Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi nasadí laserová světla v Le Mans

Ingolstadtská automobilka již dříve potvrdila, že její speciál R18 e-tron quattro pro 24 hodin Le Mans dostane laserová světla a nyní odhaluje jejich podobu.
Zpět na článek
Avatar - xjara
22. 1. 2014 09:06
Re: VW DAS AUDI už nemá na ŽÁROVKY <b class="smile01"><b>:-)
hlavne uz dnes audi neumi ani poradne nastavit xenony takze oproti vsem ostatnim autum sviti vzhuru.
22. 1. 2014 07:56
Re: VW DAS AUDI už nemá na ŽÁROVKY <b class="smile01"><b>:-)
Doufám, že za 5-10 let nepřijdou na to, že LED nebo laserová světla poškozují zrak (způsobem, jaký při výzkumu neodhalili)...
Avatar - deolator
22. 1. 2014 07:38
Re: Už dnes
Je ale nezpochybnitelný fakt, že čím lépe ve tmě vidíš, tím rychleji dokážeš jet. Takže jen samoúčelné na efekt jako demonstrace vyspělosti používaných technologií to rozhodně není.
21. 1. 2014 23:38
Už dnes
některé supersilné xenony doslova vypalují oči a způsobují nepříjemná oslnění, s laserovými světly to bude ještě větší sranda. Už se těším, hlavně majitelé nízkých sportovních aut si užijí...
Avatar - Otrava
22. 1. 2014 03:21
Re: Už dnes
Ale náhodou, takové nasazení v Le Mans má své opodstatnění. Audi oslní konkurenci a dokončí závod na prvních místech :-)
22. 1. 2014 10:30
Re: VW DAS AUDI už nemá na ŽÁROVKY <b class="smile01"><b>:-)
Osobně začínám pochybovat o větší bezpečnosti při používání xenonů. Je mi jedno zda je to špatným nastavení, a že pokud to bude nastavené dobře, tak je to OK - výsledek je stejný - oslnění mě už asi 2x stálo skoro krk. A to nešlo o ubohý tuning s dokoupenými rádoby xenony. Sám používám xenonové světlomety, ale pokud srovnám s minulými, které byly halogen, tak je rozdíl nepatrný. Když je tma, tak rychle nejezdím, na dálnici mám stejně potkávačky. Jen nová žárovka je neporovnatelné dražší.
Avatar - poterienko
22. 1. 2014 10:21
Re: VW DAS AUDI už nemá na ŽÁROVKY <b class="smile01"><b>:-)
Poznat ze strany řidiče nebo pozorovatele? Pokud pozorovatele, tak může jít o to, že u Audi se dá velice jednoduše vypnout automatické naklápění a světla vyjedou ještě o kousek výše, než je max. výška se zapnutým naklápěním. Na druhou stranu má levé světlo hranu stále v rovině světel ostatních aut, takže k oslnění téměř nemůže dojít.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
23. 1. 2014 10:24
Re: VW DAS AUDI už nemá na ŽÁROVKY <b class="smile01"><b>:-)
všechno totiž vrazilo do E-TRONu [odkaz] a do 2015 jezděj v Ingolstadtu na kole >:D

PS: Proč VW DAS AUDI fušuje do ELEKTROMOBILŮ ;-) [odkaz] [odkaz]

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Otrava
22. 1. 2014 20:58
Re: Už dnes
To ne, otázkou jest, jak se v takovém případě řeší oslňování ostatních závodníků. Přeci jen, během 24h Le Mans je na trati poměrně rušno...a i když na dálkové nejedou neustále, zajímalo by mě, jestli to nemůže být ke škodě ostatních. Ale o tom si těžko můžu udělat představu :-)
22. 1. 2014 08:07
Re: VW DAS AUDI už nemá na ŽÁROVKY <b class="smile01"><b>:-)
Laserove svetla sluzia LEN ako dialkove. A ani sa nepredpoklada, ze by v blizkej buducnosti mohli fungovat ako tlmene, pretoze je problem "rozptylit" ich do sirky ako tlmene svetla z LED.
Avatar - xjara
22. 1. 2014 10:47
Re: VW DAS AUDI už nemá na ŽÁROVKY <b class="smile01"><b>:-)
Pozorovatel, ale i nekolik lidi z firmy melo problem pri prvni stk od koupi prave s nastavenim vysky.