Ingolstadtská automobilka již dříve potvrdila, že její speciál R18 e-tron quattro pro 24 hodin Le Mans dostane laserová světla a nyní odhaluje jejich podobu.
Je ale nezpochybnitelný fakt, že čím lépe ve tmě vidíš, tím rychleji dokážeš jet. Takže jen samoúčelné na efekt jako demonstrace vyspělosti používaných technologií to rozhodně není.
některé supersilné xenony doslova vypalují oči a způsobují nepříjemná oslnění, s laserovými světly to bude ještě větší sranda. Už se těším, hlavně majitelé nízkých sportovních aut si užijí...
Re: VW DAS AUDI už nemá na ŽÁROVKY <b class="smile01"><b>:-)
Osobně začínám pochybovat o větší bezpečnosti při používání xenonů. Je mi jedno zda je to špatným nastavení, a že pokud to bude nastavené dobře, tak je to OK - výsledek je stejný - oslnění mě už asi 2x stálo skoro krk. A to nešlo o ubohý tuning s dokoupenými rádoby xenony. Sám používám xenonové světlomety, ale pokud srovnám s minulými, které byly halogen, tak je rozdíl nepatrný. Když je tma, tak rychle nejezdím, na dálnici mám stejně potkávačky. Jen nová žárovka je neporovnatelné dražší.
Re: VW DAS AUDI už nemá na ŽÁROVKY <b class="smile01"><b>:-)
Poznat ze strany řidiče nebo pozorovatele? Pokud pozorovatele, tak může jít o to, že u Audi se dá velice jednoduše vypnout automatické naklápění a světla vyjedou ještě o kousek výše, než je max. výška se zapnutým naklápěním. Na druhou stranu má levé světlo hranu stále v rovině světel ostatních aut, takže k oslnění téměř nemůže dojít.
To ne, otázkou jest, jak se v takovém případě řeší oslňování ostatních závodníků. Přeci jen, během 24h Le Mans je na trati poměrně rušno...a i když na dálkové nejedou neustále, zajímalo by mě, jestli to nemůže být ke škodě ostatních. Ale o tom si těžko můžu udělat představu :-)
Re: VW DAS AUDI už nemá na ŽÁROVKY <b class="smile01"><b>:-)
Laserove svetla sluzia LEN ako dialkove. A ani sa nepredpoklada, ze by v blizkej buducnosti mohli fungovat ako tlmene, pretoze je problem "rozptylit" ich do sirky ako tlmene svetla z LED.