Dopravní policisté dostali od ministerstva zelenou – po těžké nehodě mohou odebrat malý technický průkaz a vůz před návratem do provozu bude muset absolvovat prohlídku.
Ja by som rád vedel, ako budú definované podmienky pre odobratie techničáku. Kto a podľa čoho rozhodne, čo je ľahká a ťažká nehoda a čo sa môže opravovať bez následnej STK a čo nie?
Osobne v tom nevidím až taký prínos pre bezpečnosť, skôr o ďalší priestor na špekulácie, podplácanie a nekalé obchody.
Presne to iste ma napadlo: ak nechame na posudeni policajta co je to "vazna nehoda", len mu davame do ruk nastroj na "trestanie" aj nevinneho ucastnika.
Zazil som raz nieco podobne: mala nehoda, volal som pandurov a trval na tom aby nehodu vysetrili a spisali. Nebudem sa potom hadat s poistovnou ci sa to mohlo tak stat alebo nie (navyse u sluzobneho mame povinnost volat vzdy policajtov). Tak sa policajti nas*ali a vymysleli si pre mna pokutu ze som po nehode hybal s autom. Samozrejme blbost, ale musel som koli tomu ist na priestupkove (kde to zmietli zo stola). Teraz budu mat efektivnejsiu moznost na sikanovanie. Napriklad za prasknute sklo na smerovke mi rovno zoberu technicak. Fakt "vyborne" vymyslene. Otazne je ze pre koho... :-(
A rodný list máš potvrdený nezávislou komisiou, že si prišiel na tento svet legálnou cestou, z povolených materiálov a technicky zodpovedajúcim spôsobom?
Mám takového tucha, jestli toto auto nebouchnul pan Vaverka, kdyžtak mě opravte. Četl jsem, že u něj byl problém s klimatizačním chladivem, jež bylo u produkční verze jiného typu. No vy víte, ta kauza...
Ano, byl to jeden z prvních testů nového ceedu a byl opravdu nabourán redakcí. Nějaká paní v X5 nedala redaktorovi přednost, pokud si dobře pamatuju. Ale jestli to byl pan Vaverka, nebo někdo jiný, už nevím.
vzdyt technickou dnes projdou i slepeny auta ze 3 jinych, tak jake to bude po tehle zmene? jen ze na technicke si vyce vydelaj protoze tam bude muset pocitam temer kazde auto, jo tomu se rika dobrej business, policajti budou dostavat vsimne od majitelu STK a ti se zahoji na poplatcich s tim spojenych od danych ridicu, na silnicich se ohledne aut ale zmeni naprosto kulove >:D
Myšlenka je to dobrá, když se vezme za správný konec, ale taky tomu moc nevěřím. Je jedno, jestli to auto "neodborně opravené" po velké havárii půjde na STK hned nebo až třeba za rok. Možná, když o tom technik bude vědět, že to auto tam je kvůli tomu, tak možná něco bude mít snahu kontrolovat, ale to je vše otázka jak to bude ošetřené a zařízené.
Nevím, ale na první pohled po nehodě nepozná rozsah poškození nikdo. Zvláště náraz do zadní části vozidla se bez demontáže těžko posuzuje. I pojišťovny se spoléhají na druhou, třetí prohlídku. Připadne mi to celé jako nesmysl...
Neznamená, že když to nepoznáš ty, tak že to nepozná nikdo ;-). Pokud technik, který má nějaké znalosti o autech, a ví kde hledat, tak neodborně opravené auto pozná, když bude chtít. Bavíme se tady o opravdu těžkých havariích, kde pojišťovna vyplatí totální škodu a auto musí mechanik lepit jak vlaštovka hnízdo. U takových aut to smysl má a myšlenka je to dobrá, záleží jak se to ošetří legislativně a samozřejmě na lidech, kteří to budou provádět.
To je prostě realita. Kromě nějakého nového modelu se to nevyplatí a k tomu je potřeba mít ještě další ne-li několik správně zbořených totálek. Tedy velice nízká pravděpodobnost.A něco matlat po částech je prostě drahé. Proto je seriová výroba levnější než kusovka.
To jsem neviděl. Viděl jsem zhruba posledních 15 let jak kšeftovali s autama a prostě se to nevyplatilo. Jak to bylo nějak víc probořené, tak to nedávali spravovat. A kdyby to byla pravda tak by se to přece při dnešní hysterii hned rozmázlo a zásobovali by nás tím neustále. A každý den by jsme měli na taliři jak to bylo svařené ,kde skončila druhá půlka co na to pes poškozeného. Co jeho příbuzenstvo.
Nevyplatí, ale jak vidno, tak porůznu opravované auta pořád jezdí i přes totální likvidaci pojišťoven. A třeba už se tolik nesvařují dvě auta dohromady, ale zase se různě bastlí airbagy, výztuhy, nosné části... Co se má svařovat speciálně laserem někdo svaří na koleně elektrodou atd. Nesmyslná myšlenka to určitě není.
Pleteš si pojmy, totální likvidace neexistuje, existuje jen totální škoda. A totální škoda je když by oprava přesáhla cca 2/3 obecné ceny vozu. Takže např u Favorita je promáčklý blatník totální škodou- protože cena opravy v servise by několikanásobně přesáhla cenu auta, zatím co u nového Superba za 900tis by musel přesáhnout cena opravy úplně jiné peníze aby se jednalo o totální škodu. Takže podle tohohle určitě míra poškození posuzovat nejde, protože totálka neznamená že se jedná o nepojízdný vůz, jen se jeho oprava již finančně nevyplatí.
Ano, takže výsledek je stejný. Oprava se finančně nevyplatí a právě tady nastupují vykukové, kteří to auto opraví po svém tak, aby se jim to vyplatilo. A tohle je to, co chce stát vymýtit.
Jenže ono je to o tom že ten odřenej blatník u fáčka neřešíš a jezdíš. To že to je totální škoda neznamená že to má vliv na pojízdnost toho auta. Je to úplně stejná situace kdyby ti na E30 odřeli blatník a policajti ti pak za to ještě vzali techničák.
A znovu otázka, jak bude STK postupovat při kontrole takového nabouraného auta, airbagy stejně bez vyndání nemají šanci překontrolovat, poškození nosných částí při dnešním zaplastování podvozků také ne, takže snad jedině ta geometrie/sbíhavost, jinak je to zase celé tahání peněz z kapes danových poplatníků.
Co se týče překupníků s autama tak neznám ani jednoho co by dělal STK ofiko, všichni strkaj 200 do popelníku, místo aby se řešilo toto a třeba to jak můžou udělat testy v autoškole vietnamci který neuměji slovo česky tak se raději usmolí další bič na obyčejné lidi.
Neříkám, myšlenka toho zákona je asi dobrá, ale proveditelnost je asi taková jako kdyby uzákonili že budeme všichni hodní a budeme se mít rádi.
Výsledek není stejný!!! Pojišťovna určuje škodu podle ceny opravy v autorizovaném servisu za použití nových originálních náhradních dílů a při sazbě práce 500-1000kč na hodinu + lakování dílů- pokud tahle značně přepálená oprava přesahuje cenu auta (což je i při menších městských nehodách do 50km/h u většiny aut starších cca 6-8 let), pak to hodnotí jako totálku... a to že nějaký "vykuk" vymění poškozené díly za díly z vrakáče a ušetří tím značnou část nákladů na opravu (ušetří za lakování, přípravu na lak a za to že použité díly jsou levnější), tak na tom nevidím nic špatného, protože defakto uvede vůz do stavu před nehodou- použije cca stejně staré originální náhradní díly!!! Pokud všechno dělají legálně, tak se jim v dnešní době moc nevyplatí hrát si na vlaštovky a lepit auto z x kusů- otázkou ovšem zůstává, do jaké míry jsou ti "vykukové" ve spojení s majetkovou trestnou činností- kolikrát vidím na internetu nabídku pouze dokladů od totálně sešrotovaného auta- což každému musí být jasné, že jediné k čemu by někomu mohly být samotné doklady od auta je to, aby nějaké ukradl a zaměnil identifikátory aby odpovídaly zakoupeným dokladům...nebo lepení rádoby voňavky z x aut se taky až zas tak moc nevyplatí pokud díly nejsou za 5 prstů- a to ještě jenom u téměř nových aut...ale to už je zase na úplně jinou debatu... doby kdy lepení šrotů z x kusů byl výnosný obchod jsou dávno pryč- to bylo v dobách kdy český trh byl vyhladovělý a za auta která v zahraničí stály pár šlupek zákazníci platili nemalé peníze (co mi vyprávěl jeden známý, na počátku 90. let jezdili přes víkend pro auta do itálie, tam za ně dali třeba 40 000kč i s náklady na cestu, dovezli je do ČR do bazaru, kde je prodali za 70 000kč- a to bylo pořád to stejné auto, maximálně umyté a naleštěné... tak si představte, kolik asi v té době musel vydělat šmelinář co tehdy ze šroťáku vzal dva vraky a svařil je dohromady a omladil)
Ehm, totální škoda a vážná nehoda neznamená totéž, taky mi pojišťovna ohodnotila auto po nehodě jako totálku, protože v autorizovaným servisu by to stálo víc než byla hodnota auta- ale s autem prakticky nic moc nebylo- v háji blinkr, blatník a odřenina na dveřích...za 1000kč jsem koupila blatník na vrakáči (takže stejně starý originální díl dokonce ve shodné barvě) a blinkr za 200kč tamtéž- nebýt škrábanečku na dveřích tak by nikdy nikdo nepoznal, že s tím autem něco bylo (možná tak podle odřeného laku na šroubech co držely blatník...) takže totální škoda může být i na autě, které by následně podle bazarů bylo hodnocené jako nebourané, protože se jenom vyměnily díly kus za kus ...
Ano, špatně jsem se vyjádřil, ale určitě každému dojde, že tohle je zákon zejména proti podvodníkům, kteří na silnice pouštějí zpět auta, která měla být dávno na vrakovišti.
Jenomže to by ten zákon nesměl být na hlavu postavený- podle čeho policista zhodnotí vážnost nehody? Co nehody ke kterým není zavolaná policie? Co třeba úplatnost některých techniků na STK? Nebo možnosti STK jak zjistit kvalitu opravy- vždyť na to nemají ani čas ani vybavení! Beztak je to jenom proto aby hloupí oslíci hýkali radostí, jak se o ně stát stará, aby jim podvodníci nemohli prodávat auta svařovaná z x kusů- popularita autora tohohle nesmyslu stoupá a v reálném životě se nezmění absolutně nic...
Tak ako pises. Ved na STK nevedia odmerat ani zadne svetla. Ked tam neni uplna tma, tak je vsetko O.K. To, ze taketo svetlusky jazdia a ohrozuju ostatnych, to sa neriesi.
Moc toho o tom nevím, ale tohle jde podle mne nad rámec STK. Zavání to homologací. Ať už by kontrolovali, jestli oprava odpovídá továrnímu provedení (které je schválené pro provoz po pozemních komunikacích), nebo jestli je opravené vozidlo způsobilé k provozu.
No, já to možná poznám, autům se už pár dní věnuju, ale podle návrhu má odebírat techničák policista na místě nehody. A to mi připadne dost nešťastné. Jinak je ale pravda, že auto svařené z několika částí představuje riziko. Možná by stačila volně přístupná databáze pojišťoven s fotkama havarovaných vozidel s viditelným VINem. Pak si každý kdo chce vůz prověří...
:-) sousedovi ukradli rádio s paštiky 2006 a pojišťovna to chce řešit jako totální škodu.
Bohužel, opravy které probíhají v našich končinách mnohdy a to i v autorizovaných servisech stojí za ... Pokud však technik na STK nebude mít dostatek času, chuti a rentgenové brýle, tak toho moc nepozná.
No řekla bych že především opravy, které produkují autorizované servisy stojí za ....(sprosté slovo- doplňte každý dle libosti)... kdysi jsem měla za to, že přijímací technik v autorizovaném servisu by měl být vzdělaný v oboru a mít nějaké zkušenosti se servisem- no už jsem na těchto pozicích viděla vyučeného kuchaře, bývalého celníka a jiné experty... na pozicích mechaniků telátka co dělala výučák na x- tý pokus a jsou totálně neschopní, nebo zase někteří všehoschopní (včetně toho aby si udělali melouch a vyměnili svůj silně jetý motor před smrtí za motor zákazníka který měl pár km).... nebo to, že se zákazníkovi na auto namontuje ojetý díl nebo díl který je cenou úplně jinde (např velmi laciné díly z řady starline od autokelly) a naúčtuje se nový originální díl.. a to, že jsou schopní něco natvrdo přivařit místo toho aby šroub odvrtali a nahradili novým, to už je jenom třešnička na dortu... díky nechci, autorizovaným servisům už nevěřím ani pozdrav...
Mam naprosto stejný názor, je to hlavně tím že ty kluci tam berou 100kč na hodinu a tomu odpovídá i jejich zájem o provedenou práci. Když je někdo šikovnej tak si dokáže sehnat slušně placenou práci, nebo se udělat pro sebe a ne dělat za almužnu. Zase na druhou stranu tam mají technologie ke kterým se běžný garážník nedokáže dostat, ale to stejně nemůže vyrovnat kvalitu a zájem pracovníků
No to jestli se k technologiím může nebo nemůže dostat běžný garážník je sporné- na internetu se dá schrastit kde co- od servisních manuálů přes software na diagnostiku a za pár kaček kabely na diagnostiku, přesné výkresy podle kterých se dají vyrobit různé přípravky např. na aretaci rozvodů... sice to není úplně košer řešení, ale možné to je...
No toto co píšeš se převážně týká koncernu, i když ten už také ted jede většinu programů jako je ELSA online. Mimo koncern je diagnostika a programy drahá a většina garážníků to nemá, tím netvrdím že nejsou vyjímky. Jinak se za pár kaček dá samozřejmě koupit uni diagnostika, případně VAG
Oficiální software je mimo koncern drahý, to je pravda, ale sáhněme si do svědomí- kdo nikdy neviděl zdarma stažený film z netu, kdo si nestáhl zdarma nějaký program na netu, i u diagnostiky jsou takové možnosti...stačí pak obyč notebook a příslušný kabel...
Ale za prvé ten kabel musíš koupit, a za druhé spousta výrobců jede online, tj. žádný program si nestáhneš.
Ale jak říkám, sebelepší program nenahradí šikovné ruce.
Je to tak že když přijedeš ke garážníkovi tak seš pro něj někdo kdo mu přináší peníze za jeho práci.
Kdyžto v autorizáku seš někdo kdo přináší peníze pro šéfa a pro ty kluky na dílně seš někdo kdo přiváží jen práci, protože peníze mají své jisté, a podle toho mají přístup.
Kabel stojí pár stovek a jsou jich na trhu spousty, a programy na diagnostiku se opravdu dají stáhnout a opravdu fungují- viděla jsem to na vlastní oči a s tím programem jsem měla možnost pracovat- mimo jakékoliv internetové připojení, takže online v žádném případě nebyl.... Se zbytkem příspěvku se nedá nesouhlasit, je to přesně jak říkáš, kdo dělá na sebe, tomu vezeš adekvátní peníze za odvedenou práci, za tu dobu co nepracuje nemá peníze a to pak ta chuť do práce a do toho aby byl zákazník spokojený jsou úplně jiné než když někdo trčí v práci s hodinovou mzdou kterou má stejnou ať pracuje a nebo se válí na dílně...
Napr. v Rakusku to funguje uplne bezne. Ked opravis totalku music s nou na nejaky druh technickej kontroly, ktora je zamerana na posudenie odbornosti opravy hlavne v zmysle bespecnosti dalsej prevazky. Ked som bol mladci bol som as pozriet na jednu fabku kusok za hranice a chlapik mi maval takymto potvrdenim pred nosom. Vraj kontrolou to preslo,ale jeho manzelka as v tom nechce vozit.
soucasne STK je na tom tak, ze jdou stejne jen po urcitych vecech, ja treba nedavno videl na silnici Tranzita co byl evidentne totalne v haj.... a bilo videt ze jedna z naprav je nejak posunuta, proste i na rovince delal vic nez 2 stopy a mel problem v pravotocivich zatackach >:D a znamej co k nemu jezdim s autem me rekl, ze toho si na STK vpodstate ani nevsimnou a klidne to nechaj projit >:D tak jako co pak clovek ma cekat od STK
A přece jen těch STK vyrostlo jak hub po dešti tak je třeba dát vydělat. Jsem myslel že na technickou se chodí po určité době. Takže po opravě stejně dřív nebo pozděj tam docestuje.
Ano, co dva roky. Ale neznamená, že za ten například rok, který čerstvě opravenému autu do další STK zbývá, nemůže znovu bourat. A následky druhé havárie auta složeného a svařeného nesprávným způsobem můžou být fatální.
Více než 100 let to nebyl problém a najedno co jsou technologie oprav ještě propracovanější tak si někdo vymyslí že to problém je.
Fatalní následky můžete mít i když poprvé sebou třísknete na zem. Nosíte při každé příležitosti helmu? I ve spánku.
Schumacher sebou poprvé třísknul o kámen a je kaput.
Ano, tak nebudeme dělat raději vůbec nic, vůbec nevylézat z postele a hnít, co ty na to? >:D:yes: Kdo nic, nedělá, nic nezkazí a ani se mu nic nestane. Ideální myšlení :yes:
Přesně. K tomu to spěje díky neustále buzeraci a vymýšlení pakáren. Když nedej bože něco bude chtít dělat, tak se mu to zakáže protože by se mohlo něco stát nebo povolí, ale jen za takových podmínek že si to sám rozmyslí jinak by mu z toho jeblo. Právě proto jde celá ekonomika a tenhle spolek zvaný stát do kytek, protože už neni kam se posunout aby někdo nezačal vřískat že ho to ohrožuje.
Ale kulovém, už jsem to nakousl i v diskuzi výše. Pakárny, jak ty říkáš, se zavadí, protože tak prostě velí doba. Vše je propracovanější, komplikovanější a taky samozřejmě dražší. A to víš, že to pak svádí k různým podvodům a poměrně moderní auto-zbořku opravit tak, aby na oko nic poznat nebylo, ale auta je de facto pojízdná rakev.
A k tomu tvému napadání na stát. Když se něco dělá, tak se nadává, když jde vidět aktivita, tak se nadává taky. Neříkám, že žijem v ideální státě, taky mám spoustu výtek, ale je třeba se na to dívat trochu obšírněji. A jak už jsem několikrát řekl, tak zrovna tahle myšlenka není vůbec špatná, pokud se vezme dobře do ruky. Něco k tomuhle stát vedlo a určitě je i tohle jeden z nástrojů, jak se přiblížit v úmrtnosti na cestách Západní Evropě.
Problém je v tom "vzít to dobře do ruky" Myšlenka to fakt není špatná. Akorát u nás se jde cestou od zdi ke zdi, žádná střední cesta. Vše zakázané, nebo vše povolené. A úmrtnost může možná souviset i se stářím vozového parku, v tom nejsme moc dobří.
Samozřejmě je to o stáří aut a typu. Prostě my nemáme na to si kupovat E MB, 5 BMW. A dále nemáme se kam zbavit starších aut. Na západě staré prodají do Afriky nebo k nám na východ a koupí si nové. Ale my starší auto už nemáme kam prodat. Tak ho logicky musíme využívat delší dobu.
Tak velí doba. Doba propagandy a hovad přisátých na druhé a žíjících z cizí práce. A kdo by takové hovado platil ? Nikdo. No tak sám od sebe začne šířit dobro a ochraňovat druhé. Samozřejmě za cizí peníze. Lidi ze státu se chytnou každé hovadiny kterou začne vykřikovat kdejaký manták , aby ukázali jak jsou potřební a proto se musí tolik platit na daních a poplatcích.
Úmrtnost začla klesat dávno před tím než začali vymýšlet tyhle ptákoviny.
Krásný příklad byly mlékomaty. To bylo článků a reportáží jak je to super. To bylo nadšenců jak si to budou kupovat. Státní kriminálníci přišli s dotacema, aby dopřáli lidu co chce. Uběhlo pár měsícu masáž skončila. Nadšenci ze zpráv a diskusí nějak nezaplatili ani provoz. A bylo po parádě. Realita byla taková že prostě lidem kromě pár křiklounů to bylo jedno. Nepotřebovali to a tak se to nezaplatilo. A přesně ve stejném stylu jsou všechny tyhle prospěšné nápady od státu. Díky pár hysterkám se vysávají vytvořené hodnoty druhých, které postupem času ti co nevřískají ale platí platit nebudou a bude konec. Stejně jak s mlékomaty.
Úmrtnost sice každým rokem klesá, ale pořád nejsme na úrovni, kde bychom měli být. A není to jen tímto, samozřejmě. Stáří vozového parku je druhá věc. Já neříkám, že ta myšlenka je dokonalá, je tady spousta věcí, které se musí vyjasnit, jak píšeš ty nebo jiní kolegové, ale já oceňuju tu snahu. Protože já už různě polepené auta viděl a umím si představit, jak se budou chovat při nárazu. A hvězdiček může mít klidně deset. A takových aut jezdí pořád mraky.
tyohle nemaj sanci na STK odhalit, pri tom frmolu co tam maj a casu na jedno auto jsou myslim radi ze skontrolujou aspon ty drobnosti ohledne brzd, podvozku a svetel, natoz jestli bylo auto opravene spravnym zpusobem
Stačí vydat policistům instrukci, aby odebrali techničák jen těm vozům, které mají po bouračce vystřelené airbagy.
Protože právě na tom překupníci s bouračkami šetří. Airbag není vidět a ve voze po bouračce ten pytel často už ani nainstalován není. Dtto předpínače bezp. pásů...
Toto by bylo asi celkem rozumné řešení, jenže tak jednoduché to nebude...
Jsou tady auta co airbagy nemají, at už stará auta která jimi nebyla vybavena, nebo bouračky které mají místo airbagu naletovaný odpor.
Dále např. při ráně zezadu airbagy nevyletí i když je auto zbořené do půlky.
Nehledě na to že jsou nehody které policie nešetří a po aplikaci tohoto zákona budou vlastně znevýhodněni ty kteří k nehodě policii zavolají.
Dále by mě zajímalo jak bude STK postupovat při kontrole takového nabouraného auta, airbagy stejně bez vyndání nemají šanci překontrolovat, poškození nosných částí při dnešním zaplastování podvozků také ne, takže snad jedině ta geometrie/sbíhavost, jinak je to zase celé tahání peněz z kapes danových poplatníků.