Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi nasadí laserová světla v Le Mans

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Ingolstadtská automobilka již dříve potvrdila, že její speciál R18 e-tron quattro pro 24 hodin Le Mans dostane laserová světla a nyní odhaluje jejich podobu.

V první polovině letošního ledna představilo Audi na mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas evoluci svého konceptu Sport quattro vybavenou laserovými dálkovými světly.

Zároveň s premiérou Audi Sport quattro laserlight bylo oficiálně potvrzeno, že laserovými světly bude vybaveno Audi R18 e-tron quattro pro letošní závod 24 hodin Le Mans. První fotografie předních partií tohoto vytrvalostního speciálu odhalují podobu nových světlometu.

Stejně jako koncept pro Las Vegas i R18 e-tron quattro kombinuje laserová světla se systémem Matrix LED, tvořeným osmi LED jednotkami na každé straně vozu.

Výkonné laserové diody jsou s průměrem jen několik mikrometrů podstatně menší než diody LED. Dosah téměř 500 metrů je dvakrát větší než u dálkových světlometů LED, intenzita světla je dokonce trojnásobná.

S R18 e-tron quattro vybaveným laserovými světly měl možnost při nočních testech jezdit dvojnásobný vítěz Le Mans Marcel Fässler, který prohlásil, že nikdy neměl na závodním autě tak dobrá světla a uvedl že laserové světlo je jasnější, koncentrovanější a přesnější.

Audi prostřednictvím laserových světel pokračuje ve své tradici uvádění nejnovější světelné techniky prostřednictvím svých vytrvalostních speciálů. V roce 2006 bylo tehdejší Audi R10 TDI jako první závodní vůz vybaveno LED pro denní svícení. Audi R15 TDI využívalo LED i pro dálková světla a R18 TDI dostalo v roce 2011 jako první světlomety tvořené kompletně jen LED. V loňském roce následoval systém Matrix LED a letos jej doplní laserová světla.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
23. 1. 2014 10:24
Re: VW DAS AUDI už nemá na ŽÁROVKY <b class="smile01"><b>:-)
všechno totiž vrazilo do E-TRONu [odkaz] a do 2015 jezděj v Ingolstadtu na kole >:D

PS: Proč VW DAS AUDI fušuje do ELEKTROMOBILŮ ;-) [odkaz] [odkaz]

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Otrava
22. 1. 2014 20:58
Re: Už dnes
To ne, otázkou jest, jak se v takovém případě řeší oslňování ostatních závodníků. Přeci jen, během 24h Le Mans je na trati poměrně rušno...a i když na dálkové nejedou neustále, zajímalo by mě, jestli to nemůže být ke škodě ostatních. Ale o tom si těžko můžu udělat představu :-)
Avatar - xjara
22. 1. 2014 10:47
Re: VW DAS AUDI už nemá na ŽÁROVKY <b class="smile01"><b>:-)
Pozorovatel, ale i nekolik lidi z firmy melo problem pri prvni stk od koupi prave s nastavenim vysky.
22. 1. 2014 10:30
Re: VW DAS AUDI už nemá na ŽÁROVKY <b class="smile01"><b>:-)
Osobně začínám pochybovat o větší bezpečnosti při používání xenonů. Je mi jedno zda je to špatným nastavení, a že pokud to bude nastavené dobře, tak je to OK - výsledek je stejný - oslnění mě už asi 2x stálo skoro krk. A to nešlo o ubohý tuning s dokoupenými rádoby xenony. Sám používám xenonové světlomety, ale pokud srovnám s minulými, které byly halogen, tak je rozdíl nepatrný. Když je tma, tak rychle nejezdím, na dálnici mám stejně potkávačky. Jen nová žárovka je neporovnatelné dražší.
Avatar - poterienko
22. 1. 2014 10:21
Re: VW DAS AUDI už nemá na ŽÁROVKY <b class="smile01"><b>:-)
Poznat ze strany řidiče nebo pozorovatele? Pokud pozorovatele, tak může jít o to, že u Audi se dá velice jednoduše vypnout automatické naklápění a světla vyjedou ještě o kousek výše, než je max. výška se zapnutým naklápěním. Na druhou stranu má levé světlo hranu stále v rovině světel ostatních aut, takže k oslnění téměř nemůže dojít.