Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Kia Cee´d SW 1.6 CRDi vs. Toyota Auris Hybrid

60 komentářů

Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
grifith
Bavíš se o kombi verzích nebo srovnáváš Fabii kombi se Ceedem hb?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
grifith
Nejspíš jsem viděl asi jiné kufry, protože i30 cw mi přišel kufrem větší než ten v ix20. Zejména viditené je to při posunu zadních sedaček ix20 zcela vzad. U i30 je pravda o něco užší, zato delší a po roletu vyšší. Ale samozřejmě velikost a skladnost kufru je individuální akaždý potřebuje něco trochu jiného. C4 GP je opravdu jiná dimenze, o tom se přít nebudu.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
grifith
V pořádku, já metr v ruce neměl, akorát tedy výška nejspíš záleží na poloze zadního plata.
Řidič007
i30CW má mezi podlahou a rámem dveří více místa (o 1,5cm) nez OC, a to je možno ještě vytáhnou plata přihrádek pod podlahou. Na internetu jsou k máni návody, jak místo plat přihrádek dát desku a kufr je pak obrovský. Plata jsou tam jen položená.
Klaudius
"Výtězně", "plítký" - toto keď si prečíta tvoj učiteľ slovenčiny,hodí si mašľu... :-!
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jamp
myslím, že Auris je vo všetkých parametroch lepšie auto ako KAWASAKI VERSYS 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jamp
Hore pises versys 😉 . Ked som dal do googlu toyota versys, tak nasiel versysa od kawy, maleho aj velkeho. Ale rad sa poucim, na ktorych trhoch sa predava toyota versys ?
mozgog
Designově se mi líbí oba, ale Auris je fakt nářez. :yes:
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
David C3
čau.. po Fabii kombi sem koupil Aurise. Je pravda že se kufr plný ještě nevezl a do Fabie toho vešlo opravdu hodně i díky výšce kufru, ale myslím že do Aurisu bych to dal taky. jen nechat doma dvojtou podlahu a vytánout šít za sedačkou a můžu skladat..
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_MT_
Multidrive S (klasická CVT) je úplně jiná převodovka než ta v HSD (planetový převod).
_Teddy_
"...Nový auris v provedení kombi je sice 55 cm delší než Cee´d SW..."

A hergot, to ten Auris teda pekne narastol, ked je o vyse pol metra dlhsi! 😁

"...Hybridní auris má totiž bezestupňovou planetovou převodovku..."

Tak to by som fakt rad videl ako moze byt planetova prevodovka bezstupnova!
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Řidič007
Já to také nechápu " vlastně to je reduktor jde na variátor". To je nějaká šifra?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
KLingO.KE
nesir tu bludy prosim ta. ziadny variator v HSD nie je ... su tam 2 elektromotory a spalovak

na planetovke je na vonkajsom ozubeni pripojeny hlavny elektromotor ktory je napevno spojeny s kolesami, na slniecko je pripojeny druhy el.motor/generator a na planetky je pripojeny spalovak

takze ak nastartuje spalovak auto sa nepohne len sa zacne tocit generator

ak chces pohnut autom musis dat stavu do hlavneho el.motora

a kombinaciou otacok vsetkych troch sa reguluje rychlost a vykon - je to trosku zlozitejsie ako sa zda
_Teddy_
No myslim ze "trosku" sa v tom vyznam: Auris ma variator vo funkcii bezstupnovej prevodovky. Planetovka je tam na delenie/presmerovanie krutiaceho momentu. Odbrzdenie planetovky potom prakticky odpoji spalovaci motor a auto moze ist iba na baterie/e-motor.

[odkaz]

Kazdopadne planetovka nie je bezstupnova, ale ma samozrejme prevod dany pomerom poctu zubov. A pokial sa pouzije jeden segment, ani nemoze fungovat ako klasicka prevodovka. Na to je v Aurise klasicky variator...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
KLingO.KE
neviem kde tam vy obaja vidite variator ?? ja tam vidim akurat ozubenu retaz
_MT_
Je to jednoduché. Planetový převod spojuje všechny tři motory s tím, že MG2 je přímo připojený ke kolům. Bezestupňovost je zajištěna skrze elektromotory. Ukázku funkce máš třeba tady: [odkaz]
_Teddy_
Ale ani vtedy tam nemas planetovku ako BEZSTUPNOVU prevodovku! Je tam jedno-stupnova planetovka, pretoze elektromotor dalsie stupne nepotrebuje...
_MT_
O tohle ti šlo (tedy že převod jako takový není bezestupňový a autor převodovku nesprávně označil). 😄 Zmátl jsi mě příspěvkem 18.01. 21:07.
KLingO.KE
ano to je to spravne video ako to funguje

a tu je este rozdiel medzi 2 a 3 generaciou (pridali dalsiu planetovku ako reduktor na MG2 aby znizili jeho otacky - tym padom sa da ist cisto na elektrinu do 80kmh oproti 50kmh na 2.gen)
_MT_
Mají i video pro třetí generaci, ale tam myslím spíš porovnávají rozdíly oproti druhé. Takže jsem dal odkaz na tohle. Je celkem dlouhé, monolog zrovna neupoutá, ale vidíš všechno relevantní.

Jen tě opravím (respektive zpřesním), šlo o snížení otáček MG1. Jeho limit otáček omezuje, do jaké rychlosti můžeš jet bez spalovacího motoru.
KLingO.KE
neviem preco ale nevlozilo mi odkaz do predosleho prispevku

[odkaz]
Avatar - Doval
Doval
V samostatnom teste Aurisu Hybrid Touring sa ohladom jazdnych vlastnosti pisalo nasledovne😒br />
"Auris má měkký, pohodlný podvozek postavený na poddajných pružinách, měkkých silentblocích a tužších tlumičích. A také příliš horlivý posilovač, díky kterému je těžké mít pocit, že máte auto v ruce. Pro pohodlnou, klidnou, šetřivou jízdu je naladění perfektní, byť zvládání krátkých nerovností není tak úplně na jedničku. Propadák to ale jistě není.
Jak se ale dostaví zatáčky nebo vyhýbací manévr, nezachrání Auris Hybrid Touring Sports ani sportovní přídomek v názvu. Auto potřebuje nějaký čas, než se na pružinách usadí, takže když chcete objet na poslední chvíli kanál a vrátit se hned do svého pruhu, šasi protestuje a na pomoc mu honem přispěchá stabilizační systém. Ovšem na rozdíl třeba od Golfu se zadní vlečenou nápravou, který toto s oblibou dělával také, zde není problém v použité technice (Auris má vzadu vyspělý dvojitý lichoběžník), ale v naladění. Oproti hatchbacku, který na tom prý byl lépe, hraje v neprospěch Touringu zřejmě i jiné rozložení hmotnosti mezi nápravy. V táhlých rychlých zatáčkách nikdy úplně přesně nevíte, jak se auto zachová, nedotáčivost s velmi brzkým pískáním gum Dunlop SP Sport Fastresponse (které obyčejně bývají poměrně dobré) nastupuje hodně brzo."

A v tomto teste pisu nieco uplne ine😒br /> "Zvědavi jsme byli i na to, co udělá hybridní uspořádání s jízdními vlastnostmi Aurisu Touring Sports. A překvapivě se nám jezdilo lépe než se spalovacími motory, které měly vzadu stejně jako hybrid víceprvkovou nápravu. Hybridní auris má díky bateriím pod zadními sedadly jiné rozložení hmotnosti na nápravách. Příď není tak zatížena a tento poměr se blíží k ideálu. Projevilo se to hlavně při slalomu mezi kužely, kde auris přesně poslouchá povely řidiče a nezáludně pokračuje ve zvoleném směru. Občas jsme i cítili lehké posunutí zadní části, což okamžitě koriguje ESP. Toyota seděla výborně, ale mohlo to být 17palcovými pneumatikami se šířkou běhounu 225 mm."

Servery o autach citam preto, lebo nemam moznost vyskusat si kazde jedno nove auto. Ale tento server ide sam prosti sebe
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Doval
Doval
Ja chybu nehladam - chyba sa ukazala sama😒br />
"Auto potřebuje nějaký čas, než se na pružinách usadí, takže když chcete objet na poslední chvíli kanál a vrátit se hned do svého pruhu, šasi protestuje"

vs.

"...auris přesně poslouchá povely řidiče a nezáludně pokračuje ve zvoleném směru... Toyota seděla výborně..."

Hodnoti sa rovnake auto - hybrid v dlhsej verzii
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Doval
Doval
Ked rychlo otocis volant, tak auto bud reaguje alebo nereaguje. Teda bud "přesně poslouchá povely řidiče", alebo "potřebuje nějaký čas, než se na pružinách usadí".

To su dve rozne veci.
Řidič007
"Rovněž spotřeba paliva potom stoupá lineárně vzhůru." Tento názor svědčí o fundovanosti autora. To si fakt kdejaký trouba může psát co ho napadne? Co na to žáci v ZŠ, které učí, že odpor roste s mocninou rychlosti?
Ještě bych se rád zeptal? K čemu mají auta zadní převisy výrazně přesahující zadní dveře? Přece vadí přístupu do kufru, špiní kalhoty a je to zbytečná neodpružená hmota, což se hlavně projevuje u škodovek, kdy "tříská" zadek na zbytečně tuhém pérování kvůli převisu jako když bičem práská?
Klaudius
Asi majú plastické pravítko...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Řidič007
Např: [odkaz]
Převisy mají zejména škodovky a taková OC ho má přímo ohromný. Asi ve škodovce dbají na bezpečnost více než u mercedesu. Pak je ale OC největší auto s nejmenším využitelným prostorem. I30 ho nemá, ale starší ceed ho ještě má. Možná, že i OC 4 ho už nebude mít také a když ušetří bublinu mezi chladičem a motorem, konečně se vejde do 4,4m.
michalpneu
Ty převisy tam jsou kvůli bezpečnosti. Pod nárazníkem je většinou vzpěra, tlumí náraz. V okamžiku, kdyby zámek byl na stejné úrovni jako začátek vzpěry, tedy bez převisu, tak při první ráně by to chytnul zámek a tím by se v tom místě zkroutilo úplně všechno, jak víko dveří, tak při větší ráně by se to zlomilo skoro za zadními dveřmi spolujezdce.

Což se stalo mě v octavii. Vlítnul do mě zezadu chlap v 50 km/h a díky převisu to šlo opravit, bez převisu by to chytnula i střecha a horní část zadní nápravy. Takže čím delší zadní převis, tím lépe pro Tebe v případě kolize.
Na kalhoty se vykašli.
pargi
Hehe, mohl bys nám, prosím, vysvětlit rozdíl mezi odpruženou a neodpruženou hmotou? Kde se nachází, na co má vliv a tak? Odborníku >😁
Klaudius
Bez ohľadu na motorizáciu Auris.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
aj v nemeckom teste auris podlahol ceedu, 😉

asi na tom ceede nieco bude :yes:
michalpneu
Teda, já snesu hodně, ale tohle už je i na mě moc, protože tohle je obyčejný amaterismus.

V článku se píše, že Kia je obuta jen do 16 palcových kol s pneumatikami o rozměru 205/60 R16...Kia Ceed sjíždí z továrny na rozměru 205/55 R16, z obrázku je jasně vidět, podle zaoblení bočnice je to rozměr 205/55 R16, který se na automobil montuje v továrně. A rozdíl mezi 55% profilem a 60% profilem je v tomto rozměru dost podstatný, protože pokud byste na tom autě měli fyzicky nasazený rozměr 205/60 R16, tak to dost zásadně změní vlastnosti a chování auta.

Co mi štve, že prostě jak svět motorů, tak redakce, tady u těch testů z 50% uvede ať už v článku nebo souhrnu chybně rozměr pneumatiky. Přece není takový problém se podívat do tabulek, co má auto mít z továrny a co máte na testovaném vozidle a z toho to opsat a napsat to případně i do článku.

Další věc je ta, že v tom autě testujete kdejakou kravinu, ale o tom, co je na autě za konkrétní gumu a jak se to auto na ní chová a porovnat to s jinou, jak by se chovala na jiné gumě.
To je stejný, jako u toho Renaulta Megana. tam napíšete, že na 17" kolech je ta jízda tvrdá. Ale už nenapíšete, že v rozměru 205/50 R17 jste to měli obuté na pneumatikách Goodyear UltraGrip 8 Performance, což je pneumatika se sportovním charakterem, která je primárně určená pro vozidla s vysokým výkonem, sportovnější vozidla nebo auta s primárně velkými rozměry. Ta pneumatika má tak úplně odlišnou tvrdost, vlastnosti, přilnavost i hlučnost, než komfortní pneumatika v tomto rozměru.

Vy tu testujete auto, chápu je zima, dostanete auto na pneumatikách Nokian WR D3, která je primárně určená pro komfortní jízdu, přilnavost a vlastnosti na sněhu a jdete to testovat na dráhu za sucha a pak řeknete, že to auto není tak stabilní při slalomu. Ale už se nezamyslíte nad tím, jestli tam máte určenou pneumatiku pro sportovní styl jízdy a že by se to stejné auto na dezénu Nokian WR A3, který se ve spoustě těchto e😜onovaných rozměrů běží souběžně s D3, ale je to pneumatika určená pro sportovnější jízdu, jízdu primárně po dálnici a manévrování ve městě. A taky má jiný typ běhounu a tím pádem to auto samozřejmě funguje úplně jinak při slalomu než D3.

A stejné je to u tohoto testu. Na Aurisu máte WR A3 ve 225/45 R17 a na Ceedu 205/55 R16 D3, aspoň takto z obrázku to odhaduji. Je jasné, že ta Toyota se na tom bude chovat jinak a není to jen kvůli nižšímu profilu a větší šířce. Je to i o té pneumatice, pro jaké účely je primárně vyrobená.

Máte tady velice pěkné články o nákladních pneumatikách, viz třeba ten goodyear, tak proč to neděláte i u osobních. Ono je totiž dost podstatný, od pneumatik to totiž všechno začíná....
A ty lidi o těch gumách ví úplný prd a je potřeba o tom psát, protože pneumatiky se strašně mezi lidmi podceňují...To jsou podstatný věci a ne to jestli jsou vzadu dvě čtecí lampičky na boku nebo jedna centrální. Přečtou si testy adacu, pak volí podle značky, kterou znají, ale už se nepodívají, že výrobce v tom jejich rozměru dělá třeba více dezénů, které mají ale úplně jiné určení a jsou určeny pro jinak orientované řidiče.
Máte tady velice pěkné články o nákladních pneumatikách, třeba to testování nákladních Goodyarů, to bylo fakt pěkné, bylo by fajn, abyste se tak zabývali i osobními pneumatikami....

Fakt mi někdy přijde, že ty auta testují lidé, kteří to mají jako nucenou práci a zlo. Přijde mi auto, tak to nějak odzkoušíme, něco seškrábneme a vymastíme to na web nebo do časopisu...Testujete auta, to není práce, ale poslání, tak do toho dávejte trochu srdce, co víc si jako chlapi můžete přát...
Hugi_77
Pěkně napsáno. Bohužel těch chyb je v textu o dost víc (stačí ta, že je Auris o 55cm delší než Ceed SW - v tu chvíli se jedná o pětimetrový stěhovák z jiné třídy). Dalšími jsou protichůdná hodnocení jízdních vlastností - viz. předchozí test Aurise..
Svého času byly skutečně kvalitní testy vozů v časopise Automobil. Svět Motorů a Auto Tip je bohužel bulvární brak..
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas, automobil revue je jeden super casak, sam som ho roky kupoval este pred "dobou internetu" a vzdy sa mi na nom pacilo ze pri testoch tam boli skvele fotky a kompletne tabulky so vsetkymi udajmi.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Jojo Automobil taky jsem ho stosoval. V testetch si nasel kde co, na konci krasna technicka tabulka. Autotip to byl vtip, asi jako auto.cz >😁

I dnes to ma uplne jinou uroven, treba😒br /> [odkaz]
asysy
Já to říkám pořád že pneu jsou důležitý... jednou jsem si zde dovolil říct že dobrá pneu v běžném rozměru 205/55 16 může sedět více než obyčejná 225/45 17 a málem mě ukamenovali. Můžu mít super auto a když na to nacpu, teď plácnu, třeba Barumky, tak to bude sedět na*** a naopak když budu mít obyčejné auto a dám na to pořádný pneu, tak to pojede "jak po kolejích" a o brzdné dráze nemluvě....
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a vcelku su si aj svojim sportovo ladenym strihnutym dizajnom podobne, oba su koniec koncov z azie, aj rozmery maju podobne - takze fakticky to je zaruka pre velmi pekny vzajomny suboj :yes😒br />
ceed ukazal svoju silu, je to vyrovnane auto bez slabin navyse velmi pekne a cenovo dostupne , takze toyota sa za porazku hanbit nemusi, ide skutocne o dve velmi vydarene auta :yes😒br />
ceed :yes:
pavel60
Obě auta mají společné je to,že jsou kombi.Co se týká vzhledu je to na každém co se komu líbí.Porovnat techniku,to si děláte srandu.Hybrid je úplně jinde a ty ceny uvedené k porovnání.....Proč teda nepostavili k porovnání nějaký hybrid od fimy kia.
Avatar - Cuba66
Cuba66
No nevím, měřím 187cm a nepociťoval jsem v Aurisu žádný problém s malým rozsahem nastavení volantu. Možná je to tím, že v autě sedím jak se sedět má, je totiž možné, že někteří testéři patří k takzvaným "ležákům" 😄
Já jednou zažil šok, když jsem sedl do auta po známém, který měří 175cm a málem jsem nedosáhl na pedály ani na volant. Prostě za volantem ležel 😄 a řídil asi špičkama prstů..

Jinak si myslím, že obě auta jsou v pohodě, v téhle třídě se dneska nedá koupit vyloženej šunt a při dnešních cenách ani zázrak. Jak říká klasik, je to spíše podle vkusu každého soudruha, než co vyjde v testech.
pegas64
Pisem to ako fanusik Toyoty a jej hybridov pre tych citatelov, ktorych by clanok mohol odradit od hybridnych rieseni. Autor clanku vynechal niektore dolezite informacie😒br /> 1. Pre beznu rodinu, ktora sa vacsinou pohybuje v meste a jeho okoli, je benzin vyhodnejsi ako diesel, pretoze motor sa rychlejsie zohreje a je menej nachylny na poruchy. Plus hybridne riesenie este viac zjednodusuje benzinovy motor a pridava usporu paliva cca 2-3 l voci benzinu. T.j. vyssia spolahlivost voci diesel rieseniu pri porovnatelnych nakladoch na palivo cca 5 l.
2. Ticho, ticho a este raz ticho. Autor clanku strasi hlukom pri zrychlovani, ale 99% casu v meste sa auto pohybuje podstatne tichsie ako diesel/benzin. Na krizovatke ticho, pri prepnuti na elektro ticho, atd.
3. Komfort ovladania v meste je podstatne vyssi z dovodu automatickej prevodovky. Vhodnymi pneu sa da docielit porovnatelne spravanie na nerovnostiach cesty ako ma bezne auto.
4. Cena pri vyssej vybave je tiez porovnatelna voci benzin/diesel.
5. Naklady na servis su cca 10% nizsie ako benzin (udaje Toyota servis).
6. Nikde sa nespomina dlhodoba spolahlivost hybridov Toyoty, ktora je excelentna. Dokazuje to napr. Prius na zaklade 15 rocnej skusenosti.
7. Pri extremnom setreni je mozne naklady na palivo este viac zredukovat pomocou LPG prestavby.
Z mojho pohladu existuju len dve veci, kedy je dobre uprednostnit diesel. Po prve, v pripade velkych dialnicnych nabehoch, kedy kvalitny diesel moze byt komfortnejsi vo vyssich rychlostiach ako hybrid. Po druhe, pri tahani privesu, ktory ma hybrid zakazany.
Toky1
Absolutny suhlas.
Este jedna vec - pri porovnavani cien by bolo fajn pripomenut, ze sa porovnava automat u hybridu s manualom u dizla, keby sa pridalo povedzme 1200 eur za automat do dizla, vysledne ceny aut by sa vcelku slusne dorovnavali.
Inak s lpg by som to uz radsej neprehanal, nevyznam sa ale tie dnesne motory a elektronika je tak komplikovana, konstrukteri rataju s kazdou malickostou aby znizili spotrebu. To lpg by podla mna mohlo robit neplechu. Toto niesu stare hlupe americke stvorlitre, co nevedia co je pc diagnostika.
pegas64
LPG je mozne, napr. na spritmonitor.de je 1% Priusov prerobenych na LPG
[odkaz]
Toky1
Ja netvrdim ze lpg mozne nieje. Sam som svojho casu nad lpg uvazoval ale ked citam na roznych forach ake problemy s nim mozu byt, a to aj pri starsich modeloch aut, rozumej pri `hlupych` autach...Viem ze na fora vecsinou chodia ludia co riesia problemy a nie ti, co maju vsetko v cajku. Ale ajtak. Kolko penazi na prevadzke by sa dalo usetrit instalaciou lpg do hybridu, co ma priemernu spotreby benzinu 5 litrov? Stoji to za tie pociatocne naklady plus prehlidky lpg systemu plus mozne problemy s vyladenim systemu? Nejak o tom niesom presvedceny, takisto ako 99 % majitelov priusov povedzme.
pegas64
Ano, vela sa toho neusetri, snad len v pripade taxi, ktori za 3 roky najazdi 300000 km, ten potom moze usetrit cca 5000e, takze auto ho stoji 2/3 ceny. Druha moznost je, ze auto budem pouzivat 10 rokov a viac.
Johnny89
Myslím, že by bylo fér u cenového srovnání uvést, že Auris má na rozdíl od Ceedu a 308 automatickou převodovku. Cenový rozdíl se tak zmenší o desetitisíce.
pegas64
V nemeckom casopise porovnavali golf tdi a auris hybrid, rovnaka vybava s automat. prevodovkou, golf bol o niekolko sto eur drahsi.
Avatar - CarlosOstrava
CarlosOstrava
Zdravím, může mi prosím někdo nastínit metodu, jakou se měří brzdná dráha v takovýchto testech? Zaráží mě rozdíl 45 vs. 45,2m ...existuje na to nějaký měřící přístroj nebo pouze řidič sešlápne brzdu na nějaké čáře na zemi a od toho se pak měří vzdálenost? Pokud je to tedy pouze na řidiči, připadá mi počítat dráhu na desetiny metru absurdní...