ap. Jinak jsou to všechno ponejvíce nějaké normované plasty atd.
Obecně si myslím, že dnešní auta se klasikami nemají zdalka takovou šanci stát, ale spíš jde o subjektivní vnímání. Až bude Fiorano 50let staré, tak bude určitě také zajímavé. Ale nedá se to srovnávat s auty z doby před a chromové, tzn. do cca 60.let. Už jen pro mechanickou kvalitu a používané materiály. Co udělá čalounění v té Fiestě za 50 let a jestli samovolně nevyletí airbag, to nikdo asi zaručit nemůže. U kůže a nedeformovatelném volantu/sloupku, tam je jistota, že dřív skape majitel.
PS. když Jag, tak vždy XJS anebo XJS HE před fl, než je všechny zničí v Top Gearu a destrukčních derby. 😉